Ruzie bij het stoplicht

wie heeft het over rustig optrekken? Wel wil ik graag mijn eigen veiligheid waarborgen. Bij groen wegsprinten omdat de auto naast je daartoe dwingt is daar nou niet echt een goed voorbeeld van.

Dus moet meneer automobilist nog maar 2 seconden langer wachten. daarna zal ze geen last meer van me hebben.

Als een kip zonder kop bij groen het gas open trekken laat ik wel aan jouw over. :W

hoeft niet perse als een kip zonder kop.
gewoon goed kijken.
 
Dat is genant voor je van een S2000 naar een Mini :P

Zoals ik al zei: "Thuis heeft de vrouw de broek aan!"

maar hij heeft altijd nog de seat _O- toch iets niet goed gedaan :X

En dat is er ook nog eens eentje met het 2.0 TDI blok dat intern scheurt en waarop PON geen garantie wil geven :( ;(

Dus je conclusie is, dat je toegeeft dat je liever een Audi wil :?

:Y :Y :Y

audi_q5_img.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat krijg je ervan als je in het sportieve merk van de VAG gaat rijden O-)

Want hoe is de filosofie van VAG ook alweer:

Skoda - het budgetmerk (hoewel goedkoopis ie ook niet meer B| )
VW - voor de gewone man
Seat - voor de sportieveling
Audi - voor de rijke man

En waarom ik dat allemaal meld:
[afbeelding]

So don't mess with Seat [afbeelding]


Sooo Héé... :9~ :}


Waar heb je die gekocht?


Seats & Sofa's? -O-


:+
 
B| .... zoals ik al eerder heb vermeld; Het ging niet om mijn 'armen uiteen' gebaar. Dat was voor zijn 'sprintje'. Hij kwam louter en alleen terug op het hele naar voren rijden bij een VRI en dat dat bij wet verboden is want meneer kent de wet alsof hij hem zelf geschreven heeft. Dát was waar het om ging en dát was ook de hoofdzaak van zijn hele frustratie die mij zogenaamd een boete zou opleveren (en dat ik erachter zou komen wie hij nu werkelijk was.... ik weet het nog steeds niet)

had je zn nummerbord moeten opschrijven :P
 
Die Seat heeft ook niet vanaf stistand 180 pk tot zijn beschikking })
Topvermogen zegt me vrij weinig, op straat is 100 pk meer dan genoeg. Maar inderdaad, zelfs een HD is met een beetje berijder sneller weg bij het verkeerslicht dan welke willekeurige auto ook *O*

hoezo "zelfs" ?
de meeste harleys zijn sneller weg bij het stoplicht dan de meeste supersports (4cil).

simpelweg door de vermogensopbouw en wheely gehalte.
chopper kan veel meer "duwen" zonder dat het voorwiel omhoog gaat.
HD heeft onderrin veel meer vermogen dan supersport
HD heeft meer gewicht op achterwiel, vaak ook een bredere achterwiel --> meer grip


punt is, meeste HD rijders, rijden altijd erg rustig
 
Mijn ervaring is dat voorkruipen bij stoplichten binnen de bebouwde kom weinig nut heeft, bij de eerstvolgende kruising is het toch weer bar en zo kan je wel aan de gang blijven. Ik doe het dus alleen als ik weet dat de eerstkomende kilometer of wat geen stoplichten meer zijn en het dus gewoon gaat om een vrije rijbaan voor mij.

In de binnenstad heeft het voor mij persoonlijk geen nut.

En je moet ook goed kunnen inschatten hoe lang de rij is, zodat ze niet al gaan rijden als je pas halverwege bent, dan moet je weer gaan lopen kutten om of naar rechts of naar links tussen de auto's in te voegen.

Mijn eigen regel hierin is dat ik pas voorkruip als ik zie dat er nog kruisend verkeer aanwezig en dat ik hierdoor genoeg tijd heb om naar voren te tuffen.

Hoe doen jullie dat? Ongeacht de lengte van de rij altijd naar voren rijden? Of maken jullie ook een afweging daarop.

ik rijd REGELMATIG in amsterdam, vanaf een afslag naar het centrum toe.
als je elke stoplicht een paar auto's inhaalt, heb je in feite alle lichten groen.

als je achteraan aansluit, moet je soms 2x wachten (groen, rood, groen, rood, dan ben jij in de buurt en groen, dan pas rijden)
ik heb ook MEERDERE malen (en ik rijd ALTIJD naar voren toe, en ga NOOIT voor een andere auto staan, want ben TOCH eerder weg dan WELKE auto dan ook... ja ook sneller dan de aller aller snelste) bekeken hoeveel sneller het was, door al die lichten te skippen, door bijvoorbeeld op hetzelfde moment te vertrekken als iemand anders in een auto.

en echt waar, het scheelt een hoop!
soms wel 40 tot 60% sneller!!!
 
NOOIT voor een andere auto staan, want ben TOCH eerder weg dan WELKE auto dan ook... ja ook sneller dan de aller aller snelste) bekeken hoeveel sneller het was, door al die lichten te skippen, door bijvoorbeeld op hetzelfde moment te vertrekken als iemand anders in een auto.

en echt waar, het scheelt een hoop!
soms wel 40 tot 60% sneller!!!

Ja het is niet alleen sneller optrekken, veel zitten er ook te slapen. Vroegah, toen ik nog mijn trouwe eendje had, viel me al op dat ik met de 2cv4 meestal veel sneller weg was dan de anderen, omdat ik wel wakker was (meestal dan :) )
 
Ja het is niet alleen sneller optrekken, veel zitten er ook te slapen. Vroegah, toen ik nog mijn trouwe eendje had, viel me al op dat ik met de 2cv4 meestal veel sneller weg was dan de anderen, omdat ik wel wakker was (meestal dan :) )

ja agree, ligt eht zeker aan.
daarom ga ik ook altijd naast een auto staan, als ik dan lig sta te slapen, dan bega ik tenminste geen artikel 5! (hinderen van overig verkeer)
 
Tja, dat krijg je ervan als je in het sportieve merk van de VAG gaat rijden O-)

Want hoe is de filosofie van VAG ook alweer:

Skoda - het budgetmerk (hoewel goedkoopis ie ook niet meer B| )
VW - voor de gewone man
Seat - voor de sportieveling
Audi - voor de rijke man

En waarom ik dat allemaal meld:
[afbeelding]

So don't mess with Seat [afbeelding]

Altea: family bak :P
50000141_1.jpg


Present in zwart :W
 
Laatst bewerkt:
Tja, dat krijg je ervan als je in het sportieve merk van de VAG gaat rijden O-)

Want hoe is de filosofie van VAG ook alweer:

Skoda - het budgetmerk (hoewel goedkoopis ie ook niet meer B| )
VW - voor de gewone man
Seat - voor de sportieveling
Audi - voor de rijke man

En waarom ik dat allemaal meld:
[afbeelding]

So don't mess with Seat [afbeelding]
Ehhh... Seat is gewoon de el cheapo versie van een VW hoor... je moet niet al die marketing praatjes geloven :z
Seat is zeg maar de Suzuki onder de Volkswagens...
 
En laten we even eerlijk wezen: Seat is toch geen echt merk. Het is een embleem.
Eerst mochten ze Fiat's bouwen (denk aan de sportieve Marbella!!) en nu mogen ze de oude modellen van Audi bouwen.
En dat mag je sportief noemen als je wilt maar in de nieuwe Exeo (wat gewoon de oude A4 is) mag Seat alleen de 4 cylinder motoren leggen van de VAG. De dikkere motoren komen er niet in.
Daar gaat je sportieve imago (voor zover Seat dat al had)
 
Laatst bewerkt:
Ehhh... Seat is gewoon de el cheapo versie van een VW hoor... je moet niet al die marketing praatjes geloven :z
Seat is zeg maar de Suzuki onder de Volkswagens...

En dan te bedenken dat ze nog niet zo heel lang geleden ultra-cheapo versie's bouwden van op zich al waardeloze Fiatjes, het blijft hoedanook een surrogaatmerk })
 
En laten we even eerlijk wezen: Seat is toch geen echt merk. Het is een embleem.
Eerst mochten ze Fiat's bouwen (denk aan de sportieve Marbella!!) en nu mogen ze de oude modellen van Audi bouwen.
En dat mag je sportief noemen als je wilt maar in de nieuwe Exeo (wat gewoon de oude A4 is) mag Seat alleen de 4 cylinder motoren leggen van de VAG. De dikkere motoren komen er niet in.
Daar gaat je sportieve imago (voor zover Seat dat al had)
_O- en dan wordt je er bij het stoplicht lachend uitgereden door een Skoda RS.... verwarring alom...
"Heh, IK heb toch de sportieve VW dochter???" :? :? :?
 
Ja hoor, die rij had ik ook, begon op de afrit van de A7, ¼ rotonde, spoortunnel en dan pas een kruising met een stoplicht.....
En dan achteraan aansluiten? Dacht ut niet....wordt m'n motorblok te heet van...
 
"Wie denk je wel niet dat je bent, denk je dat dit mag, hoe kom je erbij om je zo idioot te gedragen. je moet maar netjes achteraan gaan staan als een goed burger betaamt"
Na een tijdje nee geschud te hebben tegen de man (tegen de 60 jaar oud) zei ik dat het gewoon mocht en in de wet staat waarna hij verklaarde de wet het beste te kennen.
Kan je mij vertellen waar dit in de wet staat? Want voor zover ik weet is het alleen toegestaan om bij file tussen de 2 meest linker rijstroken door te rijden. Bij verkeerslichten is dit voor zover ik weet niet toegestaan.
 
Dat is ongelukkig verwoord van Proosst en verkeerd begrepen van jou. Er staat niet in de wet dat het bij verkeerslichten mag, er staat niet in de wet dat het bij verkeerslichten niet mag, dus mag het. Er staat ook niet in de wet dat het alleen tussen de 2 linker rijstroken mag, dat staat alleen in de gedragscode.
 
Laatst bewerkt:
Honda *O* *O* *O*

[afbeelding]

Helaas hebben we (nou ja we, mijn vriendin heeft thuis de broek aan :( ) afscheid moeten nemen van de S2000.
Die heeft ruimte moeten maken voor een cabrio met een achterbank (Mini cooper S cabrio) voor de honden.


zo dat lelijke hok was dus van jou :+

jij woont dan schuin tegenover spitfire, daar zag ik namelijk die s2000 staan, vroeg me al af waar die gebleven was 8-)
 
Inderdaad. Als je op een hele brede weg richting verkeerslicht rijdt en iedereen staat allemaal aan 1 kant van die weg zodat jij er langs kan met je auto (wat nooit gaat gebeuren natuurlijk, maar goed) mag jij met je auto naar voren toe rijden bij het verkeerslicht.
 
Inderdaad. Als je op een hele brede weg richting verkeerslicht rijdt en iedereen staat allemaal aan 1 kant van die weg zodat jij er langs kan met je auto (wat nooit gaat gebeuren natuurlijk, maar goed) mag jij met je auto naar voren toe rijden bij het verkeerslicht.

Hier in Den Haag zijn voldoende voorbeelden van wegen die breed genoeg zijn om met twee auto's naast elkaar te rijden, ook al is er geen rijstrookmarkering. En iedereen rijdt er ook met zijn tweeën naast elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan