Rukka

Eind vorig jaar heb ik ook een Rukka Thund-R jas en broek gekocht en ben er zeer tevreden over. Zit lekker strak en is echt water dicht. Zelfs de meest heftigste regenbuien. Ik moet het nog aankijken. Heb voorheen altijd pakken van ongeveer 400 euro gehad. The Thund-R was 1300 euro, maar ik heb deze ook zakelijk aangefschaft want afschrijving enzo.
Prive zou ik het nooit gekocht hebben. Dan heb ik liever eens per 3 jaar een nieuwe pak van 400 euro
 
Nee Rukka is niet 2x zo duur. Daar waar andere merken hun "topversie" uitvoeren met een "middelmaat kwaliteit Goretex gaat Rukka een stap verder en past de topkwaliteit van "Goretex" toe, daarnaast bieden ze veel variatie in maatvoering.

Kun je uitleggen wat dan precies het verschil tussen deze twee kwaliteiten?
 
Wat ze mij bij Termaat uigelegd hebben:
De Goretex wordt goed gecontroleerd door Gore aangeleverd.
In geval van laminaat wordt de complete stof aangeleverd.
De fabrikant maakt daar dan iets van, ook weer goed gecontroleerd.

Dus in principe is de Goretex laminaat van Rukka dezelfde als die van Dainese
en andere fabrikanten. Hoewel er de Goretex natuurlijk wel met verschillende soorten buitenstof
gecombineerd kan worden.


Update van mijn pak:
Dainese heeft hem onderzocht en zowel broek als jas lek bevonden.
Broek wordt vervangen door een nieuwe,
jas (blijkbaar niet meer leverbaar?) wordt gerepareerd.

Ben benieuwd...
 
Interessant topic. Momenteel heb ik een jas met een losse waterdichte laag. De jas zelf raakt dus inderdaad verzadigd met water als het regent, en dat is een nadeel. Maar daar staat tegenover dat ik in de zomer die waterdichte laag er uit haal en de jas dan lekker luchtig is. Hoe zit dat met een vaste Goretex laag?

Die kan je er dus niet uithalen 😎 wel kun je ritsen openzetten voor koeling in de zomer, je kunt je ook luchtiger kleden.😃🖖
 
Wat ze mij bij Termaat uigelegd hebben:
De Goretex wordt goed gecontroleerd door Gore aangeleverd.
In geval van laminaat wordt de complete stof aangeleverd.
De fabrikant maakt daar dan iets van, ook weer goed gecontroleerd.

Dus in principe is de Goretex laminaat van Rukka dezelfde als die van Dainese
en andere fabrikanten. Hoewel er de Goretex natuurlijk wel met verschillende soorten buitenstof
gecombineerd kan worden.


Update van mijn pak:
Dainese heeft hem onderzocht en zowel broek als jas lek bevonden.
Broek wordt vervangen door een nieuwe,
jas (blijkbaar niet meer leverbaar?) wordt gerepareerd.

Ben benieuwd...

Ben ik ook 😎
Hopelijk heb je het snel terug !
Succes
 
Kun je uitleggen wat dan precies het verschil tussen deze twee kwaliteiten?

Je hebt verschillende kwaliteiten Gore Tex. Een OEM heeft de keuze wat hij wil inzetten voor zijn toepassing.
En dan zijn er nog de OEM 's die Gore Tex vragen om een geheel "eigen kwaliteit" te ontwikkelen voor hun toepassing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan