S1000RR Deel 7

thanks, en om de hoeveel km doen jullie de bougies vervangen , zie op verschillende forums voorbij komen pas bij 25000/ 30000 km , motor heeft nu 13000 en 7 jaar oud
 
thanks, en om de hoeveel km doen jullie de bougies vervangen , zie op verschillende forums voorbij komen pas bij 25000/ 30000 km , motor heeft nu 13000 en 7 jaar oud
bougies is elke 30dkm, bij een kleppeninspectiebeurt. als ie nu op 13k staat lekker laten zitten.
 
als je wilt graag :P

klopt die heb ik ook gebeld en ook houtrust .

overigens om je bougies te vervangen heb je dan een aparte sleutel / trekding ? nodig voor je bobine's ?
Normaal gesproken niet maar ze kunnen wel eens heel vast zitten maar heel voorzichtig met een waterpomptang lukt het dan ook wel
 
thanks, en om de hoeveel km doen jullie de bougies vervangen , zie op verschillende forums voorbij komen pas bij 25000/ 30000 km , motor heeft nu 13000 en 7 jaar oud
Ligt er een beetje aan hoe je hem gebruikt, als je veel circuit kilometers maakt zou ik ze bij de 20.000 vervangen maar anders gewoon bij de 30.000
 
toevallig iemand met een GS - 911 die de service interval zou kunnen resetten ?? omgeving rotterdam
en is er eventueel een alternatief voor de GS 911 ?

of beter gewoon bij de dealer laten resetten .

verneem graag van jullie :)

Ik heb een 911 en kan de interval resetten voor je...

pm me maar
 
stekker losmaken en dan eerst draaien helpt vaak wel met het vast gekleefd zitten.
Ik had met mijn 2012 een keer pech in Duitsland, dat bleek een defecte bougie te zijn en de bmw dealer daar kreeg er toen 1 Dop niet af dus na een tijdje kloten met een speciale trekker en een tang was hij er af maar wel een stukje er af gebroken dus moest thuis vervangen worden.
Gelukkig werd dat gratis geregeld door mijn toenmalige dealer Houtrust samen met een nieuwe katalysator want daar zat wat los in.
 
Ligt er een beetje aan hoe je hem gebruikt, als je veel circuit kilometers maakt zou ik ze bij de 20.000 vervangen maar anders gewoon bij de 30.000

nee het is gewoon een recreatieve motor msaar ik dacht wellicht omdat ze wat ouder zijn enzo maar gelukkig dat maakt me beurtje net weer wat makkelijker :)
 
nee het is gewoon een recreatieve motor msaar ik dacht wellicht omdat ze wat ouder zijn enzo maar gelukkig dat maakt me beurtje net weer wat makkelijker :)
Niemand die je tegenhoudt om ze wel te vervangen of de bougies even te onderzoeken hoe ze er uit zien. :9
Mijn S1000RR loopt tegen de 30k beurt, ik verbaas mij iedere keer weer hoe vlot die start.
Zeker omdat ik ander dagelijks BMW vervoer heb die die mij in omgekeerde richting nog weet te verbazen. _O-
 
Gelijk maar even een factuur opgevraagd bij Hyperpro van de nieuwe voorvorkveren, keeringen en olie.
Dan kan ik die bij de 30K beurt bij de dealer laten zien. Afblijven die voorkant! :+
 
Niemand die je tegenhoudt om ze wel te vervangen of de bougies even te onderzoeken hoe ze er uit zien. :9
Mijn S1000RR loopt tegen de 30k beurt, ik verbaas mij iedere keer weer hoe vlot die start.
Zeker omdat ik ander dagelijks BMW vervoer heb die die mij in omgekeerde richting nog weet te verbazen. _O-


zag voorbij komen dat het een aardige klus is de bougies enzo . plus dan hou ik weer ff wat meer over voor accesoires . ( die inmiddels ook besteld zijn )
 
zag voorbij komen dat het een aardige klus is de bougies enzo . plus dan hou ik weer ff wat meer over voor accesoires . ( die inmiddels ook besteld zijn )
Ik speel met de gedachte van een ander kuipensetje, kost minder dan een andere motorfiets. :+
En met het idee om dan gelijk de motor overal schoon te maken, rubbers verduurzamen en algehele inspectie.
De bougie's checken zou dan ook kunnen uit nieuwsgierigheid. :Y
(Schoonmaken en de elektrodeafstand stellen kost niets)
 
En de achterkant laat je standaard
Nee, die is ook aangepast. Maar de voorvork schroeven ze er zo af om de olie te verversen. O-)

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik de volle mep olie erin krijg met aangepaste veren.
 
Nee, die is ook aangepast. Maar de voorvork schroeven ze er zo af om de olie te verversen. O-)

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat ik de volle mep olie erin krijg met aangepaste veren.
Ja als je niets zegt weten ze het ook niet.
Achter alleen veer of hele shock

Ik ben of mijn motor is als test object gebruikt voor hyperpro dat doe ik al weet ik veel hoe lang als ik weer een nieuw model koop, nu met de 2019 ook weer veren olie shock en stuurdemper.
 
Ja als je niets zegt weten ze het ook niet.
Achter alleen veer of hele shock

Ik ben of mijn motor is als test object gebruikt voor hyperpro dat doe ik al weet ik veel hoe lang als ik weer een nieuw model koop, nu met de 2019 ook weer veren olie shock en stuurdemper.
Daarom bereid ik het alvast voor. :Y
Ooit een ZX-10 gekocht met achteraf 5 cm veerweg, had er nog geen meter mee gereden in de sneeuw (zelfs niet eens gestart in NL _O- ), maar ging wel vier dagen op Cartagena rijden.
De eerste linkerbocht (met kleine hobbel en afdaling) miste ik bijna toen het stuur uit mijn handen wilde slaan. 8)7
Dat was een leuk begin van een weekje Spanje.

Die later door Hyperpro laten servicen en gelijk een nieuwe schokbreker achter.

Aan de S1000RR wilde ik eigenlijk niets laten doen.
Had hem ook al bij Hyperpro laten afstellen en ze hadden een busje achter omgedraaid.
Maar er werd hier door een BMW monteur op het forum gewezen op de 30k beurt.
Dus daarom maar gelijk de voorvork aan laten pakken toen ik enkele maanden later een zwaardere achterveer liet zetten. :Y

Mijn GS en HP2 Sport hebben wel een Hyperpro schokbreker achter.

Wie doet jouw motor? Paul neem ik aan. Of Bassie? :9
 
Meestal voor de ontwikkeling Peter van den Boogaard en als ik wat wil veranderen omdat ik iets voel of niet goed vindt ga ik naar Bas en overleg ik dat met hem en op het circuit ook wel naar Paul als die er toevallig is (maar die is ff met circuitrijden gestopt)
 
Nog ff een vraagje. Bmw is starten en lopen. En reageerde goed op het gas.

maar moet ik hem nu nog ergens laten afstellen omdat ik naar een full akra systeem ben gegaan ?
En weet iemand een adres in het noorden die dat kan ?
De bmw dealer in Groningen kan het niet namelijk .

woon zelf in Assen
 
Nog ff een vraagje. Bmw is starten en lopen. En reageerde goed op het gas.

maar moet ik hem nu nog ergens laten afstellen omdat ik naar een full akra systeem ben gegaan ?
En weet iemand een adres in het noorden die dat kan ?
De bmw dealer in Groningen kan het niet namelijk .

woon zelf in Assen
Dat zei ik al dat gaat niet zomaar, daar heb je van bmw een speciaal iets voor nodig en dan ook nog voor een hoop geld een vrijgave code en volgens mij kom je dan dik boven de €1000 uit
Of je moet ergens je ecu moeten laten aanpassen zodat die aangepast kan worden.

Ik heb wel iets in YouTube filmpjes gezien (zit toch thuis met een geblesseerde knie dus tijd zat) voor mijn 2019 maar gaat ook met andere versies heb ik gevraagd via mail contact.

Met dit apparaat lees je hem uit en mail je dat bestand naar hun en zij passen de map aan aan de hand van een vragenlijst waar je aangeeft wat er veranderd is en mailen dan de aangepaste map terug die je dan weer in de ecu laad.
Met dit apparaat kan je ook dingen resetten en zo, het nadeel is dat hij maar op 1 motor werkt dus niet te gebruiken op meerdere motoren als ik goed begreep.
 
Afgelopen weekend de motor even gewassen en gepoetst . nu nog opzoek naar een leuke goede coating ( nano / glas )



mocht iemand benieuwd zijn voor meer zie mijn album, :

S1000RR Bluefire

00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200226081336758_COVER.jpg


00100lrPORTRAIT_00100_BURST20200226081344068_COVER.jpg
 
Dat zei ik al dat gaat niet zomaar, daar heb je van bmw een speciaal iets voor nodig en dan ook nog voor een hoop geld een vrijgave code en volgens mij kom je dan dik boven de €1000 uit
Of je moet ergens je ecu moeten laten aanpassen zodat die aangepast kan worden.

Ik heb wel iets in YouTube filmpjes gezien (zit toch thuis met een geblesseerde knie dus tijd zat) voor mijn 2019 maar gaat ook met andere versies heb ik gevraagd via mail contact.

Met dit apparaat lees je hem uit en mail je dat bestand naar hun en zij passen de map aan aan de hand van een vragenlijst waar je aangeeft wat er veranderd is en mailen dan de aangepaste map terug die je dan weer in de ecu laad.
Met dit apparaat kan je ook dingen resetten en zo, het nadeel is dat hij maar op 1 motor werkt dus niet te gebruiken op meerdere motoren als ik goed begreep.
Ik had niet het idee dat het allemaal zo moeilijk was toen ik vorig jaar met mijn GS bij Ruud Fredriks was in Goes. :?
Madracing kan het ook, richting Groningen misschien Ten Kate?

Knipsel3.jpg


Maar ik heb niet gecheckt of ze veel geld vragen voor het vervangen van de mapping.
Ze kunnen wel helemaal zelfstandig werken denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan