's Ochtends kijken of er gestrooid is..

Dreamer

MF veteraan
18 feb 2003
1.626
2
Hoofddorp
Omdat ik liever niet rij als er gestrooid is zou ik graag 's ochtends willen weten of er gestrooid is. Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden?
:}
 
Als er eergisteren gestrooid is ligt dat er nu ook nog wel hoor. Het spoelt pas weg als er een paar goeie regenbuien overheen geweest zijn.
 
Das nou een voordeel als je een hond hebt.
Wanneer ik s'ochtends vroeg de hond uitlaat kijk ik altijd even of het eventueel glad is (doe ik niet als het boven nul is hoor) en of er zout op de weg ligt. Zo weet ik of ik mijn pekelfiets moet pakken of niet.

Dus neem een hond zou ik zeggen. :+
 
Das nou een voordeel als je een hond hebt.
Wanneer ik s'ochtends vroeg de hond uitlaat kijk ik altijd even of het eventueel glad is (doe ik niet als het boven nul is hoor) en of er zout op de weg ligt. Zo weet ik of ik mijn pekelfiets moet pakken of niet.

Dus neem een hond zou ik zeggen. :+

Kan die hond niet even een smsje sturen?
:+
 
Er is tot nu toe weinig gestrooid (volgens mij alleen in Gelderland) omdat de meeste wegbeheerders pas op 1 november met de 'strooibinding' beginnen. Ze strooien op die dagen dat;
- de vorige dag geregend heeft en vorst wordt voorspeld
- het gaat regenen i.c.m. koude temperaturen

Dus als je wilt weten of er gestrooid wordt of niet; kijk het weerbericht, zie teletekst of internet.

Nog een optie; zet 'm gewoon in de tectyl; kan je door rijden en hoef je nergens geen last van te hebben.
 
Er is tot nu toe weinig gestrooid (volgens mij alleen in Gelderland) omdat de meeste wegbeheerders pas op 1 november met de 'strooibinding' beginnen.
Dat valt nog vies tegen: vrijdagnacht lag de hele A28 van Utrecht naar Amersfoort onder het zout :( en ook in Amersfoort zelf hadden ze al flink gestrooid.
 
Dat valt nog vies tegen: vrijdagnacht lag de hele A28 van Utrecht naar Amersfoort onder het zout :( en ook in Amersfoort zelf hadden ze al flink gestrooid.
Dan was Rijkswaterstaat er vroeg bij dit jaar. Maar iig; ze zijn één weekje te vroeg begonnen met strooien :( . M'n motor wordt volgende week pas getectyleerd. Moest dit weekend dus meteen al weer de motor een afspoelbeurtje geven :) . Vond ze blijkbaar lekker, ze begon meteen te stomen *D .
 
Over dat Tectyl. Ik geloof graag dat dat goed werkt.
Maar in hoeverre is het nog te verwijderen? Hoe pak je dat bijvoorbeeld aan op de plekjes waar je niet met een borstel oid bij kan komen, tussen je koelribben bijvoorbeeld? Of spoelt alles mooi weg met een beurtje S100?
 
Weet iemand misschien ook op welke pagina's deze informatie te vinden is?
Www.knmi.nl

Mbt tectyl;
Ik laat hem bij de motorzaak behandelen. Ik geloof dat zij alles insprayen. In het voorjaar laat ik het ook weer door hun verwijderen. Ik geloof dat zij dan met de hoge druk spuit en wat poetswerk alles eraf halen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals the stomper al zei, het is pas weg na een paar goeie regenbuien... dus of ze nou een paar dagen geleden hebben gestrooid, maakt geen f*ck uit, het komt toch op je blokje ;)

pssttt pekelfiets kopen? :)
 
Kan die hond niet even een smsje sturen?
:+
Nee, hij kan alleen maar dom in de weg gaan staan als ik een foto wil maken van mijn Kawa die uit elkaar ligt.

full
 
Er is tot nu toe weinig gestrooid (volgens mij alleen in Gelderland) omdat de meeste wegbeheerders pas op 1 november met de 'strooibinding' beginnen. Ze strooien op die dagen dat;
- de vorige dag geregend heeft en vorst wordt voorspeld
- het gaat regenen i.c.m. koude temperaturen

Dus als je wilt weten of er gestrooid wordt of niet; kijk het weerbericht, zie teletekst of internet.

Nog een optie; zet 'm gewoon in de tectyl; kan je door rijden en hoef je nergens geen last van te hebben.
Nou, gisteravond van Maurik naar Rhenen gereden en de provinciale weg en de Rijnbrug waren erg wit van de pekel. Dus Gelderland is er al mee begonnen vlgs. mij.
 
Reed vorig jaar in Arnhem over de rijnbrug (die brug naast de fly over, over het velperbroek circuit richting zevenaar oberhausen) Daar zit een automatische strooi installatie in de vangrails. Begint dat ding te strooien op het moment dat ik er naast reed. (gelukkig in de auto) Schrok me het lazurus, vlieg naar de rechter baan en kwam toen weer tot mijn positieven... Als dat op een motor gebeurd dan lig je er naast. Ik vraag mij nog steeds af of dit zomaar mag. In de auto shrik je al als dat ding opeens pekel tegen je voorruit spuit. Als je op de motor zit dan word je totaal in de pekel gezet... Als je die zooi in je ogen krijgt... |(
 
Reed vorig jaar in Arnhem over de rijnbrug (die brug naast de fly over, over het velperbroek circuit richting zevenaar oberhausen) Daar zit een automatische strooi installatie in de vangrails. Begint dat ding te strooien op het moment dat ik er naast reed. (gelukkig in de auto) Schrok me het lazurus, vlieg naar de rechter baan en kwam toen weer tot mijn positieven... Als dat op een motor gebeurd dan lig je er naast. Ik vraag mij nog steeds af of dit zomaar mag. In de auto shrik je al als dat ding opeens pekel tegen je voorruit spuit. Als je op de motor zit dan word je totaal in de pekel gezet... Als je die zooi in je ogen krijgt... |(

klopt allemaal, je schrikt je te pletter, heb het al meerdere malen meegemaakt. drie weken geleden stonden die sproeiers al aan.
 
Nee, hij kan alleen maar dom in de weg gaan staan als ik een foto wil maken van mijn Kawa die uit elkaar ligt.

full
ROFL :}
Valt nog mee, achter de hond kan je nog stukjes motor ontdekken. Als ik dat probeer heb ik 2 hondenneuzen in de lens zitten *D
 
Mbt tectyl;
Ik laat hem bij de motorzaak behandelen. Ik geloof dat zij alles insprayen. In het voorjaar laat ik het ook weer door hun verwijderen. Ik geloof dat zij dan met de hoge druk spuit en wat poetswerk alles eraf halen.
Wat kost dat?
[me]Spider ziet het ineens vrolijk in :P [/me]
 
Ik heb geen flauw idee; spuitbusje tectyl kost iets van 5 euro, inspuiten misschien 10 minuten en verwijderen waarschijnlijk iets van een half uur. Arbeidsloon bij die zaak (Valkenier) is 45 euro p.u.; dus reken voor het tectyleren zo'n 15 euro en voor het verwijderen zo'n 30 euro.

Ik laat het btw tegelijkertijd met de kleine beurt doen (zit dus bij de 150 euro voor die beurt in).
 
Het is in omgeving Almere/Amsterdam ook al erg wit, je ziet het verse strooi-zout nog op de vluchtstroken liggen.

Hoe zit het nou, als je 's ochtends met je motor naar het werk gaat door die pekel. De motor staat dan de hele dag in de parkeergarage waar ik het niet kan afspoelen. Heeft die pekel-zooi aan 8 a 9 uurtjes precies genoeg om lekker in te trekken? Of kan ik 's avonds met een gerust hart even met een vochtig doekje overal bij langs? Hij staat in de woonkamer, dus met een spuit gaat niet lukken...
 
Het is in omgeving Almere/Amsterdam ook al erg wit, je ziet het verse strooi-zout nog op de vluchtstroken liggen.

Dat zal dan waarschijnlijk in de omgeving van A' dam zijn, want in de omgeving van Almere hebben noch de gemeente, noch Rijkswaterstaat, noch de Provincie gestrooid (of ze hebben dat niet met m'n pa overlegt :X ).

Mbt intrekken; Volgens mij zal het op zo'n korte termijn niet al te veel schade aanrichten; ik spoel hem ook pas aan het einde van de dag af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan