Chenkman
Die hard MF'er
Eindelijk enkele foto's van mijn motor
Wat vinden jullie van haar??
Wat vinden jullie van haar??
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MOOI
Alleen klootte dat die plaatjes van bikepics zo langzaam laden
Ze is niet te koop , maar een 2e handse heb je vanaf ongeveer €4.500 bij een particulier, maar je moet niet opkijken van bedragen tot €6.500 bij dealers In Duitsland zijn ze iets goedkoper. Nieuw kostte ze in 1996 €11.600Da's mooi speelgoed.
Mag ik vragen wat ze kost?
Nog niet maar ik hoop binnenkort. Ik zocht eigenlijk de CDI-unit van HRC die de begrenzing er afhaalt, maar kan die nergens vinden. Zal waarschijnlijk gewoon de gratis manier kiezen door de snelheidsmeter open te maken en de begrenzer eruit halenSchitterende fiets!
kep zelf een vfr400r gehad.
Is de begrenzer er al vanaf?
Nog niet maar ik hoop binnenkort. Ik zocht eigenlijk de CDI-unit van HRC die de begrenzing er afhaalt, maar kan die nergens vinden. Zal waarschijnlijk gewoon de gratis manier kiezen door de snelheidsmeter open te maken en de begrenzer eruit halen
1. 57,8 pk aan het achterwiel gemeten
Vroeg me alleen twee dingen af:
1. Hoeveel vermogen heeft ie?
2. Rij jij wel eens op de ppp? - heb er daar delaatste tijd ook eentje zien rijden...
Het is heel simpel. In de teller zit bij 180 een mechanisme die de begrenzer in werking stelt als de tellernaald bij de 180 zit. Het is gewoon een kwestie van het draaien van de mechanisme naar de andere kant zodat hij geen contact meer maakt met de tellernaald, en als het goed is heb ik dan een motor die onbegrensd isProbeer eens de kilometertellerkabel los te halen, als het een mechanische is. Dan weet je gelijk of het daar in zit.
Er zijn namelijk ook begrenzers die moeilijker te foppen zijn...
Volgens mij geen NC45, maar een RC45. Dat is de RVF750, ziet er hetzelfde uit als van mij, alleen andere koplampen en enkele andere kleine verschillen. En hij is veel groter en zwaarder en was de homologatie-model die Honda gebruikte in de Superbikes , voordat de VTR kwam.Mooie fiets,
Maaruh, bestaat er niet ook een NC45? Wat is dat dan voor fiets?
Het is heel simpel. In de teller zit bij 180 een mechanisme die de begrenzer in werking stelt als de tellernaald bij de 180 zit. Het is gewoon een kwestie van het draaien van de mechanisme naar de andere kant zodat hij geen contact meer maakt met de tellernaald, en als het goed is heb ik dan een motor die onbegrensd is
Trouwens, wat vond jij van de VFR die je hebt gehad, vond je het lekker sturen en wat waren de positieve en ook negatieve indrukken die je ervan hebt En als die van jouw onbegrensd was, wat was dan de topsnelheid ervan
VFR was een superfiets. Hij stuurde echt geweldig scherp, kon superlaat remmen (goede remmen en weinig gewicht).
Nadeel vond ik die mega-lange 1e versnelling, kon bijna niet weg komen zonder de koppeling flink te laten slippen. Ander nadeel was het 18" achterwiel, maar volgens mij heb jij gewoon 17".
En heb je wel eens bougies vervangen of kleppen gesteld...
Topsnelheid op de sigma was 210 makkelijk, als het een beetje meezat 215-219.
Ik bedoelde eigenlijk: "Wat had ze gekost?"Ze is niet te koop , maar een 2e handse heb je vanaf ongeveer €4.500 bij een particulier, maar je moet niet opkijken van bedragen tot €6.500 bij dealers In Duitsland zijn ze iets goedkoper. Nieuw kostte ze in 1996 €11.600
Ik heb haar bij een particulier gekocht voor 9.000 gulden , maar ik denk dat ik geluk had omdat de meeste toch een hogere vraagprijs hebben. Ik heb wel meteen na aankoop bij een motorzaak laten kijken of het geen schade-fiets betrof, maar alles was in orde. Heb meteen een grote beurt gegeven en alle benodigde onderdelen (luchtfilter, oliefilter, bougies, e.d.) waren volgens mij makkelijk te krijgen. De bougies zijn zoals eerder gezegd wel een beetje prijzig, maar ach het moet maarIk bedoelde eigenlijk: "Wat had ze gekost?"
Hoe is het met de verkrijgbaarheid van onderdelen? Lijkt me vrij lastig voor zo'n exotisch model.
Op vrijdag 12 juli 2002 00:37 schreef Pino het volgende: