Ruzie bij het stoplicht

Proosst

MF veteraan
23 feb 2007
4.822
15
Net was ik onderweg naar mijn werk en toen ik midden in de stad was stonden er voor het stoplicht twee rijen auto's van ongeveer 30m lang. Gewoon zondags verkeer netjes naast elkaar met veel ruimte ertussen. Ik rij heel rustig naar voren tussen de twee rijen in en maak me klaar voor het groene licht.
Rechts naast me stond een splinternieuwe Seat Ibiza en toen het licht op groen sprong kon ik alleen nog twee gierende banden horen van die seat. Dus natuurlijk even het gas wat verder open gedraaid en na 50m weg te zijn van al het verkeer achter me even het suur losgelaten en het gebaar "Wat nou? " gemaakt naar de bestuurder van de seat. Persoonlijk vind ik het niet erg relax als een auto naast me meteen zo snel optrekt want ik kan ook een fout met optrekken maken en dan hang ik eraan. Enfin.
Bij het volgende stoplicht kwam ik weer tot stilstand en de seat stopte vlak naast me, draaide de raam naar beneden en begon me een grootse tirade waar de honden geen brood van lusten.
"Wie denk je wel niet dat je bent, denk je dat dit mag, hoe kom je erbij om je zo idioot te gedragen. je moet maar netjes achteraan gaan staan als een goed burger betaamt"
Na een tijdje nee geschud te hebben tegen de man (tegen de 60 jaar oud) zei ik dat het gewoon mocht en in de wet staat waarna hij verklaarde de wet het beste te kennen. Hij stapte uit en ik meende dat hij zou ontploffen. Mijn kenteken werd opgeschreven en hij vroeg of ik wel niet wist wie hij was.
Ik antwoorde met; Net zo goed als dat jij weet wie ik ben..... en toen verklaarde hij dat ik er wel achter zou komen wie hij was. Dit zou dus een staartje krijgen en ik zou beboet worden.

Nu kan ik alleen maar gokken dat het een wetsdienaar was met een ontzettende geldingsdrang of hij wilde indruk maken op zijn hoogebejaarde vrouw die in de auto zat. Ondanks dat wilde ik toch even zeker weten dat ik niet hoef te dokken als het wel een agent blijkt te zijn.
Rustig vooraan staan bij het stoplicht is toch niet bij wet verboden?
 
Laatst bewerkt:
Wat een malloot. Er staat nergens dat het verboden is om met zijn drieën naast elkaar voor een stoplicht te staan, dus er niks waar je voor bekeurd zou kunnen worden.
 
Mijn kenteken werd opgeschreven en hij vroeg of ik wel neit wist wie hij was.
Een slappe ouwe lul met potentieproblemen in een aftandse pseudovolkswagen??
Wat een gefrustreerd figuur zeg!! Als je opdie leeftijd nog op zo'n manier indruk op 'je meisje' moet maken _O-
 
Die heeft vast een kennisje die agent is en hij zal zijn "belevenis van de dag" tijdens de eerstvolgende verjaardag tijdens het genot van een borreltje en een bakje pinda's in geuren en kleuren gaan vertellen. Natuurlijk in de hoop dat die kennis opspringt en roept: "maar die vlegel mag niet vrij uit gaan, heb je zijn kenteken genoteerd?" :z
 
Om eventjes de andere kant van't verhaal te belichten....

als je de pretentie hebt als 'snelle' weggebruiker voor te kruipen bij het stoplicht....dan vind ik ook dat je moet zorgen dat je vlot weg bent.... en niet de ander weggebruikers tot last bent met truttig optrekken als't groen wordt.

Een standaard Ibiza'tje waar een opa'tje in rijdt zou je met normale reflexen (als't groen wordt) & optrekken met je motor, geen last van moeten hebben.

Als ie op je nummerplaat zat dan reed je wel wat langzaam weg lijkt me....


Ongeschreven regel in't verkeer is dat, als je voorkruipt bij't stoplicht, je dan wel snel moet weg zijn...
anders wek je irritatie op.
 
Waar zie je dat staan? Even leren lezen denk ik.

Verder gewoon een kansloos mannetje.


Net was ik onderweg naar mijn werk en toen ik midden in de stad was stonden er voor het stoplicht twee rijen auto's van ongeveer 30m lang. Gewoon zondags verkeer netjes naast elkaar met veel ruimte ertussen. Ik rij heel rustig naar voren tussen de twee rijen in en maak me klaar voor het groene licht.
[rest]



:+
 
Waar zie je dat staan? Even leren lezen denk ik.

Verder gewoon een kansloos mannetje.


nou... ze bestaan wel hoor!

longest-car.gif
 
en het gebaar "Wat nou? " gemaakt naar de bestuurder van de seat. Persoonlijk vind ik het niet erg relax als een auto naast me meteen zo snel optrekt want ik kan ook een fout met optrekken maken en dan hang ik eraan. Enfin.
OK drie dingen. Ten eerste, die vent moet sowieso gewoon chillen, daar is iedereen het wel over eens.
Ten tweede, hoezo dat gebaar van jou? Slaat echt nergens op, want, ten derde: dat jij besluit vooraan te gaan staan, betekent natuurlijk niet dat die man nu ineens anders moet gaan optrekken, omdat jij het toevallig niet zo relaxed vind als hij "snel" optrekt :X
Dat zal lekker worden; oh een motorrijder komt voorkruipen bij het stoplicht, laat ik maar langzaam optrekken, anders schrikt ie misschien :z
Rustig vooraan staan bij het stoplicht is toch niet bij wet verboden?
Nee.
 
Het is niet dat als je met een motor vooraan bij een stoplicht staat een auto ineens niet meer snel op mag trekken ofzo.

Beetje jammer wel dat meneer dit met jankende banden doet en vervolgens zijn verlies niet neemt, maar toch.
 
dat is altijd kut,heb zelf ook een x een aanvaring met een auto die wou mij afsnijden op het moment dat ik er langs wou alleen had hij de pech dat mijn zwager er achter reed en ik voor hem stopte en mijn zwager strak achter hem hij kon nergens heen,ik verhaal halen bij hem waarom hij naar lings stuurd als ik er langs ga,WIJ WAREN ALLEMAAL ASSO'S ALTIJD HARD RIJDEN,zei die wij lachen maar zijn raampje ging niet ver los,maar kan je wel vertelen dat je je dood schrikt als je er langs rijd en dan de auto op je af ziet komen.ben gewoon opgestapt na hem natuurlijk wel even in de rook te zetten met een burn out bandje was er toch aan toe,en das natuurlijk wel asso.
 
OK drie dingen. Ten eerste, die vent moet sowieso gewoon chillen, daar is iedereen het wel over eens.
Ten tweede, hoezo dat gebaar van jou? Slaat echt nergens op, want, ten derde: dat jij besluit vooraan te gaan staan, betekent natuurlijk niet dat die man nu ineens anders moet gaan optrekken, omdat jij het toevallig niet zo relaxed vind als hij "snel" optrekt :X
Dat zal lekker worden; oh een motorrijder komt voorkruipen bij het stoplicht, laat ik maar langzaam optrekken, anders schrikt ie misschien :zNee.
:^
Als je tussen de rijen door naar voren rijdt bij het stoplicht moet je ervoor zorgen dat je snel genoeg weg bent zodat blikkers geen last van je kunnen hebben (en andersom). Dat is zelfs met een 25kW brommer geen enkel probleem bij 99.9% van de auto's.

Ook moet je er rekening mee houden dat er blikkers zijn die toch proberen je er uit te trekken, gewoon voor de sport, of omdat ze het je niet gunnen.
Nee, je doet niets illegaals, maar er zijn gewoon een hoop blikkers die er niet blij mee zijn, of dat domweg niet weten. Dat gebaar van jou was dus onnodig provocerend.

Maar nu we het er toch over hebben, wat doen de meesten hier als je ziet dat er een politiewagen in de rij staat, ga je er dan gewoon tussendoor, of sluit je achteraan aan?
 
Om eventjes de andere kant van't verhaal te belichten....

als je de pretentie hebt als 'snelle' weggebruiker voor te kruipen bij het stoplicht....dan vind ik ook dat je moet zorgen dat je vlot weg bent.... en niet de ander weggebruikers tot last bent met truttig optrekken als't groen wordt.

Een standaard Ibiza'tje waar een opa'tje in rijdt zou je met normale reflexen (als't groen wordt) & optrekken met je motor, geen last van moeten hebben.

Als ie op je nummerplaat zat dan reed je wel wat langzaam weg lijkt me....


Ongeschreven regel in't verkeer is dat, als je voorkruipt bij't stoplicht, je dan wel snel moet weg zijn...
anders wek je irritatie op.

By all means!
Als ik vooraan sta bij het stoplicht trek ik echt niet flauw op of zo. Ik wil het meestal wel wat beschaafd houden en niet de megapatser uithangen. Meestal ben je met je motor dan ruimschoots als eerste weg.
Ik sprak net over een nieuwe seat ibiza. Dan hebben we het over de nieuwe dus met 1.4tsi twin turbo motor. Die levert 180pk dus dan is 2000toeren in zn een op de motor niet genoeg om alles ruim voor te blijven. Nu zat ik dus even aan de 6 voor de eerste gang voordat ik die voorstand had bereikt. (was waarschijnlijk een rijke opa dan)

Hij kon mijn kenteken lezen omdat hij ervoor uitstapte, zo belangrijk vond hij het blijkbaar.

Maar bedankt voor de reacties. Ik zal hier waarschijnlijk niets meer op terug houden. (ook al heeft hij de wet naar eigen zeggen bijna zelf geschreven.... :X )
 
Laatst bewerkt:
:^
Als je tussen de rijen door naar voren rijdt bij het stoplicht moet je ervoor zorgen dat je snel genoeg weg bent zodat blikkers geen last van je kunnen hebben (en andersom). Dat is zelfs met een 25kW brommer geen enkel probleem bij 99.9% van de auto's.

Ook moet je er rekening mee houden dat er blikkers zijn die toch proberen je er uit te trekken, gewoon voor de sport, of omdat ze het je niet gunnen.
Nee, je doet niets illegaals, maar er zijn gewoon een hoop blikkers die er niet blij mee zijn, of dat domweg niet weten. Dat gebaar van jou was dus onnodig provocerend.

Maar nu we het er toch over hebben, wat doen de meesten hier als je ziet dat er een politiewagen in de rij staat, ga je er dan gewoon tussendoor, of sluit je achteraan aan?

Nou het was niet echt een provocerend gebaar dacht ik. Ik spreide mijn armen alleen even. Op dat moment had ik het idee dat ik met een 'petje' te maken had gezien de auto en dat hij indruk wilde maken of zijn dolce en gabbana sletje. Achteraf kwam ik er dus achter dat het meer een cologne 4711 sletje was :+

Maar even zonder gekheid. Ik vroeg me gewoon af waarom hij 180 pk los liet bij het stoplicht wat nergens voor nodig was...
 
In het topic over filerijden komt naar mijn mening langs dat je een rij voor het stoplicht NIET mag inhalen en rustig achteraan aan moet sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan