Runner 200 VXR

NLLEONL

MF'er
7 mei 2012
32
0
Den Haag
Medelezers,

Ik ben van plan om een 200cc motorrunner te kopen.
Hebben jullie een indicatie van de 0-50 en 0-100 acceleratietijden?
Ik vind het wel zo leuk om lekker vlot weg te kunnen rijden bij het verkeerslicht en de auto's voor te blijven :)
De 200 viertakt is de enige optie, een 180cc tweetakt gaat hem niet worden, gezien het gestunt, de betrouwbaarheid, het hogere verbruik en het hoogtoerige gejank.

Andere motorscooters vind ik geen sportieve uitstraling hebben etc, daarom mijn keus voor de Runner 200. Ter kennisname, ik ben op de hoogte van de diefstalgevoeligheid naar dit laat mij niet beinvloeden om mijn voorkeur aan te passen... Ik vind de Runner simpelweg optisch de mooiste motorscooter.

Ik ben geen 'type' die al wheeliend door Kanaleneiland de show uithangt, wel een 26jarige jongeman, met overigens een volledig A rijbewijs al enkele jaren en dagelijks rijdend op een Bmw F650Gs.

De motorscooter zal sowieso voorzien worden van Art4 sloten, ergens aan vast, en de mogelijkheiden/werking, betrouwbaarheid van track en trace worden ook overwogen. Daarbij zal deze Wa+ verzekerd worden. (Maar als men deze echt wilt stelen weerhoudt men dit er ook niet van, maar dat terzijde)

Welke km standen zijn er te behalen met Het blok van een 200 bij normaal gebruik en onderhoud?

Dus, nogmaals, welke acceleratietijden kan ik standaard verwachten? En welke winsten zijn er te behalen met bijv een andere vario (J. costa heb ik verhalen over gehoord)
 
Laatst bewerkt:
Laat je ook even weten wanneer het ding weg is? Een Gilera Runner is maar een lelijk ding. Heb je wel eens een Derbi GP1 250 gezien?
 
Smaken verschillen monomuis.
Dr pully sliders schele wel wat, ook iets zwardere trekveren in de koppeling.
Komt hij net iets fijner van zijn plek.
Is genoeg voor te koop, en jah ze worden weleens gestolen.
Maar dat gebeurd ook net vespa's.
En toch kopen de mensen ze..
Als je daar enkel bang voor moet zijn kun je niks meer kopen.
 
Smaken verschillen monomuis.
Dr pully sliders schelen wel wat, ook iets zwardere trekveren in de koppeling.
Komt hij net iets fijner van zijn plek.
Is genoeg voor te koop, en jah ze worden weleens gestolen.
Maar dat gebeurd ook net vespa's.
En toch kopen de mensen ze..
Als je daar enkel bang voor moet zijn kun je niks meer kopen.
 
De derbi Gp1 250 vind ik ook een mooi exemplaar, echter is deze nergens (tweedehands) te vinden.
De Runner zal ook een tweedehands exemplaar worden, zo rond bouwjaar 2010... Daarom dus mijn vraag welke kmstand het blok ongeveer aan kan, bij normaal gebruik en onderhoud.

Daarbij vraag ik me nog af welke tijden ik kan verwachten 0-50, 0-100.

Ik woon overigens in een klein plaatsje, waar de criminaliteit mijn weten minimaal is... Echter wel tussen Den Haag en Rotterdam in, maar met goede sloten, verankering, een alarm, Wa-plus verzekering en evt track n trace durf ik dat risico te nemen ;)
 
2e hands inderdaad heel moeilijk te krijgen, op mobile.de in Duitsland zie ik er zelfs maar 1.

Hier nog wat acceleratiefilmpjes;


(Multivar 200.. k*tfilmpje, maar geeft wel een beetje een idee hoe vlot het richting de 100 gaat, alleen bij 95 laat ie al gas los)

En zo nog wel meer filmpjes op YT. Het blijft een 200cc 4-takt, dus echt bloedsnel? Neuh. Maar voor in de stad snel genoeg. De auto's blijf je dus echt wel voor, tenzij iemand een sprintje met je wil doen. Iemand met een 1.6 blok moet dit kunnen winnen.

En smaken verschillen inderdaad, snap niet waarom juist zo'n Runner zo geliefd is bij die kereltjes met een dode kat om hun nek.
 
Mijn vriend rijdt sinds afgelopen zomer met een Derbi GP1 250 en is super tevreden met de rijeigenschappen. Sneller dan vrijwel iedere auto bij het stoplicht en super wendbaar. De Derbi heeft een 250 Vespa blok, maar is feller dan een Vespa GTS 300.
Bij de Derbi is wel aan te raden om het balhoofd lager te vervangen of controleren. Maar zo schijnt bij de Runner de ophanging van het blok snel aan vervanging toe te zijn...
Mijn vriend zag gisteren een Derbi te koop staan op Marktplaats.
De Aprilia Sportcity 300 kun je ook heel stoer maken...

edit: de Derbi op MP is een 125cc zie ik net...
 
Laatst bewerkt:
Een Leonardo is ook een optie, al blijft mijn voorkeur de Runner hebben (of de nergens te verkrijgen Derbi GP1 250)

Hoeveel kan zo'n 200cc / 250cc blok gemiddeld aan qua km stand?
Ik zie aanbieders met 10.000 - 15.000 naar ik heb geen idee of dit veel is ofniet...
 
50.000km moet technisch makkelijk kunnen zonder gekkigheid, met af en toe een reparatie veel meer, maar wordt dan een kosten/baten verhaaltje.

Lichte scooters worden over het algemeen voor korte stukken gebruikt en maken daardoor weinig kilometers. Aanbod scooters met lage tellerstanden is erg groot, 25.000km en meer worden daardoor als hoog ervaren en raak je ze moeilijk kwijt voor een nette prijs.
 
Klopt.
Was pas bij goedhart motoren en hadden net een sh300i ingeruild met 40.000 km.
Deze ging naar de handel door want konden daar naar zeggen geen garantie van een jaar meer op geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gilera dna 180 cc gehad 4 takt snel genoeg om alle auto s achter mij te laten.
trager dan mijn opgevoerde gilera dna brommer die toen 145 ging .
was hogere top en sneller optrekken.
tussen de runner en aorilia 300 waar ik beiden op gereden heb zou ik die ap kiezen met een jcosta eronder lach je er iedereen mee uit.
maar goed iedere zijn keuze succes.
 
Laat je ook even weten wanneer het ding weg is? Een Gilera Runner is maar een lelijk ding. Heb je wel eens een Derbi GP1 250 gezien?

Bedoel je er zo één :X
full
 
Het lijnenspel op een GP1 is toch een stuk mooier dan op een Runner?
Alleen op de 2e foto zie ik toch wel aardig wat schade, wat dus geen representatieve foto is. :) Maar al met al om te zien blijft het een brommer en zullen sommige automobilisten daar ook op reageren, door bijv. voorrang te nemen ipv te geven en dat soort shit. Ook gehad op mijn Sixteen 150.
 
Laatst bewerkt:
zelf in het verleden overwogen om een runner te kopen
is en blijft een leuk ding
Maar een runner en een GP1 (super machiene) op een lijn te zetten met een Sportcity Cube
gaat wel heel ver optisch echt geen vergelijk
succes met je runner (blijft een leuke machiene)
 
Ik ben de komende dagen vrij en zal een deze dagen een proefrit maken op een Runner st 200, mijn eerste ervaring op een motorscooter waarbij ik voornamelijk nieuwsgierig ben naar de acceleratie.

Nog bepaalde tips, dingen die ik (makkelijk) kan controleren (bekende problemen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan