Russische klassiekers

Uralrijder !!!

Die hard MF'er
6 nov 2002
542
0
Dieren
Ralf heeft er ook al 1. Maar via werk kwam ik digitaal in contact met Andrey Ruba. Deze Oekrainer meldde zich na het derde mailtje al met "ANDREW". Kijk, dat is vooruitgang! Hij verzamelt, handeld en restaureert. Export naar een plek tussen Polen en hiero is mogelijk. Zijn correspondentie plus fotoos met mij kan je opvragen via info@motoremotion.nl of dolf@amklassiek. Andrew Ruban is zelf direct te mailen via ruban@routec.net
 
Dag Oma ;)

Dolf,
er komt net een student naar me toe die recent een URAL gekocht heeft en na 1500 km liep'ie in elkaar ( duh ;) )

Nu wil hij weten van wat voor materiaal de klepzittingen en geleiders zijn.

Weet jij dat?
 
...
Dolf,
er komt net een student naar me toe die recent een URAL gekocht heeft en na 1500 km liep'ie in elkaar ( duh ;) )
...
Angezien in dit topic 2 email adressen van de topicstarter zijn vermeld, zou je kunnen proberen... :P

(ik heb niet 't idee dattem erg veel op dit forum kijkt :? )
 
Dag Oma ;)

Dolf,
er komt net een student naar me toe die recent een URAL gekocht heeft en na 1500 km liep'ie in elkaar ( duh ;) )

Nu wil hij weten van wat voor materiaal de klepzittingen en geleiders zijn.

Weet jij dat?
Sjeezus wat een troep is het toch, die russische rommel :P .

Bel eens met Gossie 0166 605422 (www.ural.nl). :)
 
Sjeezus wat een troep is het toch, die russische rommel :P .

Bel eens met Gossie 0166 605422 (www.ural.nl). :)
Mailde Dolf en had binnen een uur een antwoord :} :} :}

Hoi Max,


Dat is niet zoals het hoort hoor! Niet bij een Ural... Of misschien
toch wel als het een home market exemplaar is. Of toevallig toch een
Dnepr is... In feite zijn de klepzittingen van doughnutdeeg en de
geleiders van smeerkaas. Vervanging door fosforbronzen geleiders en
inzetten van gewone stalen klepzittingen zou de wereld aan verschil
moeten uitmaken. Als er dan toch gesleuteld wordt ook ff kijken of er
misschien te weinig olie in heeft gezeten of dat de oliepomp verzaakt
heeft.

Als hij boven de rivieren woont kan hij het best naar hetzelfde adres
waar ik zaterdag naar toe ga: Ural Team Oberhausen (hebben ook een
site) Anders is Gossie in Tholen ze pleez to bie. Koprevisies kunnen
via Sander van Bergen in Wervershoof. Een vakman. De afspraken op
levertijden vallen daar naar mijn ervaring wel onder de wet op de
kansspelen. Dat kan hinderlijk zijn. Zeker als je van ver voor komt.
Ook veel info via de Ural Dnepr Club Nederland UDCN (ook site)

Mijn eigen Ural heeft er op dezelfde krukaslagers al een heel dikke ton
gelopen. Feitelijk zonder problemen. En zo ken ik er nog wel een paar
met 50D+ probleemloze - nou ja, eigenlijk wel - kilometers op de
teller. In Dieren ligt nog een nieuw DNepr blok bij GekraMotors. Dat
past ook. Maar het is niet bekend of het een export of home market blok
is. Home market DNEPR spul kopen is risicovol.


Feliciteer hem in elk geval maar met zijn uitzonderlijk goede smaak.

Dolf



;)
 
Ik heb eigenlijk wel een probleem.
Heb nou een kleine 10.000 km weggekopt met de Ural, zonder noemenswaardig motorisch onderhoud. Onder het motto; wat nie kapot nis nie, nie fiksen nie :9
Niks preventief sleutelen, gewoon olie van de Lidl erin en gaaaaaass.

Lieve Lola

Tel ik nog wel mee??
 
Ik heb eigenlijk wel een probleem.
Heb nou een kleine 10.000 km weggekopt met de Ural, zonder noemenswaardig motorisch onderhoud. Onder het motto; wat nie kapot nis nie, nie fiksen nie :9
Niks preventief sleutelen, gewoon olie van de Lidl erin en gaaaaaass.

Lieve Lola

Tel ik nog wel mee??
Wat moet dat een enorme teleurstelling zijn, koop je een motor die nieuw af fabriek al een brik is, wil'ie niet kapot B|



:+
 
Wat moet dat een enorme teleurstelling zijn, koop je een motor die nieuw af fabriek al een brik is, wil'ie niet kapot B|

:+
:^

De beste Ural man had ook veel beter een Vmax kunnen kopen...die brikken gaan tenslotte op de winkeldrempel al kapot :+
 
Hij wil hem als'ie klaar is na het tunen wéér in het blad hebben, heb hem gezegd dat er aan de buitenkant niets veranderd is, maar toch ( gebruiken we gewoon jouw ouwe foto's weer ;) )

8-)

2x geld voor 1x moeite, dat zint me wel 8-)
 
8-)

2x geld voor 1x moeite, dat zint me wel 8-)
Gaat niet lukken.... 8-) Wij weten het ...maar we zijn omkoopbaar O-) :P

Bovendien zal je die BOLLE Nitro nu moeten omsoepen naar een graten pakhuis :+

Hij heeft thans model gespierde spijker i.v.p. hollands welvaren :P
 
Gaat niet lukken.... 8-) Wij weten het ...maar we zijn omkoopbaar O-) :P

Bovendien zal je die BOLLE Nitro nu moeten omsoepen naar een graten pakhuis :+

Hij heeft thans model gespierde spijker i.v.p. hollands welvaren :P
:?

issie ziek geweest :?

maar hij staat niet op de foto's dus komt goed. Spijker kan ik er wel bij in soepen :P .
 
Wellicht stomme vraag maar wat doet zo'n Ural of Dnepr als je het zijspan weglaat en 'm dus solo rijdt??
Heb wel eens iets op gevangen over gewijzigde overbrengingsverhoudingen en zo maar hoe zit dat nu precies?? en wat presteert íe dan??

Iemand ervaring??
 
Wellicht stomme vraag maar wat doet zo'n Ural of Dnepr als je het zijspan weglaat en 'm dus solo rijdt??
Heb wel eens iets op gevangen over gewijzigde overbrengingsverhoudingen en zo maar hoe zit dat nu precies?? en wat presteert íe dan??

Iemand ervaring??

als je schommelarm voorvering hebt zou ik het span maar lekker laten zitten.
haal je de bak eraf dan heb je armen als spoorbielzen nodig... B|
met gewone telescopen voor is het alleen erg goed opletten bij
spoorvorming.. door de nogal elastische montage van veel russen
wil het soms nog wel zwabberen... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan