S1000RR Deel 7

Zie ik hier nog de plastic schetsplaats op een andere remschakelset?

Ik ben op zoek naar een remschakelset + schetsplaat. De dealer vraagt:
De rem/schakel set kost € 733 en de montage € 140.36 _O-

Mij lijkt dit wel wat en dan monteer ik ze zelf wel

Ik heb trouwens een circuitversie van de K67 gekocht, fototje:
Het is de complete rem/schakelset van BMW M (gaf Nosmo King ook al aan :$).

Excuses voor de ietwat late reply :Y.
 
Allright voor de duidelijkheid heb je ook een volledig systeem icm die maxtreme? Met deze combo stond je strak op of onder de 100Db norm op Assen?
Ik heb een aangepast systeem (volgens mij stock bochten met wat ander spul er achter gelast), uit mijn hoofd zat ik daarmee tussen de 100 en 101, dus prima (heb de lijst destijds niet gefotografeerd). Mijn broertje heeft een volledige lijn van (volgens mij) akra plus had een lange maxtreme demper, daarmee ook geen db-gezeik. Zolder blijft altijd lastig, maar Assen is relatief gezien nog enigszins tolerant qua geluid.

Broertje heeft nu een supersprint demper maar ik zou dan eerder zelf een demper proberen te bouwen/een andere uitlaatboer zoeken, ik was niet echt onder de indruk van dat stukkie huisvlijt en de hoeveelheid werk die er nog aan zat om die goed passend/presterend te krijgen.
 
Ik heb een aangepast systeem (volgens mij stock bochten met wat ander spul er achter gelast), uit mijn hoofd zat ik daarmee tussen de 100 en 101, dus prima (heb de lijst destijds niet gefotografeerd). Mijn broertje heeft een volledige lijn van (volgens mij) akra plus had een lange maxtreme demper, daarmee ook geen db-gezeik. Zolder blijft altijd lastig, maar Assen is relatief gezien nog enigszins tolerant qua geluid.

Broertje heeft nu een supersprint demper maar ik zou dan eerder zelf een demper proberen te bouwen/een andere uitlaatboer zoeken, ik was niet echt onder de indruk van dat stukkie huisvlijt en de hoeveelheid werk die er nog aan zat om die goed passend/presterend te krijgen.
Superpole demper idd. Man man man wat is dat een ballentent; eerst niet op tijd af, toen paste die niet, vervolgens dempt hij onvoldoende en gewoon alom matige bouwkwaliteit.

Lange Maxtreme was super idd totdat die het begaf. Voor mijn volgende demper ga ik naar Pajic rijden.
 
Hahaha ja de vlaggen hebben we weggehaald en ik was ook in mijn leren pak maar heb het niet koud gehad 😇
Mijn leren zomer toerpak vandaag is ook veel minder koud dan het ééndelige en op één stand geventileerde racepakkie.
Maar niet meer elke dag woon~werk in de winter scheelt hier een pak in de beleving van koud. De grens is er weer. _O-

Zondag had ik ook gewoon een off day.

Maar fijn dat jij lekker gereden hebt met de MAC. :]
 
Hoi! Ik meld me hier even.

Afgelopen maand de overstap gemaakt naar een S1000RR uit 2014. Na ruim 400km gereden te hebben moet ik zeggen dat het me erg goed bevalt.

Wellicht kom ik een van jullie nog wel eens tegen op straat of op de baan. 👍
IMG_20211026_173844.jpg
 
Ziet er strak uit. 8-)

Waarschijnlijk voorheen dezelfde uitvoering die ik had en nog gewijzigd rij sinds 2018. /Cryptisch. :+
 
Bedankt beide!

En heb de originele kappen er puntgaaf bij zitten. Deze zijn voor de trackdays. 🙌 Rullen zijn inderdaad van de laatste dag.

Heb altijd naked's gereden, omdat ik ervan overtuigd was dat ik last van mijn polsen en rug zou krijgen. Absoluut niet het geval, Woensdag nog een 250km gereden. Erg blij met de overstap.
 
Ziet er strak uit. 8-)

Waarschijnlijk voorheen dezelfde uitvoering die ik had en nog gewijzigd rij sinds 2018. /Cryptisch. :+

Jij doet er ook wat straatritten + trackdays mee toch? Momenteel liggen er supercorsa SP V3's onder, maar twijfel om eens over te stappen naar de rosso corsa 2's. De achterband is versleten precies op indicator onder een hoek van 20/25°. Volgens mij ben jij erg positief over deze band, ofniet? 8-)
 
Jij doet er ook wat straatritten + trackdays mee toch? Momenteel liggen er supercorsa SP V3's onder, maar twijfel om eens over te stappen naar de rosso corsa 2's. De achterband is versleten precies op indicator onder een hoek van 20/25°. Volgens mij ben jij erg positief over deze band, ofniet? 8-)
Ik ben dit jaar van de Rosso Corsa 2 overgestapt op de Supercorsa SP V3.
Inmiddels weer een Rosso Corsa 2 achter omdat die inderdaad goed bevalt. :Y
Zeker zonder bandenwarmers sneller te gebruiken, wat hogere bandenspanning geeft meer vertrouwen in het begin, en door de diepe indicatie putjes gaan ze langer mee bij de technische keuring.

Vorige week nog op Assen geweest.
Een fantastische dag.. :+

Hier begon de derde sessie..


Tussendoor droog, maar van de eerste tot de vierde sessie een volledig natte baan.
PSX_20211029_120229.jpg
PSX_20211029_120438.jpg
PSX_20211029_120258.jpg

In de vierde sessie een smalle droge strook.
Maar er was iemand onderuit gegaan en die heeft daarna het grootste gedeelte van het circuit nog gereden met een forse olielekkage. :X
Een andere rijder was er daardoor ook onderuit gegaan en de sessie te snel voorbij met de zwarte vlag. :o
Bijna twee uur zijn ze aan het schoonmaken geweest.
En toen was de circuitdag met eindelijk een droge baan voorbij. :')

Volgend seizoen maar weer beter.
Op CPZ geëindigd met 1.531 en nauwelijks langzamer met veel verkeer op de baan.
Dat had wellicht nog sneller kunnen gaan.
Assen beschouw ik als 'tijd niet gezet'. :+
 
Hoi! Ik meld me hier even.

Afgelopen maand de overstap gemaakt naar een S1000RR uit 2014. Na ruim 400km gereden te hebben moet ik zeggen dat het me erg goed bevalt.

Wellicht kom ik een van jullie nog wel eens tegen op straat of op de baan. 👍
Bekijk bijlage 1690205
Pracht exemplaar ook zo hoor!! Normaal gewoon de Alpine kleurstelling?
Vandaag mijn 2e ritje ever gemaakt op mijn nog geen maand geleden aangekochte 2012 met open pipus... (decat) man man wat een kabaal geeft dat ding toch. :X

Het is wel leuk maar circuit word echt een uitdaging los van het feit dat een ecu flash nodig is of Power commanderd want de afstelling staat wel ruk nu. :')
 
Pracht exemplaar ook zo hoor!! Normaal gewoon de Alpine kleurstelling?
Vandaag mijn 2e ritje ever gemaakt op mijn nog geen maand geleden aangekochte 2012 met open pipus... (decat) man man wat een kabaal geeft dat ding toch. :X

Het is wel leuk maar circuit word echt een uitdaging los van het feit dat een ecu flash nodig is of Power commanderd want de afstelling staat wel ruk nu. :')

Klopt en bedankt! Dit is inderdaad de Alpine kleurstelling. 👍

En bedankt Worldbeater, ook maar eens de overstap maken aankomend seizoen. Wat een laatste dag trouwens.. 😅

Mooie motolug trouwens, werkt echt top dat systeem.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die aanhanger ligt grotendeels weer op zolder.
April - mei - juni volgend jaar mag die er 'al'weer uit.
Het kan ook juni - augustus - september worden. O-)

Ik heb nog naar een voorjaarstraining gekeken, maar Val de Vienne vind ik toch wel wat ver rijden.
Drie 1/2 uur naar Assen gaat nog. :+
Cartagena heb ik in 2010 en 2012 gedaan, indertijd met een ZX-10R en zelf minder snel.
Die had ik nu nog niet in maart gezien en/of niet goed gekeken.
(Motor op transport, zelf vliegen)

Naar Zandvoort ga ik altijd gewoon op de motor zelf.
Is een uur en een kwartier..
 
Ja, die aanhanger ligt grotendeels weer op zolder.
April - mei - juni volgend jaar mag die er 'al'weer uit.
Het kan ook juni - augustus - september worden. O-)

Ik heb nog naar een voorjaarstraining gekeken, maar Val de Vienne vind ik toch wel wat ver rijden.
Drie 1/2 uur naar Assen gaat nog. :+
Cartagena heb ik in 2010 en 2012 gedaan, indertijd met een ZX-10R en zelf minder snel.
Die had ik nu nog niet in maart gezien en/of niet goed gekeken.
(Motor op transport, zelf vliegen)

Naar Zandvoort ga ik altijd gewoon op de motor zelf.
Is een uur en een kwartier..
Ga lekker mee naar Alcarras dit voorjaar!!!
Racecracks organiseert dat. Erg goed (wij van wc-eend...)
Ook geen db gezeik. (Ik rij met een tiet akra en een Sparks, megaaaaa demper en zo'n piramide tussendempertje. Net, maar dan ook net onder de grens bij Assen met full pull in 5.)

Afgelopen week in Andalusië geweest met een recht stuk van 1 km...leuk op de RR. Voor de rest een fantastisch circuit met veel leerzame bochten en combi's daarvan.
 
Ga lekker mee naar Alcarras dit voorjaar!!!
Racecracks organiseert dat. Erg goed (wij van wc-eend...)
Ook geen db gezeik. (Ik rij met een tiet akra en een Sparks, megaaaaa demper en zo'n piramide tussendempertje. Net, maar dan ook net onder de grens bij Assen met full pull in 5.)

Afgelopen week in Andalusië geweest met een recht stuk van 1 km...leuk op de RR. Voor de rest een fantastisch circuit met veel leerzame bochten en combi's daarvan.
Leuk, leuk, leuk. :t

Ik heb nog nooit iets via RC gedaan.
Is dat in NL wel vrij rijden (of ben ik in de war met 2 The Experience)?
Alle dagen van MSL worden geboekt in de winter en een enkele via Trackdays4All.

Ik zal er eens over slapen..
Transport via Den Haag is wel makkelijk, nu nog een eigen krat. :?
 
Laatst bewerkt:
Leuk, leuk, leuk. :t

Ik heb nog nooit iets via RC gedaan.
Is dat in NL wel vrij rijden (of ben ik in de war met 2 The Experience)?
Alle dagen van MSL worden geboekt in de winter en een enkele via Trackdays4All.

Ik zal er eens over slapen..
Transport via Den Haag is wel makkelijk, nu nog een eigen krat. :?
RC is echt wel een aanrader, erg goede ervaring mee. Aan de andere kant, het was ook maar 1 keer met RC :).

Enne, krat regelen? Dit staat bij het boeken:
Transport (je hebt een eigen motorkrat waar je motor + spullen op kan) (€ 329,00)

Zat er ook naar te kijken, maar ga het niet redden. Teveel financiële onzekerheden hier.
 
Leuk, leuk, leuk. :t

Ik heb nog nooit iets via RC gedaan.
Is dat in NL wel vrij rijden (of ben ik in de war met 2 The Experience)?
Alle dagen van MSL worden geboekt in de winter en een enkele via Trackdays4All.

Ik zal er eens over slapen..
Transport via Den Haag is wel makkelijk, nu nog een eigen krat. :?
1-2 is met instructie, vanaf 3b vrij rijden.
Elke organisatie heeft plussen en minnen. 2TE/RSZ vind ik wat gemoedelijker, maar ik zou zo met RC naar Spanje gaan. De transporteur heeft de kratten.
Maar jij ben een S1000 gewend, waarom niet met RSE naar een exotisch circuit met een huur BMW en race instructie?
 
RC is echt wel een aanrader, erg goede ervaring mee. Aan de andere kant, het was ook maar 1 keer met RC :).

Enne, krat regelen? Dit staat bij het boeken:
Transport (je hebt een eigen motorkrat waar je motor + spullen op kan) (€ 329,00)

Zat er ook naar te kijken, maar ga het niet redden. Teveel financiële onzekerheden hier.
Ik las hem even anders :+ ik heb geen eigen krat waar die in kan. Hebben ze geen eigen kratten. :?
Het was een retorische vraag eigenlijk ter bevestiging. _O-

Hoe het verder werkt heb ik dan twee keer bij TrackDays4All meegemaakt. Ik moet beter weten. O-)

In de keukenbranche kan je ook rijk worden, dus n.a.v. je laatste klus.. ik zeg overstappen! ;)
1-2 is met instructie, vanaf 3b vrij rijden.
Elke organisatie heeft plussen en minnen. 2TE/RSZ vind ik wat gemoedelijker, maar ik zou zo met RC naar Spanje gaan. De transporteur heeft de kratten.
Maar jij ben een S1000 gewend, waarom niet met RSE naar een exotisch circuit met een huur BMW en race instructie?
Ik heb er wel moeite mee om niet met de eigen motor te rijden, maar misschien moet ik daar overheen stappen. :)
Waar is RSE?? Ik zal ff verder kijken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Racing School Europe, Zeewolde dacht ik. Kost wat, maar het zijn ook niet zomaar trackdays heb ik me laten vertellen.
Oh ja.. met Troy Corser.. wel eens via via van gehoord.
Een zakenrelatie had instructie gehad op Assen .. ik spreek alweer over 2013..
Meneer kwam op het achterwiel voorbij terwijl de cursisten dachten dat ze snel onderweg waren met de neus op de tank. _O-

Ik wil iets zo dicht mogelijk bij ons eigen seizoen.
Maar zeker een organisatie om in de gaten te houden..
 
Oh ja.. met Troy Corser.. wel eens via via van gehoord.
Een zakenrelatie had instructie gehad op Assen .. ik spreek alweer over 2013..
Meneer kwam op het achterwiel voorbij terwijl de cursisten dachten dat ze snel onderweg waren met de neus op de tank. _O-

Ik wil iets zo dicht mogelijk bij ons eigen seizoen.
Maar zeker een organisatie om in de gaten te houden..
Erger nog, met iemand achterop voorbij blazen.
 
Heeft iemand hier toevallig nog een subframe liggen van een 2010-2012 type?
Eventueel ook opzoek naar het kontje/zitje en de tankcover die aansluit op het zitje.
Alvast bedankt!
 
Racing School Europe, Zeewolde dacht ik. Kost wat, maar het zijn ook niet zomaar trackdays heb ik me laten vertellen.

Ik wil dat volgend jaar doen. Maar kost al snel 2k:

Edit:
1400 Events 2022 - Racing School Europe RSE - with Troy Corser 1400,- voor 3 dagen en dan nog 360 per dag, haha, je zit zo aan de 3k voor even drie dagen sturen.

Zie dat het al de events voor 2022 zijn. Begin januari zelfs dat is wel dik, maakt de winter wat korter qua afkicken van het rijden. Ik ben alleen ongevaccineerd, vraag mij af hoe de reisrestricties eruit gaan zien.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dat volgend jaar doen. Maar kost al snel 2k:

Edit:
1400 Events 2022 - Racing School Europe RSE - with Troy Corser 1400,- voor 3 dagen en dan nog 360 per dag, haha, je zit zo aan de 3k voor even drie dagen sturen.
En als je een eigen zaak hebt dan trek je e.a. af als zakenreis. :+

Ik heb er een aantal jaren geleden ook naar gekeken besefte ik mij later.
Eigenlijk wil ik geld bij als ik niet met mijn eigen motor kan rijden. :+
Dus ik zou dan mijn eigen motor inkratten.
Ook lekker vertrouwd en afgeschreven is die toch al. :)
 
Het zijn geen gewone circuitdagen, maar je krijgt les, vandaar de hogere prijs.
Ik ga het doen in het voorjaar, hopelijk gaan ze dan naar Italië.
Dit wordt dan onze vakantie, motoren op de aanhanger en gaan. Op een ver strand liggen boeit me niet en all you can eat in Turkije al helemaal niet, ik ga liever 3 dagen gassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan