runninglights Kawa ZZR 1100

spitje

Rookie
27 jun 2004
9
0
boxtel
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met het inschakelen van de runninglights van een ZZR 1100 uit '93? In Amerika rijden ze namelijk wel met runninglights, dus volgens mij is het mogelijk om bij Europese modellen dit ook te activeren, MAAR HOE??
Of heeft er iemand een electronisch schema van deze motor??

groeten, Antwan
 
volgens mij is dat een extra optie, dat is nl electronisch geregeld, dus dat moet je er speciaal op monteren. sommige alarm systemen hebben er ook last van :+
tis trouwens niet moeilijk zelf te maken. zal eens kijken of ik een schemaatje kan fixen voor je.

ps running lights betekent toch dat je knipperlichten half branden??
bij wufje moet je geen moelijke woorden gebruiken O-)
 
Bij de meeste amerikaanse motoren zit er simpelweg een duo fitting in de richtingaanwijzers 5/21 watt (dezelfde als in je rem/achterlicht ).
Dit is een optie maar er zijn ook setjes te koop of zelf te maken die dit electronisch oplossen.
 
Oke,

ik zal eens kijken of er een extra aansluiting zit bij de knipperlichten, bij mijn eerste motor, een GPX 600, was dit wel het geval. Daar zat een "loos draadje" destijds wist ik niet waar dat voor was, maar ik begin nu een sterk vermoeden te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel kans dat er andere draadbomen in de Europese en Amerikaanse versies liggen. Ik heb hier de bedradingsschemas van beide, en de Amerikaanse versie heeft een extra draad naar de voorste richtingaanwijzers. Zo te zien een blauwe? (afkorting op schema BL)
Bij gebrek aan scanner hierbij een fotootje:
full
 
Jeroen12,

Heb net een knipperlicht losgeschroeft en er lopen maar twee draden naar toe, moet dus waarschijnlijk een extra systeempje toegepast worden. Maar ik wil het wel graag hebben, vind het namelijk een stuk veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen scanner, dus je zal het met het piccie moeten doen. Je ziet daar onderaan (nr 1 en 15) de 2 voorste richtingaanwijzers annex running lights. Achter heeft ie geen running lights.
Voor 20 euro mag je het werkplaatshandboek overnemen ;)
 
Bedankt voor alle informatie, ik ga denk ik tocht maar voor het systeem van safety lights, minst moeilijke en waarschijnlijk niet de goedkoopste oplossing maar andere mogelijkheden zijn er niet echt. ;(
 
Jawel, de andere mogelijkheid is om de fittingen van je
richtingaanwijzer te vervangen door fittingen met een
dubbele aansluiting.
De lampjes dan dus vervangen door gevallen met twee
gloeidraden, (zo'n achterlichtlampje dus).

Het draadje voor het hoge wattage op de huidige knipper-aansluiting
aansluiten.
De nieuwe (en dus het lage wattage van de lamp) op de 12V aansluiten.

Wil je het echt netjes doen, dan moet je zorgen dat de runninglights
uit gaan als je knipperlicht aan staat.
Maar dat is voor gevorderden :)


----
De prijzen kunnen toch wel meevallen:

Safety Headlights: slechts € 34,- (SHL)

Safety Lights basis, Nieuw: € 69,- (ook wel Safety Running and Braking Lights basis oftewel SRBb genoemd, geen accu bewaking).

Safety Lights, oudste versie: € 49,- (ook wel Safety Running and Braking Lights oftewel SRB genoemd). Opruiming!

Safety Lights 1, nieuwe versie, met alarmlichten, accubewaking, kort gebruikt: € 59,- . Zolang de voorraad strekt!

Design Lights II: € 109,- (Alles van nieuwe Safety Lights + diverse unieke lichtpatronen, verbeterd remsignaal, accubewaking)


Maar, je kunt ook even wachten tot er weer een motorbeurs/rai/... is,
daar staan ze vaak met leuke aanbiedingen!
 
JE WILT JE TOCH NIET WERKELIJK VERTONEN MET RUNNING LICHTS?
dat zit alleen op grijze import motorfietsen zodat iedereen ziet dat je op een aanbiedigsfiets rijdt.
je loopt toch ook niet met het prijskaartje van de zeeman achter op je shirt?
bovendien is het in nederland nog verboden ook, voor de keuring werden al die running lichts ongedaan gemaakt.

je moet doen wat je wil natuurlijk maar als je voor het stoplicht een meewarige blik krijgt ben ik het waarschijnlijk :P

een zzr is toch om mee te blazen, niet om te posen toch?
 
ha ha,
Ergens heb je natuurlijk wel gelijk. Maar om voor de derde keer een auto van rechts je vollledige kuip eraf te laten rijden is nie echt leuk. Zeker niet als je telkens het antwoord krijgt "ik had je niet gezien" dus voor mijn gevoel is dit een extra veiligheid.

En inderdaad een zzr 1100 is gemaakt om mee te blazen, maar een snelle zwarte streep met een oranje streepje is ook niet lelijk! ;)
 
ha ha,
Ergens heb je natuurlijk wel gelijk. Maar om voor de derde keer een auto van rechts je vollledige kuip eraf te laten rijden is nie echt leuk. Zeker niet als je telkens het antwoord krijgt "ik had je niet gezien" dus voor mijn gevoel is dit een extra veiligheid.

En inderdaad een zzr 1100 is gemaakt om mee te blazen, maar een snelle zwarte streep met een oranje streepje is ook niet lelijk! ;)

Daar helpen running lights ook niet tegen.
Als je van de zijkant zichtbaar wilt zijn, moet je van die lampjes monteren die tegenwoordig ook op Volvo's zitten.

En zichtbaar rijden.
 
Daar helpen running lights ook niet tegen.
Als je van de zijkant zichtbaar wilt zijn, moet je van die lampjes monteren die tegenwoordig ook op Volvo's zitten.

En zichtbaar rijden.

De 1e keer dat ik zo'n fijne Volvo tegenkwam bij een rotonde dacht ik dat ie richting aangaf om af te slaan en ik reed dus gewoon de rotonde op. Om er achter te komen dat het niet zijn richtingaanwijzer was en dat ie best goede remmen heeft :(
 
Het blijft natuurlijk een kwestie van kijken, maar ook van gezien worden!!
De tweede keer dat ik een kuip (niet geheel vrijwillig) liet demonteren tijdens het rijden was ook op een rotonde. Auto kwam van rechts en had beslagen ramen en reed met volle snelheid de rotonde op. :]
Dan kan je met een zwaailamp op je helm rondrijden maar dan zien ze je nog niet. Maar tegen zulke boerenlullen valt niet te rijden!! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan