S100 Totaal-Reiniger

Red Boll

MF veteraan
17 mei 2002
1.058
26
Ergens aan den IJssel
Ermz,

Wegens aanhoudende klachten over de staat van mijn motor mbt de hoeveelheid vuil ihb heb ik vandaag van die S100 Totaal-Reiniger aangeschafd...

Ik kan alleen nergens vinden *HOE* ik dat spul moet gebruiken, ja, erop sproeien.... Maareh, gaat dat verdund of onverdund??? Net als koekblikshampoo?

BTW, ook maar meteen S100 kettingspray gehaald, die was alwaar bijna op... Ook maar kettingreiniger meegenomen...

Ik "besproei" mijn ketting na bijna ieder ritje van betekenis. Maareh hoe vaak moet je je ketting nu eigenlijk reinigen???
 
Onverdund opspuiten, in laten werken en afspoelen/sponzen. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je het niet gebruiken op blank aluminium.
Ketting smeren om de 250 km, na het rijden en aan de binnenkant van je ketting spuiten.
Reinigen, als 'ie goed vies is :?
 
Okay, TNX!

Ik heb één of ander setje met volgens mij een navulfles, zonder zo'n plantensproeier erop dus.

Vandaar dat ik tijfelde aan verdunnen ja/nee.

Volgens mij stond er inderdaad iets op over onbehandeld of onbewerkt alu ofzoiets... Ja, wat is dat? De voorvork? Het frame ziet er wel aardig bewerkt uit -> niet glad
 
Hoeveel heb je voor dat flesje S100 reiniger betaald?
Ik heb nl. bij Hein Gericke voor hun eigen merk, en dit is volgens de verkoper en testen in motorbladen net zo goed maar 5,95 per liter + een sproeikop van 0,99 betaald.
En ik kan je vertellen dat ik nog nooit zulk machtig spul heb meegemaakt :}
Het vet fluit van m'n achtervelg enz. af *D
 
Bijna al het Alu is bewerkt, ookal zie je dit niet. Er zit een dunne deklaag op ge anodiseerd dat het alu beschermt tegen weersinvloeden. Is dit alu niet beschermd dan heb je er redelijk snel witte kristallen etc. op zitten.
Komt je dit verhaal bekend voor, dan heb je onbewerkt alu.
 
Hoeveel heb je voor dat flesje S100 reiniger betaald?
Ik heb nl. bij Hein Gericke voor hun eigen merk, en dit is volgens de verkoper en testen in motorbladen net zo goed maar 5,95 per liter + een sproeikop van 0,99 betaald.
En ik kan je vertellen dat ik nog nooit zulk machtig spul heb meegemaakt :}
Het vet fluit van m'n achtervelg enz. af *D
Klopt, gebruik ik ook: fantastisch spul (van Gericke). Als je het vuil na het inweken met een afwasborstel goed losmaakt spoel je het er zo af. Er is mij alleen wel verteld door een motormaatje dat het je lak aantast wanneer je het in de felle zon gebruikt.
 
Bijna al het Alu is bewerkt, ookal zie je dit niet. Er zit een dunne deklaag op ge anodiseerd dat het alu beschermt tegen weersinvloeden. Is dit alu niet beschermd dan heb je er redelijk snel witte kristallen etc. op zitten.
Komt je dit verhaal bekend voor, dan heb je onbewerkt alu.
Ervaring met bloemkolen zeker ;)
 
Mijn fles stamt nog uit het gulden-tijdperk en kostte me toen ƒ 31,95. Zal nu wel iets duurder zijn. Ik heb gemerkt dat als je je motor wat minder vaak schoonmaakt, dat het remslijpsel op je velg er zelfs met S100 moeilijk afgaat.

Iemand suggesties????
 
Mijn fles stamt nog uit het gulden-tijdperk en kostte me toen ƒ 31,95. Zal nu wel iets duurder zijn. Ik heb gemerkt dat als je je motor wat minder vaak schoonmaakt, dat het remslijpsel op je velg er zelfs met S100 moeilijk afgaat.

Iemand suggesties????
Niet meer remmmen... })

Probeer het eens met een afwasborstel na het intrekken.
Ik heb vorige maand €9,95 betaald voor een jerry-can van 5 liter Hein Gericke huismerk.
(was geloof ik een aanbieding)

[me] ben niet zo kapot van S100 producten; kettingspray van Castrol kost de helft en werkt véél beter[/me]
 
Niet meer remmmen... })

Probeer het eens met een afwasborstel na het intrekken.
Ik heb vorige maand €9,95 betaald voor een jerry-can van 5 liter Hein Gericke huismerk.
(was geloof ik een aanbieding)

[me] ben niet zo kapot van S100 producten; kettingspray van Castrol kost de helft en werkt véél beter[/me]
Ik gebruik al een afwasborstel, maar de hoekjes en randjes zijn lastig. Zal HG eens aanspreken.
 
Gebruik naast een afwasborstel eens een flinke bokkepoot. Gewoon de plaatselijke Karwei of Praxis binnenlopen en op de verfafdeling zo'n ding zoeken. Werkt perfect voor velgen, frame, randjes en hoekjes!
 
Wat is een bokkepoot?

Ik ben op zich wel tevreden over S100, maar het is wel heel achterlijk duur idd. Mijn achtervelg doe ik met WD40, dat gaat ook super!

Ik vind de kettingspray van S100 wel beter dan alles wat ik tot nu toe heb gebruikt, maar misschien dat ik die Castrolkettingspray ook eens probeer. Ik heb nu kettingspray van KroonOil (gekregen met mijn verjaardag), dat is echt KUT spul. Het blijft niet zitten, het sproeit er niet goed op en het komt er niet lekker tussen. Ik gebruik het dus alleen in noodsituaties, verder die van S100.

Nadeel van je kettingsmeren is dat je achtervelg zo vies wordt. (Ja, ook als je het lang laat intrekken.)
 
Mijn fles stamt nog uit het gulden-tijdperk en kostte me toen ƒ 31,95. Zal nu wel iets duurder zijn. Ik heb gemerkt dat als je je motor wat minder vaak schoonmaakt, dat het remslijpsel op je velg er zelfs met S100 moeilijk afgaat.

Iemand suggesties????

Remmenreiniger, erop spuiten en afpoetsen met papier/doek oid. Daarna napoetsen met WD40 bv.
 
Wat is een bokkepoot?

Dit is een bokkepoot (kan ook rond zijn)

Verven3.jpg
 
Velg reinigen? Ik neem een oude lap en gooi daar een zooitje wasbenzine op. Even lekker de velg insmeren en daarna met een droog stuk van de doek helemaal oppoetsen. Weer helemaal top.

Maar let op!! Neem geen thinner! Dan verkleurd je velg en kun je zelfs de toplaag ernstig aantasten.

Werkt erg snel en effectief.

(Geinig, had een keer een vriend de tip gegeven om zijn vetvlekken op zijn kentekenplaat met wasbenzine weg te halen, had hij thinner gepakt. Werkt erg goed! Zat geen letter meer op!!! *D )
 
Ik gebruik sinds kort op aanraden van mn dealer Motowash van BelRay en ik vind het echt geweldig spul! :}
Je spuit het op je velgen,ketting en achterbrug en voor de rest alles wat goed vies is, ook de op vliegenlijken op je kuip, laat het 10 minuutjes inweken dan met hoge druk eroverheen en alles vliegt er zonder schrobben en poetsen vanaf!
Echt een aanrader! :}
 
Beste kettingspray ooit is de Silkolene Titanium Gel. Helaas moeilijk aan te komen, dus bestellen Bananeman en ik een doos van 12 spuitbusjes tegelijk bij de importeur :)

Die S100 allesreiniger heb ik ook geprobeerd, maar vind het maar niks. Als je na 15 minuten inwerken, de smeerboel alsnog zelf af kan vegen, kan ik net zo goed een goedkoop goedje gebruiken.

Ik was altijd de boel met shell autoshampoo met wax. Goed spul.
 
Idd, wassen doe ik ook gewoon met autoshampoo. Ik zie het vuil er ook nog niet vanaf vliegen.
Maar op de achtervelg, of als je echt iets vies heb: ff s100 erop, ff in laten trekken (evt.) en vervolgens er met wcpapier (oid) er weer afhalen (tegelijk met het vuil :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan