S1000RR Deel 7

Vandaag eerste rit van het jaar; ook bijgepraat (en stukje gereden) met Nosmo King 👍🏻
Was leuk Herman, ff brommers kieken en bandenschoppen. :P Top weertje ook.

Stond overigens ook een S1000RR bij de dealer met 200 km op de klok de economisch TL was. :/ Dat is wel erg snel.
 
230 aan de krukas met alleen flashen lijkt me idd erg optimistisch. De vraag is ook of je het nodig heeft; ik ben ‘m ook aan ‘t inrijden, maar het pakt nu al zó goed op 😊.

Klopt het dat je max toeren per x aantal KM 1000 rpm omhoog gaan?
Volgens mij begon ik op 8k en nu 9k max.

Hij heeft al wel power, maar in vergelijking met de proefrit mist die heeeel wat pit (ja he he die top van de powerband). Ik deed een sprintje met een Superduke 50 naar 200 en hij was nu nipt sneller.
Herhaling als de begrenzer eraf is :]

Dat de motor de lean en hoeveel m p/s je remt aangeeft is ook wel leuk.

Dusver ben ik nog zeer content met de S1000rr
 
Klopt het dat je max toeren per x aantal KM 1000 rpm omhoog gaan?
Volgens mij begon ik op 8k en nu 9k max.

Hij heeft al wel power, maar in vergelijking met de proefrit mist die heeeel wat pit (ja he he die top van de powerband). Ik deed een sprintje met een Superduke 50 naar 200 en hij was nu nipt sneller.
Herhaling als de begrenzer eraf is :]

Dat de motor de lean en hoeveel m p/s je remt aangeeft is ook wel leuk.

Dusver ben ik nog zeer content met de S1000rr
Ik weet dat er tijdens de inrijperiode een begrenzing op zit (max. 8.000 toeren); of er een ‘dynamische’ begrenzing op zit weet ik niet (niets over in het instructieboekje gelezen); zou wel heel geavanceerd zijn.
 
Was leuk Herman, ff brommers kieken en bandenschoppen. :P Top weertje ook.

Stond overigens ook een S1000RR bij de dealer met 200 km op de klok de economisch TL was. :/ Dat is wel erg snel.
Temperatuur was toppie: leren pakkie met een dun coltruitje was voldoende.

Die heeft er heel kort lol mee gehad -O-
 
Dat de motor de lean en hoeveel m p/s je remt aangeeft is ook wel leuk.


Ik weet niet of je de Connected App al gebruikt maar dan kun je de hele rit laten opnemen en dan registreert hij je hellingshoek, snelheid, toerental, acceleratie, vertraging enz over de hele rit. De maximale behaalde waardes geeft hij ook aan. Op de route kaart kan hij dan ook aangeven waar de ABS of Tractiecontrole heeft ingegrepen en hij laat zien in welke bocht je de maximale hellingshoek links en rechts gereden hebt.

Je zult zien dat de ABS blijkbaar best wel vaak ingrijpt terwijl je niet eens gek aan het doen bent. Ik denk dat dit vooral voor de achterrem gebeurd, omdat die toch altijd mee remt ook al gebruik je alleen de voorrem.
 
Hebben we geen remlichtschakelaar. :? :? :+
Gisteren even bezig geweest met een andere rempomp.
Volgens de importeur moest ik de remlichtschakelaar apart bijbestellen.
Nou.. ik zie hem er niet op zitten. Die kan terug. _O-
Beter zo. Straks verder.

En spanband haken op de motor gezet.. naar Assen binnenkort. :]
Ik had al mooie gouden imbussen. Kopen? :+
DSC_4019.jpg


Wat is een Li-Ion accu toch geweldig. :9
Nog 100% vol zonder aandacht..

DSC_3998.jpg

  • Bandjes +0.2 bar voor op de weg.
  • Ketting gespannen en gesmeerd.
  • Remschijven ontroest van het buiten staan.
Verder de motor nog niet gestart na vijf maanden.
Volgende week misschien ff shake down richting een afspraak. :]
 
Ik weet niet of je de Connected App al gebruikt maar dan kun je de hele rit laten opnemen en dan registreert hij je hellingshoek, snelheid, toerental, acceleratie, vertraging enz over de hele rit. De maximale behaalde waardes geeft hij ook aan. Op de route kaart kan hij dan ook aangeven waar de ABS of Tractiecontrole heeft ingegrepen en hij laat zien in welke bocht je de maximale hellingshoek links en rechts gereden hebt.

Je zult zien dat de ABS blijkbaar best wel vaak ingrijpt terwijl je niet eens gek aan het doen bent. Ik denk dat dit vooral voor de achterrem gebeurd, omdat die toch altijd mee remt ook al gebruik je alleen de voorrem.

Ik heb een nieuwe tel besteld, Oneplus 9 pro, en zal hem daarop gaan installeren. Ook mooi voor t circuit, voor de zekerheid alvast stootknoppen besteld.
Maatje zag inderdaad de ABS lichten paar x aangaan terwijl ik idd niet heel hard remde.
Vind trouwens het gevoel in de achterrem helemaal waardeloos.
 
toch schijnt er nog wel goede winst te behalen te zijn op gebied van vermogen rijgedrag en gasreactie dus ik ga toch maar eens langs bij een tuner kijken wat er van waar is.
Dat is een ding wat zeker is....
Toen ik vanaf m'n blade op de hp4 stapte
Viel het me iig vies tegen hoe deze op het gas reageerde.... Het was standaad net een spons.
Heb via ruud frederiks de ecu laten doen bij een mannetje😉 nu met de race calibration kit 2 erop en de veersensor is het wel feest... Plus dat het aan de laptop allemaal zelf instelbaar is.
 
Nope, de abs pomp dient daar voor :)
En dan zat ik al een tijdje tegen het solderen op te kijken.
Zag pas een ander bij zijn ZX-10R bezig. _O-
Vond het al apart dat er geen kabelboompje met stekker voor een S1000RR bij zat.

In het verleden deed het remlicht het ook.. dus dacht dat het inderdaad wel goed zat. ;)

Maar.. goed geadviseerd door de importeur. :N
De remlichtschakelaar kan retour voor een credit. :P

DSC_4064.jpg

DSC_4063.jpg

Ik ga nog even op zoek naar een ander rempotje.
Met bevestiging aan de onderzijde en een hele andere uitgang komt hij wat hoog.
Al vertekend de foto nu een beetje extra omdat hij van onderen is genomen. _O-
Het meegeleverde beugeltje was ook veel te lang, die kon ik niet gebruiken.
 
Beetje stomme vraag maar hoe moet de koppeling bedient worden met lc?
Gewoon In 1 x laten schieten of geleidelijk?

Heb inmiddels wel uitgevonden hoe je de lc met de startknop aan moet zetten.

Oh en:

Vind dit trouwens erg mooi tov de standaard spoiler die ze kentekenhouder noemen:
Meningen?
 
Laat m schieten....














Film het wel even :+
Altijd leuk joeptjoep......

Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.

Zo ook de mensen die vol ongedoseerd in de rem knijpen "want ik heb ABS", of die te pas en te onpas vol het gas opendraaien "want ik heb traction- en wheelycontrol"...
 
Altijd leuk joeptjoep......

Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.

Zo ook de mensen die vol ongedoseerd in de rem knijpen "want ik heb ABS", of die te pas en te onpas vol het gas opendraaien "want ik heb traction- en wheelycontrol"...
Zo leer je toch met ABS rijden.. vol remmen want het ABS regelt de rest. :?
Ik ben dan wel van de generatie opbouwend remmen.

Het afgelopen jaar ben ik wel meer gedoseerd met het gas omgesprongen.
Dat scheelde enorm in de bandenslijtage, ondanks dat ik nog geen hellingshoeksensor heb.
En dan nog twaalf seconden sneller op CZP. *O*
 
Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders botte horken zijn.
Klopt! Komt er van als je bijna 30 jaar in de motorfietsbranche werkzaam bent en de mentaliteit en kwaliteit van de motorrijders hebt zien veranderen.

Dat is overigens bij automobilisten ook zo.
De modere verkeersdeelnemer lijkt blind op de hulpmiddelen te vertrouwen en geen gevoel meer te ontwikkelen voor voertuigdynamica.
 
Laatst bewerkt:
Zo leer je toch met ABS rijden.. vol remmen want het ABS regelt de rest. :?
Ik ben dan wel van de generatie opbouwend remmen.

Het afgelopen jaar ben ik wel meer gedoseerd met het gas omgesprongen.
Dat scheelde enorm in de bandenslijtage, ondanks dat ik nog geen hellingshoeksensor heb.
En dan nog twaalf seconden sneller op CZP. *O*

Het zijn ook allemaal hulpmiddelen die ondersteunen, de meeste winst zit hem in het feit dat je veiliger tegen de grens kunt rijden. Het gevoel opzoeken en leren kennen.

Een ingrijpend hulpsysteem kost altijd tijd en levert onrust op in het rijwielgedeelte wat weer extra bandenslijtage oplevert.
 
Het zijn ook allemaal hulpmiddelen die ondersteunen, de meeste winst zit hem in het feit dat je veiliger tegen de grens kunt rijden. Het gevoel opzoeken en leren kennen.

Een ingrijpend hulpsysteem kost altijd tijd en levert onrust op in het rijwielgedeelte wat weer extra bandenslijtage oplevert.
In het geval van auto's is er wel vaker gezegd door instanties zoals het ANWB dat je gewoon in ene keer vol moet remmen bij twijfel.
Bij de eerste ABS systemen was er een veel duidelijker pompend gevoel aanwezig waardoor mensen vaker de rem juist losten bij noodgevallen. :')
 
Morgen of woensdag mijn remmen op druk brengen.
Ik ben benieuwd of de Galespeed inderdaad iets gaat brengen over de OEM Nissin.
Met 50 tinten grijs remmen in het bochtenwerk. :9~ _O-
 
Klopt! Komt er van als je bijna 30 jaar in de motorfietsbranche werkzaam bent en de mentaliteit en kwaliteit van de motorrijders hebt zien veranderen.

Dat is overigens bij automobilisten ook zo.
De modere verkeersdeelnemer lijkt blind op de hulpmiddelen te vertrouwen en geen gevoel meer te ontwikkelen voor voertuigdynamica.

Je doet mij denken aan die zure verkoper van Goedhart. Die voelde zich ook beter dan anderen terwijl hij niks voorstelde.

Hoe lachwekkend ook: De 'mentaliteit en kwaliteit van motorrijders'. Lekker generaliseren en nieuwsflash daar hoor jij zelf ook bij.
Sorry dat ik niet binnen 400km mijn motor volledig ken incl alle snufjes, maar om dan te stellen dat we/ik op de snufjes vertrouwen. Je hebt geen idee.
Mijn auto heeft een switch waarmee ik alles uit kan zetten. Weet wel zeker dat jij dat niet hebt, maar ik zal eenzelfde soort uitspraken over snufjes en vertrouwen voor mij houden.

Het is overigens tekenend dat ik een sarcastisch antwoord krijg op mijn vraag m.b.t. launch control. Over veranderende mentaliteit gesproken, vroeger hielpen we elkaar toch?! Zij het langs de kant van de weg of elders...

Altijd leuk joeptjoep......

Zo blijkt maar weer dat heel veel motorrijders niet weten hoe ze met hulpmiddelen om moeten gaan.

Zo ook de mensen die vol ongedoseerd in de rem knijpen "want ik heb ABS", of die te pas en te onpas vol het gas opendraaien "want ik heb traction- en wheelycontrol"...

Deze reactie is al net zo zuur en denigrerend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan