S1000RR Deel 7

:^

- Hij verkoopt je een motor met foutieve km-stand
- DIe ruil je, met bijbetaling(?), in op een andere "goede" motor
- Alle goodies die je in de tussentijd voor de eerste motor heb gekocht kan je weer met verlies verkopen
- Die "goede" motor moet je vervolgens na 6 maanden voor eigen rekening(?) en moeite zelf importeren
- Daar kom je er achter dat hij begrensd is
- Zonder echt gereden te hebben laat je voor eigen rekening(?) de voorvork repareren bij een andere motorzaak.
- Als de motor daarna serieuze motorschade blijkt te hebben neemt hij alleen de kosten van de uren voor z'n rekening en mag jij nog eens €2500,- aftikken...

Is dit een reële samenvatting?

Dat klopt ongeveer wel...
Maar heb alle extra’s van de ktm zonder verlies weer doorverkocht.

En idd bijbetaald voor deze bmw s1000rr...

koop ontbinden heb ik aan gedacht.maar best lastig. Die 14 dagen zijn al voorbij , en gekocht zonder garantie.

dit kost me idd een hele hoop geld. En nu hopen dat het hierbij blijft, en dat ik dan eindelijk van het voorjaar er op kan rijden.
 
Ik wil de discussie over de situatie van Raymonds lastig parket niet onderbreken met een totaal irrelevante vraag maar doe het toch eff...

Vandaag heb ik onder mijn 2012 s1000rr een akra bochtenset gemonteerd icm een akra carbon demper. Naast het feit dat het geluid fenomenaal is had ik stiekem het poffend geluid verwacht bij laagtoerig kort revven maar dat gebeurd niet.

Weten jullie hoe dit ontstaat (wellicht te maken met ecu flashen?). Over ecu flashen gesproken, heeft iemand hier ervaring mee ??
 
hm
dan zou die normaal wel moeten ploffen en doen. Lambda sensoren zitten er ook in?
 
Moet je Perse de ecu laten aanpassen als je voor een vol acra systeem gaat ? Of is dat alleen maar om het meeste vermogen er uit te halen.

dus met andere woorden, kan het kwaad als je zonder aanpassingen met een full Akraprovic systeem gaat rijden ( s1000rr 2010)
 
Moet je Perse de ecu laten aanpassen als je voor een vol acra systeem gaat ? Of is dat alleen maar om het meeste vermogen er uit te halen.

dus met andere woorden, kan het kwaad als je zonder aanpassingen met een full Akraprovic systeem gaat rijden ( s1000rr 2010)
Dat zou kwaad kunnen ja.
 
Zo net bericht gekregen dat de motor weer klaar is.

rekening iets van 3800 euro..

hij loopt als een zonnetje. Weer vol vermogen. En leverde 191 pk op de testbank.

ze kwamen er achter dat ook de accu niet deugde... tijdens de testbank run kreeg hij stroom problemen. Dus die is ook vervangen.

nu blijkt ook nog dat de stuur schakelaar links het heeft begeven. Gelukkig alleen de knipperlicht functie. Maar die regel ik zelf wel.

Maar best raar, hij stond op kenteken 79 kw , maar bleek een race ecu te hebben. En in de computer vermogen reductie. Snap er niks van, maar ben blij dat hij weer 100% in orde is.
Al met al heeft de motorzaak 1000 euro vergoed. En de rest moet ik zelf ophoesten.

heel klote maar kan er niks aan veranderen. En advocaat kosten zijn zeker zo hoog. Dus neem maar genoegen met de 1000 euro van motorservice Uithoorn
 
Had net de bmw dealer gebeld, en die zegt dat het zo er onder kan. zonder aanpassingen aan de ecu

Tuurlijk KAN het. Je kan ook zonder uitlaat rijden. Als je een full system monteert zonder iets aan de mapping te doen dan verlies je eerder vermogen dan dat je iets wint en hij loopt gegarandeerd veel te arm. En langere tijd arm lopen vind je blok niet leuk.
Een hoop lawaai win je wel.
 
Tuurlijk KAN het. Je kan ook zonder uitlaat rijden. Als je een full system monteert zonder iets aan de mapping te doen dan verlies je eerder vermogen dan dat je iets wint en hij loopt gegarandeerd veel te arm. En langere tijd arm lopen vind je blok niet leuk.
Een hoop lawaai win je wel.

volgens de dealer heeft hij dus een race ecu. Dat zagen ze bij het uitlezen. Dus dan maakt het niet uit?
 
volgens de dealer heeft hij dus een race ecu. Dat zagen ze bij het uitlezen. Dus dan maakt het niet uit?

Geen idee, geen verstand van BMW's. Wel van tuning met uitlaatsystemen en remappen. Dat er een race ECU in zit wil niet automatisch zeggen dat die ook goed loopt met een ander uitlaatsysteem. Meten is weten.
 
Zo net bericht gekregen dat de motor weer klaar is.

rekening iets van 3800 euro..

hij loopt als een zonnetje. Weer vol vermogen. En leverde 191 pk op de testbank.

ze kwamen er achter dat ook de accu niet deugde... tijdens de testbank run kreeg hij stroom problemen. Dus die is ook vervangen.

nu blijkt ook nog dat de stuur schakelaar links het heeft begeven. Gelukkig alleen de knipperlicht functie. Maar die regel ik zelf wel.

Maar best raar, hij stond op kenteken 79 kw , maar bleek een race ecu te hebben. En in de computer vermogen reductie. Snap er niks van, maar ben blij dat hij weer 100% in orde is.
Al met al heeft de motorzaak 1000 euro vergoed. En de rest moet ik zelf ophoesten.

heel klote maar kan er niks aan veranderen. En advocaat kosten zijn zeker zo hoog. Dus neem maar genoegen met de 1000 euro van motorservice Uithoorn

als het werkelijk een HP race calibration kit ecu is dan kan je de motor daadwerkelijk afstellen zonder tussenkomst van zon vieze powercommander ofzo. Mits je de juiste persoon kent. Neem eens contact op met Ruud fredriks in goes of met Ritzen motoren in weert.

Dat de zaak zegt dat het wel zonder afstellen kan is leuk, maar ga je na zo veel geld uit gegeven te hebben nog een risico daar mee lopen?!?
 
En ik blijf er bij dat ik het niet had gepikt dat je maar 1000euro retour hebt gehad.
 
En ik blijf er bij dat ik het niet had gepikt dat je maar 1000euro retour hebt gehad.
Tja dat kan je nu wel stellen ,maar als je iets zonder garantie koopt is het je eigen schuld en kan je
niet later de verkoper aanspreken dat je toch garantie wil.In dat kader vind ik het nog heel netjes dat
er toch nog 1000,- is vergoed,van mij had die koper geen cent gehad.
 
Tja dat kan je nu wel stellen ,maar als je iets zonder garantie koopt is het je eigen schuld en kan je
niet later de verkoper aanspreken dat je toch garantie wil.In dat kader vind ik het nog heel netjes dat
er toch nog 1000,- is vergoed,van mij had die koper geen cent gehad.

Zonder garantie heb ik gemist, maar had ik n a het lezen van de naam van de zaak wel kunnen gokken weten :+
 
Tja als het een "ietwat" dubieuze firma is dan helpt inderdaad niks,dan zal je het via de rechter moeten uitvechten.

juist. En had me al op alles voorbereid. Maar dat gaat lastig worden. Kost heel veel tijd en geld. En dan is de motor nog niet klaar. Oude motor retour zou ik ook niet willen ivm een in stand wat niet klopt. Dus hier zaten alle boekjes bij etc... al toch nog... maar ja. Hij is weer klaar. En kan er nu nog niet van genieten want er ligt al behoorlijk wat zout op de weg. Dus heb alleen net evendoor de straat gereden. Ik herken hem niet weer. Heb alle onderdelen mee gekregen die ze vervangen hebben. Zou straks even een foto posten. Best een hoop. En een hele documentatie van wat ze gedaan hebben. En ook om hem van 79kw af te halen en een dyno rapport er bij. Dus een dikke pluim voor motoplaza Groningen.
 

Bijlagen

  • 2B2B9F43-73FA-4174-90AE-B956D1CFDD0E.jpeg
    2B2B9F43-73FA-4174-90AE-B956D1CFDD0E.jpeg
    90,5 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan