Ruzie bij het stoplicht

In het topic over filerijden komt naar mijn mening langs dat je een rij voor het stoplicht NIET mag inhalen en rustig achteraan aan moet sluiten.
Bij wet geregeld of wat? :?

In nulla poena beginsel staat kort samengevat dat het alleen strafbaar is als het beschreven is.
 
een Seat Ibiza 1.4 TSI met 180 pk? :?

sinds wanneer zijn die te koop?


als je vooraan wil staan moet je ook alert zijn,

en je reactie daarna met Wat nou!! is echt op zijn zachtst gezegd onhandig :r .

kan me niet voorstellen dat die bejaarde reageert dat jij vooraan gaat staan, ik denk dat het meer met je domme reactie te maken heeft :W
 
Laatst bewerkt:
Dus natuurlijk even het gas wat verder open gedraaid en na 50m weg te zijn van al het verkeer achter me even het suur losgelaten en het gebaar "Wat nou? " gemaakt naar de bestuurder van de seat.

En daarom maak ik nooit gebaren op de motor: die worden snel verkeerd opgevat en voor je het weet heb je weer een discussie met iemand. Dat "wat nou" gebaar van jou kon ook als een "fuck you" gebaar worden gezien. Dus laat die gebaren achterwege of maak alleen gebaren die niet verkeerd opgevat kunnen worden. ;)
 
Relentless schreef op 04 oktober 2009 @ 16:07:
een Seat Ibiza 1.4 TSI met 180 pk? :?

sinds wanneer zijn die te koop
?


als je vooraan wil staan moet je ook alert zijn,

en je reactie daarna met Wat nou!! is echt op zijn zachtst gezegd onhandig :r .

kan me niet voorstellen dat die bejaarde reageert dat jij vooraan gaat staan, ik denk dat het meer met je domme reactie te maken heeft :W
-Even googlen en je weet het

-en mijn reactie was in lichaamstaal dus daar kon je veel dingen uithalen. Als hij zich daaraan had gestoord had hij waarschijnlijk niet eerst voluit opgetrokken om daarna te gaan zeiken over dat ik vooraan stond :X
 
Laatst bewerkt:
Haal het file rijden en tussendoor slingeren bij een verkeerslicht niet door elkaar .Het voorkruipen/tussen doorrijden bij een verkeerslicht is gewoon verboden , er zou dus gewoon achteraan gesloten moeten worden .
 
Ik heb vandaag toch wat meegemaakt joh! Ik was lekker met het vrouwtje een stukje uit rijden in mijn mooie Seat Ibiza. Ik ben al blij dat ik nog mag rijden vanwege mijn hogere leeftijd dus ik ben erg blij dat de arts mij weer goedgekeurd heeft voor de aankomende 5 jaar. Dat ik nu alweer vergeten ben wat ik 5 minuten geleden gedaan heb, dat doet er allemaal niet toe!

Enfin, ik sta lekker te wachten voor het stoplicht voor mijn lekkere zondagsritje naar de golfclub, komt er in ene met een gigantische snelheid zo'n motormuis voorbij! Ik ben daar toch niet zo van gecharmeerd dus ik probeer hem bij te houden met de auto om hem eens even aan te spreken op zijn snelle en asociale gedrag. Je rijd toch niet op hoge snelheid tussen auto's door, dat doe je gewoon niet.

Dus het stoplicht springt op groen en ik geef gas. Helaas heeft deze Seat zoveel vermogen meer dan de DAF die ik vroeger had, dus begonnen de wielen een beetje te spinnen. Maar dat is spannend, dat konden de auto's vroeger niet! De motorrijder begon het in de gaten te krijgen en begon in ene allemaal obscene gebaren naar me te maken, alleen maar omdat ik hem wat wilde vertellen!

Ik heb zijn kentekenplaat maar genoteerd, dan kan mijn buurman (Koos Spee) deze snelheidsduivel aanpakken!
 
Ik heb vandaag toch wat meegemaakt joh! Ik was lekker met het vrouwtje een stukje uit rijden in mijn mooie Seat Ibiza. Ik ben al blij dat ik nog mag rijden vanwege mijn hogere leeftijd dus ik ben erg blij dat de arts mij weer goedgekeurd heeft voor de aankomende 5 jaar. Dat ik nu alweer vergeten ben wat ik 5 minuten geleden gedaan heb, dat doet er allemaal niet toe!

Enfin, ik sta lekker te wachten voor het stoplicht voor mijn lekkere zondagsritje naar de golfclub, komt er in ene met een gigantische snelheid zo'n motormuis voorbij! Ik ben daar toch niet zo van gecharmeerd dus ik probeer hem bij te houden met de auto om hem eens even aan te spreken op zijn snelle en asociale gedrag. Je rijd toch niet op hoge snelheid tussen auto's door, dat doe je gewoon niet.

Dus het stoplicht springt op groen en ik geef gas. Helaas heeft deze Seat zoveel vermogen meer dan de DAF die ik vroeger had, dus begonnen de wielen een beetje te spinnen. Maar dat is spannend, dat konden de auto's vroeger niet! De motorrijder begon het in de gaten te krijgen en begon in ene allemaal obscene gebaren naar me te maken, alleen maar omdat ik hem wat wilde vertellen!
:z

Maar deze:
Ik heb zijn kentekenplaat maar genoteerd, dan kan mijn buurman (Koos Spee) deze snelheidsduivel aanpakken!
_O-
 
Haal het file rijden en tussendoor slingeren bij een verkeerslicht niet door elkaar .Het voorkruipen/tussen doorrijden bij een verkeerslicht is gewoon verboden , er zou dus gewoon achteraan gesloten moeten worden .
Doe maar wetsartikeltje copy/pasten dan :z
Nee toe maar, je weet het toch zeker? Gewoon even zoeken op www.wetten.nl, heb je em vast zo gevonden!
 
Een oudere man, van 60 jaar, met gierende banden optrekken bij een verkeerslicht.
Is dat niet een contradictio in terminis? :?
nee hoor possibilis, een collega van mij heeft een vader van 80 die gewoon vlot rijdt, dwz op de snelweg 20 km harder dan toegestaan, mijn collega rijdt lang niet zo vlot als zijn ouwe.
 
In het topic over filerijden komt naar mijn mening langs dat je een rij voor het stoplicht NIET mag inhalen en rustig achteraan aan moet sluiten.

Waar haal jij die onzin vandaan? Heb je enig idee waarom het gedogen van tussendoor rijden in het leven is geroepen? Er zijn namelijk koekblikrijders die een file of rij te laat zien en dan ben jij zo plat als een dubbeltje.
 
Gedogen?

[me] niet doen...[/me]

Het is al enige jaren niet meer verboden om op eenzelfde rijstrook in te halen.
Daarnaast heeft een hoge rechter bepaald, dat de lengtestreep voor een VRI geen doorgetrokken streep is.

Wetstechnisch wordt er een motorrijder (of een Smart) niks belet om naar voren te rijden voor een VRI.

Uiteraard de overige verkeersregels in acht nemende (niet gevaarlijk doen en niet hinderen). Oh ja, en niet over een voorsoorteervak rijden en dan switchen, das namelijk niet (meer) toegestaan.
 
Maar even zonder gekheid. Ik vroeg me gewoon af waarom hij 180 pk los liet bij het stoplicht wat nergens voor nodig was...

Sommige leren het nooit.
Met voorwielaandrijving is hij sowieso in het nadeel.

Volgende keer totaal niet op reageren, ook geen armen in de lucht, dan heb je nergens last van.
 
Waar haal jij die onzin vandaan? Heb je enig idee waarom het gedogen van tussendoor rijden in het leven is geroepen? Er zijn namelijk koekblikrijders die een file of rij te laat zien en dan ben jij zo plat als een dubbeltje.
Wordt het gedoogd dan?

Dat zou namelijk per definitie betekenen dat het verboden is...
 
Sommige leren het nooit.
Met voorwielaandrijving is hij sowieso in het nadeel.

Volgende keer totaal niet op reageren, ook geen armen in de lucht, dan heb je nergens last van.

Thanks. Ik zal er de volgende keer wel op letten. Alleen heb ik toch de indruk dat ik de hele tirade had mogen aanhoren ook al had ik dat niet gedaan. Het ging hem puur en alleen om het naar voren rijden bij een stoplicht.
 
Dr staat nergens in de wet dat je netjes achter elkaar aan moet sluiten voor het stoplicht net zoals er nergens staat dat je maar met 1 voertuig op een rijstrook mag rijden dus mag het gewoon mits je artikel 5 maar in je achterhoofd houd.
 
Gedogen?

[me] niet doen...[/me]

Het is al enige jaren niet meer verboden om op eenzelfde rijstrook in te halen.
Daarnaast heeft een hoge rechter bepaald, dat de lengtestreep voor een VRI geen doorgetrokken streep is.

Wetstechnisch wordt er een motorrijder (of een Smart) niks belet om naar voren te rijden voor een VRI.

Uiteraard de overige verkeersregels in acht nemende (niet gevaarlijk doen en niet hinderen). Oh ja, en niet over een voorsoorteervak rijden en dan switchen, das namelijk niet (meer) toegestaan.
Wat is een VRI? Stel, er zijn 2 voorsorteer vakken, een voor rechtdoor de ander voor linksaf, ik rij er tussendoor maar wel over de dubbele doorgetrokkenstreep die er staat vlak bij het stoplicht. Ben ik dan strafbaar?
K ben graag goed op de hoogte voor als ik een keer aangehouden word :)
 
Beetje optrekken moet natuurlijk wel als je vooraan gaat staan.
 
Net was ik onderweg naar mijn werk en toen ik midden in de stad was stonden er voor het stoplicht twee rijen auto's van ongeveer 30m lang. Gewoon zondags verkeer netjes naast elkaar met veel ruimte ertussen. Ik rij heel rustig naar voren tussen de twee rijen in en maak me klaar voor het groene licht.
Rechts naast me stond een splinternieuwe Seat Ibiza en toen het licht op groen sprong kon ik alleen nog twee gierende banden horen van die seat. Dus natuurlijk even het gas wat verder open gedraaid en na 50m weg te zijn van al het verkeer achter me even het suur losgelaten en het gebaar "Wat nou? " gemaakt naar de bestuurder van de seat. Persoonlijk vind ik het niet erg relax als een auto naast me meteen zo snel optrekt want ik kan ook een fout met optrekken maken en dan hang ik eraan. Enfin.
Bij het volgende stoplicht kwam ik weer tot stilstand en de seat stopte vlak naast me, draaide de raam naar beneden en begon me een grootse tirade waar de honden geen brood van lusten.
"Wie denk je wel niet dat je bent, denk je dat dit mag, hoe kom je erbij om je zo idioot te gedragen. je moet maar netjes achteraan gaan staan als een goed burger betaamt"
Na een tijdje nee geschud te hebben tegen de man (tegen de 60 jaar oud) zei ik dat het gewoon mocht en in de wet staat waarna hij verklaarde de wet het beste te kennen. Hij stapte uit en ik meende dat hij zou ontploffen. Mijn kenteken werd opgeschreven en hij vroeg of ik wel neit wist wie hij was.
Ik antwoorde met; Net zo goed als dat jij weet wie ik ben..... en toen verklaarde hij dat ik er wel achter zou komen wie hij was. Dit zou dus een staartje krijgen en ik zou beboet worden.

Nu kan ik alleen maar gokken dat het een wetsdienaar was met een ontzettende geldingsdrang of hij wilde indruk maken op zijn hoogebejaarde vrouw die in de auto zat. Ondanks dat wilde ik toch even zeker weten dat ik niet hoef te dokken asl het wel een agent blijkt te zijn.
Rustig vooraan staan bij het stoplicht is toch niet bij wet verboden?

knap dat je rustig kan blijven in zo'n situatie... ik had die ouwe met plezier een handje naar ze graf geholpen. ouwe mensen tegenwoordig denken dat ze alles kunnen maken met hun kunstgebit. gelijk vernielen zulke mensen.
 
Mijn motorinstructeur heeft een keer gezegd dat het niet in de wet staat beschreven en ze je er daarom geen boete voor kunnen geven. Het is voor auto's ook niet verboden om naar voren te rijden tussen andere auto's door, maar dat gaat wat lastig. Een Piaggio MP3 valt officieel volgens mij onder de auto's maar die mag ook voordringen.
Correct me if I'm wrong |(
 
Wat is een VRI? Stel, er zijn 2 voorsorteer vakken, een voor rechtdoor de ander voor linksaf, ik rij er tussendoor maar wel over de dubbele doorgetrokkenstreep die er staat vlak bij het stoplicht. Ben ik dan strafbaar?
K ben graag goed op de hoogte voor als ik een keer aangehouden word :)
VRI is Verkeers Regel Installatie. En als je je dus aan een van de zijden van die streep houdt is er niets aan de hand.

Je wordt overigens zelden voor zoiets aangehouden maar staande gehouden ;)
 
VRI: ik gok Verkeers Regel Instalatie.. ook wel verkeerslicht/stoplicht genoemd..

zelf bedacht ;)

~[edit]

zie je wel! *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn motorinstructeur heeft een keer gezegd dat het niet in de wet staat beschreven en ze je er daarom geen boete voor kunnen geven. Het is voor auto's ook niet verboden om naar voren te rijden tussen andere auto's door, maar dat gaat wat lastig. Een Piaggio MP3 valt officieel volgens mij onder de auto's maar die mag ook voordringen.
Correct me if I'm wrong |(
Zoals ik al zei, het nulla poena beginsel (of legaliteits beginsel)

Geen feit is strafbaar dan uit kracht van een daaraan voorafgegane wettelijke strafbepaling.
 
Thanks. Ik zal er de volgende keer wel op letten. Alleen heb ik toch de indruk dat ik de hele tirade had mogen aanhoren ook al had ik dat niet gedaan. Het ging hem puur en alleen om het naar voren rijden bij een stoplicht.

Ben je tussen de rijen in blijven staan of ging je voor zijn neus staan?
 
Laatst bewerkt:
Wat is een VRI? Stel, er zijn 2 voorsorteer vakken, een voor rechtdoor de ander voor linksaf, ik rij er tussendoor maar wel over de dubbele doorgetrokkenstreep die er staat vlak bij het stoplicht. Ben ik dan strafbaar?
K ben graag goed op de hoogte voor als ik een keer aangehouden word :)

VRI was al genoemd.

Die dubbele doorgetrokken streep is geen doorgetrokken streep ;) Of bedoel je de stopstreep (daar mag je dus ook niet overheen bij rood).

Niet strafbaar: in overtreding. En als je wordt aangehouden, dan heb je een ander probleem.

Kom je op het voorsorteervak voor een andere richting: bekeurenswaardig. Zo moeilijk is het toch niet? Je moet de richting kiezen van het voorsorteervak waar je je bevindt, alles wat je anders doet kan een boete opleveren. Ook al is het maar 0,004 seconden 4 mm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan