Rusland, juli 2006

Wanneer gaan we?

  • Juli 2006

    Stemmen: 12 92,3%
  • Augustus 2006

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    13
Moet er geen lijst gemaakt worden van de mensen die mee willen? ik in iedergeval wel (eea afhankelijk van de data)
Zijn er mensen met een goede route?
Hoe lang van te voren moet je een visum aanvragen? (en moet je bij het visum een plaats van bestemming opgeven, een hotel ofzo?)
Moet je ingeent worden?

Ik hoor het graag en wil ook wel mee helpen organiseren!

Groet,
Lucas

Om een visum te kunnen aanvragen moet je een uitnodiging hebben.
Het zal om een toeristenvisum gaan (ik geloof twee weken geldig)
Een uitnodiging kan je krijgen van een Hotel waar je meerdere dagen zal verblijven.
Officieel moet je ook een stempeltje hebben van het Hotel waar je verblijft maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad als je het niet hebt.
Je kan ook een uitnodiging kopen >> via dezelfde club als hierboven *eerdere link die ik gepost had)

Wat betreft de route... stel je er niet teveel van voor... de wegen zijn soms (erg) slecht en vol met gaten en bulten op plekken waar je ze niet verwacht...
Een autobahn kan je het ook niet echt noemen, soms is het een brede tweebaansweg en soms heb je ook een middenberm.. grotendeels ga je door de middle of nowhere tot er ineens weer een stadje/plaatsje opdoemt.

Ik ben nog nooit ingeent voor een reisje naar Rusland.
Maar ik ben dan ook alleen maar in het westen geweest.

Het is dus echt geen ritje naar Oostenrijk/Italie ofzo en de mensen die hier schrijven moeiteloos 1500km op een dag te rijden... dat kan je daar dus wel vergeten ! Het is echt niet te vergelijken met hier.....
 
1. Om een visum te kunnen aanvragen moet je een uitnodiging hebben.
2. Ik ben nog nooit ingeent voor een reisje naar Rusland.
3. mensen die hier schrijven moeiteloos 1500km op een dag te rijden... dat kan je daar dus wel vergeten !

1. Bij het consulaat?;
2. Ik zal dat nog informeren bij de GGD;
3. Idd. Tot Frankfurt ad Oder kan in een dag, daarna gaat het veel langzamer.
 
@ Hansie, bedankt voor de adressen, ga morgen deze benaderen
Wat betreft inenten, ben er 2 keer langere tijd geweest, is nog nooit iets over gemeld.
De wegen zijn idd niet zo jofel, gaten en kuilen op rare plekken.

Nog even over de russische rijstijl: Heb diverse malen gezien, oude vrouw op zebra, licht voor auto op groen, oude vrouw pogen tot rennen, ze hebben echt schijt aan alles dus!
 
Om een visum te kunnen aanvragen moet je een uitnodiging hebben.
Het zal om een toeristenvisum gaan (ik geloof twee weken geldig)
Een uitnodiging kan je krijgen van een Hotel waar je meerdere dagen zal verblijven.
Officieel moet je ook een stempeltje hebben van het Hotel waar je verblijft maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad als je het niet hebt.
Je kan ook een uitnodiging kopen >> via dezelfde club als hierboven *eerdere link die ik gepost had)

Wat betreft de route... stel je er niet teveel van voor... de wegen zijn soms (erg) slecht en vol met gaten en bulten op plekken waar je ze niet verwacht...
Een autobahn kan je het ook niet echt noemen, soms is het een brede tweebaansweg en soms heb je ook een middenberm.. grotendeels ga je door de middle of nowhere tot er ineens weer een stadje/plaatsje opdoemt.

Ik ben nog nooit ingeent voor een reisje naar Rusland.
Maar ik ben dan ook alleen maar in het westen geweest.

Het is dus echt geen ritje naar Oostenrijk/Italie ofzo en de mensen die hier schrijven moeiteloos 1500km op een dag te rijden... dat kan je daar dus wel vergeten ! Het is echt niet te vergelijken met hier.....


och dacht je dat ik meeging om dat mooie gezichtje van je te zien. ik verwacht juist moeilijke wegen.
buiten dat denk ik dat 70% wel mooie wegen zullen zijn, dus daar kun je wel opschieten. wel vind ik dat de nominale snelheid wat hoog moet liggen, anders houd ik echt geen 1000 km vol op mijn motor
 
och dacht je dat ik meeging om dat mooie gezichtje van je te zien.
Huh ?.... wat heb ik nou aan m'n fiets hangen :?
Geen wederzijds interesse !! Tenzij je een mooie jonge mooie dame bent... O-)

Ik verwacht juist moeilijke wegen.
buiten dat denk ik dat 70% wel mooie wegen zullen zijn, dus daar kun je wel opschieten.

Reken maar dat je wensen uitkomen......
Op sommige stukken moet je je snelheid gewoon aanpassen aan de kwaliteit van het wegdek. Die gaten heb je niet overal maar reken maar dat ze her en der aanwezig zullen zijn. Door het grote uitgestrekte gebied en de beperkte financieen is het onderhoud & de kwaliteit van het asfalt een stuk minder als hier. De grotere verschillen tussen zomer- en wintertemperatuur laten ook hun sporen na op het wegdek.

wel vind ik dat de nominale snelheid wat hoog moet liggen, anders houd ik echt geen 1000 km vol op mijn motor

Leg voor jezelf de lat niet te hoog....
Het eerste stuk schiet makkelijk op. Achter Warschau logeren, volgende dag grensovergang Brest (ben je een paar uurtjes zoet) Dan halverwege Moskou nog een logeeradresje.
S'nachts rijden in Rusland met je tweewieler is niet aan te raden....
Ik ben in het donker op de grote ringweg rond Moskou vrachtwagens tegengekomen met twee lampjes als kaarsjes die de hele combinatie moeten verlichten |( |(
Bovendien zie je de gaten niet ;)

Anyway:
Het lijkt me een leuk, spannend avontuur op de motor !
Niet _het_ motor-land bij uitstek in ieder geval !
Hoogstwaarschijnlijk (99%) ga ik niet mee want ik ben er nu al vaak genoeg geweest...... en toch...... we zullen zien wat die 1% nog doet ! ;)
 
wat doet dat mozilla eigenlijk buttkicken? ik gebruik firefox graag hoor, maar zon pakket als mozilla klinkt mij weer te microsoftachtig :?
 
Erg leuk idee! Alleen vraag ik me af op wat voor een motoren jullie rijden? Ben er zelf meerdere malen geweest en het is al genoemd maar de wegen zijn echt slecht daar! (ook nu nog). De benzine is trouwens ook nog steeds klote :( vwb criminaliteit, denk ik dat je met een groep motorrijders behoorlijk de aandacht trekt (if you know what i mean...) Mijn vriendin is russisch en zelfs zij verklaart jullie voor gek! :P

Het is wel een cool idee, maar ik denk dat heen en terug naar en van moskou op mijn ducati geen goed plan is ;)

maar ik zal het hier blijven volgen. btw een vriendin's tante van ons die in den haag woont heeft een visa bureau. als ik het me goed herinner was ik laatst rond de 150 euro kwijt voor een visa. Ik had hem binnen 2 weken.

ps: iemand die russisch spreekt meenemen is wel handig :)
 
als ik dan mijn motor heb en tijd heb, wil ik misschien ook wel mee. lijkt me hardstikke gaaf om eens in Rusland te rijden/komen.
 
Erg leuk idee! Alleen vraag ik me af op wat voor een motoren jullie rijden? Ben er zelf meerdere malen geweest en het is al genoemd maar de wegen zijn echt slecht daar! (ook nu nog). De benzine is trouwens ook nog steeds klote :( vwb criminaliteit, denk ik dat je met een groep motorrijders behoorlijk de aandacht trekt (if you know what i mean...) Mijn vriendin is russisch en zelfs zij verklaart jullie voor gek! :P

Het is wel een cool idee, maar ik denk dat heen en terug naar en van moskou op mijn ducati geen goed plan is ;)

maar ik zal het hier blijven volgen. btw een vriendin's tante van ons die in den haag woont heeft een visa bureau. als ik het me goed herinner was ik laatst rond de 150 euro kwijt voor een visa. Ik had hem binnen 2 weken.

ps: iemand die russisch spreekt meenemen is wel handig :)


Dan moeten ze jouw vriendin maar lenen,denk ik ;)
 
Dit idee had ik al eens met een vriend van me, maar is dus ook opzij geschoven vanwege de veiligheid. Zodoende is het vorig jaar maar bij polen/slowakije/tjechie gebleven.
De wegen in polen zijn ook erg slecht, bij de grensovergang vanaf duitsland richting 'Wroclaw' staat een bordje: "40km slecht wegdek" (betonplaten, soms gebroken en soms missen er stukken).

Je kunt dan beter via tjechie/slowakije rijden, de wegen zijn daar veel beter (rijstijl ook trouwens).

Lijkt me een leuk plan, alleen hebben mijn brikje & ik geen voorkeur voor hoge snelheden...
 
Haha kan je niet wachten? :P

Nou i kwil ook graag gaan :/ naja meschien dat er nog iets te regelen valt.. maar zal wel nie :( ben net 19 geworden dus...
 
Ik heb ook wel zin om mee te gaan. Het is wel even onder voorbehoud van de datum, want ik zit met de schoolvakanties.
Ik hoop dat het kan, want ik zoek wat anders dan de (overigens wel goed georganiseerde) Vrij Uitreizen.
 
ben wel ff nieuwsgierig naar wat voor motoren er mee gaan? lijkt mij wel leuk maar ik heb niet echt een hele snelle motor en tis een naked. in mei op 1 dag 1180 km gereden en geen centje pijn maar bijna niet boven de 150 geweest op de franse tolweg
 
Standaar 110 denk ik, maar op de oosterse wegen zal het wel iets minder zijn. En ook ik ben student, dus al ik mee zou kunnen (op een of andere reden) ben ik ook afhankelijk van de vakanties van school :)
 
Standaar 110 denk ik, maar op de oosterse wegen zal het wel iets minder zijn. En ook ik ben student, dus al ik mee zou kunnen (op een of andere reden) ben ik ook afhankelijk van de vakanties van school :)

Nou, ik ben niet echt een student meer. Ik mag nu aan de andere kant van het lokaal staan. Neemt niet weg dat ik geen vrij kan krijgen buiten de schoolvakanties. Het is niet anders.
 
hee stelletje gekken!! goed plan om naar moskou te gaan!!! klasse!
ik ben zelf een tijd geleden 3 maanden intensief geweest.

als je/jullie gaan heb ik over de reis niet veel informatie maar als je daar het nachtleven van moskou wil ontdekken....

wel even een paar dingen.
1. veel geld mee brengen
2. als een mooie jonge vrouw op je afkomt...veel geld mee brengen ( nee geintje zo zijn ze echt niet allemaal)
3. wodka = daar vergif neem het niet!! grolsch, heineken, oke: geen wodka!!(ken iemand die het gedaan heeft dan is het dos verdanja met je en voel je je niet zo prikrasnya)
voor de rest een super stad ga er zo weer naartoe als ik da kans had.

places to be:!....... to get there moet je het metro station weten de straat en het nummer. dit staat allemaal in een boekje dit heet de GO en is van de moscow times.
dan in de taxi....afgetrapte lada voor 50 tot 100 roubels
maar een voorproefje.
club: che is goed (latino cubaanse muziek)
infiniti is super...duur maar (r&b)
karma bar...ligt op pushechnaya..echt waar geen gein is een kelder maar wat een beest8ige tent (techno)
papa's. waar ze bijna naakt op de bar liggen...niet de mannen. (soms een bandje soms een dj)
propaganda. beetje wanne bee keet met bekende soap sterren van de tv. (lounge) en oja op zondag vooral voor mannen....
Hard rock cafe...grootste van europa super daar en goed eten.(oude (rock) muziek van ozzy tot waco jacko) op old arbat
en vele vele vele anderen en dan nog meer 7dagen per week 23 1/2 uur per dag

je zal je ogen uitkijken. echt waar

maar ik hou op.
als je nog een vraag hebt over hotels of iets anders, verkeer, wat je niet moet doen? mail maar.
surfbabyarjen@hotmail.com

ne spashivaite meny he o chem, ya ne ot suda

pakka
 
kep ze ff gemaild en kreeg antwoord:Geachte heer,

Gaarne zou ik van u meer details willen hebben m.b.t. de voorgenomen reis
teneinde u op de juiste wijze te kunnen informeren. V.w.b. reisadviezen wil
ik u verwijzen naar de website van het ministerie van buitenlandse zaken
www.minbuza.nl <http://www.minbuza.nl> . Bij het boeken van accomodatie
dient u zelf afspraken te
maken omtrent stalling van de motoren. Er zijn hotels met (ondergrondse)
bewaakte parkeermogelijkheden.
J.W. Disbeschl
Consulaire Afdeling Nederlandse Ambassade Moskou
 
Terug
Bovenaan Onderaan