RVS bocht uitdeuken

Grim Reaper

Die hard MF'er
14 okt 2002
871
0
Helaas heb ik onlangs een paar deukies opgelopen in mijn RVS bocht van mijn nieuwe set LeoVince. Nu wil ik ze uit laten deuken omdat me dat persoonlijk beter lijkt en mooier natuurlijk.
Heeft iemand een idee welk bedrijf dat doet of kan ik gewoon naar een willekeurige RVS verwerkingsbedrijf gaan en erom vragen??

piccie:
Bochtschade1.jpg
 
B| Wat denk jij??
Lijkt me persoonlijk toch wel belangrijk een bocht uit te deuken....
(bovendien ziet het er niet uit als je net ruim 5000 Euro schade heb laten repareren, dan kan dit er ook nog wel bij)
 
Kun je er van binnen uit bij?
Of anders iets op lassen en naar buiten trekken?
Als het dikwandig is zal het niet meevallen trouwens.
Je kunt wel aardig wat wegpolijsten uit RVS.
 
Net ff geïnformeerd of dit middels "restylen" (uitdeuken zonder spuiten) te repareren is, dit wordt toegepast bij kleine deukjes in auto's. Ik ken een bedrijf dat daar in gespecialiseerd is. Helaas leent RVS zich niet voor deze reparatiemethode.

Ik zou 't zo gauw ook niet meer weten :?

Een gespecialiseerd bedrijf moet het zeker kunnen, maar daar zal denk ik wel zaag- en laswerk aan te pas komen. :X

Suc6 i.i.g. !
 
denk dat als je naar zo een rvs bedrijfje gaat je nog beter een nieuwe bocht door hun kan laten buigen das waarschijnlijk goedkoper dan dit proberen op te lappen en denk dat je het ook wel blijft zien hoor anders
 
Daar heb ik ook aan gedacht maar het schijnt dat het ene RVS het andere niet is. Boivendien las ik dat de diameter wel eens problemen kon geven. (ik las vandaag dat de maten voor uitlaatbochten afwijkend zijn van wat er standaard op de markt is.)
Ieets erop lassen en dan de deuken eruit trekken is ook een optie. Ik kan alleen niet lassen en al helemaal geen RVS.
Zouden die deuken problemen op kunnen leveren mbt. tegendruk, uitlaatgas flow etc.??
 
Kun je er bij met een schroevendraaier oid?
zo ja, dan kun je iets maken van een stuk staf, uiteinde stomp maken.. erop zetten en lekker hameren en tikken :)

De beschadigingen in het rvs zijn niet zo lastig, je pakt een hele fijne vijl waarmee je de bramen eraf vijlt. Vervolgens pak je een of andere korel waterproof schuurpapier, en als afwerking pak je een scotch-bright tolletje op de boormachine.. die zet je erop en poets je alles in dezelfde richting als de rest van je systeem geborstelt is.

Trouwens, de kleur zal dan wel verschillen op de plaats zal het rvs gewoon blank zijn, terwijl de rest van het systeem een beetje bruin verkleurd is.
Je kunt dus overwegen om de rest van je systeem ook zo te poetsen (niet zoveel werk hoor), of om er scheit aan te hebben en je motor ff flink open te hengsten tot je pijpen knal blauw uit slaan :) Ook een hele goede optie ;)

Hoop dat het je wat helpt...
suc6

edit: qua performance enzo zal je een deukje als deze amper opmerken... tis alleen niet mooi enzo :)
 
Helaas leent RVS zich niet voor deze reparatiemethode.

Ik zou niet weten waarom niet. Heb ik met mijn RVS Yoshi-pijp ook laten doen. Gaat met hydrauliek. Brengen ze 'n "kogel" in tot de hoogte v.d. deuk en "pompen" ze 'm als het ware op. Je moet er natuurlijk wel bij kunnen. Ik bedoel niet te veel bochten onderweg.
Welk bedrijf?? Zou ik niet weten. Die vage kennis van mij werkt bij de KLM. :}

Je kunt ook gewoon dat stuk pijp laten doorzagen net naast de deuk. Laten uitdeuken en weer aan elkaar lassen.
Is RVS, dat kan je naadloos weer aan elkaar lassen. Zie je dan geen moer meer van.
Polijsten en gaan met dat ding.
 
Ik kan er waarschijnlijk wel bij als ik m demonteer (moet toch gebeuren als ik wil opknappen)
Ga denk idd wel proberen te "kloppen" Wat ik me alleen afvraag is of het wel lukt met een licht dingetje (je kan er tenslotte niet op gaan rammen met een zware hamer, bovendien beetje krap he... :P )
RVS is nogal hard is mijn ervaring..
Die verkleuring maak ik me geen zorgen om. Als ik eerst polijst is het met een paar weken wel weer donkerder. Ik heb pas 4 a 5 weken gereden met die uitlatenset dus de verkleuring gaat heel snel.
 
Je moet een soort bokje maken waar je de buis in legt.. van hout oid 2 balken, zodat je daar je buis op kan leggen en de deuk vrij is voor het kloppen (zo beschadig je je buis niet, en heb je de vrijheid om ff lekker te hengsten :) )

Scotch-bright schuurtolletje raad ik je echt aan. Heb deze gebruikt voor mn rvs dempers, die nogal geschuurt waren na een val. Met schuurlinnen opgeschuurt, en met de tol geborstelt, en je ziet er absoluut niets meer van. (ben er helemaal enthousiast over)
 
meet de buis ff op en bel dan naar eps. Die kunnen het waarschijnlijk zo maken.

Anders bout op de deuk lassen en deuk eruit trekken. naderhand de zooi weer mooi maken en polijsten.
Als je er een bout op last, wel een rvs bout nemen en met rvs draad lassen anders heb je dadelijk een mooie rvs bocht die wel wil roesten plaatselijk.

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan