RVF 400

Chenkman

Die hard MF'er
10 jun 2002
262
0
Zuid-Holland
Eindelijk enkele foto's van mijn motor
rvf2.JPG

rvf6.JPG

rvf7.JPG

rvf9.JPG

rvf11.JPG

rvf12.JPG


Wat vinden jullie van haar??
 
Laatst bewerkt:
Da's mooi speelgoed. :)
Mag ik vragen wat ze kost?
Ze is niet te koop *D , maar een 2e handse heb je vanaf ongeveer €4.500 bij een particulier, maar je moet niet opkijken van bedragen tot €6.500 bij dealers :( In Duitsland zijn ze iets goedkoper. Nieuw kostte ze in 1996 €11.600 })
 
Schitterende fiets!

kep zelf een vfr400r gehad.

Is de begrenzer er al vanaf?
Nog niet '( maar ik hoop binnenkort. Ik zocht eigenlijk de CDI-unit van HRC die de begrenzing er afhaalt, maar kan die nergens vinden. Zal waarschijnlijk gewoon de gratis manier kiezen door de snelheidsmeter open te maken en de begrenzer eruit halen :9~
 
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Vroeg me alleen twee dingen af:

1. Hoeveel vermogen heeft ie?
2. Rij jij wel eens op de ppp? - heb er daar delaatste tijd ook eentje zien rijden...
 
Nog niet '( maar ik hoop binnenkort. Ik zocht eigenlijk de CDI-unit van HRC die de begrenzing er afhaalt, maar kan die nergens vinden. Zal waarschijnlijk gewoon de gratis manier kiezen door de snelheidsmeter open te maken en de begrenzer eruit halen :9~

Probeer eens de kilometertellerkabel los te halen, als het een mechanische is. Dan weet je gelijk of het daar in zit.
Er zijn namelijk ook begrenzers die moeilijker te foppen zijn...
 
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Vroeg me alleen twee dingen af:

1. Hoeveel vermogen heeft ie?
2. Rij jij wel eens op de ppp? - heb er daar delaatste tijd ook eentje zien rijden...
1. 57,8 pk aan het achterwiel gemeten
2. Ik ben er wel een paar keer geweest, maar niet de laatste tijd. Iets te druk met studie en dergelijke. Er is wel iemand hier op het forum volgens mij die een VFR heeft in de kleuren van de RVF die ook vaker op de PPP :] , dus ik denk dat je hem hebt gezien :)
 
Probeer eens de kilometertellerkabel los te halen, als het een mechanische is. Dan weet je gelijk of het daar in zit.
Er zijn namelijk ook begrenzers die moeilijker te foppen zijn...
Het is heel simpel. In de teller zit bij 180 een mechanisme die de begrenzer in werking stelt als de tellernaald bij de 180 zit. Het is gewoon een kwestie van het draaien van de mechanisme naar de andere kant zodat hij geen contact meer maakt met de tellernaald, en als het goed is heb ik dan een motor die onbegrensd is *D
Trouwens, wat vond jij van de VFR die je hebt gehad, vond je het lekker sturen en wat waren de positieve en ook negatieve indrukken die je ervan hebt :? En als die van jouw onbegrensd was, wat was dan de topsnelheid ervan :?

8-)
 
Mooie fiets,

Maaruh, bestaat er niet ook een NC45? Wat is dat dan voor fiets?
Volgens mij geen NC45, maar een RC45. Dat is de RVF750, ziet er hetzelfde uit als van mij, alleen andere koplampen en enkele andere kleine verschillen. En hij is veel groter en zwaarder en was de homologatie-model die Honda gebruikte in de Superbikes }) , voordat de VTR kwam.
 
Geweldig geluid in die dingetjes. Ik vind ze nog steeds kwa design een plaatje om te zien. Ik hoor ze altijd al van ver aankomen aan het typische geluid. Ik zal mijzelf dan ook sneller naar zo'n fiets omdraaien dan naar menig moderne sportfiets.

Jouw fiets, de RC45, MV Augusta en de Honda NSR750 hebben dat typische huil-geluid.
 
Het is heel simpel. In de teller zit bij 180 een mechanisme die de begrenzer in werking stelt als de tellernaald bij de 180 zit. Het is gewoon een kwestie van het draaien van de mechanisme naar de andere kant zodat hij geen contact meer maakt met de tellernaald, en als het goed is heb ik dan een motor die onbegrensd is *D
Trouwens, wat vond jij van de VFR die je hebt gehad, vond je het lekker sturen en wat waren de positieve en ook negatieve indrukken die je ervan hebt :? En als die van jouw onbegrensd was, wat was dan de topsnelheid ervan :?

8-)

VFR was een superfiets. Hij stuurde echt geweldig scherp, kon superlaat remmen (goede remmen en weinig gewicht).

Nadeel vond ik die mega-lange 1e versnelling, kon bijna niet weg komen zonder de koppeling flink te laten slippen. Ander nadeel was het 18" achterwiel, maar volgens mij heb jij gewoon 17".

En heb je wel eens bougies vervangen of kleppen gesteld... |(

Topsnelheid op de sigma was 210 makkelijk, als het een beetje meezat 215-219.
 
Coole fiets man, weer een 400 rijder erbij. *D

Ik rij zelf op een zxr 400

Ik heb geluiden op het forum gehoord om alle 400-tjes ens bij elkaar te brengen... tot zover is het bij een poging gebleven.

Veel plezier ermee

Mzzl
 
VFR was een superfiets. Hij stuurde echt geweldig scherp, kon superlaat remmen (goede remmen en weinig gewicht).

Nadeel vond ik die mega-lange 1e versnelling, kon bijna niet weg komen zonder de koppeling flink te laten slippen. Ander nadeel was het 18" achterwiel, maar volgens mij heb jij gewoon 17".

En heb je wel eens bougies vervangen of kleppen gesteld... |(

Topsnelheid op de sigma was 210 makkelijk, als het een beetje meezat 215-219.

De RVF heeft een kortere eerste versnelling, maar moet toch nog veel koppeling laten slippen om hard te accelereren. Kheb inderdaad een 17" achterwiel en de bougies zijn ook verrekte duur (50 gulden per stuk :( )
 
Ze is niet te koop *D , maar een 2e handse heb je vanaf ongeveer €4.500 bij een particulier, maar je moet niet opkijken van bedragen tot €6.500 bij dealers :( In Duitsland zijn ze iets goedkoper. Nieuw kostte ze in 1996 €11.600 })
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat had ze gekost?" :)
Hoe is het met de verkrijgbaarheid van onderdelen? Lijkt me vrij lastig voor zo'n exotisch model.
 
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat had ze gekost?" :)
Hoe is het met de verkrijgbaarheid van onderdelen? Lijkt me vrij lastig voor zo'n exotisch model.
Ik heb haar bij een particulier gekocht voor 9.000 gulden *D , maar ik denk dat ik geluk had omdat de meeste toch een hogere vraagprijs hebben. Ik heb wel meteen na aankoop bij een motorzaak laten kijken of het geen schade-fiets betrof, maar alles was in orde. Heb meteen een grote beurt gegeven en alle benodigde onderdelen (luchtfilter, oliefilter, bougies, e.d.) waren volgens mij makkelijk te krijgen. De bougies zijn zoals eerder gezegd wel een beetje prijzig, maar ach het moet maar :)
Ik heb laatst een kleine aanrijding gehad met een jongetje die achter een auto vandaan de weg oprende zonder te kijken :j Omdat ik net over zijn enkel reed is de motor gevallen, gelukkig niet hard of zo, maar de middenkuip heeft toch wel enkele lelijke schaafplekken '( Ik heb vandaag een nieuwe laten bestellen door mijn garage bij Japarts. Het kost volgens mij ongeveer €200 en de levertijd weet ik nog niet. Als ik het heb post ik wel in dit topic hoe lang het heeft geduurd.
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan