Mijn motor is uitgerust met handvatverwarming en met dit weer is dat natuurlijk uitermate prettig. Vervelend is wel dat deze verwarming door de vorige eigenaar rechtstreeks op de accu is aangesloten, en dus niet vanzelf uitgaat als de motor uit is. U voelt 'm al?
Het gebeurt me -niet héél vaak- maar wel af en toe dat ik vergeet die handvatverwarming uit te schakelen. Tot nu toe gebeurde dat als ik op m'n werk was, dus dan kom je na zo'n acht uurtjes weer bij je motor en voelen je hadvatten warm en start de motor nog nét. Echt nog met het laatste restje stroom.
Enfin zo anders was het vanmorgen . Nu was er dus een hele nacht overheen gegaan. Ik zag het eigenlijk al toen ik opstapte aan het klokje: ipv de tijd (zomertijd ) een leeg schermpje... Ik stopte de sleutel in het contact, drukte met bevende vinger op de start-knop. Niets. Damn.
Ik heb een acculader dus ik besloot die aan te sluiten. Nou heeft de ontwerper van mijn motor gemeent dat het voor de gewichtsverdeling (zwaartepunt) beter is als de accu helemaal onder. in het frame zit. Ik zeg je, dan ben je even bezig die accu te vinden . Enfin, lader aangesloten, half uurtje gewacht en....er zat iets of wat leven in maar te weinig om te starten. Dan maar in blik naar het werk.
"Ieder nadeel hep zijn voordeel" verzon iemand al en zo ook hier: De motor stonk al een tijdje naar benzine maar we (de garage en ik) konden het lek niet vinden. Toen ik de benzinetank optilde zag ik ineens een straal benzine lekken uit de benzine slang, net waar deze op de benzinekraan zit. Klein stukje eraf geknipt, probleem opgelost!
Het gebeurt me -niet héél vaak- maar wel af en toe dat ik vergeet die handvatverwarming uit te schakelen. Tot nu toe gebeurde dat als ik op m'n werk was, dus dan kom je na zo'n acht uurtjes weer bij je motor en voelen je hadvatten warm en start de motor nog nét. Echt nog met het laatste restje stroom.
Enfin zo anders was het vanmorgen . Nu was er dus een hele nacht overheen gegaan. Ik zag het eigenlijk al toen ik opstapte aan het klokje: ipv de tijd (zomertijd ) een leeg schermpje... Ik stopte de sleutel in het contact, drukte met bevende vinger op de start-knop. Niets. Damn.
Ik heb een acculader dus ik besloot die aan te sluiten. Nou heeft de ontwerper van mijn motor gemeent dat het voor de gewichtsverdeling (zwaartepunt) beter is als de accu helemaal onder. in het frame zit. Ik zeg je, dan ben je even bezig die accu te vinden . Enfin, lader aangesloten, half uurtje gewacht en....er zat iets of wat leven in maar te weinig om te starten. Dan maar in blik naar het werk.
"Ieder nadeel hep zijn voordeel" verzon iemand al en zo ook hier: De motor stonk al een tijdje naar benzine maar we (de garage en ik) konden het lek niet vinden. Toen ik de benzinetank optilde zag ik ineens een straal benzine lekken uit de benzine slang, net waar deze op de benzinekraan zit. Klein stukje eraf geknipt, probleem opgelost!