S1000RR Deel 7

Ze zijn al enorm populair.
Maar ik hoop dat de slijtage wat lager is dan hypersport banden met straatkeur. Dat ze minder snel gaan glijden na twee circuitdagen.
Als jij het zegt wil dat aannemen.. Ben dan wel serieus nieuwsgierig welk type circuitrijder deze band echt als een uitkomst ziet.
Ik verwacht dat hij wellicht iets slijtvaster gaat zijn als een Racetec RR met profiel hoewel dit natuurlijk ook weer van zoveel invloeden en omstandigheden afhankelijk zal zijn. De Vraag is is dit het minimale verschil in prijs waard. Lijkt mij toch van niet enfin dit is een gevoel.

Ik zal altijd voor "echte" slicks kiezen in ieder geval of een RacetecRR met profiel, niet echt duurder en hiervan weten we al jaren hoe ze het doen in bepaalde omstandigheden. :Y
 
Als jij het zegt wil dat aannemen.. Ben dan wel serieus nieuwsgierig welk type circuitrijder deze band echt als een uitkomst ziet.
Ik verwacht dat hij wellicht iets slijtvaster gaat zijn als een Racetec RR met profiel hoewel dit natuurlijk ook weer van zoveel invloeden en omstandigheden afhankelijk zal zijn. De Vraag is is dit het minimale verschil in prijs waard. Lijkt mij toch van niet enfin dit is een gevoel.

Ik zal altijd voor "echte" slicks kiezen in ieder geval of een RacetecRR met profiel, niet echt duurder en hiervan weten we al jaren hoe ze het doen in bepaalde omstandigheden. :Y
De TD slicks zijn natuurlijk een nieuw product.
In het 'banden circuit topic' is er regelmatig over gesproken dat rijders ze hadden aangeschaft.
Het klinkt wel als een redelijk succes.
Het type rijder is dan de circuitdag bezoeker.
Geen speciale afstelling van de motor / gewenning van de rijder en de eerste ronde al warm gereden zonder speciale maatregelen of handelingen vooraf geeft 'ons' vertrouwen.
Maar ik weet jouw profiel niet. ZAC? OW Cup? ONK?

Je hebt zeker een punt om wel bandenwarmers te gebruiken en iets meer uit te geven voor nog betere ' echte' racebanden als je dan toch bezig bent.

Ik heb een straatmotor, maar wilde wel aan de ZAC deelnemen in september op CPZ.
Maar deze is onlangs afgelast, en ik moet meer aanpassen aan de motor qua borgen, geluidsreductie en koelvloeistof/opvang tankje dan ik dacht.. en achteraf toch al jaren wist.
(Mis ergens een deel van mijn parate geheugen agv een verkeersongeval)

Misschien doe ik dat volgend jaar wel een keer.
Ondertussen pas ik de motor langzaam aan.
Borgen klauwen - bouten vervangen - deze maand
Olieaftapplug die te borgen is volgende maand bij de beurt.
Geluidsisolatie kuipwerk en opvang tankje volgend jaar.
Demi water een weekje voor een eventueel ZAC debuut. ;)
 
De TD slicks zijn natuurlijk een nieuw product.
In het 'banden circuit topic' is er regelmatig over gesproken dat rijders ze hadden aangeschaft.
Het klinkt wel als een redelijk succes.
Het type rijder is dan de circuitdag bezoeker.
Geen speciale afstelling van de motor / gewenning van de rijder en de eerste ronde al warm gereden zonder speciale maatregelen of handelingen vooraf geeft 'ons' vertrouwen.
Maar ik weet jouw profiel niet. ZAC? OW Cup? ONK?

Je hebt zeker een punt om wel bandenwarmers te gebruiken en iets meer uit te geven voor nog betere ' echte' racebanden als je dan toch bezig bent.

Ik heb een straatmotor, maar wilde wel aan de ZAC deelnemen in september op CPZ.
Maar deze is onlangs afgelast, en ik moet meer aanpassen aan de motor qua borgen, geluidsreductie en koelvloeistof/opvang tankje dan ik dacht.. en achteraf toch al jaren wist.
(Mis ergens een deel van mijn parate geheugen agv een verkeersongeval)

Misschien doe ik dat volgend jaar wel een keer.
Ondertussen pas ik de motor langzaam aan.
Borgen klauwen - bouten vervangen - deze maand
Olieaftapplug die te borgen is volgende maand bij de beurt.
Geluidsisolatie kuipwerk en opvang tankje volgend jaar.
Demi water een weekje voor een eventueel ZAC debuut. ;)
Ik blijf zeggen bandenwarmers eraf en gelijk knallen is toch het fijnst. O-)
OW-Cup idd ofwel het IDC zoals het tegenwoordig heet. Het ONK bestaat al jaren niet meer volgens mij.

Klopt voor ZAC & het IDC gelden de reguliere technische regelementen. Voor het IDC is tevens een Racelicentie B vereist meen ik. Zac weet ik niet.
Tsja als je wat wilt moet je er wat voor over hebben zeggen ze dan. :P

Je kan natuurlijk ook MSL cup rijden dat is een soort veredelde race, dit vergt geen speciale aanpassingen aan de motor.
 
Je kan natuurlijk ook MSL cup rijden dat is een soort veredelde race, dit vergt geen speciale aanpassingen aan de motor.
Sinds vorig jaar mogen ze dat niet meer organiseren omdat CPZ dat niet wil.
Ik ben er wel eens als derde gestart en daarna tien jaar geen circuitdagen gedaan. :)
 
Ik ben rustig aan opzoek naar een S1000RR. Op basis van de looks en kosten zal dit een S1000RR van bouwjaar t/m 2014 (gen 1 en 2, als ik het goed heb?) worden. Zijn er grote verschillen tussen deze twee generaties? En zijn er punten waar specifiek op te letten bij de gen 1 en gen 2? Zijn er bepaalde punten slecht bij gen 1 en/of 2? Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen bij het filteren van de verschillende modellen. Mocht dit eerder besproken zijn ben ik met een linkje uiteraard ook al geholpen.

Bedankt alvast.
 
Ik ben rustig aan opzoek naar een S1000RR. Op basis van de looks en kosten zal dit een S1000RR van bouwjaar t/m 2014 (gen 1 en 2, als ik het goed heb?) worden. Zijn er grote verschillen tussen deze twee generaties? En zijn er punten waar specifiek op te letten bij de gen 1 en gen 2? Zijn er bepaalde punten slecht bij gen 1 en/of 2? Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen bij het filteren van de verschillende modellen. Mocht dit eerder besproken zijn ben ik met een linkje uiteraard ook al geholpen.

Bedankt alvast.
Goede vraag, ik zou zeggen bekijk dit filmpje eens! :Y

Veel duidelijker en korter gaat een antwoord niet worden denk ik *D
 
Goede vraag, ik zou zeggen bekijk dit filmpje eens! :Y

Veel duidelijker en korter gaat een antwoord niet worden denk ik *D
Bedankt voor deze video, nu ben ik helemaal op de hoogte van der verschillende generaties.

Zijn er bepaalde vaak voorkomende problemen bij de S1000RR? En zijn er bepaalde problemen die bij generatie 1 wel spelen maar bij gen 2 niet? Dit in verband met preventief aanpakken of op te letten bij aankoop.
 
Wat een geld.
Ik kon het linkje gisteren niet goed openen om even te vergelijken.

Ik denk er nu wel over om mijn 2014 te verkopen voor 61/2.
Maar beter wacht ik tot einde seizoen. O-)
6.5 ?Uhh typo of circuitfiets?

Overigens levert je fiets nu waarschijnlijk meer op als aan het eind van het seizoen...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze video, nu ben ik helemaal op de hoogte van der verschillende generaties.

Zijn er bepaalde vaak voorkomende problemen bij de S1000RR? En zijn er bepaalde problemen die bij generatie 1 wel spelen maar bij gen 2 niet? Dit in verband met preventief aanpakken of op te letten bij aankoop.
Ja over het algemeen zijn ze allemaal zo scheel als een maleier! :+

Nee volgens mij valt het wel mee behalve dat ik wel vaker dingen lees over een krukas sensor en defecte bedieningsknoppen op het stuur.
 
6.5 ?Uhh typo of circuitfiets?

Overigens levert je fiets nu waarschijnlijk meer op als aan het eind van het seizoen...
Geen typo, gewoon realisme.
Mijn 2008 ZX-10R verkocht ik in 2014 voor zes, een 2009 RSV4 in 2016 voor zes 1/2. Het verschil is wel dat die 100% schadevrij waren.

De zomer is natuurlijk 300% beter dan de winter. Maar de volgende fiets koop ik dan ook buiten het seizoen. :)
 
Ja over het algemeen zijn ze allemaal zo scheel als een maleier! :+

Nee volgens mij valt het wel mee behalve dat ik wel vaker dingen lees over een krukas sensor en defecte bedieningsknoppen op het stuur.
Met die bedieningsknoppen hebben ze wellicht een terugroepactie gemist.
Toen ik met mijn vorige motor, een S1000R, bij de dealer kwam werden die gelijk onder service vervangen. :}
Samen met een nieuw koppelingsarmatuur.
 
Goedemiddag,

Zins gisteren ben ik de trotse eigenaar van een s1000rr ( 2020) m pakket. Hier zit nog een standaard pijp onder. Ik wil enkel alleen de einddemper vervangen. Moet ik hier door de ECU flashen?

Prettig zondag:]
 
Goedemiddag,

Zins gisteren ben ik de trotse eigenaar van een s1000rr ( 2020) m pakket. Hier zit nog een standaard pijp onder. Ik wil enkel alleen de einddemper vervangen. Moet ik hier door de ECU flashen?

Prettig zondag:]
Een vervangingsdemper is nagenoeg gelijk aan de originele.
Een open pijp met perforatie. O-)
 
Ik zit te denken aan een akro short
Aparte keuze, maar daar heb ik ook respect voor.
Het is iets voor meisjes. :+ ;)

PSX_20210718_150520.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan