Runner 180cc Malossi Valt tegen

Lecson

MF'er
14 mrt 2006
181
0
Nederland
Ik heb nu een op een Runner 125cc sp een 172cc malossi cilinder erop gezet compleet.
Maar rijd rijd slecht, ik heb ook een Runner FXR 180cc zeer vers en goed onderhouden.
De Fxr vliegt naar de top.
Maar de malossi doet er moeilijk om, nu zag ik dat deze een zwarte cdi(typhoon) heeft, kan het hierdoor komen? of waar kan het meer aan liggen??

Runner SP:
rolletjes zijn verhoogd naar malossi 14grm.
en er zit een 25mm carb er op met sproeier 100
 
hij zou zelfs iets harder moeten trekken, met een iets lagere top door de vertanding

denk toch echt je afstelling
 
ja licht aan je afstelling als die slecht afgesteld is loopt die net zo hard als een typhoon 125 op top
 
wat is dan niet goed aan mijn afstelling?
Luchtschroef speel ik niet anders heb ik problemen met starten.
 
Ik heb hetzelfde gedaan met 2 blokken van 125cc --> 180cc, ook 25 carbs en nu heb ik geen problemen want ze gaan als een trein (idd met korte vertanding wat lagere top nl 120).. Ik had eerst ook een zwarte cdi van een typhoon en daarmee reed hij zelfs achteruit dus dat kan het wel degelijk zijn, heb nu een rooie cdi onder 1 blok en een malossi cdi onder de andere.. kan het verschil niet merken maar dat zal wel aan mij liggen, aangezien ik me heb latgen vertellen dat een rooie std cdi begrenst is, het zal wel.. succes verder als hij verder niet stottert maar gewoon niet trekt, zou ik een multivar van malossi proberen die is werelds.

Hij reed trouwens ook achteruit met 125cc die zwarte cdi..
 
best wel veelsteveel voorontsteking dan :+

uitlaat is er voor?
afstelling goed? (hoe heb je dat gemeten?)
cilinder moet ingereden worden (zuiger)
goeie hittegraad bougie
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu weer de originele carb 20,5mm erop gezet alleen hij gaat niet op stasioneer(schroef is helemaal ingedraaid) En hij start heel moeilijk en na een bocht als ik weer gas opentrek dan doet die in de begin een beetje bwooap en dan rijd die wel goed.

Waar kan het liggen te grote sproeier? of klein?
heb sproeier 100 erin

Vandaag nog ff een Leonardo onderuit getrokken puur om optrek een beetje te inschatten.
 
je sproeier is denk te groot. probeer is te rijden zonder luchtfiler dan merk je het wel
 
bij bwoaaaapp is het te veel lucht.

waarom zet je m niet gewoon op de testbank? paar tientjes kwijt en scheelt een hoop gezeik.
 
Ligt aan je afstelling inderdaad.
Bwoap duidt op te veel lucht.
Komt hij wel op toeren?
Heeft hij een dip?
 
Hallo,

Ik heb een runner fx 125 cc 2 tact. Ik wil hier een 180 cc op. Is dit mogelijk? Want ik heb gehoord dat de vertanding van een 125 anders is dan die van een 180 en dat je de carter moet frezen ofzo.. Wie kan me hiermee helpen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan