Ruzie bij het stoplicht

Humz, beetje jammer van de reacties die meer gericht zijn op het in de grond boren van iemand dan het openen van een interessante discussies die ons allemaal verder kunnen helpen. Sorry, ben beroepsmatig meer thuis in het BW dan de WVW of het RVV. Dat neemt niet weg, dat ik hieruit toch moet concluderen dat het verboden is voor motorvoertuigen om naast elkaar te rijden (zal het begrip tripleren achterwege laten). Ik beroep me hierbij op artikel 3 lid 2 RVV. Dit bepaalt dat fietsers met z'n 2-en naast elkaar mogen rijden. Hieruit kan dus geconcludeerd worden dat motorvoertuigen dit niet mogen. En laat dat in mijn optiek nu net het geval zijn als onderhavig, namelijk bij het wachten voor een stoplicht.

Nu blijft natuurlijk de vraag of het hier een file betreft of niet. Ik ben van mening van niet Wellicht dat er jurisprudentie is hierover?

Ik heb mn wetbundel er nog maar eens bijgepakt, maar met de beste wil van de wereld kan ik de gedragscode er niet in vinden. Dit zou m.i. dus betekenen dat er sprake is van een gedoogbeleid, zoals dat ook met softdrugs het geval is. Daar komt bij dat het theorieboek toch ook echt vermeldt dat het tussen de auto's doorrijden bij stoplichten niet de bedoeling is, Enfin, ik geef graag mn ongelijk toe als iemand het op inhoud kan weerleggen. En nogmaals, ik geef iedere motorrijder groot gelijk er tussendoor te rijden. Ik maak de wet niet...


Nou, das in ieder geval duidelijk geschreven.

En vanaf nu, ga ik niemand meer rechts voorbij lopen, of in de snellere rij voor de kassa's staan, of in de winkelstraat...


~[edit]

Dan geldt dit dus ook voor boten en vliegtuigen en treinen. Dat wordt nog druk voor de agent die verkeersdienst heeft :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
\
@draakje1976: ik vind je artikel keuze en bijbehorende redenatie om de toegstane gedragingen van motorrijders uit te leggen nogal curieus. Dat geeft je beroepsmatige bezigheid met het BW een, eh, interessante wending.
quote]

welnee, een dergelijke manier van redeneren pas redelijk bij een jurist.

maar als ik deze redenering doorvoer, kan ik ieder willekeurig wetsartikel erbij nemen, waarbij een specifiek doelgroep iets verboden word. om vervolgens te "concluderen" dat het automatisch voor andere doelgroepen ook moet gelden.

ergo, het was een mooie poging, maar dat wetsartikel is niet voor niets geschrapt, en je redenatie zou heel de door dezelfde overheid goedkekeurde gedragscode om zeep helpen...

tripleren is het inhalen van een auto die op zijn beurt een auto inhaalt, waarbij er 2 rijbanen in dezelfde richting zijn. in belgie kan ik dit nog wel terugvinden, in nederland niet...



overigens is het in belgie idd NIET toegestaan voor zover ik kan terugvinden...

Is in belgie wel toegestaan...
 
Flink gas geven bij het stoplicht... 3x opzij kijken...beetje uitdagen en dan heel rustig wegrijden, terwijl de koekblikker met piepende banden wegrijdt, de zuigerveren van zijn blok zowat door de motorkap heenkomen en dan als hij denkt te gaan winnen volgas voorbij stuiven, om vervolgens verveelt te gaan gapen bij het volgende stoplicht... ;)
_O- _O- _O-
 
Nou het was niet echt een provocerend gebaar dacht ik. Ik spreide mijn armen alleen even. Op dat moment had ik het idee dat ik met een 'petje' te maken had gezien de auto en dat hij indruk wilde maken of zijn dolce en gabbana sletje. Achteraf kwam ik er dus achter dat het meer een cologne 4711 sletje was :+

Maar even zonder gekheid. Ik vroeg me gewoon af waarom hij 180 pk los liet bij het stoplicht wat nergens voor nodig was...

Waarom is dat nergens voor nodig dan die 180 PK loslaten ? Ik heb zelf ook auto's gehad met vermogens varierend van 200 tot 250 PK. En als ik vooraan stond reed ik ook meestal met vol vermogen weg omdat dat juist de kick is. En soms stond er weleens een motorrijder naast maar die moet maar zien hoe die het doet..

Als je voorkruipt dan moet je ook anderen niet hinderen met optrekken...
 
:^ Inderdaad, als er enigszins een kans is om met je auto een motor voor te blijven, gaan met die banaan :+ Verkeer blijft altijd een beetje sporten (maar dan wel op een verantwoorde en sociale manier natuurlijk, voor de moraalridders weer gaan mekkeren) ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou, mooie afsluiter, lijkt het wel.

TS is een loeser, omdat een seat hem kon bijhouden. _O-
 
welnee, een dergelijke manier van redeneren pas redelijk bij een jurist.

de truc is dat je de juiste manier van wetsinterpretatie moet toepassen. M.i. is hier de verkeerde gebruikt waardoor je inderdaad alles kunt gaan verbieden op basis van dat ene artikel. da's dus niet de bedoeling.
 
...>zucht<.....


...had er net ook weer eentje hoor, meneertje in z'n Opel Zafira(o.i.d. iig zo'n gereformeerd grijs gezinshok) ging he-le-maal uit zijn dak omdat ik de ruimte naast hem in het voorsorteervak benutte en naast hem ging staan echter had ik een klein probleempje met de benzinetoevoer* en zag hij zijn kans om gelijk met mij de bocht rechtsaf in te knallen hetgeen hem een verbaasde blik van mij opleverde wat hem volledig aan de kook bracht....schelden/schreeuwen bij het volgende rode stoplicht"Jij gaat toch stoer vooraan staan blahdieblah!!!"

Ik heb mijzelf maar geconcentreerd op het draaiend houden van de motor die gelukkig ineens weer prima liep zodat ik een lange neus makend volgas in de volgende stoplichtfile verdween 8-)


*leidinkje in een knik na demontage tank ivm gebroken en dus vervangen gaskabel, ja ja..de middag begon al niet helemaal vlekkeloos, inmiddels opgelost door leiding in te korten maaaaaar...nu brak bij monteren van de tank de draaiknop van de benzinekraan en de gaskabel is eigenlijk nét iets te lang dus ik vrees dat ik de dealer morgen weer eens ga lastigvallen ;)
 
...>zucht<.....


...had er net ook weer eentje hoor, meneertje in z'n Opel Zafira(o.i.d. iig zo'n gereformeerd grijs gezinshok) ging he-le-maal uit zijn dak omdat ik de ruimte naast hem in het voorsorteervak benutte en naast hem ging staan echter had ik een klein probleempje met de benzinetoevoer* en zag hij zijn kans om gelijk met mij de bocht rechtsaf in te knallen hetgeen hem een verbaasde blik van mij opleverde wat hem volledig aan de kook bracht....schelden/schreeuwen bij het volgende rode stoplicht"Jij gaat toch stoer vooraan staan blahdieblah!!!"

Ik heb mijzelf maar geconcentreerd op het draaiend houden van de motor die gelukkig ineens weer prima liep zodat ik een lange neus makend volgas in de volgende stoplichtfile verdween 8-)


*leidinkje in een knik na demontage tank ivm gebroken en dus vervangen gaskabel, ja ja..de middag begon al niet helemaal vlekkeloos, inmiddels opgelost door leiding in te korten maaaaaar...nu brak bij monteren van de tank de draaiknop van de benzinekraan en de gaskabel is eigenlijk nét iets te lang dus ik vrees dat ik de dealer morgen weer eens ga lastigvallen ;)

Is een prima auto hoor...
 
Honda's.......... _O-


Welke Honda's !!??

....maar zoals ik al zei : da's een andere discussie en aangezien jij je nogal aangesproken voelt kijk ik halsreikend uit naar het door jou hierover te openen topic :o

Titel suggestie : Opel Zafira's zijn een toonbeeld van klasse & smeack
 
Volgens mij voelen er hier minstens twee zich aardig aangesproken ;)

Vind het overigens ook een refo-bak, maar goed, kleurloze massaproductie, dat is onzin. Over smaak valt niet te twisten. En helaas kan nou eenmaal niet iedereen in een unieke zelfgebouwde (of gepimpte) bak rijden. 95% (misschien wel meer) is massaproductie. Zelfs de knalgele snelle Seat's en de Honda Civic's.
 
Een slappe ouwe lul met potentieproblemen in een aftandse pseudovolkswagen??
Wat een gefrustreerd figuur zeg!! Als je opdie leeftijd nog op zo'n manier indruk op 'je meisje' moet maken _O-

Een oudere man, van 60 jaar, met gierende banden optrekken bij een verkeerslicht.
Is dat niet een contradictio in terminis? :?

Tja, dat krijg je ervan als je in het sportieve merk van de VAG gaat rijden O-)

Want hoe is de filosofie van VAG ook alweer:

Skoda - het budgetmerk (hoewel goedkoopis ie ook niet meer B| )
VW - voor de gewone man
Seat - voor de sportieveling
Audi - voor de rijke man

En waarom ik dat allemaal meld:
Altea1.jpg


So don't mess with Seat
boxen.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan