S1000RR Deel 7

De handel leeft op weinig kilometers. _O- 8)7 :X


BMW's vanaf, uit mn hoofd, 2007, hebben de kmstand in zowel het dashboard als het DME (BMSK?) opgeslagen staan. zit er teveel verschil in, dan gaat de kmstand in het dashboard knipperen.
 
Vanmiddag de originele ruit vervangen door een Bami exemplaar van €15,- :P

DSC_2411.jpg

Ondertussen afwachten of de +/-$550 van de kuipset terug komt.
Dan een andere topkuip en twee zijpanelen bestellen.
Behalve het tankpaneeltje is de rest van de motor al aardig zwart. :P
 
Laatst bewerkt:
BMW's vanaf, uit mn hoofd, 2007, hebben de kmstand in zowel het dashboard als het DME (BMSK?) opgeslagen staan. zit er teveel verschil in, dan gaat de kmstand in het dashboard knipperen.
Maar sjoemelen kan soms nog steeds. ;)

BMW S1000RR HP4 teller set 3667 op de teller compleet alarm
Bieden
 
In de andere uitlaat van het filmpje zit helemaal geen kleppen lijkt het? Open is dan goed?
ik moet eerlijk zeggen dat ik met rijden niets merk, maar dat kan ook aan mij leggen.
volgende week bij de dealer eens vragen.
 
Maar sjoemelen kan soms nog steeds. ;)

BMW S1000RR HP4 teller set 3667 op de teller compleet alarm
Bieden
Dan loop je alleen bij eerste werkplaats bezoek alsnog tegen de lamp, want het framenummer komt niet overeen met die in de ECU staat. Is alleen natuurlijk wel onhandig als dat is na dat je betaald hebt 🤦🏻‍♂️
 
In de andere uitlaat van het filmpje zit helemaal geen kleppen lijkt het? Open is dan goed?
ik moet eerlijk zeggen dat ik met rijden niets merk, maar dat kan ook aan mij leggen.
volgende week bij de dealer eens vragen.
Ik zag inderdaad ook wel meerdere vervangingsuitlaten zonder klep.. Het originele BMW systeem is er uiteraard op berekend. Ik heb het filmpje zelf nog niet bekeken.
Dicht in de uitlaat beneden is niet fijn, open geen probleem. Bovenin doet e.a. denk ik nog minder omdat het meer een balans is tussen de verschillende uitgangen? :)
 
Dan loop je alleen bij eerste werkplaats bezoek alsnog tegen de lamp, want het framenummer komt niet overeen met die in de ECU staat. Is alleen natuurlijk wel onhandig als dat is na dat je betaald hebt 🤦🏻‍♂️
Bij partikuliere verkoop of bij handelaren natuurlijk geen probleem. ;)
 
In de andere uitlaat van het filmpje zit helemaal geen kleppen lijkt het? Open is dan goed?
ik moet eerlijk zeggen dat ik met rijden niets merk, maar dat kan ook aan mij leggen.
volgende week bij de dealer eens vragen.
Bij deze originele 2017 ships 2019 bochten zit ook geen klep. 8-)


Die past helaas niet.
 
Vandaag het luchtfilter vervangen. *O*
Ik wilde dit vorig jaar van de zomer al doen omdat alles aan de motor achterstallig leek.
De banden, olie en remblokken had ik na mijn tweede rit al zelf vervangen (leve de afleverbeurt van €250,-).

Maar het luchtfilter blijkt nu bij aanschaf toch pas twee jaar oud (2016-2018)(en mijn nieuwe is drie weken ouder dan dat ik de motor kocht 8)7).
Hij heeft dus niet lang voor de export wel onderhoud gehad in België. :P

En het oude filter leek in eerste instantie best netjes maar nadat ik e.a. vergeleek met de nieuwe en tussen de lamellen keek was het toch wel nodig. :Y
DSC_2422.jpg DSC_2431.jpg DSC_2423.jpg DSC_2437.jpg DSC_2438.jpg DSC_2439.jpg DSC_2444.jpg

Nu het blaadje geen turbulentie meer veroorzaakt achter het ram-air kanaal mis ik vast wel vijf pk. :+
 
Hallo allemaal,

nog even een vraag. Afgelopen winter is mijn motor op de dyno bank geweest bij de dealer.
bij vol vermogen ging de motor ineens uit. Na veel zoeken zeiden ze dat het aan de accu lag. Nieuwe accu er in en weer wat runs en niet weer gehad.

vorige week even een klein rondje gereden, maar nu sloeg hij af bij een rotonde. Kon hem gelijk starten en weer door....

iemand een idee wat het kan zijn ?

heb wel een full akra systeem geplaatst , en hij is er verder nog niet op afgesteld...

ben benieuwd naar de suggesties
 
Hallo allemaal,

nog even een vraag. Afgelopen winter is mijn motor op de dyno bank geweest bij de dealer.
bij vol vermogen ging de motor ineens uit. Na veel zoeken zeiden ze dat het aan de accu lag. Nieuwe accu er in en weer wat runs en niet weer gehad.

vorige week even een klein rondje gereden, maar nu sloeg hij af bij een rotonde. Kon hem gelijk starten en weer door....

iemand een idee wat het kan zijn ?

heb wel een full akra systeem geplaatst , en hij is er verder nog niet op afgesteld...

ben benieuwd naar de suggesties

BIj het uitvallen, viel daarbij ook je dash even uit of alleen de motor? Als alles uitviel: check of de kabels op de accupolen goed vast zitten. Ook kan je contactslot-schakelaar gesleten zijn en uitval veroorzaken (dit was bij mij het issue).

Ik vind overigens accu vervangen voor een motor die tijdens het rijden uitvalt een beetje voorbarig.
 
Misschien kortsluiting in de originele accu?
Controleer ook het laadsysteem.
Ik heb wel eerder een accu vervangen en met de volgende vrolijk doorgereden, maar na enkele weken bleek deze niet meer goed op te laden.

Met deze kennis mijn andere BMW onder garantie naar de dealer laten slepen na een pechgeval,.
Daar namen ze aan dat het de spanningsregelaar was. Leek mij voorbarig.
Bleek later de dynamo te zijn. :P
 
Hij stond dus afgelopen winter door de ketting/nokkenas probleem bij de dealer. Na alles verholpen te hebben is hij getest op de dyno bank. En toen viel hij dus uit. Nadat ze de accu vervangen hadden was het goed. Accu was nog altijd het eerste exemplaar (2010) .

toen hij vorige week uitviel kon ik gelijk de start knop indrukken om hem weer te starten. Na mijn weten viel het display verder niet uit.
 
Is het 2015/16 model met de standaard uitlaat ook redelijk luid en roffel bij op/terug schakelen?

de remus demper maakt naar mijn idee iets teveel herrie. Dus misschien terug naar standaard maar nog niet mee gereden
 
Is het 2015/16 model met de standaard uitlaat ook redelijk luid en roffel bij op/terug schakelen?

de remus demper maakt naar mijn idee iets teveel herrie. Dus misschien terug naar standaard maar nog niet mee gereden

Euro 3 wel, vanaf 2016 euro 4 niet tot aan het 2020 model. Die weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan