Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Was leuk Herman, ff brommers kieken en bandenschoppen. Top weertje ook.Vandaag eerste rit van het jaar; ook bijgepraat (en stukje gereden) met Nosmo King
Houd ons maar op de hoogte, altijd interessant.Dit is wat Erwin Druijff zei en ik heb gezegd voor de rest niets te willen veranderen aan de motor dus we gaan het meemaken
230 aan de krukas met alleen flashen lijkt me idd erg optimistisch. De vraag is ook of je het nodig heeft; ik ben ‘m ook aan ‘t inrijden, maar het pakt nu al zó goed op .
Ik weet dat er tijdens de inrijperiode een begrenzing op zit (max. 8.000 toeren); of er een ‘dynamische’ begrenzing op zit weet ik niet (niets over in het instructieboekje gelezen); zou wel heel geavanceerd zijn.Klopt het dat je max toeren per x aantal KM 1000 rpm omhoog gaan?
Volgens mij begon ik op 8k en nu 9k max.
Hij heeft al wel power, maar in vergelijking met de proefrit mist die heeeel wat pit (ja he he die top van de powerband). Ik deed een sprintje met een Superduke 50 naar 200 en hij was nu nipt sneller.
Herhaling als de begrenzer eraf is
Dat de motor de lean en hoeveel m p/s je remt aangeeft is ook wel leuk.
Dusver ben ik nog zeer content met de S1000rr
Temperatuur was toppie: leren pakkie met een dun coltruitje was voldoende.Was leuk Herman, ff brommers kieken en bandenschoppen. Top weertje ook.
Stond overigens ook een S1000RR bij de dealer met 200 km op de klok de economisch TL was. Dat is wel erg snel.
Dat de motor de lean en hoeveel m p/s je remt aangeeft is ook wel leuk.
Ik weet niet of je de Connected App al gebruikt maar dan kun je de hele rit laten opnemen en dan registreert hij je hellingshoek, snelheid, toerental, acceleratie, vertraging enz over de hele rit. De maximale behaalde waardes geeft hij ook aan. Op de route kaart kan hij dan ook aangeven waar de ABS of Tractiecontrole heeft ingegrepen en hij laat zien in welke bocht je de maximale hellingshoek links en rechts gereden hebt.
Je zult zien dat de ABS blijkbaar best wel vaak ingrijpt terwijl je niet eens gek aan het doen bent. Ik denk dat dit vooral voor de achterrem gebeurd, omdat die toch altijd mee remt ook al gebruik je alleen de voorrem.
Dat is een ding wat zeker is....toch schijnt er nog wel goede winst te behalen te zijn op gebied van vermogen rijgedrag en gasreactie dus ik ga toch maar eens langs bij een tuner kijken wat er van waar is.
Nope, de abs pomp dient daar voorHebben we geen remlichtschakelaar.
En dan zat ik al een tijdje tegen het solderen op te kijken.Nope, de abs pomp dient daar voor
Altijd leuk joeptjoep......Laat m schieten....
Film het wel even
Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.
Zo leer je toch met ABS rijden.. vol remmen want het ABS regelt de rest.Altijd leuk joeptjoep......
Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.
Zo ook de mensen die vol ongedoseerd in de rem knijpen "want ik heb ABS", of die te pas en te onpas vol het gas opendraaien "want ik heb traction- en wheelycontrol"...
Klopt! Komt er van als je bijna 30 jaar in de motorfietsbranche werkzaam bent en de mentaliteit en kwaliteit van de motorrijders hebt zien veranderen.Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders botte horken zijn.
Zo leer je toch met ABS rijden.. vol remmen want het ABS regelt de rest.
Ik ben dan wel van de generatie opbouwend remmen.
Het afgelopen jaar ben ik wel meer gedoseerd met het gas omgesprongen.
Dat scheelde enorm in de bandenslijtage, ondanks dat ik nog geen hellingshoeksensor heb.
En dan nog twaalf seconden sneller op CZP.
In het geval van auto's is er wel vaker gezegd door instanties zoals het ANWB dat je gewoon in ene keer vol moet remmen bij twijfel.Het zijn ook allemaal hulpmiddelen die ondersteunen, de meeste winst zit hem in het feit dat je veiliger tegen de grens kunt rijden. Het gevoel opzoeken en leren kennen.
Een ingrijpend hulpsysteem kost altijd tijd en levert onrust op in het rijwielgedeelte wat weer extra bandenslijtage oplevert.
Klopt! Komt er van als je bijna 30 jaar in de motorfietsbranche werkzaam bent en de mentaliteit en kwaliteit van de motorrijders hebt zien veranderen.
Dat is overigens bij automobilisten ook zo.
De modere verkeersdeelnemer lijkt blind op de hulpmiddelen te vertrouwen en geen gevoel meer te ontwikkelen voor voertuigdynamica.
Altijd leuk joeptjoep......
Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.
Zo ook de mensen die vol ongedoseerd in de rem knijpen "want ik heb ABS", of die te pas en te onpas vol het gas opendraaien "want ik heb traction- en wheelycontrol"...