S100 Totaal-Reiniger

Red Boll

MF veteraan
17 mei 2002
1.058
26
Ergens aan den IJssel
Ermz,

Wegens aanhoudende klachten over de staat van mijn motor mbt de hoeveelheid vuil ihb heb ik vandaag van die S100 Totaal-Reiniger aangeschafd...

Ik kan alleen nergens vinden *HOE* ik dat spul moet gebruiken, ja, erop sproeien.... Maareh, gaat dat verdund of onverdund??? Net als koekblikshampoo?

BTW, ook maar meteen S100 kettingspray gehaald, die was alwaar bijna op... Ook maar kettingreiniger meegenomen...

Ik "besproei" mijn ketting na bijna ieder ritje van betekenis. Maareh hoe vaak moet je je ketting nu eigenlijk reinigen???
 
Net mijn fiets met S100 mishandeld, met bokkepoot tussen de ribben geflost en uiteraard het gepolijste alu niet behandeld (moet ik ander spul op smeren, maar ik weet nog niet wat). Pas op voor tupperwaredelen met een laklaag, daar gaat de aantasting wel heel erg snel.

Vervolgens de HD er op gejast en tot slot met van dat fijne tankstationspapier (Tork heet dat geloof ik) de motor afgenomen (laat geen pluisjes achter).

Kortom goed spul, maar als er een B-merk bestaat dat net zo goed werkt...S100 is uiteindelijk reteduur. Maar het rek met de S100 producten staat zo handig opgesteld bij de motordealer.

gegroet.

dikkiepoes
 
Net mijn fiets met S100 mishandeld, met bokkepoot tussen de ribben geflost en uiteraard het gepolijste alu niet behandeld (moet ik ander spul op smeren, maar ik weet nog niet wat). Pas op voor tupperwaredelen met een laklaag, daar gaat de aantasting wel heel erg snel.

Vervolgens de HD er op gejast en tot slot met van dat fijne tankstationspapier (Tork heet dat geloof ik) de motor afgenomen (laat geen pluisjes achter).

Kortom goed spul, maar als er een B-merk bestaat dat net zo goed werkt...S100 is uiteindelijk reteduur. Maar het rek met de S100 producten staat zo handig opgesteld bij de motordealer.

gegroet.

dikkiepoes
Tja, 't is maar net waar je voor kiest: wil je kwaliteit en weinig betalen moet je soms nét iets meer moeite doen. Die reiniger van Gericke kan je ook via internet bestellen: www.hein-gericke.com, als je dit tegelijk met nog wat andere dingen/personen doet heb je de verzendkosten er zó uit. Ik gebruik trouwens die reiniger gewoon op mijn alluminium delen (frame, achterbrug, voorvork etc) en heb geen enkel probleem.
 
Mijn fles stamt nog uit het gulden-tijdperk en kostte me toen ƒ 31,95. Zal nu wel iets duurder zijn. Ik heb gemerkt dat als je je motor wat minder vaak schoonmaakt, dat het remslijpsel op je velg er zelfs met S100 moeilijk afgaat.

Iemand suggesties????

Gewoon met diesel....schoner en goedkoper kan bijna niet :) .....je gaat alleen een beetje stinken op den duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan