Rukka

het is de Rukka Vauhti geworden...
bedankt voor het meedenken!

*O*
gefeliciteerd

ik heb het afgelopen jaar alweer 20.000 km gereden ondanks 4 maanden full stop maar het rukka pak doet het nog goed!
alleen als het weer warm is gooi ik het zwarte pak aan de hanger en doe ik de leren combi aan. die bult op de rug past niet echt bij de motor maar who cares :9
of het leer echt koeler is dan de gore tex weet ik niet maar zoveel zweet kan niet goed zijn voor het membraam toch :N

edit: het pak is dus van rond oktober 2006 en heeft gok ik rondde 70.000 ervaring nu
 
Laatst bewerkt:
Enige grote nadeel aan de nieuwere jassen is die nieuwe lock-sluiting, als je die niet frequent smeert met siliconen, werkt het al snel slecht .... B|
 
Laatst bewerkt:
Enige grote nadeel aan de nieuwere jassen is die nieuwe lock-sluiting, als je die niet frequent smeert met siliconen, werkt het al snel slecht .... B|

Klopt, maar als je dat wel doet is het een heerlijke sluiting. Geen dikke prop op je borst maar een dunne sluiting die gegarandeerd wind en waterdicht is. IK wil nooit meer anders.
 
Klopt, maar als je dat wel doet is het een heerlijke sluiting. Geen dikke prop op je borst maar een dunne sluiting die gegarandeerd wind en waterdicht is. IK wil nooit meer anders.

Het werkt idd prima,mits goed onderhouden.Ik moet ,m echt elke week insprayen...
 
Die had ik ook,maar vind die stift voor geen meter werken..na 2-3 dagen is de werking weer bagger

Nu spray ik ,m in met siliconenolie uit een spuitbusje en kan ik 2 weken doorrijden zonder gedoe

Da,s best wat extra werk vind ik :+
 
Ik gebruik de stift ook één maal per maand gemiddeld en dat werkt wel bij mij. Ik gebruik de stift op beide contacvlakken.

Bij mij is overigens twee maanden geleden de lock-out rits vervangen door Rukka omdat hij van onderen (tussen het slotje en de stof van het pand) aan het inscheuren was.

Ondanks dat de jas 2,5 jaar oud is en er duidelijk flink gebruikt uitziet is dat zonder gezeur onder garantie gratis uitgevoerd en ik kreeg er ook nog gratis een nieuwe (kleinere) stift bij en de winkel waar ik hem gekocht heb (Termaat) heeft de jas op hun kosten retour gezonden per pakketpost zodat ik niet twee keer naar Nijmegen hoefde te rijden.

Ik heb ook maar gelijk de protectoren vervangen door die nieuwe 3DO protectoren

Een flinke investering maar ze scoorden in een test die ik gelezen heb wel veel beter dan de standaard protectoren die met de jas meegeleverd werden. Vooral de rugprotector is een stuk groter en duidelijk zichtbaar onder de jas maar omdat hij zo soepel is heb ik er helemaal geen last van.

En nu maar hopen dat ik ze nooit nodig heb :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat pak heeft gedaan wat ie moet doen.
Hoe was je huid er aan toe?
Zo te zien was die niet zover doorgesleten dat je huid ook kapot was.
Dus wat is dan het nut van kevlar onderkleding?
Ik vraag het me ook af. Op die plekken zit een protector die je meer dan voldoende beschermd. Een kevlar onderbroek onder je kleding voegt dan niets toe. Over asfalt glijden met een lange onderbroek zal flinke brandwonden opleveren.
Ik denk dat ze bewust de stof op die plekken niet steviger hebben gemaakt. Op zich is het een fluitje van een cent, gewoon dikker spul/meer lagen/andere weving/materiaal. Maar dan is het alsnog beschadigd. Dus moet je toch een nieuwe hebben. Als onder die stof een protector zit die voorkomt dat je lichaam beschadigd, is het toch prima? De verzekering ziet de duidelijke schade en vergoedt een complete jas.

Het is niet zo dat je in gevaar was door inferieur materiaal.
 
Ik vraag het me ook af. Op die plekken zit een protector die je meer dan voldoende beschermd. Een kevlar onderbroek onder je kleding voegt dan niets toe. Over asfalt glijden met een lange onderbroek zal flinke brandwonden opleveren.
Ik denk dat ze bewust de stof op die plekken niet steviger hebben gemaakt. Op zich is het een fluitje van een cent, gewoon dikker spul/meer lagen/andere weving/materiaal. Maar dan is het alsnog beschadigd. Dus moet je toch een nieuwe hebben. Als onder die stof een protector zit die voorkomt dat je lichaam beschadigd, is het toch prima? De verzekering ziet de duidelijke schade en vergoedt een complete jas.

Het is niet zo dat je in gevaar was door inferieur materiaal.

Ik rust mijn kist.





_O- _O- _O-
 
Sprayen? Ik heb er een silliconenstift bij gehad en dat werkt prima. Ongeveer elke maand, bij dagelijks gebruik.

Wat blijkt nu; de locker zat niet in de buitenste rubber ''rail'' waardoor het nooit goed gesloten heeft.
Als ik me omdraaide b.v. dan schoot de sluiting al los, daar hielp geen sliconenspray of stift aan.

Vandaag is de locker er afgehaald en over het buitenste randje geplaatst ,waarna de onderste vergendeling weer is vastgezet met 2 kleine torx boutjes en ziet; de jas zit warmer, ik blij echt droog en de sluiting gaat niet meer los bij omdraaien.

Toch begreep ik dat Rukka gestopt is met deze sluitingsoort wegen veel voorkomende klachten (zoals ik ze had) en men in de 2014 collectie weer waterdichte ritsen laat terugkomen.....

Wel iets voor mensen die dezelfde soort problemen hebben, check even goed of de totale sluiting goed ineengeregen is door de locker. BIj gesloten toestand dien je geen gleufje meer te zien; van beide sluitingskanten niet.
 
Heeft er iemand ervaring met de Rukka Merlin? Of heeft iemand een fatsoenlijke review van dit pak.
Het enige wat ik kan vinden is filmpjes van Rev'zilla, en hier en daar wat kleine ervaringen. Voor een pak als dat wil ik mezelf toch wat meer in kunnen lezen...
 
Wat blijkt nu; de locker zat niet in de buitenste rubber ''rail'' waardoor het nooit goed gesloten heeft.
Als ik me omdraaide b.v. dan schoot de sluiting al los, daar hielp geen sliconenspray of stift aan.

Vandaag is de locker er afgehaald en over het buitenste randje geplaatst ,waarna de onderste vergendeling weer is vastgezet met 2 kleine torx boutjes en ziet; de jas zit warmer, ik blij echt droog en de sluiting gaat niet meer los bij omdraaien.

Toch begreep ik dat Rukka gestopt is met deze sluitingsoort wegen veel voorkomende klachten (zoals ik ze had) en men in de 2014 collectie weer waterdichte ritsen laat terugkomen.....

Wel iets voor mensen die dezelfde soort problemen hebben, check even goed of de totale sluiting goed ineengeregen is door de locker. BIj gesloten toestand dien je geen gleufje meer te zien; van beide sluitingskanten niet.
Dat probleem heb ik gelukkig nooit gehad, echter vind ik de onderhoudsgevoeligheid wel een issue. Dus ik ben blij te lezen dat ze weer over gaan op "normale" waterdichte ritsen *O*

Heeft er iemand ervaring met de Rukka Merlin? Of heeft iemand een fatsoenlijke review van dit pak.
Het enige wat ik kan vinden is filmpjes van Rev'zilla, en hier en daar wat kleine ervaringen. Voor een pak als dat wil ik mezelf toch wat meer in kunnen lezen...
http://rideapart.com/field-test-rukka-merlin-gore-tex-leather-suit/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn rits ook nooit problemen ervaren. Eens in de twee weken even met de stift behandelen is ook geen punt. Ik vraag mij af of de nieuwe rits ook even winddicht is?
 
Ze schijnen een waterdichte rits te hebben,zonder het huidige onderhouds werk er steeds bij...als je doorrijdt zoals ik, is de sluiting echt snel weer toe aan siliconen...gelukkig blijft ie nu wel dicht zitten en is ,t kurkdroog binnen *O*
 
Heeft er iemand ervaring met de Rukka Merlin? Of heeft iemand een fatsoenlijke review van dit pak.
Het enige wat ik kan vinden is filmpjes van Rev'zilla, en hier en daar wat kleine ervaringen. Voor een pak als dat wil ik mezelf toch wat meer in kunnen lezen...

Ik heb de Lancelot .. lijkt erg veel op de Merlin. Reviews van dat pak kan je dus ook lezen.



Persoonlijk.. serieus geld maar ook echt een geweldig pak! ... doet alles wat het belooft.
 
Ik heb ook maar gelijk de protectoren vervangen door die nieuwe 3DO protectoren

Een flinke investering maar ze scoorden in een test die ik gelezen heb wel veel beter dan de standaard protectoren die met de jas meegeleverd werden. Vooral de rugprotector is een stuk groter en duidelijk zichtbaar onder de jas maar omdat hij zo soepel is heb ik er helemaal geen last van.

En nu maar hopen dat ik ze nooit nodig heb :Y

Waar of in welk blad heb je die test gezien?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar omdat ik er ook over denk om 3DO te gaan gebruiken in plaats van wat er nu in de jas/broek zit.
 
Waar of in welk blad heb je die test gezien?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar omdat ik er ook over denk om 3DO te gaan gebruiken in plaats van wat er nu in de jas/broek zit.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb gevraagd in de zaak waar ik mijn pak heb gekocht of deze protectoren de extra investering waard zijn. De verkoper vertelde dat deze wel beter zijn dan de originele, maar dat de verschillen niet heel groot zijn. De originele bieden volgens hem ook al een goede bescherming.
 
Dat probleem heb ik gelukkig nooit gehad, echter vind ik de onderhoudsgevoeligheid wel een issue. Dus ik ben blij te lezen dat ze weer over gaan op "normale" waterdichte ritsen *O*http://rideapart.com/field-test-rukka-merlin-gore-tex-leather-suit/

Die had ik ook al gelezen, maar bedankt voor de moeite :)

Ik heb de Lancelot .. lijkt erg veel op de Merlin. Reviews van dat pak kan je dus ook lezen.



Persoonlijk.. serieus geld maar ook echt een geweldig pak! ... doet alles wat het belooft.

Aah, super. Die heb ik nog niet eens gezien joh. Ga ik me daar eens in verdiepen. Bedankt!
 
Even een ouder topic leven in blazen.

Afgelopen motorbeurs heb ik voor het eerst een aantal Rukka jassen gezien en gedragen. Ik ben nu aan het twijfelen een nieuwe Rukka jas aan te schaffen, en dan een uit de duurdere categorie (Armaxion of Armaxis). Het materiaal van deze jassen ziet er onwijs duurzaam uit, echter daar is de prijs dan ook naar.

Mijn vraag; Het is wat mij betreft pas rendabel om zoveel geld uit te geven aan een Rukka jas als deze minimaal twee keer zo lang mee gaat als een gemiddelde andere jas van +- 300-400euro. Momenteel doe ik ongeveer vijf jaar met een motorjas uit die categorie. Wie kan mij vertellen of een Rukka Armaxion/Armaxis langer dan tien jaar goed blijft bij dagelijks woon/werk gebruik (het hele jaar door)? Ik snap dat klittenband en ritsen een beperkte levensduur hebben, maar die zijn te vervangen. Het gaat mij om het materiaal van de jas en behoud van de waterwerende en ademende kwaliteiten.

Ben benieuwd naar jullie reactie
 
Hoi Timon,

Ik heb de Rukka Armas nu ruim vijf jaar en heb daar meer dan 100.000 km mee gereden. Dat begin je zeker wel te zien, het pak heeft de nodige gebruikssporen en begint aan de binnenkant hier en daar iets te rafelen. Functioneel merk ik er echter niets van. Het pak blijft prima waterdicht als je het goed behandelt (dus regelmatig wast). Voorlopig kan ik er dus nog prima mee vooruit.
 
goedkopere merken doen het ook goed
lachwekkend :X 1100 € voor een jas dat in lage loon landen wordt gemaakt
voor dat geld heb ik bij Dane een kompleet pak
en dat vindt ik nog veel geld
 
Terug
Bovenaan Onderaan