Runner 180cc cilinder scheur

esacula

Rookie
17 nov 2022
1
0
Pasgeleden heb ik een originele Gilardoni cilinder besteld voor mijn Gilera Runner 180cc, voor 269,95 euro. Nu ik hem heb ontvangen en de spoelpoorten bekijk zie ik scheuren zitten. De verkoper vertelde mij dat dit de laatste tijd vaker voorkomt (iets met versleten mallen bij Piaggio), en dat hij er geen problemen in ziet om de cilinder zo te monteren. Hij zei ook dat ik de cilinder wel kan omruilen maar dat hij niet kan garanderen dat de andere cilinder dat dan niet heeft. Het lijkt er dus op dat ik dit volgens hem maar gewoon moet accepteren.

Mjin inziens is dit onacceptabel, en zou ik mijn geld terug moeten kunnen krijgen. Ik vraag me af hoe anderen hier over denken, vandaar deze post. Ik heb de foto's bijgevoegd. Zijn deze defecten acceptabel, wat vinden jullie?
 

Bijlagen

  • 180_1.jpg
    180_1.jpg
    5,5 KB · Weergaven: 61
  • 180_2.jpg
    180_2.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 58
  • 180_3.jpg
    180_3.jpg
    4,8 KB · Weergaven: 60
  • 180_4.jpg
    180_4.jpg
    8,5 KB · Weergaven: 55
  • 180_5.jpg
    180_5.jpg
    8,9 KB · Weergaven: 59
Nee, lijkt mij niet acceptabel.
Scheuren zijn in het algemeen absoluut te vermijden. Bij toestellen die trillen en uitzetten en inkrimpen zullen die scheuren beginnen groeien en dan kom je echt in de problemen.
 
Krijg je niks vergelijkbaars van Polini-Malossi oid.., deze wilde ik er iig ook niet op..
 
Pasgeleden heb ik een originele Gilardoni cilinder besteld voor mijn Gilera Runner 180cc, voor 269,95 euro. (...)
Gilardoni.
Als ik Gilardoni google dan vind ik enkel deze site: Gilardoni - Raggi X e Ultrasuoni een bedrijf dat actief is in de wereld van X-ray apparaten en andere technische medische toepassingen. Ik vind niets met motoren, tenzij allerlei verkoopssites die die naam gebruiken.

Dus wat bedoel je met een "originele Gilardoni cilinder" voor een Gilera?
 
Hoe durf je als verkoper zoiets te leveren? Hetzelfde als een nieuwe auto verkopen met defecte krukaslagerschalen.
 
Gilardoni.
Als ik Gilardoni google dan vind ik enkel deze site: Gilardoni - Raggi X e Ultrasuoni een bedrijf dat actief is in de wereld van X-ray apparaten en andere technische medische toepassingen. Ik vind niets met motoren, tenzij allerlei verkoopssites die die naam gebruiken.

Dus wat bedoel je met een "originele Gilardoni cilinder" voor een Gilera?

Beter zoeken... :P


Ik kende het merk al van puchjes en zundapp.
Misschien dat het een oem leverancier is voor gilera?

Het lijkt dat ik de enige ben die de cilinder zou monteren. Er zijn alleen scheurtjes in de ribben in de koelkanalen? Ik vind het niet zo spannend.
Neemt niet weg dat je geld terug zou moeten kunnen krijgen als jij ontevreden bent.
De vraag is natuurlijk of er iets beters is te krijgen?
Als kun je voor dat geld (denk ik) ook bij powerseal oid de wand laten herstellen/ vernieuwen van de cilinder die erop zat.
 
Beter zoeken... :P


Ik kende het merk al van puchjes en zundapp.
Misschien dat het een oem leverancier is voor gilera?

Het lijkt dat ik de enige ben die de cilinder zou monteren. Er zijn alleen scheurtjes in de ribben in de koelkanalen? Ik vind het niet zo spannend.
Neemt niet weg dat je geld terug zou moeten kunnen krijgen als jij ontevreden bent.
De vraag is natuurlijk of er iets beters is te krijgen?
Als kun je voor dat geld (denk ik) ook bij powerseal oid de wand laten herstellen/ vernieuwen van de cilinder die erop zat.
OK, kwam niet tevoorschijn in mijn search.

Maar als het echt om een degelijk bedrijf gaat dan vraag ik me af wat esacula gekregen heeft en van waar het komt? Ik kan me niet voorstellen dat zo een slecht gegoten gietstuk door de kwaliteitscontrole geraakt.

Gilera is Piaggio. Een kennis heeft onlangs cilinder en zuiger vernieuwd van zijn Vespa GTS 300 met originele Piaggio onderdelen. Hij zegt me dat die onderdelen hem iets meer dan 300€ hebben gekost.
 
Origineelnummer van die Giraldoni is 487638

Die koelkanalen heten volgens mij spoelpoorten, vraag me zelfs af hoeveel invloed die scheur nog heeft op de gasstroom.
Weet uiteraard niet wat de cilinder gekost heeft, maar oa Malossi levert nog een vervangingsset als ik even google.

 
Elke scheur in de spoelpoorten beinvloedt de flow van het mengsel, want 2takt.

Gilardoni is OEM Piaggio en normaal gesproken van uitstekende kwaliteit, ook beter getimed dan een Malossi (meer koppel). Tenminste zo nieuw uit de doos. Daarbij ook slijtbestendiger. Gewoon ruilen, dit is onaanvaardbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan