's nachts toeren

Martin@81

MF veteraan
14 feb 2002
2.982
2
Heerlijk 's nachts stukkie rijden. Ben net terug, heb toch weer dik 100 km gereden. Lekker rustig nou!

Meestal ff na het werk, maar nou ff met iemand anders van MF. Even lekker 'uitleven'. Wel beetje oppassen, je ziet niet zo ver, en kan wat vochtig zijn, en is natuurlijk kouder...

Zijn er meer die zoiets wel es doen?
 
Laatst was ik weer eens met de motor naar mijn werk. Vanwege een grote technische storing werd het een dikke 18 uur achter elkaar werken, zonder pauze uiteraard. Ben uiteindelijk rond half vijf in de ochtend kompleet uitgeblust naar huis gegaan, ook op de motor..

Wat viel dat tegen. Alsof je met een liter bier de weg op gaat. Elke bocht was een marteling, en dan was het dus ook nog eens donker.

DAT DOE IK DUS NOOIT MEER

Het was overigens mijn enige "in het donker ervaring" op de rijlessen na dan... ben er toch wel even van geschrokken. Gelukkig liep het goed af.

Overigens maak ik als telecomtechneut vaker dit soort dingen mee (afgelopen week was het weer 2 maal raak,), en ook een auto rit na 20 uur werken is geen pretje. Maar je valt dan tenminste niet om in een bocht !
 
Nee, dan inderdaad niet echt. Maar ik voel me redelijk uitgeslapen na m'n werk, of zoals net...
 
regelmatig, weinig koekblikken op de weg
en als ik soms om 0500u moet beginnen werken kan ik lekker doorscheuren

enne na 18 of 20 u werken rij ik liever op de motor dan met de auto naar huis, dan blijf ik zeker wakker
 
wou ik ook doen gisteravond tot ik me herinnerde dat ik paar biertjes op hads. :z
dan vandaag maar
 
Gelukkig is er dan toch nix mis met Rico....die sprong vandeweek ook om 2.00u uit bed om ff te gassen....helaas ging om 4.30u het wekkertje weer '(
 
In het donker/'s nachts rijden is heel relaxt. Alleen wel even de snelheid aanpassen op de stukken waar je weinig zicht hebt. Nadeel is dat je troep op de weg ook later opmerkt :(

Ook stoer de bochtige weggetjes waar geen verlichting is... bijv. tussen Soest en Soesterberg, de weg langs het vliegveld. Die is in het donker -> :} Wel voorzichtig aan doen anders lig je wel in de berm ;)
 
Speed at night kan heel cool zijn :)

Maar wat ik leuker vind is om in deze zomermaanden rond een uur of 05.00/06.00 te gaan rijden op het platteland op de dijkjes langs de swartekousengemeenten.

En al die swartekousen op weg naar hun eerste vier uur durende kerkdienst die geïrriteerd kijken naar die in zwart geklede Satanische motorrijder die het waagt hun zondagschrust te verstoren })
 
Gisternacht ook nog even gereden, was wel erg leuk, maar ze moeten echt niet staan te flitsen in de bbk, dan was ik m'n (25kW-)rijbewijs echt wel kwijtgeweest, ik denk dat als ik niet zo moe was nog wel verder had gereden maar ik ben gewooon vanuit enschede naar huis (hengelo) gereden.
Ga ik zeker nog wel vaker doen, enigste koekblikken zijn de taxi's die met 140 door de stad knallen.
 
hier nog een nachtbraker :)

lekker rustig op de weg, alleen wat meer oppassen met plat gaan 's nachts ;)
 
Als we naar de TT gaan zaterdags gingen we meestal om 4 uur (dat is voor mij echt midden in de nacht!) Ik vind het wel relaxt rijden...
1x heb ik ook bij ons de dijk uitgereden 's nachts... dat doe ik dus nooit meer! Staan weinig tot geen lantaarns :( Ik was blij dat ik heel thuis was toen :)
 
Ik ben in het donker op m'n bek gegaan omdat ik het grind in die bocht niet zag liggen. :(

Doe mij maar daglicht. :)
 
Rij vaak genoeg in het donker vanwege avond en nachtdiensten. Is merendeel snelweg dus dat is wel lekker. Maar s'nachts bochtjes pikken op b-wegen is aan mij niet besteed.
 
Keertje om 4:30 gereden van Utrecht naar Breda. Geen kip op de weg. Ook geen auto's gezien. Heel soms een vrachtwagen, maar verder was het enorm leeg op de weg.

Wel gaaf: een driebaans- en tweebaansweg helemaal voor je eigen. En geen camera's :)

Was overigens wel een klein jaartje terug.
 
Volgens mij hebben martinweb.nl en ik weer een nieuw ring-a10 snelheidsrecord gevestigd... ?

Ohnee, we reden netjes 100 *D


whoehahaha, was wel lachen hoor Martin :)
 
Ik ben samen met een vriend van mij een keer om +/- half 2 s'nachts aan het jagen geweest op klaverblad hoevelaken.
Dat beviel erg goed! :)
Overdag moest ik werken en was het bloed heet.
s'Nachts was het een lekker temperatuurtje en het klaverblad ongeveer verlaten, op een verdwaalde automobilist na.
Was wel gaaf met de nodige "hardware" in de knee-sliders lekker vonken trekken op een schaars verlicht klaverblad. })
H'm het wordt tijd dat we dat weer eens gaan doen.
 
Ik vind het ook erg cool om in het pikkedonker te rijden; groot licht aan en gassen maar.

Zo was een aantal jaar geleden dat duinweggetje naar Wassenaarseslag (strand) erg gaaf 's nachts. Met mijn eerste motor erg vaak gedaan.

Later met mijn VFR (dubbele koplamp) en nu met mijn BB-tje vond ik het nog gaver, door de enorme bundel licht die er uit komt........

Bijkomend voordeel: Anderen zie je snel op zo'n bochtig weggetje door hun lichtbundel..

Bijkomend nadeel: voetgangers niet.... :(
 
Laatst was ik weer eens met de motor naar mijn werk. Vanwege een grote technische storing werd het een dikke 18 uur achter elkaar werken, zonder pauze uiteraard. Ben uiteindelijk rond half vijf in de ochtend kompleet uitgeblust naar huis gegaan, ook op de motor..

Wat viel dat tegen. Alsof je met een liter bier de weg op gaat. Elke bocht was een marteling, en dan was het dus ook nog eens donker.

DAT DOE IK DUS NOOIT MEER

Het was overigens mijn enige "in het donker ervaring" op de rijlessen na dan... ben er toch wel even van geschrokken. Gelukkig liep het goed af.

Overigens maak ik als telecomtechneut vaker dit soort dingen mee (afgelopen week was het weer 2 maal raak,), en ook een auto rit na 20 uur werken is geen pretje. Maar je valt dan tenminste niet om in een bocht !

Wat dacht je van twintig uur rijden? Paar keer naar Dessau geweest, onder Berlijn, met vrachtwagen. Redelijk naar de klote, maar laatste stuk met gewone auto terug kwam ik juist weer tot leven.

Verder rij ik wel 's nachts als het zo uitkomt. Lekker rustig. Vind het eigenlijk wel wat hebben, vroeger al, met de vrachtwagen van m'n vader mee.

Op zaterdag 22 juni 2002 10:04 schreef - Pocahontas - het volgende:
Gelukkig is er dan toch nix mis met Rico....die sprong vandeweek ook om 2.00u uit bed om ff te gassen....helaas ging om 4.30u het wekkertje weer '(
Dat deed ie toch wel buiten de slaapkamer? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan