S1000RR Deel 7

Je doet mij denken aan die zure verkoper van Goedhart. Die voelde zich ook beter dan anderen terwijl hij niks voorstelde.

Hoe lachwekkend ook: De 'mentaliteit en kwaliteit van motorrijders'. Lekker generaliseren en nieuwsflash daar hoor jij zelf ook bij.
Sorry dat ik niet binnen 400km mijn motor volledig ken incl alle snufjes, maar om dan te stellen dat we/ik op de snufjes vertrouwen. Je hebt geen idee.
Mijn auto heeft een switch waarmee ik alles uit kan zetten. Weet wel zeker dat jij dat niet hebt, maar ik zal eenzelfde soort uitspraken over snufjes en vertrouwen voor mij houden.

Het is overigens tekenend dat ik een sarcastisch antwoord krijg op mijn vraag m.b.t. launch control. Over veranderende mentaliteit gesproken, vroeger hielpen we elkaar toch?! Zij het langs de kant van de weg of elders...



Deze reactie is al net zo zuur en denigrerend.
Ik voel me helemaal niet beter dan anderen. Ik constateer alleen een enorme verandering onder motorrijders, tegenwoordig weet de gemiddelde motorrijder net waar de benzine in de motor gaat.

En een handleiding lezen en je verdiepen in het voertuig en de werking is er vrijwel helemaal niet meer bij.
 
Je doet mij denken aan die zure verkoper van Goedhart. Die voelde zich ook beter dan anderen terwijl hij niks voorstelde.

Hoe lachwekkend ook: De 'mentaliteit en kwaliteit van motorrijders'. Lekker generaliseren en nieuwsflash daar hoor jij zelf ook bij.
Sorry dat ik niet binnen 400km mijn motor volledig ken incl alle snufjes, maar om dan te stellen dat we/ik op de snufjes vertrouwen. Je hebt geen idee.
Mijn auto heeft een switch waarmee ik alles uit kan zetten. Weet wel zeker dat jij dat niet hebt, maar ik zal eenzelfde soort uitspraken over snufjes en vertrouwen voor mij houden.

Het is overigens tekenend dat ik een sarcastisch antwoord krijg op mijn vraag m.b.t. launch control. Over veranderende mentaliteit gesproken, vroeger hielpen we elkaar toch?! Zij het langs de kant van de weg of elders...



Deze reactie is al net zo zuur en denigrerend.

Als er een motorrijder met pech langs de kant van de weg staat help ik nog steeds hoor. Dat is voor mij heel normaal. :)
 
Huh? Een gebruikshandleiding lezen?

Als je zo hard werkt als ik doe houd je geen tijd(of in elk geval zin) over voor een handleiding en spelenderwijs leert men het beste.
Ik kan wel het boekje doornemen maar 95% heb ik al door na een paar ritjes.

En wat je zegt over veranderende motorrijders.. Tja, dat geldt voor alles.
Tegenwoordig wordt de ANWB gebeld voor een lekke band. En voor de dakgoot schoonmaken wordt ook iemand ingeschakeld.

Het clowntje is leidend in mijn reply :)
Staat het niet in je owners manual?

Niet doorgenomen. Zie hierboven. In de auto laat je clutch wel schieten vandaar de vraag, het leek mij al geleidelijk te moeten, maar wilde het toch even verifiëren.
 
Ik heb het nog nooit gebruikt ook bij mijn 2015 niet, maar volgens het boekje is het activeren met de startknop dan koppeling in en volgas geven dan gaat hij naar 9000 toeren dan koppeling los en de motor zorgt voor het ideale koppel en als het voorwiel teveel omhoog gaat verlaagd hij het koppel
en als je naar 3 schakelt of meer dan 30 graden hellingshoek maakt of als je 70km/h rijdt werkt de motor weer normaal
En dat alles werkt alleen in de race pro rijmodi volgens mij.
 
Ik heb het nog nooit gebruikt ook bij mijn 2015 niet, maar volgens het boekje is het activeren met de startknop dan koppeling in en volgas geven dan gaat hij naar 9000 toeren dan koppeling los en de motor zorgt voor het ideale koppel en als het voorwiel teveel omhoog gaat verlaagd hij het koppel
en als je naar 3 schakelt of meer dan 30 graden hellingshoek maakt of als je 70km/h rijdt werkt de motor weer normaal
En dat alles werkt alleen in de race pro rijmodi volgens mij.
Zo ist idd....
#doe eens lief!!
 
Je doet mij denken aan die zure verkoper van Goedhart. Die voelde zich ook beter dan anderen terwijl hij niks voorstelde.

Hoe lachwekkend ook: De 'mentaliteit en kwaliteit van motorrijders'. Lekker generaliseren en nieuwsflash daar hoor jij zelf ook bij.
Sorry dat ik niet binnen 400km mijn motor volledig ken incl alle snufjes, maar om dan te stellen dat we/ik op de snufjes vertrouwen. Je hebt geen idee.
Mijn auto heeft een switch waarmee ik alles uit kan zetten. Weet wel zeker dat jij dat niet hebt, maar ik zal eenzelfde soort uitspraken over snufjes en vertrouwen voor mij houden.

Het is overigens tekenend dat ik een sarcastisch antwoord krijg op mijn vraag m.b.t. launch control. Over veranderende mentaliteit gesproken, vroeger hielpen we elkaar toch?! Zij het langs de kant van de weg of elders...



Deze reactie is al net zo zuur en denigrerend.

En waarom stel jij meer voor dan een motorverkoper die 5,5 dag per week werkt?

Vond trouwens je vraag legitiem hoor daar niet van.
 
Ik heb een nieuwe tel besteld, Oneplus 9 pro, en zal hem daarop gaan installeren. Ook mooi voor t circuit, voor de zekerheid alvast stootknoppen besteld.
Maatje zag inderdaad de ABS lichten paar x aangaan terwijl ik idd niet heel hard remde.
Vind trouwens het gevoel in de achterrem helemaal waardeloos.

Ik denk dat je bedoelt dat je maatje je alarmlichten zag knipperen. Dus als je plotseling hard remt dat beide knipperlichten gaan knipperen. Zover ik weet is dat niet gerelateerd aan de ABS. Ik zat een keer te twijfelen of ik een oranje verkeerslicht nog zou nemen. toch maar in de ankers gegaan. Toen kwam er ook een busje naast mij staan die aangaf dat ik mijn alarmlichten aan had staan. Kan kloppen zei ik, maar op dat moment kreeg ik ze ook niet handmatig uit? Moest gewoon wachten tot BMW AG het genoeg vond en de alarm lichten uit zette. ;)

Trouwens hieronder een plaatje hoe vaak bij mij blijkbaar de ABS ingrijpt op een kort ritje.


20210325_124002000_iOS.png
 
Ik denk dat je bedoelt dat je maatje je alarmlichten zag knipperen. Dus als je plotseling hard remt dat beide knipperlichten gaan knipperen. Zover ik weet is dat niet gerelateerd aan de ABS. Ik zat een keer te twijfelen of ik een oranje verkeerslicht nog zou nemen. toch maar in de ankers gegaan. Toen kwam er ook een busje naast mij staan die aangaf dat ik mijn alarmlichten aan had staan. Kan kloppen zei ik, maar op dat moment kreeg ik ze ook niet handmatig uit? Moest gewoon wachten tot BMW AG het genoeg vond en de alarm lichten uit zette. ;)

Trouwens hieronder een plaatje hoe vaak bij mij blijkbaar de ABS ingrijpt op een kort ritje.


Bekijk bijlage 1613776
Dat je knipperlichten gaan knipperen bij een fikse remactie ken ik van mijn koekblik (ook een BMW-product) 😇.

Inderdaad grappig/apart/verontrustend :+ om te zien hoe vaak je electronica ingrijpt; maar merk je dat dan, of helemaal niet?
 
Ik heb ook even gekeken in de app en inderdaad er zijn ritjes waarbij er best vaak abs vlaggetjes op de route staan en ik merk daar niets van en heb ook niet het idee ook maar ergens hard geremd te hebben, ik vraag me af of er ook zo’n vlaggetje verschijnt als je de tractioncontrol uitzet om een wheely te kunnen maken of zo 😇
 
Die ABS vlaggetjes moeten inderdaad wel van ingrijpen op het achterwiel zijn, want op zo'n voorjaarsritje doe ik echt niet gek. Je merkt er inderdaad helemaal niets van. Ik vind de electronica sowieso heel subtiel ingrijpen en merk er eigenlijk niet veel van. Wheely control was op mijn 2013 model veel meer aan uit en nu heb ik niet eens het gevoel dat hij inhoud.

Vorig jaar een keer een noodstop moeten maken. (eigen fout, onoverzichtelijk landweggetje, reed te snel en auto van rechts). Achterwiel kwam drie keer omhoog en automatisch ik loste de rem zelf ook drie keer. Op de app goed te zien dat inderdaad de ABS ook drie keer kort achterelkaar ingreep. Moet zeggen dat ik die dag geluk had dat de auto doorreed zodat ik er net achterlangs kon. Ja ik heb er van geleerd. :/

20210401_071012000_iOS.png
 
Ik heb ook even gekeken in de app en inderdaad er zijn ritjes waarbij er best vaak abs vlaggetjes op de route staan en ik merk daar niets van en heb ook niet het idee ook maar ergens hard geremd te hebben, ik vraag me af of er ook zo’n vlaggetje verschijnt als je de tractioncontrol uitzet om een wheely te kunnen maken of zo 😇

Denk het niet, omdat je de tractioncontrol uit hebt staan grijpt hij ook niet in dus geen vlaggetje. Die heb ik niet vaak maar zien er zo uit. Dit was op een natte oprit. Ingrijpen van de wheely control wordt overigen niet geregistreerd in de App.

20210401_093757000_iOS.png
 
Ik denk dat je bedoelt dat je maatje je alarmlichten zag knipperen. Dus als je plotseling hard remt dat beide knipperlichten gaan knipperen. Zover ik weet is dat niet gerelateerd aan de ABS. Ik zat een keer te twijfelen of ik een oranje verkeerslicht nog zou nemen. toch maar in de ankers gegaan. Toen kwam er ook een busje naast mij staan die aangaf dat ik mijn alarmlichten aan had staan. Kan kloppen zei ik, maar op dat moment kreeg ik ze ook niet handmatig uit? Moest gewoon wachten tot BMW AG het genoeg vond en de alarm lichten uit zette. ;)

Trouwens hieronder een plaatje hoe vaak bij mij blijkbaar de ABS ingrijpt op een kort ritje.


Bekijk bijlage 1613776
Misschien de regenmodus uitzetten en voor sport gaan. :+ :+
 
Dit is wat Erwin Druijff zei en ik heb gezegd voor de rest niets te willen veranderen aan de motor dus we gaan het meemaken 😁
Met mijn geflashte 2020 bmw met alleen een akra gaf ie 212 achterwielpk. Dat plus ca 10% transmissie verlies is idd 230 pk.
Dikke vette armslag hier (en wel zo eerlijk) mijn racer stond op de testbank toen het -10 graden was........
Alcarras test goed afgesloten, fantastische motor, superfijn sturend nu na de zwaardere voor en achterveer. Veervoorspanning ook opgeschroefd alsmede de ingaande en uitgaande demping voor en achter (al met al wat strakker dus). DDC werkt top en de TC
 
En waarom stel jij meer voor dan een motorverkoper die 5,5 dag per week werkt?

Vond trouwens je vraag legitiem hoor daar niet van.
We zijn allen gelijk, maar ik laat mijn bagage(slechte proefritten?) mijn beoordeling niet laat beïnvloeden en als ik een verkoper zou zijn van motoren dan zou ik wel zorgen dat ik elk detail wist en niet, zoals bij die verkoper, dat hij mij een 2019 model meegeeft als er in 2020 wijzigingen zijn doorgevoerd. Vervolgens wijs ik hem daarop en toen ging hij draaikonten zoals alleen Rutte dat kan en wijs lopen doen tegen ons. Met dat laatste creëer je een wisselwerking. Net als hier op het forum als iemand gaat bitchen ben je ook niet geneigd hem te mogen, lijkt me.

Ik denk dat je bedoelt dat je maatje je alarmlichten zag knipperen. Dus als je plotseling hard remt dat beide knipperlichten gaan knipperen. Zover ik weet is dat niet gerelateerd aan de ABS. Ik zat een keer te twijfelen of ik een oranje verkeerslicht nog zou nemen. toch maar in de ankers gegaan. Toen kwam er ook een busje naast mij staan die aangaf dat ik mijn alarmlichten aan had staan. Kan kloppen zei ik, maar op dat moment kreeg ik ze ook niet handmatig uit? Moest gewoon wachten tot BMW AG het genoeg vond en de alarm lichten uit zette. ;)

Trouwens hieronder een plaatje hoe vaak bij mij blijkbaar de ABS ingrijpt op een kort ritje.


Bekijk bijlage 1613776
Nieuwe tel is binnen en ik ga dit weekend eens spielen ermee. Vind ook dat er best vaak is ingegrepen op deze rit.
Ik vind de S1000RR ook heel soepel ingrijpen. Ik heb o.a. de Panigale V4s gereden ter orientatie en vond de S1000rr veruit het fijnste pakket.

Ik ben nu op de 502km en 10 april gaat de begrenzer eraf te Enschede en dan maar gelijk even de Autobahn op.
Met mijn geflashte 2020 bmw met alleen een akra gaf ie 212 achterwielpk. Dat plus ca 10% transmissie verlies is idd 230 pk.
Dikke vette armslag hier (en wel zo eerlijk) mijn racer stond op de testbank toen het -10 graden was........
Alcarras test goed afgesloten, fantastische motor, superfijn sturend nu na de zwaardere voor en achterveer. Veervoorspanning ook opgeschroefd alsmede de ingaande en uitgaande demping voor en achter (al met al wat strakker dus). DDC werkt top en de TC

Zit er nog verschil in flashpotentieel tussen de standaard uitlaat en de bmw M titanium uitlaat?
Ergens vind ik 2.5k voor paar KG eraf en 'wat meer koppel' een beetje veel en ik zoek nog redenen om de aanschaf goed te praten.
 
We zijn allen gelijk, maar ik laat mijn bagage(slechte proefritten?) mijn beoordeling niet laat beïnvloeden en als ik een verkoper zou zijn van motoren dan zou ik wel zorgen dat ik elk detail wist en niet, zoals bij die verkoper, dat hij mij een 2019 model meegeeft als er in 2020 wijzigingen zijn doorgevoerd. Vervolgens wijs ik hem daarop en toen ging hij draaikonten zoals alleen Rutte dat kan en wijs lopen doen tegen ons. Met dat laatste creëer je een wisselwerking. Net als hier op het forum als iemand gaat bitchen ben je ook niet geneigd hem te mogen, lijkt me.


Nieuwe tel is binnen en ik ga dit weekend eens spielen ermee. Vind ook dat er best vaak is ingegrepen op deze rit.
Ik vind de S1000RR ook heel soepel ingrijpen. Ik heb o.a. de Panigale V4s gereden ter orientatie en vond de S1000rr veruit het fijnste pakket.

Ik ben nu op de 502km en 10 april gaat de begrenzer eraf te Enschede en dan maar gelijk even de Autobahn op.


Zit er nog verschil in flashpotentieel tussen de standaard uitlaat en de bmw M titanium uitlaat?
Ergens vind ik 2.5k voor paar KG eraf en 'wat meer koppel' een beetje veel en ik zoek nog redenen om de aanschaf goed te praten.
Amper, het rijdt iets beter midtoeren en hij wordt beter door de ecu bijgeregeld door de flash. Aantal pk's zijn beperkt.
 
Ik heb in Motorrad/Motoplus wel eens een uitgebreide test gelezen van diverse uitlaten en merken.
De Acra was de enige die geen vermogensverlies opleverde. 8)7
Winst was iets van +1.5 pk..
 
Voor en na flash , na wel met flink lagere temperaturen.
Origineel haalt ie net geen 200 pk
 

Bijlagen

  • uitdraai.jpg
    uitdraai.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan