Rvs remleiding

hank4all

MF veteraan
18 feb 2004
1.482
198
Meppel
Ik heb vorig jaar RVS remleiding op de motor gemonteerd, een volledige set dus ook de koppeling en achterrem.
Nu heb ik wat bruine verkleuring aan de voorzijde.
Kan dit lekkage zijn, ik merk niet dat er druk verlies is.
Motor is niet nat geweest en ik weet zeker dat er geen remvloeistof gelekt is tijdens het monteren.
 

Bijlagen

  • IMG_20190223_161218.jpg
    IMG_20190223_161218.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20190223_161131.jpg
    IMG_20190223_161131.jpg
    95 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20190223_161153.jpg
    IMG_20190223_161153.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 19
je weet hopelijk wel dat er meerdere soorten RVS zijn en dat lang niet elke soort vlekvrij is. en dan is er ook nog chinees RVS (1 vrachtwagenlading RVS gemixt met een scheepslading schroot en wat er uit de smeltpot komt noemen we RVS)
 
Dit lijkt een remleiding van merk Hel. Prima kwaliteit niks Chinese namaak. Als het aan de binnenzijde van de transparante buitenmantel zit dan lijkt erop dat er idd een lekje zit.
Misschien je hendel op druk zetten en een paar uur laten staan op lichte druk. Dan is er misschien wat meer lekkage te vinden. En volgens mij heb je gewoon garantie van Hel als dit geen hele oude leiding is.
 
Dit lijkt een remleiding van merk Hel. Prima kwaliteit niks Chinese namaak. Als het aan de binnenzijde van de transparante buitenmantel zit dan lijkt erop dat er idd een lekje zit.
Misschien je hendel op druk zetten en een paar uur laten staan op lichte druk. Dan is er misschien wat meer lekkage te vinden. En volgens mij heb je gewoon garantie van Hel als dit geen hele oude leiding is.

Klopt leiding van hel, ik laat hem even een nacht op druk staan.
Het zijn wel de remmen, dus ik wil er wel een goed gevoel bij hebben tijdens het rijden.
Garantie weet ik niet, ik zag op de site van de leverancier dat er op de meeste producten maar een maand garantie zit.
 
Het zit op meerdere plekken, een leiding die op meer dan één plek poreus is lijkt me opvallend. Wat zegt je leverancier er van? Want dat is de eerste om naar toe te gaan als er iets met een product aan de hand lijkt te zijn.
 
Dat kan een soort olie zijn , die gebruikt word om de plastic buitenmantel om de rvs leiding te persen.
Had dit ook met leidingen voor mijn RS 50 , en enkele andere brommers. Wel vreemd dat een goed merk als `hel` dat ook heeft.
Als het dat is , en daar lijkt het wel op , geen probleem.
 
waarschijnlijk is er gewoon vocht onder de buitenmantel gekomen. de manier om RVS te laten roesten is er laag overheen aanbrengen waar vocht tussen vast gehouden wordt. vaak genoeg meegemaakt op schepen. deksels die standaard als blank RVS geleverd werden bleven in prima staat op schepen waar ze blank bleven werden ze geschilderd vond je altijd roest onder de laklaag als die los kwam bij demontage.
en ik denk dat de reactie van de leverancier gaat zijn in de vorm dat het alleen optisch is en niks af doet aan de functionaliteit en ook geen gevaar oplevert (hebben ze ook gelijk in maar is wel jammer van het uiterlijk en het geld).
 
Ik was toevallig vandaag ook aan het prutsen met rempompen en hel remleidingen van mijn supermotard en ik heb deze plekjes ook. Het as me eerder nog nooit opgevallen! Mijn KTM staat altijd binnen bij de kachel en de remleidingen zitten er al meer als een jaar op dus ik zou me echt nergens zorgen om maken.:)
 
Dat is nog maar het begin ;)

20190302_004509.jpg


Dit zijn oudere leidingen, geen idee hoe oud, geheid gewoon vocht tussen gekomen, condens ofzo wat niet weg kon.

Optisch jammer, zou ze zelf ook nooit met transparant omhulsel kopen maar enfin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan