S1000RR Deel 7

dus toch andere leidingen monteren?
En maandag al een circuitdag, maar ik overweeg ook het systeem uit te schakelen. :)

Alleen de achterrem moet ik dan even aftapen, die pak ik nog wel eens te hard. :+
Dat voorbehoud maakt Brembo voor zo’n beetje al hun after market klauwen. Zal wel zijn om zich in te dekken.
Ninjaturtle zei ook al zoiets met zijn ZX-10R en M50 klauwen.
Hij zag het voorbehoud ook daar op de site staan i.c.m. zijn motor.
Maar hij heeft wel veel last van verlies van remdruk en een vreemd klikgeluid uit de klauwen.
 
Kort vraagje, iemand die weet of wielen van een 2015 op een 2013 passen? Heb de kans om een setje 2015 wielen te krijgen alleen is onbekend of ze op m'n 2013 passen. Als het bijvoorbeeld een kwestie is van andere wielbussen is het geen probleem.
 
Kort vraagje, iemand die weet of wielen van een 2015 op een 2013 passen? Heb de kans om een setje 2015 wielen te krijgen alleen is onbekend of ze op m'n 2013 passen. Als het bijvoorbeeld een kwestie is van andere wielbussen is het geen probleem.
Past gewoon 2010 tot en met 2018 zijn hetzelfde
 
Vandaag voor het eerst met de nieuwe Motomaster schijven en de nieuwe Brembo Stylema klauwen gereden.
Gelukkig geen gekke dingen, het werkt 100%.
Het voelt allemaal top en solide.
De grote verschillen ga ik volgende week wel op Zandvoort merken. :]

Drie weken geleden ook voor het eerst en laatst met de 520 ketting gereden.
Het viel nu weer op; motorgeluid in de zesde versnelling. :?
Loopt als een naaimachientje. :}
Alleen was dat vroeger tot de vijfde, dus zo voelt het aan qua geluid. Er is nog een versnelling. :+
De verhouding van de kettingwielen is hetzelfde.
Ik heb drie jaar met een ketting die harde stukken had gereden
Wat een verschil is dit zeg. _O- :}

Hollandse zuinigheid. :+

Net meer dan tien pagina's van het allereerste S1000RR topic gelezen.
Prachtig die reacties uit het verleden. :')

 
Helaas toch enkele minpuntjes aan de s1000rr:

Bij koude start lijkt die soms op drie poten te lopen;
Aan de kant van de ketting is de heelplate(soort carbon plastic?) afgebroken en dat stepje wordt ook enorm heet als je rijdt;
Ketting is in 2800km 3x enorm opgerekt;
Achterrem grijpt pas aan als je het pedaal volledig intrapt en dan op de laatste mm grijpt hij volledig aan.

Betreft 2021 model. Anderen met vergelijkbare problemen?

En dit binnen 4k km..
 

Bijlagen

  • IMG-20210723-WA0008.jpeg
    IMG-20210723-WA0008.jpeg
    191,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Helaas toch enkele minpuntjes aan de s1000rr:

Bij koude start lijkt die soms op drie poten te lopen;
Aan de kant van de ketting is de heelplate(soort carbon plastic?) afgebroken en dat stepje wordt ook enorm heet als je rijdt;
Ketting is in 2800km 3x enorm opgerekt;
Achterrem grijpt pas aan als je het pedaal volledig intrapt en dan op de laatste mm grijpt hij volledig aan.

Betreft 2021 model. Anderen met vergelijkbare problemen?

En dit binnen 4k km..
Koude start herken ik wel; slaat 1e keer ook niet aan. Motor loopt sowieso wat rauwer dan ik gewend ben O-). Andere punten herken ik niet: steps zijn vervangen door M-rem/schakelset; ketting is de endurance ketting; achterrem gebruik ik niet.
 
Ik was in Duitsland en dan is het wel fijn om de achterrem te kunnen gebruiken voor die korte haarspelden.

Ketting wil ik zo mogelijk laten vervangen voor een lichtere icm andere tandwielen.

Dat afslaan en slecht lopen bij koude start vind ik toch wel verontrustend. Ik wilde hem natuurlijk laten flashen maar laat het nu maar even zo om gezeik te voorkomen.

Het blok geeft veel hitte door aan het stepje en ik vermoed dat de heelplate daarom bros is geworden. Het steeds opwarmen en afkoelen.

Ook met wheelies is een achterrem geen overbodige luxe.
 

Bijlagen

  • VID-20210725-WA0005.mp4
    2,1 MB
Ik heb 1 van de eerste uit 2019 en de koude start was inderdaad klote maar na het flashen een stuk beter, de ketting geen problemen mee na 18.000km bijna nooit stellen, de heelplate ook geen probleem gehad maar na 15.000km een ander setje gemonteerd en de achterrem doet het ook goed.
Ik laat bij de 20.000 beurt volgende maand wel ff kijken/luisteren naar de herrie die uit het blok komt, ik denk de nokkenasketting en hij trilt ook best wel in de clipons.
 
Ik was in Duitsland en dan is het wel fijn om de achterrem te kunnen gebruiken voor die korte haarspelden.

Ketting wil ik zo mogelijk laten vervangen voor een lichtere icm andere tandwielen.

Dat afslaan en slecht lopen bij koude start vind ik toch wel verontrustend. Ik wilde hem natuurlijk laten flashen maar laat het nu maar even zo om gezeik te voorkomen.

Het blok geeft veel hitte door aan het stepje en ik vermoed dat de heelplate daarom bros is geworden. Het steeds opwarmen en afkoelen.

Ook met wheelies is een achterrem geen overbodige luxe.
Ik maak geen wheelies; ben al blij dat ik er niet vanaf flikker :+.

En de achterrem gebruik ik ongemerkt: wordt er automatisch bijgepakt :$.

Het enige wat me echt opvalt is het mechanische geluid uit het blok; en dan zeggen ze dat een ZX10R rauw loopt :X.
 
Ik ben wel blij met de nieuwe Motomaster remschijven.
Het lijkt of BMW standaard de goedkoopste spullen monteerd. :?
 
herman het ziet er gelikt uit
alleen kan je nummerplaat iets schuiner
dikke fiets man:9~
Thanks 👍🏻

Heb nog geen mooie kentekenplaathouder gevonden; bij de meeste zitten m’n knipperlichten er een stukje achter verstopt, en omdat mijn acterlicht in de knipperlichten zit moet dat wel goed zichtbaar zijn.
 
Op het
Op het 2021 model zitten Brembo schijven, maar dat zegt ook niks :N.
2014 ook. ;)
Maar Brembo heeft een OEM goedkopere lijn.
Nou vergelijk ik wel oudere nog niet versleten schijven met een setje gloednieuwe.
Dat is bij banden ook geen goed idee. :+

Motomaster heeft ook nog een duurdere set die een millimeter dikker is. Die heb ik nog niet eens.
Ik ben in een gat van XL Moto gevallen en had ze voor 50% zonder bevestigingsmateriaal.
Die kreeg ik vervolgens gratis van de Nederlandse fabriek. _O- :}

Brembo heeft natuurlijk ook mooie after market schijven. :9
 
Op het

2014 ook. ;)
Maar Brembo heeft een OEM goedkopere lijn.
Nou vergelijk ik wel oudere nog niet versleten schijven met een setje gloednieuwe.
Dat is bij banden ook geen goed idee. :+

Motomaster heeft ook nog een duurdere set die een millimeter dikker is. Die heb ik nog niet eens.
Ik ben in een gat van XL Moto gevallen en had ze voor 50% zonder bevestigingsmateriaal.
Die kreeg ik vervolgens gratis van de Nederlandse fabriek. _O- :}

Brembo heeft natuurlijk ook mooie after market schijven. :9
Jaaaa, die mooie zwevende T-drives *O*
 
Ja die T-floater 6mm dik heb ik op mijn circuit wielen zitten met sbs dual sinter blokken, werkt echt goed vooral omdat ze constant blijven.
Standaard spul remt ook wel goed maar gaat na een paar rondjes echt achteruit
 

Bijlagen

  • B323E901-BB69-423D-9CF6-AFD30EE9DD9C.jpeg
    B323E901-BB69-423D-9CF6-AFD30EE9DD9C.jpeg
    280,5 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan