Sralitch

Rookie
20 feb 2021
12
19
Midden Limburg
Project topic van mijn eerste motor.
Voor begin, zie Nieuwe gebruikers topic.

Søren is mijn eerste motor, gekocht slechts 11 dagen na het behalen van mijn A(code 80) rijbewijs.

Zoals bij eigenlijk al mijn voertuigen onvoorkomelijk is, zal Søren omgetoverd worden tot verkeersregelaarvoertuig, gezien ik in mijn vrijetijd graag organisaties help met de uitvoerting van truckruns of andere soortgelijke evenementen.
Deze omtovering zal hier zichtbaar zijn.

Een eerste obstakel waar ik tegenaan loop is dat het orginele stuur van de GS500e wat te wense overlaat. Ik heb reeds een telefoonhouder erop geschroeft... en nu is het stuur eigenlijk al vol. Nu was ik aan het kijken naar de mogelijkheid om het orginele twee delige stuur om te wisselen voor een één delig stuur.
Hiervoor heb ik momenteel het oog op de volgende items:
Neken mounts om een aftermarket stuur op de kroonplaat te kunnen plaatsen en een ABM Stuur om het geheel af te maken.

Nu is dit waar ik op uitkom, maar extreem veel motor sleutelervaring heb ik nog niet, dus heb geen idee of ik hiermee in de juiste richting aan het denken ben.
Ik hoop dat er iemand op het forum mij kan informeren of ik goed zit, of mij kan helpen met wat ik anders moet doen.

Alvast bedankt,
Sralitch

 
Zou je ee ook niet een soort van navigatietoren op kunnen bouwen zoals met enduro's wordt gedaan?
 

Bijlagen

  • Rally-Bracket-Instruments.jpg
    Rally-Bracket-Instruments.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 14
Zou je ee ook niet een soort van navigatietoren op kunnen bouwen zoals met enduro's wordt gedaan?
Nope.. het stuur loopt in een rare vorm en ik heb na de telefoonhouder enkel nog een klein plekje bij het remresorvoir waar ik iets bij kan zetten, maar veel valt daar al af door het resorvoir.
Stuur-27dec2021.jpg
 
In de op zeg je dat je er een ander stuur op wilt zetten, dan zou het eventueel wel kunnen. En anders zijn er ook mogelijkheden met montagebeugels op de voorvork 😉
 
In de op zeg je dat je er een ander stuur op wilt zetten, dan zou het eventueel wel kunnen. En anders zijn er ook mogelijkheden met montagebeugels op de voorvork 😉
Ah zo, wellicht dat het met een ander stuur een optie is.
Maar dan moet ik eerst zeker weten of ik goed zit met het eerder genoemde idee. 😅 De kroonplaat zit met twee schroeven vast waar je volgensmij z'n stuurklemmen op kan schroeven.
 
Zo te zien heeft hij het gedaan zoals ik het wil gaan doen, dus zal ik wss wel safe zitten met de artikelen die ik op het oog had =D
 
Ja, kan prima.
Mijn oude FZR had eenzelfde soort constructie, daar zaten ook twee montagegaten in de bovenste kroonplaat. Ik heb daar toen ook goed passende stuurklemmen ingezet en een superbike-stuur op gezet :)
 
Inmiddels al weer het een en ander gedaan aan de motor.
Zo zitten de stuurklemmen erop, denk alleen dat ik er slim aan doe andere stuurklemmen te bestellen, gezien de bout van deze aan de korte kant is en ik onder de kroonplaat geen revet meer tussenkrijg. Dus dat moet anders.
Nieuw-Stuur.jpg


Ook ben ik inmiddels begonnen met het aanbrengen van contourstriping, voor als de motor gebruikt wordt bij evenementen maar het helpt gelukkig ook met de zichtbaarheid bij avondritten.
Contour-Striping-Left.jpg

Contour-Striping-Right.jpg

Ook de Hepco&Becker logo's verstopt achter reflectiestickers.
Sidebag-Reflection-Sticker.jpg


Daarna maar eens begonnen met het strippen van de motor, om de oude vervaagde lak te vervangen voor wat nieuwers.
Momenteel doet hij eer aan de naam "nakedbike" 😅
Naked-Bike.jpg


De stickers op de achterpanelen verwijderd, nu nog even de achtergebleven goo eraf en dan verder preppen voor de nieuwe kleur.
Rear-Sides-De-Stickered.jpg


En die nieuwe kleur is RAL 1016 zwavelgeel, soms ook bekend als ambulance geel.
NewColor.jpg
New-Color2.jpg
 
Ghehe, ook leuk. Maar goed bezig, het zijn leuke motoren die lekker handelbaar zijn. Ideaal voor wat je gaat doen.
 
Ghehe, ook leuk. Maar goed bezig, het zijn leuke motoren die lekker handelbaar zijn. Ideaal voor wat je gaat doen.
Normaal worden dingen als de VStrom er veel voor gebruikt. Die zijn daar iets beter voor. Maar voor een nette VStrom ben je al snel 4/5 duizend kwijt. Waar ik deze GS500 voor €650 gekocht heb 😅
 
Inmiddels al weer het een en ander gedaan aan de motor.
Zo zitten de stuurklemmen erop, denk alleen dat ik er slim aan doe andere stuurklemmen te bestellen, gezien de bout van deze aan de korte kant is en ik onder de kroonplaat geen revet meer tussenkrijg. Dus dat moet anders.
Langere bouten kun je gewoon bestellen. En zorg er dan voor dat je dan niet de 8.8 kwaliteit van de bouwmarkt doet, maar een niveautje hoger.
 
Kleine update.
Ik kwam erachter dat de kabels niet lang genoeg zijn voor het nieuwe stuur.
Dus heb het orginele stuur terug gezet en ga een stuk uit het nieuwe stuur halen wat ik als los dashboard deel in de stuurklemmen zet.

Verder heb ik me bedacht kwa kleur, omdat er nu weer een gele auto aan komt. Zou een beetje veel geel worden in mijn leven. 😅😂
De kleur wordt nu Toyota 8C5, een kleur die gebruikt werd op de Toyota Starlet P7 ('85/'89)
Vandaag maar eens de plastic delen gespoten.
Painted-fender[1].jpg

Spatbord, deze was metallic paars. De orginele had wat beschadigingen waar ik de moeite niet in wilde steken om deze te herstellen.
Painted-side.jpg

En de achterdelen.

Binnenkort maar eens de tank en het handvat achter spuiten en de motor weer in elkaar zetten, vooral gezien het seizoen inmiddels bezig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan