RUND!!!!!!!

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
Mijn motor :] is uitgerust met handvatverwarming en met dit weer is dat natuurlijk uitermate prettig. Vervelend is wel dat deze verwarming door de vorige eigenaar rechtstreeks op de accu is aangesloten, en dus niet vanzelf uitgaat als de motor uit is. U voelt 'm al?

Het gebeurt me -niet héél vaak- maar wel af en toe dat ik vergeet die handvatverwarming uit te schakelen. Tot nu toe gebeurde dat als ik op m'n werk was, dus dan kom je na zo'n acht uurtjes weer bij je motor en voelen je hadvatten warm en start de motor nog nét. Echt nog met het laatste restje stroom.

Enfin zo anders was het vanmorgen |( . Nu was er dus een hele nacht overheen gegaan. Ik zag het eigenlijk al toen ik opstapte aan het klokje: ipv de tijd (zomertijd ;) ) een leeg schermpje... Ik stopte de sleutel in het contact, drukte met bevende vinger op de start-knop. Niets. Damn. ;(

Ik heb een acculader dus ik besloot die aan te sluiten. Nou heeft de ontwerper van mijn motor gemeent dat het voor de gewichtsverdeling (zwaartepunt) beter is als de accu helemaal onder. in het frame zit. Ik zeg je, dan ben je even bezig die accu te vinden :( . Enfin, lader aangesloten, half uurtje gewacht en....er zat iets of wat leven in maar te weinig om te starten. Dan maar in blik naar het werk.

"Ieder nadeel hep zijn voordeel" verzon iemand al en zo ook hier: De motor stonk al een tijdje naar benzine maar we (de garage en ik) konden het lek niet vinden. Toen ik de benzinetank optilde zag ik ineens een straal benzine lekken uit de benzine slang, net waar deze op de benzinekraan zit. Klein stukje eraf geknipt, probleem opgelost! ;)
 
hhmmm, lekkende benzine op een acculader, waar heb ik dat verleden zondag toch ook gehoord......................................
 
Werkt dat nou echt, handvatverwarming?

Nog nooit geprobeerd maar het lijkt me zo'n onzin gevalletje wat nauwelijks werkt.

De meeste kou lijkt me van rijwind te komen en handvat verwarming verwarmt alleen de binnekant van je handen.
 
"Ieder nadeel hep zijn voordeel" verzon iemand al en zo ook hier: De motor stonk al een tijdje naar benzine maar we (de garage en ik) konden het lek niet vinden. Toen ik de benzinetank optilde zag ik ineens een straal benzine lekken uit de benzine slang, net waar deze op de benzinekraan zit. Klein stukje eraf geknipt, probleem opgelost! ;)
Supergarage! :} :+
 
aanlopen / rennen wel is geprobeerd?
zal vast niet met elke motor lukken, maar met m'n transalp iig wel. Is zeker sneller als half uur laden :P
Ik woon nl. tegen dijk op, dus douw ik m'n transalp omhoog, zet m in ze 2 en rijd omlaag en aan t eind koppeling laten opkomen...

*Swa z'n accu is niet al te best :z

edit: beetje laat... :Z
 
aanlopen / rennen wel is geprobeerd?
zal vast niet met elke motor lukken, maar met m'n transalp iig wel. Is zeker sneller als half uur laden :P
Ik woon nl. tegen dijk op, dus douw ik m'n transalp omhoog, zet m in ze 2 en rijd omlaag en aan t eind koppeling laten opkomen...

*Swa z'n accu is niet al te best :z
dat zeg ik net, een zzr1100, geen idee hoe groot zo'n kreng is zeker ?
 
Mijn motor :] is uitgerust met handvatverwarming en met dit weer is dat natuurlijk uitermate prettig. Vervelend is wel dat deze verwarming door de vorige eigenaar rechtstreeks op de accu is aangesloten, en dus niet vanzelf uitgaat als de motor uit is. U voelt 'm al?

Het gebeurt me -niet héél vaak- maar wel af en toe dat ik vergeet die handvatverwarming uit te schakelen. Tot nu toe gebeurde dat als ik op m'n werk was, dus dan kom je na zo'n acht uurtjes weer bij je motor en voelen je hadvatten warm en start de motor nog nét. Echt nog met het laatste restje stroom.

Enfin zo anders was het vanmorgen |( . Nu was er dus een hele nacht overheen gegaan. Ik zag het eigenlijk al toen ik opstapte aan het klokje: ipv de tijd (zomertijd ;) ) een leeg schermpje... Ik stopte de sleutel in het contact, drukte met bevende vinger op de start-knop. Niets. Damn. ;(

Ik heb een acculader dus ik besloot die aan te sluiten. Nou heeft de ontwerper van mijn motor gemeent dat het voor de gewichtsverdeling (zwaartepunt) beter is als de accu helemaal onder. in het frame zit. Ik zeg je, dan ben je even bezig die accu te vinden :( . Enfin, lader aangesloten, half uurtje gewacht en....er zat iets of wat leven in maar te weinig om te starten. Dan maar in blik naar het werk.

"Ieder nadeel hep zijn voordeel" verzon iemand al en zo ook hier: De motor stonk al een tijdje naar benzine maar we (de garage en ik) konden het lek niet vinden. Toen ik de benzinetank optilde zag ik ineens een straal benzine lekken uit de benzine slang, net waar deze op de benzinekraan zit. Klein stukje eraf geknipt, probleem opgelost! ;)

Als je het toch zo vaak vergeet uit te zetten, kan je 'm beter buiten zetten.
Hebben die arme vogeltjes ook eens een lekkere verwarmde zitstok/slaapplaats in de koude maanden. Wordt je energie iig nog goed besteed ;)
 
een zzr1100 ??


Nee aanduwen gaat niet zo goed. Je hebt behoorlijk wat stroom nodig op de brandstofpomp rond te krijgen en om de electrische afsluiters (iedere carb heeft er één) open te doen slaan. We hebben het wel geprobeerd hoor, want je krijgt 'm op zich wel rond met veel moeite. Daarnaast, stel DAT'ie aanslaat, wordt ik dan niet gelanceerd?

Mazzel,

Roland
 
Nee aanduwen gaat niet zo goed. Je hebt behoorlijk wat stroom nodig op de brandstofpomp rond te krijgen en om de electrische afsluiters (iedere carb heeft er één) open te doen slaan. We hebben het wel geprobeerd hoor, want je krijgt 'm op zich wel rond met veel moeite. Daarnaast, stel DAT'ie aanslaat, wordt ik dan niet gelanceerd?

Mazzel,

Roland
als je optijd in de koppeling knijpt niet nee.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan