RVF 400

Op donderdag 11 juli 2002 23:59 schreef Chenkman het volgende:...Ik heb vandaag een nieuwe laten bestellen door mijn garage bij Japarts. Het kost volgens mij ongeveer ?200 en de levertijd weet ik nog niet. Als ik het heb post ik wel in dit topic hoe lang het heeft geduurd.
;)
Ik was even vergeten te vermelden dat de kuipdeel die ik nodig had binnen was. Het duurde twee weken, volgens mij is dat niet zo lang omdat het onderdeel al ergens in Europa op voorraad was. Als het uit Japan zou komen zou het iets langer duren.
Kortom, als je een fiets hebt waarvan de onderdelen wat moeilijker zijn te krijgen probeer dan eens bij Japarts :}
 
Zag vandaag ook zo'n een bij Azlan in Zoetermeer staan, mooi ding hoor.
Of was dat de jouwe bij Azlan?
 
Zag vandaag ook zo'n een bij Azlan in Zoetermeer staan, mooi ding hoor.
Of was dat de jouwe bij Azlan?
Nope, ben vandaag niet in Zoetermeer of omgeving geweest.
En hij rijdt inderdaad erg lekker, de 27ste even testen op Lelystad :9~
Kan niet wachten 8-)

Edit: voor iedereen met zo'n motor en standaard remleidingen, meteen overstappen op stalen remleidingen. Heb ik ook gedaan en ik wist niet wat ik meemaakte toen ik voor het eerst remde :}
 
Laatst bewerkt:
He, kon je die remleidingen zo compleet kopen speciaal voor jouw fiets, (eruug mooi ding trouwens!) of heb je meer een soort van universeel setje gekocht. En is het verschil echt zo mega vergeleken met het origineel? Ik heb een VFR 400 met nog originele remleidingen. Ik heb 'em nog niet zo lang maar ben eigenlijk niet vet onder de indruk van het remvermogen, in de zin van dat het zo allerjezus hard remt vergeleken met andere fietsen. Met de rem-installatie zelf is nix mis. Zelf heb ik nog niet veel ervaring met verschillende remblokjes, maar het schijnt dat daar ook wel het een en ander aan kan liggen. Iemand suggesties?

Toedeledoki
 
He, kon je die remleidingen zo compleet kopen speciaal voor jouw fiets, (eruug mooi ding trouwens!) of heb je meer een soort van universeel setje gekocht. En is het verschil echt zo mega vergeleken met het origineel? Ik heb een VFR 400 met nog originele remleidingen. Ik heb 'em nog niet zo lang maar ben eigenlijk niet vet onder de indruk van het remvermogen, in de zin van dat het zo allerjezus hard remt vergeleken met andere fietsen. Met de rem-installatie zelf is nix mis. Zelf heb ik nog niet veel ervaring met verschillende remblokjes, maar het schijnt dat daar ook wel het een en ander aan kan liggen. Iemand suggesties?

Toedeledoki
De remleidingen zijn niet universeel, maar speciaal voor mijn fiets. De zaak waar ik het heb laten doen moest eerst de oude leidingen opmeten en doorgeven aan de leverancier.
En geloof me, het resultaat is echt verbluffend. Ik heb er wel 145 Euro :( voor betaald, maar ik had nooit kunnen bedenken dat ik er zoveel plezier van zou kunnen hebben. De originele remmen voelen inderdaad sponzig aan en je moet hard knijpen wil je hard remmen. Het is echt een aanrader om de leidingen te vervangen, dit vinden ook andere RVF en VFR eigenaren :}
Met andere remblokjes heb ik geen ervaring, maar voor straatgebruik is het vervangen van de leidingen genoeg (voor mij althans 8-) )
 
Hoi Deecoy, je moet er natuurlijk niet op rekenen dat als je een paar stalen remleidingen monteert, je het remvermogen zo ver opvoert dat hij terug in de tijd remt.....

:p Greetings frommm the seaheroes-neighbourhood!

ErGoDyNe

 
Hee die stoppie foto heet natuurlijk niet zomaar .......stoppiebewerkt, jij kan vast heel goed met dat fotoshop omgaan want volgens mij heb je het wegdek gewoon gekanteld....

Toedeledoki
 
kom maar even bij me langs laat ik je de echte foto zien, of wil je het in het echt even zien? En mijn vriendinneke zit al tijden met smart te wachten op die opdrachten van jouw.....

ErGoDyNe
 
Waarom is die stoppie eigenlijk op een SV 6eneenhalfje terwijl je normaal op zo'n gekke gixxer rijdt, wil die stoppie niet met je eigen ofzo, en die opdracht wordt waarschijnlijk even de digitale versie (kun je em zelf even uitprinten voor haar, 160 pagina's full color!!!)

Toedeledoki
 
Hee ergodyne, je moet even op louis chekken, daar zijn de koppelingsets voor de halve prijs, wellicht iets voor met al dat wheely oefenen, of voor je pa zijn suzuki!!!
 
BELG OP ZOEK NAAR RVF400

Hi, kan er mij iemand zeggen waar ik het beste ga zoeken naar een rvf (Nl,De,Uk,...) of heeft er ieman adressen waar je een NC35 kan kopen??
Ik ben al een paar maande op zoek naar zo'n machine maar in belgie zijn ze blijkbaar heel zeldzaam. Nu zou ik eventueel overwegen om er een in te voeren maar ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen zoeken :?
 
BELG OP ZOEK NAAR RVF400

Hi, kan er mij iemand zeggen waar ik het beste ga zoeken naar een rvf (Nl,De,Uk,...) of heeft er ieman adressen waar je een NC35 kan kopen??
Ik ben al een paar maande op zoek naar zo'n machine maar in belgie zijn ze blijkbaar heel zeldzaam. Nu zou ik eventueel overwegen om er een in te voeren maar ik weet niet goed waar ik zou moeten beginnen zoeken :?
Hans van Wijk heeft er eentje staan hier in Nederland. Er was een optie op, dus ik weet niet of het nog te koop is. Je zou ze even kunnen mailen of zo.
Maar als ik jouw was zou ik eentje uit Duitsland halen. Daar zijn ze niet zo duur. Kijk maar op www.mobile.de
 
Terug
Bovenaan Onderaan