RVS polijsten

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.610
10.702
Andere kant van de evenaar
Ladies and gentlemen;

Kun je ongestraft RVS polijsten met een schijf waar aluminium mee gepolijst is?
Of is het beter om dat met een nieuwe schijf te doen?

Kun je bij RVS het zelfde blok polijstmiddel gebruiken als voor aluminium?


Alvast bedankt! :)
 
Met polijsten maak je iets heel glad, dus het lijkt mij geen probleem mits je het wel goed schoonmaakt na het polijsten met wasbenzine oid.

Ik denk dat je wel iets problemen krijgt als je simpel staal en rvs gaat samenvoegen, dan is de kans op roest iets groter.
 
Van mij zal je geen straf krijgen iig.
Maar het is beter om voor andere materialen en eigen schijf te gebruiken. Kost je ook de kop niet.
RVS is harder dus zal minder snel verbranden maar het polijsten zal langer duren.

Aanvulling op GenesiZ: goed schoonmaken voor polijsten!
 
Polijstschijf kan je schoonmaken met bv een ijzerzaagblad. Buigen en met de tandjes tegen de schijf. Goed vasthouden ivm vingertjes... Daarna kun je eventueel de gewenste polijstpasta gebruiken. ( heb jaren en jaren gepolijst !!! ) :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is beter om per pasta dezelfde schijf te gebruiken. Als je aan het fijn polijsten bent wil je niet dat er nog grovere resten van de vorige pasta er in zitten.. Ik bewaar schijf en paste samen in één Tupperware doosje. Heeft zo'n doosje eindelijk een nuttige functie..

En glimmen doet het..

CB400F003-4.jpg
 
Het is beter om per pasta dezelfde schijf te gebruiken. Als je aan het fijn polijsten bent wil je niet dat er nog grovere resten van de vorige pasta er in zitten.. Ik bewaar schijf en paste samen in één Tupperware doosje. Heeft zo'n doosje eindelijk een nuttige functie..

En glimmen doet het..

[afbeelding]


Daarna spuitbus blanke hoogglans lak en je ben voor heeeeeeeeeel lang klaar.
 
Blanke lak zou ik niet zo gauw doen. Het hecht niet echt super (goh, het is net gepolijst :P) en als je er een scheurtje in krijgt, krijg je lelijke gele doffe plekken onder de lak. Beter is het gewoon iedere poetsbeurt even bij te werken met Belgom o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan