S1000RR Deel 7

Zijn eerst bezig geweest met meten en dan nog monteren en een uur is tegenwoordig net een advocaten salaris.
Maar als het goed is kan ik hem morgen halen en dan hoor ik het wel
 
Ik vind het wel allemaal wel meevallen, zoals op je foto te zien gebruik je hem ook weleens op circuit. Meeste fabrikanten vergoeden niks meer aan slijtage delen als ermee op circuit gereden is.

Weet je wat je tegenwoordig voor een monteur betaald aan loon per maand?
 
Weer geklooi met de beemer 😡 nu weer kromme schijven.
Blijkt dat de ze tot 5000km gewoon vervangen onder garantie en daarna dus niet meer.
Maar de dealer was het er niet mee eens en ging er tegen in, nu krijg ik de schijven wel vergoed maar moet de arbeidsloon zelf betalen dus weer €140 in de min.
Die 3 jaar garantie is blijkbaar op bijna niets.

Welke dealer is dat?
Ik ben ook niet echt tevreden namelijk over die van mij.
Ik wil beide bikes elders onderbrengen maar zij geven niet aan of daarmee garantie zou vervallen.
Vooral vrees ik voor de electronica zoals de blipper of ddc die foutcodes zal/kan gaan geven.
De 5k heb ik ook al gereden
 
Ik vind het wel allemaal wel meevallen, zoals op je foto te zien gebruik je hem ook weleens op circuit. Meeste fabrikanten vergoeden niks meer aan slijtage delen als ermee op circuit gereden is.

Weet je wat je tegenwoordig voor een monteur betaald aan loon per maand?
Voor op het circuit heb ik een setje gesmede wielen met motomaster halo T floater remschijven van 6mm dik en sbs dual sinter remblokken, met de Carbon wielen rij ik alleen op het circuit als marshal en dan gaat het niet zo hard.
Maar dan nog het is niet een motor die gemaakt is om alleen mee op straat te rijden daarom zijn de schijven ook al dikker dan de op de standaard wielen en ze mogen gewoon niet krom trekken dat heb ik met de vorige versies ook nooit gehad.

Ik merkte het ook na een weekendje Duitsland met veel regen op de terugweg misschien is het toen gebeurd.

Ik weet niet wat een monteur krijgt maar wel wat ik betaal en dat is niet misselijk dat krijgt mijn werkgever niet betaald voor mij als elektricien per uur.
 
Laatst bewerkt:
Welke dealer is dat?
Ik ben ook niet echt tevreden namelijk over die van mij.
Ik wil beide bikes elders onderbrengen maar zij geven niet aan of daarmee garantie zou vervallen.
Vooral vrees ik voor de electronica zoals de blipper of ddc die foutcodes zal/kan gaan geven.
De 5k heb ik ook al gereden
Ik zit bij motoport wormerveer maar die is officieel geen dealer meer
 
Ik vind het wel allemaal wel meevallen, zoals op je foto te zien gebruik je hem ook weleens op circuit. Meeste fabrikanten vergoeden niks meer aan slijtage delen als ermee op circuit gereden is.

Weet je wat je tegenwoordig voor een monteur betaald aan loon per maand?
Met de S1000RR en de HP2 Sport ben ik sinds 2018 niet bij de dealer geweest. Klein onderhoud kan ik prima zelf.
Ook schijven wisselen, ketting vervangen enz.
Van een arbeidsloon van €140,00 kijk ik dus wel op voor een simpele klus.
Ik begrijp dat er wat werk omheen zat wat eigenlijk ook garantie en service zou kunnen zijn. :)

Mijn GS was vorige week voor de einde garantie controle aan de beurt.
De monteur was erg netjes en vriendelijk na zijn proefrit, ik voelde mij weer even thuis daar, maar hij werd tijdens ons korte onderhoud alweer gestoord dat er meer mensen stonden te wachten.
Ik ben er vorig jaar al eens weggelopen nadat ik ze al meerdere keren niet snapte, maar nu ben ik ze wel definitief zat.
Eerder geen uitleg bij terugroepacties (remklauwen) (vorige week ineens wel vervangen terwijl ik er twee keer voor ben geweest op afspraak!) en altijd maar haast.
Soms is de medewerker diep in de computer verzonken en kan niet antwoorden of loopt gewoon weg terwijl ik wat vraag na ontvangst van de contactsleutel.
Een verkoper die wel sociale omgang in zijn pakket zou moeten hebben sommeert alleen maar om mijn RR voor de werkplaats weg te halen zonder goedemorgen.

Ik wil best wat betalen, maar niet op mijn knieën voor een beetje service en aandacht.
Een nieuwe motor ga ik dus zeker niet meer daar kopen. :)
 
Ik kan ook alles zelf wel doen maar als het om garantie gaat heb je geen keus.
Als ze die schijven gewoon mee zouden geven kan ik ze er ook wel opzetten dat heb ik met de andere wielen ook gedaan maar ik moet ze toch betalen voor het meten en er uurtje is zo voorbij.
Ik ben al blij dat ze hebben kunnen regelen dat ik de schijven zelf wel krijg en dan is me dat het geld wel waard.
 
Ik wil best wat betalen, maar niet op mijn knieën voor een beetje service en aandacht.
Een nieuwe motor ga ik dus zeker niet meer daar kopen. :)

Als je ergens 30k stuk slaat op een motor verwacht je toch wel enigszins dat ze je niet als vuil behandelen.
Dat mag sowieso niet hoor, maar vanuit het perspectief als verkoper zou ik de kapitaalkrachtige klanten te vriend houden..
 
Daarom ben ik blij met mijn dealer die haalt alles uit de kast om mij tevreden te stellen,
ook al ben ik niet altijd blij met hoe de monteurs werken.
Ik krijg trouwens ook nog eens nieuwe remblokken dus als het me €140 gaat kosten is het eigenlijk gratis 😄
 
Als je ergens 30k stuk slaat op een motor verwacht je toch wel enigszins dat ze je niet als vuil behandelen.
Dat mag sowieso niet hoor, maar vanuit het perspectief als verkoper zou ik de kapitaalkrachtige klanten te vriend houden..
Ik kom zelf uit de sales en hield gewoon iedereen te vriend. Iets met normen en waarden.
Collega's verklaarden mij nog wel eens voor gek hoeveel moeite ik voor een kleine klant deed.
En grappig genoeg werd eentje de grootste klant ooit.
Dat kan dus ook groeien. :Y
 
We gingen om 11.10 weg of zo
Inschrijven tot 11.00. :Y
Hebben jullie de vlaggen weggehaald? ;)

PSX_20211011_132852.jpg

PSX_20211011_133003.jpg

Ik ben wel heengereden, maar na aankomst en een klein hapje bijna onmiddellijk weer naar huis.
Het was iets te fris in het racepakkie en ik was te vermoeid om de hele dag mee te rijden. :)
 
Gister bij mijn 1e echte straat rit op de "12 S1000RR (Daar waar bovenstaande vlaggen ook hingen :P) op de S1000RR geconstateerd dat een open midpipe wel erg veel "geluid" maakt icm met een shorty Akra.
Nu is de grote vraag of ik dit met een zo simpel mogelijke aanpassing stiller kan krijgen zodat dit door de beugel kan op het circuit.
Voor de duidelijkheid de cat is er dus tussenuit en dat zou ik het liefst zo laten anders word het al snel erg ingewikkeld.

Nu weet ik dat er in het IDC natuurlijk ook genoeg S1000RR's rond rijden met volledige systemen maar weet ook dat het geluid zelfs daar nog al eens een issue is helaas. Een lange einddemper icm een killer zou misschien een optie zijn maar of dit voldoende is betwijfel ik en probeer daar dus min of meer achter te komen. Als het werkt icm short shiften bij de meetpaal ben ik tevreden.

Zodoende ben ik dus benieuwd hoe /of er ervaringen zijn hier met volledige systemen i.c.m geluid en circuit gebruik!?
 
Gister bij mijn 1e echte straat rit op de "12 S1000RR (Daar waar bovenstaande vlaggen ook hingen :P) op de S1000RR geconstateerd dat een open midpipe wel erg veel "geluid" maakt icm met een shorty Akra.
Nu is de grote vraag of ik dit met een zo simpel mogelijke aanpassing stiller kan krijgen zodat dit door de beugel kan op het circuit.
Voor de duidelijkheid de cat is er dus tussenuit en dat zou ik het liefst zo laten anders word het al snel erg ingewikkeld.

Nu weet ik dat er in het IDC natuurlijk ook genoeg S1000RR's rond rijden met volledige systemen maar weet ook dat het geluid zelfs daar nog al eens een issue is helaas. Een lange einddemper icm een killer zou misschien een optie zijn maar of dit voldoende is betwijfel ik en probeer daar dus min of meer achter te komen. Als het werkt icm short shiften bij de meetpaal ben ik tevreden.

Zodoende ben ik dus benieuwd hoe /of er ervaringen zijn hier met volledige systemen i.c.m geluid en circuit gebruik!?
Dat is een redelijk kansloze missie.... en je moet het op straat ook niet willen.
 
Ik heb wel eens een terugloopdemper gezien op een viertakt? :+
Was ook voor racegebruik.
 
Dat is een redelijk kansloze missie.... en je moet het op straat ook niet willen.
Ik vervang kansloos toch liever voor iets als uitermate lastige missie..
Alles is kansloos als je het zo benaderd. :Z

"Op straat niet willen" komt wel wat vreemd over van iemand die V4 porno full Akra bejubeld in zijn eigen handtekening.. Zelfs al zou die dat niet op straat gebruiken. ;) :YY
 
Met een volledig systeem op je S1000 ga je een forse uitlaat+killer nodig hebben, mijn broertje had hiervoor een lange maxtreme demper met ingebouwde killer en daarmee was hij net stil genoeg op de meeste circuits (maar die uitlaat vrat wel demperwol en is inmiddels gesneuveld bij een crash). Ik heb dezelfde motor met een iets kortere maxtreme demper maar met een nauwere killer, werkt ook(strak op dB limiet op Assen laatste keer) maar die demper eet net wat meer topvermogen.
 
Met een volledig systeem op je S1000 ga je een forse uitlaat+killer nodig hebben, mijn broertje had hiervoor een lange maxtreme demper met ingebouwde killer en daarmee was hij net stil genoeg op de meeste circuits (maar die uitlaat vrat wel demperwol en is inmiddels gesneuveld bij een crash). Ik heb dezelfde motor met een iets kortere maxtreme demper maar met een nauwere killer, werkt ook(strak op dB limiet op Assen laatste keer) maar die demper eet net wat meer topvermogen.
Allright voor de duidelijkheid heb je ook een volledig systeem icm die maxtreme? Met deze combo stond je strak op of onder de 100Db norm op Assen?
 
Ik vervang kansloos toch liever voor iets als uitermate lastige missie..
Alles is kansloos als je het zo benaderd. :Z

"Op straat niet willen" komt wel wat vreemd over van iemand die V4 porno full Akra bejubeld in zijn eigen handtekening.. Zelfs al zou die dat niet op straat gebruiken. ;) :YY
De RSV4 met full Akra is op hoge toerentallen stiller dan origineel..... 1 van de tedenen waarom hij eronder zit. Origineel is te luid. (114 dB op Assen)
 
De RSV4 met full Akra is op hoge toerentallen stiller dan origineel..... 1 van de tedenen waarom hij eronder zit. Origineel is te luid. (114 dB op Assen)
Aah ok, die had ik niet zien aankomen en zelfs na 5x lezen vind ik dit maar vreemd klinken dan wel onverklaarbaar.
Anyway my saga continues.. sssst beemie sssht! :X_O-
 
Aah ok, die had ik niet zien aankomen en zelfs na 5x lezen vind ik dit maar vreemd klinken dan wel onverklaarbaar.
Anyway my saga continues.. sssst beemie sssht! :X_O-
Onverklaarbaar is het niet. Aprilia werkt standaard ook met absorptiedempers, en als je ziet hoe klein die zijn.....

Maar met en volledig standaard S1000RR kom je al in de geluidsproblemen op een hoop circuits als je flink doorrijdt. Vraag maar aan Baldbiker.
 
Inschrijven tot 11.00. :Y
Hebben jullie de vlaggen weggehaald? ;)

Bekijk bijlage 1684475
Bekijk bijlage 1684474
Ik ben wel heengereden, maar na aankomst en een klein hapje bijna onmiddellijk weer naar huis.
Het was iets te fris in het racepakkie en ik was te vermoeid om de hele dag mee te rijden. :)
Hahaha ja de vlaggen hebben we weggehaald en ik was ook in mijn leren pak maar heb het niet koud gehad 😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan