Ruroc Chain

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.842
218
Ik kon er op het forum nog niets over vinden dus start een nieuw topic.

Mensen die gebruik maken van een intercom herkennen de ellende wel, als je wilt communiceren met iemand met een ander merk intercom is dat erg lastig of gewoon niet mogelijk. De simpelste oplossing hier voor is je intercom verbinden met je telefoon en dan via internet met elkaar communiceren. Je kunt hier de gebruikelijke apps, WhatsApp, Skype etc voor gebruiken, maar dat werkt op de motor niet echt vlekkeloos. Enige tijd geleden ontwikkelde iemand helmchat wat echt gericht is op gebruik op de motor meer daar over lees je hier Topic helmchat of hier Website helmchat.

Nu is daar echter een nog een nieuwe speler op de markt gekomen en daar gaat dit topic over "Ruroc Chain". Hier kunnen we tips, trics en ervaringen met elkaar delen.

Ruroc is een helm fabrikant en heeft sinds kort de Chain app gelanceerd voor Android en Ios.
Inmiddels heb ik wat testen uitgevoerd met de app en het ziet er veel belovend uit en de werking is kinderlijk simpel. Hier wat informatie gekopieerd van de website van Ruroc Chain.


CHAIN IS NOW AVAILABLE TO DOWNLOAD​

CHAIN is hier om de wereld van motor- en actiesportcommunicatie voorgoed te veranderen.

Het meest naadloze en verbonden VOIP-communicatieplatform met onbeperkt bereik voor onbeperkte rijders.

UNIVERSELE COMPATIBILITEIT​

CHAIN is compatibel met ALLE bestaande communicatie- en Bluetooth-systemen, zodat je voor de allereerste keer met elke rijder verbinding kunt maken via elke audio-hardware.

ONEINDIG BEREIK​

CHAIN maakt gebruik van VOIP (Voice over Internet Protocol) dat wordt gebruikt in Discord, Skype en WhatsApp, dus zolang je een mobiel signaal hebt, kun je met iedereen praten, waar ook ter wereld, zonder onderbreking door passerende voertuigen, gebouwen of andere obstakels.

ONBEPERKTE GROEPSGROOTTE​

Rijd met de wereld, met onbeperkte groepsgroottes voor de allereerste keer in een motor-comms oplossing.

VERBINDING GEMAKKELIJK GEMAAKT​

De CHAIN app is zo eenvoudig en naadloos als het maar kan. Ga van login naar groepsrit in slechts 5 stappen.
 
Laatst bewerkt:
Qua functionaliteit dus gewoon helmchat, alleen dan van Ruroc.
Of zie ik iets over het hoofd?
 
  • Eens
Waarderingen: Kars
Qua functionaliteit dus gewoon helmchat, alleen dan van Ruroc.
Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt alleen is dit kwa instellen iets anders/makkelijker en is er een Ios variant. Bij Helmchat moet men bij Ios de Jitsy app gebruiken. Ook lijkt de ruis onderdrukking bij deze app beter maar echt super veel heb ik nog niet kunnen testen om dat met zekerheid te kunnen zeggen.
 
Ik heb inmiddels behoorlijk wat getest met de app en mijn conclusie is al volgt.
  • Werking is simpel
  • Ziet er mooi uit
  • Geluid zit vertraging op meer dan bij Jitsy (helmchat)
  • Minder goeie ruis onderdrukking dan Jitsy (helmchat)
Kortom het is een leuk alternatief naast Jitsy (helmchat) maar de kwaliteit is wel iets minder. Het blijft wel interessant dat er meer spelers op de markt komen dat zorgt vaak dat er ontwikkelingen komen en dat is leuk voor eindgebruikers!
 
Terug
Bovenaan Onderaan