Russische klassiekers

Hoef je niks mee te doen. In principe zou je em kunnen wijzigen waardoor de topsnelheid hoger wordt maar dat durft geen mens op een Ural :P .
 
Hoef je niks mee te doen. In principe zou je em kunnen wijzigen waardoor de topsnelheid hoger wordt maar dat durft geen mens op een Ural :P .

Hoe hoog ligt die nu?? (met excuses voor de dubbele post)
110?? 120?? 150??

[me]Billy heeft geen Ural of Dnepr maar vindt de uitstraling en de "hamer en sikkel/beitel technologie" geweldig....[/me]
 
er zijn russen die de 150 halen maar een verstandige rijder blijft
beneden de 100..

de meeste zijspanrijders vinden tussen de 70 en 90 een mooie
snelheid..

vergeet niet dat de techniek al ver achterhaald is.
 
Wat ik bedoel is: Is een Ural/Dnepr als solomotor in staat om fatsoenlijk op een Nederlandse snelweg mee te draaien. dwz: kun je er 120 mee zonder uit elkaar te rammelen.

Verouderde techniek? ja natuurlijk maar dat is er juist leuk aan.
Geen ultra stijf frame?? kan ik mij alles bij voorstellen maar dat lijkt mij vooral merkbaar in de bochten. Wat ik bedoel is of íe indien je tijdens een toerritje 10 km snelweg moet pakken je dat gewoon met 120 kan doen(lees: niet MOET doen) zonder nadelige gevolgen...(dit laatste juist vanwege de verouderde techniek)
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi, ik denk ... laat ik ook eens wat zeggen!

110-120 is wel mogelijk hoor, tis alleen niet aan te raden. Mijn Dnepr met zijspan loopt op absolute top zo'n 110 (gemeten met Dnepr-teller!!!), dus als die bak er af is zal 't misschien nog wel wat harder gaan.
Je moet er rekening mee houden dat je dan dus wel het maximale van je motorfiets vraagt. Iedere oldtimerrijder zal je vertellen dat het verstandig is je rijgedrag aan te passen aan wat er gebruikelijk was toen die motorfiets op de weg kwam. Kijk maar hoe de gemiddelde Liberator-rijder rijdt. Qua techniek kun je die Urals en Dneprs gewoon vergelijken met oldtimers, de kwaliteit is echter echt russisch ...

Ik denk trouwens (weet niks zeker) dat wanneer je met een Hayabusa constant 300 km/h zou rijden, dat hij ook snel gebreken zal gaan vertonen.


groet dun braojur
 
Had een zijspan ook niet een andere versnellingsbak? Maat van me had Dnepr of Ural vergeet het elke keer, maar reden meestal zo 100-110 en dat ging lekker. En dat was met een Dnepr met zijspan maar met een solo versnellingsbak. Heeft Solo op zijn teller ooit 160 aangegeven, dat was toen we de carburateur van een 2cv gemonteerd hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan