S1000rr Deel 4:Laat remmen en vroeg op t gas, omdat het kan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Forged wheels zijn koud vervormd.
Door de vervorming ontstaat hoge interne spanning waardoor materiaal dunner(lees lichter) kan worden gefabriceerd bij gelijke stijfheid. Ruud zijn tekening laat zien waarom forged wheels minder snel zullen scheuren omdat de interkristaleine ketens niet worden doorgesneden. What are Forged Wheels? (with pictures)
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht in een racekuip haha
Hier de foto

2a22528cb280f2b02342bc52ce41fb1a_zps22e6445c.jpg
 
Klopt, ding heeft de klep, kat, uitneembare DB killer en de demper zelf is langer dan standaard.
Op de demper zelf staat 80 DB bij het keuringstoerental, dit ligt natuurlijk wel lager dan op het circuit maar toch.
 

Zonder het hele verhaal gelezen te hebben….. heb ik eens een test gelezen welke ‘volgens mij’ goed het verschil aangaf tussen oem en lichte aftermarket wielen. Wanneer we praten over het verschil tussen oem en magnesium/carbon wielen, gaat iedereen dit verschil in rijden voelen. Maar een verschil voelen en het lichter sturen van een motor, geeft nog geen garantie voor betere rondetijden. Een motor met lichtere wielen stuurt weliswaar lichter, maar de rijeigenschappen worden slechter. Lichtere wielen maken een motor nerveuzer. Dit nerveuze gedrag is overal merkbaar en als je hier als rijder ook gevoelig voor bent, kan het zomaar tijd kosten.

Hou dus met bovenstaande rekening voordat je veel geld gaat uitgeven voor een paar wielen.
 
hoezo ga jij ook al zo n ding halen? ;)
weet het nog niet, de mijne is nog geen jaar oud en wat heeft een hp4 voor mij voor een meer waarde wat betreft de rij eigenschappen voor wat ik er mee doe en natuurlijk niet er weer een zooi geld bij, dus een dilemma want mijn vrouw zegt doe maar.
 
weet het nog niet, de mijne is nog geen jaar oud en wat heeft een hp4 voor mij voor een meer waarde wat betreft de rij eigenschappen voor wat ik er mee doe en natuurlijk niet er weer een zooi geld bij, dus een dilemma want mijn vrouw zegt doe maar.
los van het feit dat ie gruwelijk mooi uitziet zie ik de meerwaarde er niet van in.
voorlopig wacht ik nog ff :) doe nog wel een seizoen met de mijne. staat nog maar 3500 km op :)
 
eergister even een berichtje naar erik, "joh hoe staat het ervoor met de ombouw naar de kuipdelen".

Krijg een berichtje terug:"Vanavond wordt je tank gespoten,..."

ik:"uh,..wat?! oh ...wat voor kleur dan? wat komt er op?"
erik: "komt goed,...gewoon afwachten..."

conclusie; ik weet niet wat voor kleur de tank is geworden, of er een logo op zit, of het mooi is,...en voor de rest weet ik ook niks,...welke stickers set erop komt...ik weet gewoon niks.

best spannend, krijg straks een fiets terug met carbon meuk erop/eraan en ik weet niet eens hoe het er uit ziet of wat ze er mee gaan doen......arghhh....*bibber*spanning*...
 
los van het feit dat ie gruwelijk mooi uitziet zie ik de meerwaarde er niet van in.
voorlopig wacht ik nog ff :) doe nog wel een seizoen met de mijne. staat nog maar 3500 km op :)


Tja , ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat er in 2014 een geheel nieuwe S1000RR aan gaat komen, deze is dan 4 jaar en voor een supersport natuurlijk redelijk oud O-) O-)

Ook de concurentie is dan waarschijnlijk weer helemaal bij, BMW moet dan dus weer een stap verder zijn :Y :Y

Heb je dan net 30 ruggen uitgegeven aan de laatste uitgave is dat wel errug zonde.....
 
eergister even een berichtje naar erik, "joh hoe staat het ervoor met de ombouw naar de kuipdelen".

Krijg een berichtje terug:"Vanavond wordt je tank gespoten,..."

ik:"uh,..wat?! oh ...wat voor kleur dan? wat komt er op?"
erik: "komt goed,...gewoon afwachten..."

conclusie; ik weet niet wat voor kleur de tank is geworden, of er een logo op zit, of het mooi is,...en voor de rest weet ik ook niks,...welke stickers set erop komt...ik weet gewoon niks.

best spannend, krijg straks een fiets terug met carbon meuk erop/eraan en ik weet niet eens hoe het er uit ziet of wat ze er mee gaan doen......arghhh....*bibber*spanning*...


Blindelings vertrouwen *D *D

Maarja je moet wat na een jaar wachten _O- _O- _O-
 
eergister even een berichtje naar erik, "joh hoe staat het ervoor met de ombouw naar de kuipdelen".

Krijg een berichtje terug:"Vanavond wordt je tank gespoten,..."

ik:"uh,..wat?! oh ...wat voor kleur dan? wat komt er op?"
erik: "komt goed,...gewoon afwachten..."

conclusie; ik weet niet wat voor kleur de tank is geworden, of er een logo op zit, of het mooi is,...en voor de rest weet ik ook niks,...welke stickers set erop komt...ik weet gewoon niks.

best spannend, krijg straks een fiets terug met carbon meuk erop/eraan en ik weet niet eens hoe het er uit ziet of wat ze er mee gaan doen......arghhh....*bibber*spanning*...


Is wel leuk toch?
Weet zeker dat je nu nog nieuwsgieriger bent naar je bike *D
 
Als ik hem heb laat ik hem gewoon zitten, flow is door de verdikking nagenoeg gelijk aan een open pijp en vindt het zelf ook niet echt storend.
Persoonlijk vind ik het echt verschrikkelijk lelijk, maarja dat is mijn smaak. moet gewoon strak zijn zo,n uitlaatlijn :p ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan