Ruzie bij het stoplicht

Ben je tussen de rijen in blijven staan of ging je voor zijn neus staan?
Er tussenin natuurlijk. Ik zou niet weten waarom ik recht voor zijn neus zou moeten staan (tenzij het een vrachtwagen is).
Bij vrachtwagens doe ik dat vaker wel omdat ze je anders niet zien staan en een bekende zo al eens een ernstig ongeluk heeft gehad door een vrachtwagen die vanaf het stoplicht meteen van baan veranderde.
 
VRI is Verkeers Regel Installatie. En als je je dus aan een van de zijden van die streep houdt is er niets aan de hand.

Je wordt overigens zelden voor zoiets aangehouden maar staande gehouden ;)

Sinds korte tijd wel: ze zijn happig op het niet volgen van de aangegeven rijrichting (hetgeen dus verplicht is).

Oh, jij doelde ook al op het verschil aanhouden/staandehouden....
 
Er tussenin natuurlijk. Ik zou niet weten waarom ik recht voor zijn neus zou moeten staan (tenzij het een vrachtwagen is).
Bij vrachtwagens doe ik dat vaker wel omdat ze je anders niet zien staan en een bekende zo al eens een ernstig ongeluk heeft gehad door een vrachtwagen die vanaf het stoplicht meteen van baan veranderde.


Misschien toch eens aanleren om voor een auto te gaan staan, heb je
1. niet te maken met 'met gierende banden wegtrekkende auto's'
2. niet te maken met naastgelegen rijbanen die groen licht krijgen
3. kan je bij groen op je gemak de 2 dodenseconden regel in acht nemen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien toch eens aanleren om voor een auto te gaan staan, heb je
1. niet te maken met 'met gierende banden wegtrekkende auto's'
2. niet te maken met naastgelegen rijbanen die groen licht krijgen
3. kan je bij groen op je gemak de 2 dodenseconden regel in acht nemen.

1. Heb je een punt maar dan moet je vaak over de lijn rijden en kun je last hebben van verkeer wat het kruispunt oversteekt.
2. het waren twee banen voor rechtdoor
3. die regel mag je me even uitleggen
 
Misschien toch eens aanleren om voor een auto te gaan staan, heb je
1. niet te maken met 'met gierende banden wegtrekkende auto's'
2. niet te maken met naastgelegen rijbanen die groen licht krijgen
3. kan je bij groen op je gemak de 2 dodenseconden regel in acht nemen.
Ja, dat zal de betreffende meneer echt rustiger hebben gemaakt :X
En 3... daarmee bedoel je dus bewust rustig optrekken voor de mensen die eventueel nog even door rood kwam kruizen? Dus eerst ga je iemands vrije doorgang beletten, en vervolgens nog extra rustig optrekken ook? |(
Achteraansluiten is ook een optie he :X
 
Er tussenin natuurlijk. Ik zou niet weten waarom ik recht voor zijn neus zou moeten staan.
Perfect!
Helaas doet niet iedereen dat zo.......

Maar ok, jij wist wat je met het armgebaar bedoelde.
De man kan er op twee manieren naar kijken.

Helaas koos hij het verkeerde plaatje. ;)


Bij vrachtwagens doe ik dat vaker wel omdat ze je anders niet zien staan en een bekende zo al eens een ernstig ongeluk heeft gehad door een vrachtwagen die vanaf het stoplicht meteen van baan veranderde.
Zelf blijf ik er juist naast staan.
Naast zich vergeet een trucker je niet zo snel omdat je in beeld bent, als ie kijkt tenminste.
Maar als je voor hem gaat staan mag je er wel een meter of 5 voor gaan staan, anders ziet ie je niet.
Als dan je motor afslaat :X
 
Ja, dat zal de betreffende meneer echt rustiger hebben gemaakt :X
En 3... daarmee bedoel je dus bewust rustig optrekken voor de mensen die eventueel nog even door rood kwam kruizen? Dus eerst ga je iemands vrije doorgang beletten, en vervolgens nog extra rustig optrekken ook? |(
Achteraansluiten is ook een optie he :X


wie heeft het over rustig optrekken? Wel wil ik graag mijn eigen veiligheid waarborgen. Bij groen wegsprinten omdat de auto naast je daartoe dwingt is daar nou niet echt een goed voorbeeld van.

Dus moet meneer automobilist nog maar 2 seconden langer wachten. daarna zal ze geen last meer van me hebben.

Als een kip zonder kop bij groen het gas open trekken laat ik wel aan jouw over. :W
 
Laatst bewerkt:
Perfect!
Helaas doet niet iedereen dat zo.......

Maar ok, jij wist wat je met het armgebaar bedoelde.
De man kan er op twee manieren naar kijken.

Helaas koos hij het verkeerde plaatje. ;)Zelf blijf ik er juist naast staan.
Naast zich vergeet een trucker je niet zo snel omdat je in beeld bent, als ie kijkt tenminste.
Maar als je voor hem gaat staan mag je er wel een meter of 5 voor gaan staan, anders ziet ie je niet.
Als dan je motor afslaat :X
Als ik voor de vrachtwagen ga staan kijk ik meestal even om en zwaai even zodat ik weet dat hij me gezien heeft. Het gebeurt niet zo vaak dat een vrachtwagen vooraan staan maar die ene keer dat het zo is wil dat wel werken.
 
Voorkruipen prima.... maar gelijk een dot gas en wegwezen....

Voor de rest schouders ophalen en soi....

Vanmiddag naast een audi RS6 gestaan.... een streepje gas van mijn rijstkoker was voldoende om zijn testeron te laten werken.... hij volgas weg (gelijk een liter benzine er doorheen jagen) en ikke.... rustig optrekken (omdat we in een groep reden) en aansluiten bij de volgende stoplicht...... _O-
 
Laatst bewerkt:
1. Heb je een punt maar dan moet je vaak over de lijn rijden en kun je last hebben van verkeer wat het kruispunt oversteekt.
2. het waren twee banen voor rechtdoor
3. die regel mag je me even uitleggen


1. over een lijn rijden zie ik niet als probleem, je staat echt niet direct midden op het kruispunt, bovendien ligt er regelmatig een zebrapad voor het verkeerslicht, daar met een voorwiel op staan zal ook niet zo hinderlijk zijn.
2. dus dan sta je tussen 2 potentiële stoplichtracers, wat nou als je je motor af laat slaan, zoeft iedereen langs je heen.
3. bij groen licht direct het gas er op gooien is niet verstandig. Eerst naar links en naar rechts kijken. Menig verkeersdeelnemer gooit nog even het gas er op bij donkeroranje, deze midden op het kruispunt tegenkomen is niet geheel ongevaarlijk. :+
 
jezus christus stelletje wijven.
vroege kregen wij de ruimte en waagde niemand om zn auto ervoor te zetten of een actie als bovenstaand uit te halen.

en waarom.men had respect sq angst voor ons.
wij reden rond met een bult kabaal en hadden overal schijt aan en men wist dat zodra ons een strobreed in de weg gelegd werd wij met plezier een auto tot schroot verwerkten en de eigenaar de eerste tien weken door een rietje vrat.

maar nee tegenwoordig moeten we sociaal verantwoord zijn.en denkt de gemiddelde automobilist ons dus maar bij tijd en wijle van de weg te kunne drukken of ons per ongeluk dood te rijden...sorry ik had u niet gezien..
ik lees wel vaker dit soort auto contra motor topics en elke keer is het weer hetzelfdeliedje.
wat als blabla

ik praat niet eens meer ik ros gelijk.

en het soort lulkoek over dat ik dan de motorrijders een slechte naam bezorg.
zal tijd worden ook!!
wij laten ons platrijden!
slechte naam ...ja fuck it
laat koekblikkend nl maar angst inboezemen.gaan ze tenminste weer aan de kant.
tis of hun of wij.
tis maar net hoe je het bekijkt. :+




ja fuck mischien heb ik daarom wel zo´n klein ruitje op mn jas.
 
Laatst bewerkt:
-Even googlen en je weet het

-en mijn reactie was in lichaamstaal dus daar kon je veel dingen uithalen. Als hij zich daaraan had gestoord had hij waarschijnlijk niet eerst voluit opgetrokken om daarna te gaan zeiken over dat ik vooraan stond :X

ik weet dat er een Golf TSI 1.4 met 170pk is,

Seat gaat volgens met de 1.4 TST niet verder dan 125PK

Je kan beter helemaal niet reageren, heb je geen gezeik ook ;)
 
Kortom, auto's zijn tegenwoordig best vlot (en sommige heel vlot) ... beetje sukkelen met je motor voor de stoplichten is er niet meer bij......
 
ik weet dat er een Golf TSI 1.4 met 170pk is,

Seat gaat volgens met de 1.4 TST niet verder dan 125PK

Je kan beter helemaal niet reageren, heb je geen gezeik ook ;)
Ik heb gegoogled, en hij bestaat inderdaad.. dus nu weet jij het ook.

Hier reageren is n.l net zo veel werk als googlen :)
 
Met spinnende banden optrekken is volgens mij een art. 5....
 
jezus christus stelletje wijven.
vroege kregen wij de ruimte en waagde niemand om zn auto ervoor te zetten of een actie als bovenstaand uit te halen.

en waarom.men had respect sq angst voor ons.
wij reden rond met een bult kabaal en hadden overal schijt aan en men wist dat zodra ons een strobreed in de weg gelegd werd wij met plezier een auto tot schroot verwerkten en de eigenaar de eerste tien weken door een rietje vrat.

maar nee tegenwoordig moeten we sociaal verantwoord zijn.en denkt de gemiddelde automobilist ons dus maar bij tijd en wijle van de weg te kunne drukken of ons per ongeluk dood te rijden...sorry ik had u niet gezien..
ik lees wel vaker dit soort auto contra motor topics en elke keer is het weer hetzelfdeliedje.
wat als blabla

ik praat niet eens meer ik ros gelijk.

en het soort lulkoek over dat ik dan de motorrijders een slechte naam bezorg.
zal tijd worden ook!!
wij laten ons platrijden!
slechte naam ...ja fuck it
laat koekblikkend nl maar angst inboezemen.gaan ze tenminste weer aan de kant.
tis of hun of wij.
tis maar net hoe je het bekijkt. :+




ja fuck mischien heb ik daarom wel zo´n klein ruitje op mn jas.

ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. gelijk afleren.
 
bij groen licht direct het gas er op gooien is niet verstandig. Eerst naar links en naar rechts kijken. Menig verkeersdeelnemer gooit nog even het gas er op bij donkeroranje, deze midden op het kruispunt tegenkomen is niet geheel ongevaarlijk. :+

Als het goed is heeft iedereen met rijles geleerd om te controleren of er iets aankomt, ook al heb je groen licht, maar om nou 2 seconden te nemen? Ik zou denken dat je groen nog niet gezien hebt en even kort toeteren. Je hoeft toch niet te wachten met kijken of er iets aankomt totdat het licht op groen gaat? Ik vind dat dat als je vooraan gaat staan je ook extra scherp op moet letten en zorgen dat je ook echt eerder weg bent. Anders is het gewoon aso om vooraan te gaan staan.
 
Wat me overigens opvalt is dat je tegenwoordig op steeds jongere leeftijd tot "opa" of "bejaarde" wordt gebombardeerd. Tegenwoordig dus al bij 60......

Dan zijn dus alle jonge broekies hier zo ongeveer prehistorisch tegen de tijd dat ze met pensioen gaan })

Ik ben zelf dan denk ik van middelbare leeftijd inmiddels? :?
 
Wat me overigens opvalt is dat je tegenwoordig op steeds jongere leeftijd tot "opa" of "bejaarde" wordt gebombardeerd. Tegenwoordig dus al bij 60......

Dan zijn dus alle jonge broekies hier zo ongeveer prehistorisch tegen de tijd dat ze met pensioen gaan })

Ik ben zelf dan denk ik van middelbare leeftijd inmiddels? :?

Zo werk het.

Iedereen stopt ook steeds vroeger met werken, nagenoeg niemand meer die de 65 haalt als werknemer. Dus de hele boel schuift op. Dus een vutter van 63, 62 tot aan zelfs 57 staat gelijk aan een 65+ er.

Tis niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan