S1000RR Deel 7

Mijn 'oudje' heeft nu ook carbon tankpanelen en echt metalen racegaas. :+

En die aan de kuip vastzitten kunnen elk moment binnen komen. :)

Het originele paneel miste een oogje na een eerdere grindbak expeditie.

DSC_3434.jpg


Mis bij de tankcover wel sleufgaatjes, maar een andere leverancier heeft die ook niet. 8)7

DSC_3410.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pjee
Gisteren en vandaag met de brommer op pad geweest (inrijden moet ook een keer gebeuren). Valt me op dat ie heel licht en makkelijk stuurt. Zal deels door de carbonwielen komen, maar op mijn ZX10R lagen gesmeed aluminium Galespeed (ook redelijk licht), maar die stuurde toch wel wat zwaarder in. QS is ook top; vond het wel raar om zonder te koppelen terug te schakelen, maar dat is een kwestie van wennen. tot nu toe dik tevreden.

:W
 
Een PC is vnl om je mengsel mee af te stellen (liefst op een bank), dit kan vaak ook in de ECU (als je toegang hebt), maar daar zijn de stappen in % op de basis inspuiting vaak groffer dan bij de PC. Ergo de PC kun je fijner afstellen. Wat hiervan het effect op real life/drive is....ik waag het te betwijfelen met de moderne machines.
Ik ben heel benieuwd waarom dit via de ECU niet zo fijn afgesteld zou kunnen worden. Waarom zou een merk met zo'n breed scala aan techniek een fuel map gebruiken die te grove stappen neemt?

Gisteren en vandaag met de brommer op pad geweest (inrijden moet ook een keer gebeuren). Valt me op dat ie heel licht en makkelijk stuurt. Zal deels door de carbonwielen komen, maar op mijn ZX10R lagen gesmeed aluminium Galespeed (ook redelijk licht), maar die stuurde toch wel wat zwaarder in. QS is ook top; vond het wel raar om zonder te koppelen terug te schakelen, maar dat is een kwestie van wennen. tot nu toe dik tevreden.
Ik ging naar de Gesmede BMW wielen (HP) op mijn S1000R. Daar merkte ik al hoe makkelijk het spul instuurt.
Ik denk dat carbon daar weer de overtreffende trap op is!
Bizar soepel die QS, nietwaar? Daar was ik op de RR echt enorm van onder de indruk.
Mijn S1000R leek minder soepel, na het vervangen van de rearsets schakelde deze pas net zo soepel.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren en vandaag met de brommer op pad geweest (inrijden moet ook een keer gebeuren). Valt me op dat ie heel licht en makkelijk stuurt. Zal deels door de carbonwielen komen, maar op mijn ZX10R lagen gesmeed aluminium Galespeed (ook redelijk licht), maar die stuurde toch wel wat zwaarder in. QS is ook top; vond het wel raar om zonder te koppelen terug te schakelen, maar dat is een kwestie van wennen. tot nu toe dik tevreden.

:W
De autoblipper werkt op het vorige model mijn(2016) en huidige (2018) rr al geweldig.
Dus zal me niets verbazen dat dit op het huidige model nog beter werkt.
Hoor nagenoeg geen negatieve verhalen over de nieuwe RR qua rijdgedrag.

Ik heb zelf Marchesini M7RS Genesi velgen op de rr maar dat verschil merk je wel degelijk ten opzicht van de originele wielen.
 
Laatst bewerkt:
Zo beste mannen en vrouwen. Ik kan niet wachten tot maart dan wordt mijn Hockemheim Silver geleverd. Ik wilde rood, maar helaas die wordt niet meer geproduceerd, ik denk nu aan een deep purple wrap.
Sinds de proefrit snak ik naar meer.

Echter de wheelie control geeft bij het uitzetten een giga oranje waarschuwing op het dashboard.
Is dat altijd zo?
 
Zo beste mannen en vrouwen. Ik kan niet wachten tot maart dan wordt mijn Hockemheim Silver geleverd. Ik wilde rood, maar helaas die wordt niet meer geproduceerd, ik denk nu aan een deep purple wrap.
Sinds de proefrit snak ik naar meer.

Echter de wheelie control geeft bij het uitzetten een giga oranje waarschuwing op het dashboard.
Is dat altijd zo?
Lijkt mij wel fijn, want het is geen algemene normale situatie.
Maar misschien is het uit te zetten via het menu, net zoals de 'kop/knipper lampje defect' waarschuwing uitgezet kan worden.
Dat laatste kan ook via de dealer als de H7 gewisseld wordt voor een LED lamp.
Wellicht ook custom als jij dat wil voor de wheelie control waarschuwing.
Kan me niet herinneren dat ik de melding gezien heb.
Er is vast nog geen gebruiksaanwijzing online voor 2021? 8-)
 
Inmiddels in de eindfase van mn ouwe gebakje. Moet evengoed nog genoeg gebeuren maar het gespoten werk erop en het word weer een beetje een motor. Welke Led-lampjes raden jullie aan voor de s1000rr uit 2010? Heeft iemand ook een navigatiesysteem en hoe zit dat vast?

Gr Pieter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb drie verschillende LED lampen in bestelling.
Binnenkort alle drie testen, samen met twee typen H7.

In de auto goede ervaringen met de gewone H7 lamp van de Action.
Wat blauwer licht en sterker dan de originele die de dealer erin stopt.. en de Action lamp er ook weer uitgehaald heeft omdat de lichtsterkte opviel bij de APK (links was nog een originele, kon daar niet makkelijk bij). Goed getest dus. _O-
 
Ik heb drie verschillende LED lampen in bestelling.
Binnenkort alle drie testen, samen met twee typen H7.

In de auto goede ervaringen met de gewone H7 lamp van de Action.
Wat blauwer licht en sterker dan de originele die de dealer erin stopt.. en de Action lamp er ook weer uitgehaald heeft omdat de lichtsterkte opviel bij de APK (links was nog een originele, kon daar niet makkelijk bij). Goed getest dus. _O-
Dus ik moet het nog even afwachten 😂
 
Dus ik moet het nog even afwachten 😂
YES I COMMAND YOU. _O-

Ik ga er wel weer een serie foto's van maken zoals in 2011.
Toen was er nog geen serieus LED alternatief. O-)

LEDH4versusHalogeenH4.jpg


H4 Halogeen.
Halogeenlamp.jpg


H4 LED bouwjaar 2011.
Ledlamp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels in de eindfase van mn ouwe gebakje. Moet evengoed nog genoeg gebeuren maar het gespoten werk erop en het word weer een beetje een motor. Welke Led-lampjes raden jullie aan voor de s1000rr uit 2010? Heeft iemand ook een navigatiesysteem en hoe zit dat vast?

Gr Pieter
Voor navigatie heb ik deze steun die je in de opening bij het balhoofd klemt. Zit goed vast, nergens in de weg en goed af te lezen.
 
Lijkt mij wel fijn, want het is geen algemene normale situatie.
Maar misschien is het uit te zetten via het menu, net zoals de 'kop/knipper lampje defect' waarschuwing uitgezet kan worden.
Dat laatste kan ook via de dealer als de H7 gewisseld wordt voor een LED lamp.
Wellicht ook custom als jij dat wil voor de wheelie control waarschuwing.
Kan me niet herinneren dat ik de melding gezien heb.
Er is vast nog geen gebruiksaanwijzing online voor 2021? 8-)

Gefeliciteerd alvast; ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik heb nog maar 2 ritjes op m'n nieuwe brommer gemaakt, en ik ben al helemaal *O*

:W
 
Zo beste mannen en vrouwen. Ik kan niet wachten tot maart dan wordt mijn Hockemheim Silver geleverd. Ik wilde rood, maar helaas die wordt niet meer geproduceerd, ik denk nu aan een deep purple wrap.
Sinds de proefrit snak ik naar meer.

Echter de wheelie control geeft bij het uitzetten een giga oranje waarschuwing op het dashboard.
Is dat altijd zo?


Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe die er met een purple wrap uit gaat zien. Heb de Hockemheim Silver nog niet live gezien overigens.
 
Moet er niet een nieuw topic komen, gezien we op bladzijde 149 zitten? Mijn aankoop van vandaag...😂😂
 

Bijlagen

  • IMG-20201204-WA0016.jpeg
    IMG-20201204-WA0016.jpeg
    155,8 KB · Weergaven: 12
  • Screenshot_20201204-233848_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20201204-233848_WhatsApp.jpg
    101 KB · Weergaven: 13
Moet er niet een nieuw topic komen, gezien we op bladzijde 149 zitten? Mijn aankoop van vandaag...😂😂
Gaat er ieder geval een stuk beter uitzien en werken ook waarschijnlijk

Je mag of kan gewoon een nieuw topic starten denk ik deze kan wel een opfrisbeurt gebruiken denk ik met een nieuwe op waar de nu nog S1000RR rijders op komen en er geen oude meer tussen staan die er geen meer hebben.
 
Nieuw topic is met nieuwe software niet meer nodig zoals @Worldbeater al zegt. als je wil kan er wel van eigenaar van de startpost gewisseld worden..
 
Ik heb er geen interesse in alleen 8 jaar terug was alles anders. Ik heb daar ook weinog verstand van..
 
Terug
Bovenaan Onderaan