Rusland, juli 2006

Wanneer gaan we?

  • Juli 2006

    Stemmen: 12 92,3%
  • Augustus 2006

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    13

_fanatic

MF veteraan
8 okt 2004
7.077
2
Leersum
Dit topic was om uit te vinden hoeveel MF-ers er geinteresseerd zijn in een lange rit met Moskou en het Rode Plein als bestemming. Het gaat er dus echt van komen *D , hierbij worden ook Krakow, en St.Petersburg bezocht.

We gaan er een mooie rit van maken en proberen met z'n allen op het Rode Plein te posen met stickert natuurlijk 8-)
Er worden rondleidingen in het Kremlin gegeven, uiteraard tegen betaling en als men er zin in heeft. We blijven dus een volledige dag in Moskou. St Petersburg wordt 2 dagen.

Het is wel 5500 km. in 2 weken, en via Scandinavie een week erbij zo'n 8000 in 3 weken, geen ritje voor beginners dus ;)

Hier alvast een foto van het Rode Plein.


Vertrekdatum: Uitgesteld, waarschijnlijk tot volgend jaar -O- ;(



full


De lijst met gegadigden en hun motors

_fanatic VFR750F
SuperLuuc
Wuf
Hawk GT NT650
SpeedYves KTM Adventure of Moto Guzzi
Muppet NTV650
Centennial
Ertje650 NTV650
Hans_V
kleintje_b Madura

Belangrijke zaken en prijzen :


*Een visum kost E 100 p.p. en er is bij nodig:
- Een paspoort dat nog minimaal 6 mnd geldig is en min. 2 lege blz. heeft
- Verklaring van een reisverzekering
- 1 pasfoto
- de uitnodiging verzorgt het visumbureau

*Een internationaal rijbewijs, te koop bij de ANWB voor E 13,- (ook 1 pasfoto)

*Een reisverzekering, in dit voorbeeld kost het ca. E 50,- voor 3 wkn en dekt:
- Basis
- Aanvullende ziektekosten
- Ongevallen
- Voertuighulp
(prijs opgevraagd bij FBTO)


*Een WA verzekering voor de motor in Rusland, uitgebreidde dekking voor 15 dgn
Quote uit de mail van Ingosur:

Verplichte aansprakelijkheidsverzekering voor Rusland.
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering voor Rusland
Dekking ( secondary )van de door uw voertuig aangerichte schade aan derden met limit tot 1.000 000,00 USD.
Premie (verplichte) 19,74 EUR
Premie (aanvullende) 58,60 EUR
Poliskosten 17,50 EUR
Assurantiebelasting 7 % 6,71 EUR
Totaal 102,55 EUR
De premieopgave is op de prijs van het jaar 2005 gebaseerd.

Het is wel een uitgebreidde WA-dekking omdat de standaarddekking maar tot E 10.000 gaat

*En uiteraard je motor in goede staat van onderhoud !! Maar dat is bij niemand een probleem lijkt me ;)

De trip is wel voor eigen risico, Motor-Forum of Topic-starter zijn niet aanspakelijk voor eventuele gevolgen, zorg dus dat je motor picobello in orde is. Verzekeringen e.d. worden gezamelijk geregeld.

Na 28 februari is inschrijving niet meer mogelijk i.v.m. het bijtijds regelen van visa enzovoort


En dit is de uiteindelijke route, met als eerste dag een lang stuk van 800 km. :

NL-Dubi.JPG



Vervolgens naar Krakow, 570 km. :
Hier blijven we waarschijnlijk een dag voor een bezoek aan de zoutmijnen.

dubi-krakow.JPG



Dan via de rustigere grensovergang naar Moskou:
Hoe lang dat gaat duren? Geen idee, ik probeer het zoveel mogelijk uit te rekenen, maar er zit een grensovergang tussen

Krakow-Moskva.JPG



Daarna via St.Petersburg (wat in deze oude maar oerdegelijke routeplanner nog Leningrad heet) naar Helsinki:
Moskou-St.Peterburg is 2 dagen met een overnachting in Novgorod, vanaf St.Petersburg naar Finland is maar 200 km., en naar Helsinki nog geen 400.

Moskou-Petersburg-Helsinki.JPG




Vanaf Helsinki is er te kiezen, of rechtstreeks terug naar Nederland of nog een weekje erachteraan Scandinavie in, de route daarvan wordt ter plekke over overlegt.
 
Laatst bewerkt:
altijd leuk om een eindje te gaan rijden. Als ik nog eens zoiets onderneem zou ik via de noordkaap willen rijden, via de baltische staten terug en dan St Petersburg en Moskou meepikken (maar wel voor mijn 100e verjaardag ;) )
 
Dat lijkt mij een leuk plan :) . Als je gaat wil ik wel mee :] . Mischien leuk om meteen wat andere mooie plaatsen aan te doen? (Praag, Budapest etc)
 
Als je gaat moet je overnachten in hotel Rossia, een van de grootste hotels in europa. Als je een kamer aan de voorkant hebt heb je een prachtig uitzicht op het kremlin, en het is nog eens goedkoop ook!

studyrussian.com/MGU/hotel_rossia.html

In dat hotel hebben kameraden van mij afgelopen winter geslapen. Het is een mooi hotel, maar als " luxe" laten ze je voelen hoe heet centrale verwarming kan zijn. Je zweet dan je bed uit. Ga je dan ook mee?
 
Nou, ik zal het op zijn minst in de gaten houden hier, klinkt wel erg gaaf. Was ook zoiets van plan, maar ergens wel een ludiek kantje aan. Weet nog helemaal niet hoe ik dat in zou vullen, vandaar.
 
Als ik in Januarie weg gereorganiseerd wordt ga ik mee, zoniet misschien ook wel.
:} :} :} :} :} :} :}
Als het maar niet in de perioden van 12 mei tot 15 juni is B| B|
 
Laatst bewerkt:
Goh, dat wij (er1win en ik) eigenlijk ook een keer van plan,ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat de veiligheid op de snelwegen wel wat te wensen over laat.Overvallen op buitenlanders komt helaas nog steeds voor daar.

Maar 2200 km,da's 2 dagen heen,hamburger eten bij Mc Donalds, en 2 dagen terug!

:)
 
Goh, dat wij (er1win en ik) eigenlijk ook een keer van plan,ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat de veiligheid op de snelwegen wel wat te wensen over laat.Overvallen op buitenlanders komt helaas nog steeds voor daar.

Maar 2200 km,da's 2 dagen heen,hamburger eten bij Mc Donalds, en 2 dagen terug!

:)
:^ Ik neem er wel vrij voor!! (mits juiste tijdstip)
 
Goh, dat wij (er1win en ik) eigenlijk ook een keer van plan,ik heb wel van verschillende mensen gehoord dat de veiligheid op de snelwegen wel wat te wensen over laat.Overvallen op buitenlanders komt helaas nog steeds voor daar.

Maar 2200 km,da's 2 dagen heen,hamburger eten bij Mc Donalds, en 2 dagen terug!

:)

Met een auto zijn we daar nu twee keer in twee dagen heengereden.
Is op zich goed te doen al liet de kwaliteit van de wegen zwaar te wensen over..... *(de ritten waren in 93' en in 97')
Dus niet te optimistich over het af te leggen aantal kilometers op een dag met de motor... Tanken was in '93 nog een probleem, in 97 niet meer.
Soms verraderlijke kuilen (gaten) en asfalthopen op de meest vreemde plekken...
Dus echt oppassen en het koppie erbij houden, ennehhh, echt snelwegen zoals je ze van hier kent kan je het niet noemen daar, vanaf Warschau gaat de kwaliteit van het wegdek snel achteruit.
De grensovergang bij Brest heb ik persoonlijk als het minst prettig ervaren.... allemaal brutale gasten in campingsmoking daar... had er niet graag in m'n eentje overnacht :X
 
Ben benieuwd of dit gaat lukken, lijkt wel heel mooi project. :} :9~

Wij hebben er afgelopen jaar over gedacht naar Rusland te gaan, maar ivm gezeik/geziek over visum is dat er niet van gekomen :(

Iig heel veel succes met de voorbereidingen :} :}
 
Ik vind het een mooi plan! :} Is weer eens wat anders dan rondhangen op een of andere costa.

Topic staat gemarkeerd!
 
Als ik jullie was zou ik wel Polen mijden wegens criminaliteit.
Ik zat zelf toevallig te denken dat ik volgend jaar wel naar Letland wil. Errug mooi land. Alleen dan moet ik ook door Polen. Dat is alleen zekergeen goed id.
 
In dat hotel hebben kameraden van mij afgelopen winter geslapen. Het is een mooi hotel, maar als " luxe" laten ze je voelen hoe heet centrale verwarming kan zijn. Je zweet dan je bed uit. Ga je dan ook mee?
4400 km op een RSV Mille? En op die Russische wegen? No thanks :)
 
Als ik jullie was zou ik wel Polen mijden wegens criminaliteit.
Ik zat zelf toevallig te denken dat ik volgend jaar wel naar Letland wil. Errug mooi land. Alleen dan moet ik ook door Polen. Dat is alleen zekergeen goed id.
Polen gaat prima, maar dan niet over de snelweg.
Daar stikt het van types die je nek afsnijen voor je motor.
Via de provinciale wegen gaat prima.
Wit-Rusland in twee dagen 8-)
 
Ik ga zeker niet mee ivm veiligheids redenen in Polen EN Wit-rusland EN Rusland.

Sowieso is een visum RETEDUUR, de veiligheid is belabberd en men vind het nou niet echt tof vaak dat de 'rijke' westerling ff langskomt om zijn luxe dingetjes te showwen. Men stelt het echt niet enorm op prijs. Kreeg vaker het idee dat als je met groep bent men jou ziet als:
'goh die komen weer ff kijken in een groep, ROT OP!' (praat nu over russen)

Buiten dat waag ik mijn motor niet aan hun benzine. :+




p.s. Er komt nog bij, wat doe je als je verkeerd voedsel eet?!! (en dat komt voor) inentingen etc. want die zijn dus echt wel nodig. Ik ben mooi getest op TBC naderhand omdat er toch mensen ziek waren geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan