Ruud Frederiks is een genie !

8 mrt 2009
36
0
Gisteren naar de testbank geweest in Goes, Dynojet - Ruud Frederiks - Tovami.

Al geruime tijd zit ik te sukkelen met mijn kawa, je kent dat wel... maar sleutelen en maar sleutelen... op een gegeven moment schiet de eigen kennis te kort. Dus een ritje naar de specialist was noodzakelijk.

Eerste ritje op de testbank... ocharme nog maar 40 pk meer...
Tank er af... membramen trokken niet meer vacuum, dus de motor kreeg niet genoeg naft.
Beetje Locktite erop, mooi terup op zijn plaats, en wat denk je ??

Van 40 pk naar 140 pk in enkele minuten. Onvoorstelbaar... een echte Genie (met hoofdletter G).

Onderweg naar huis de kraan nog eens opengedraaid... waaw, wat heb ik dat gemist :+


:]
full
 
Met welke lijm kun je het beste carburator membramen lijmen?
En heeft iemand langeduur ervaring met gelijmde membramen?
Ik had er nog nooit van gehoord dat ze te lijmen waren.
Nieuwe gasschuiven met aangebouwde menbramen zijn echt belachelijk duur.
 
Ik kan het niet gevonden krijgen.
Er wordt gesproken over Loctite. maar welke? Er zijn 100 soorten Loctite.
Loctite is een merknaam.
Of zit je me voor de gek te houden.
Het was als een serieuze vraag bedoeld.
Ik weet soms niet meer of MFers nou serieus zijn of niet.
 
ik zal het proberen uit te leggen.
waarschijnlijk zijn een keer de deksels van de carb,s geweest.
nu gebeurt het wel een dat als je gasschuif er uit heb gehad.
dat je membraan niet goed in het randje valt.
als je dan je deksel plaatst heb je kans dat je membraan niet goed afsluit.
daarom worden de membranen er wel eens ingeplakt.
wij doen het overigens met vloeibare pakking.
 
ik zal het proberen uit te leggen.
waarschijnlijk zijn een keer de deksels van de carb,s geweest.
nu gebeurt het wel een dat als je gasschuif er uit heb gehad.
dat je membraan niet goed in het randje valt.
als je dan je deksel plaatst heb je kans dat je membraan niet goed afsluit.
daarom worden de membranen er wel eens ingeplakt.
wij doen het overigens met vloeibare pakking.
Dan wordt het eigenlijk ingezet als hulpmiddel tbv plaatsen.

Net zoals het soms handig is bij andere pakkingen om er een dun likje kit op te doen; dan blijven ze tenminste netje sop de plek bij montage.
 
Met welke lijm kun je het beste carburator membramen lijmen?
En heeft iemand langeduur ervaring met gelijmde membramen?
Ik had er nog nooit van gehoord dat ze te lijmen waren.
Nieuwe gasschuiven met aangebouwde menbramen zijn echt belachelijk duur.

Solution, die zooi waar je fietsbanden mee plakt werkt perfect!!
Ik heb ooit eens een membraan in een auto carb. geplakt, en dat bleef tot mijn verbazing prima zn werk doen.
 
Recent ook een ervaring met Ruud Fredriks gehad, ook met een zx9-r, 99 motor. Graag deel ik ook mijn bevindingen bij Ruud.

Ik heb mijn zx9-r, met full akra en K&N, een ochtend door hem onder handen laten nemen. Het is prettig om samen met hem aan je motor te werken!
Mijn stijgbuizen, gasnaalden, hoofdsproeiers zijn door hem vervangen. Ruud heeft me verteld dat een Dynojet naald voor een snelle slijtage van de stijgbuizen zorgt, en heeft dus zijn eigen setje geplaatst. Hij houdt hierbij Stage 1 afstelling aan, vanuit een werkboek.

Na een tweetal runs liep de motor een stuk armer, en zuiniger, en krachtig op vol gas. Eind van de ochtend was mijn fiets klaar en ben ik er 150km mee naar huis gereden, met <10C. Over de resultaten was ik niet zo te spreken, aangezien de motor een heel sterk aan-uit effect vertoonde en onrustig(lees = te arm) liep op lage toeren / gedeeltelijk gas.

Vervolgens contact met Ruud gezocht. Hij bood aan dat ik de fiets nogmaals bij hem op de bank zou komen zetten...alleen is dat voor mijn 300km rijden. Als tegemoetkoming heeft hij me kosteloos grotere stationairsproeiers toegestuurd; service. Deze hebben het probleem grotendeels opgelost, maar niet volledig.

Uiteindelijk had ik verwacht dat mijn motor 98% perfect afgesteld bij Ruud vandaan zou komen. Dit is niet gebeurt, terwijl het me wel een dag en een paar honderd euro heeft gekost. Op mijn vraag of ik de uitdraaien (voor beoordeling van A/F ratio) per e-mail van hem kan ontvangen krijg ik reactie dat hij op dit moment te druk is...

Aangezien ik zelf veel aan mijn motor werk, maar niet alle gereedschap heb om de motor perfect af te stellen ben ik naar Ruud gegaan. Mijn hoop was dat hij de laatste aanpassingen aan de motor zou maken, zodat deze perfect zou lopen...mijn gevoel zegt nu dat ik niet veel verder ben gekomen. Zal dus zelf weer aan de slag gaan om de laatste "dips" weg te werken.

Membramen:
Mijn membramen waren ook lastig te monteren, waardoor Ruud er een beetje vet (van Loctite) voor gebruikte om ze op hun plaats te laten plakken tijdens het monteren van de deksel. Dit is dus geen vloeibare pakking, maar gewoon rubber vet. Wel handige oplossing, want ik heb daarvoor altijd enorm lopen kloten om de membramen goed sluitend te krijgen.
 
Bij mijn zoon zijn oude gs1000 ook 2 membranen waar een klein scheurtje in zat dicht geplakt met een beetje blauwe permatex siliconen pakking. Loopt weer als een tiet

@ QWERTY3 Omdat goed lezen soms lastig is heb ik mijn eigen post, die dus op de vorige pagina stond, maar even gekopieerd.
 
Recent ook een ervaring met Ruud Fredriks gehad, ook met een zx9-r, 99 motor. Graag deel ik ook mijn bevindingen bij Ruud.

Ik heb mijn zx9-r, met full akra en K&N, een ochtend door hem onder handen laten nemen. Het is prettig om samen met hem aan je motor te werken!
Mijn stijgbuizen, gasnaalden, hoofdsproeiers zijn door hem vervangen. Ruud heeft me verteld dat een Dynojet naald voor een snelle slijtage van de stijgbuizen zorgt, en heeft dus zijn eigen setje geplaatst. Hij houdt hierbij Stage 1 afstelling aan, vanuit een werkboek.

Na een tweetal runs liep de motor een stuk armer, en zuiniger, en krachtig op vol gas. Eind van de ochtend was mijn fiets klaar en ben ik er 150km mee naar huis gereden, met <10C. Over de resultaten was ik niet zo te spreken, aangezien de motor een heel sterk aan-uit effect vertoonde en onrustig(lees = te arm) liep op lage toeren / gedeeltelijk gas.

Vervolgens contact met Ruud gezocht. Hij bood aan dat ik de fiets nogmaals bij hem op de bank zou komen zetten...alleen is dat voor mijn 300km rijden. Als tegemoetkoming heeft hij me kosteloos grotere stationairsproeiers toegestuurd; service. Deze hebben het probleem grotendeels opgelost, maar niet volledig.

Uiteindelijk had ik verwacht dat mijn motor 98% perfect afgesteld bij Ruud vandaan zou komen. Dit is niet gebeurt, terwijl het me wel een dag en een paar honderd euro heeft gekost. Op mijn vraag of ik de uitdraaien (voor beoordeling van A/F ratio) per e-mail van hem kan ontvangen krijg ik reactie dat hij op dit moment te druk is...

Aangezien ik zelf veel aan mijn motor werk, maar niet alle gereedschap heb om de motor perfect af te stellen ben ik naar Ruud gegaan. Mijn hoop was dat hij de laatste aanpassingen aan de motor zou maken, zodat deze perfect zou lopen...mijn gevoel zegt nu dat ik niet veel verder ben gekomen. Zal dus zelf weer aan de slag gaan om de laatste "dips" weg te werken.

Membramen:
Mijn membramen waren ook lastig te monteren, waardoor Ruud er een beetje vet (van Loctite) voor gebruikte om ze op hun plaats te laten plakken tijdens het monteren van de deksel. Dit is dus geen vloeibare pakking, maar gewoon rubber vet. Wel handige oplossing, want ik heb daarvoor altijd enorm lopen kloten om de membramen goed sluitend te krijgen.

je verhaal doet een beetje afbreuk aan de topictitel...... ja, tis zo, misschien topic titel maar even aan laten passen... :(
 
Purschuim werkt veel beter, met lekke membramen.

Verbaast me dat Ruud dat niet wist.

Zijn je carbs tenminste niet meer zo leeg, altijd al verbaasd over die loze ruimte in carbs.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan