S1000RR Deel 7

Ik was me er niet bewust van dat jij nog kwam.
Meende je sinds 2016 niet meer gezien te hebben. 8)7
Op de enige RSV4 die er was???


Zonde van de rijtijd inderdaad.
Schaamranden van drie centimeter heb ik er nog wel afgereden die natte sessie. :)
Bekijk bijlage 1767568
De ook nieuwe carbon blokken waren wel erg glad i.c.m. de gebruikte OEM remschijven.
20 km/u langzamer (245 km/u) rechtuit i.v.m. rustig wennen en dan nog moeten remmen tot in de Tarzan.
Pas elf juli weer rijden. :X O-) / luxe probleem.
In 2019 ben ik nog een keer geweest, toen was ik de RSV4 1100 nog aan het inrijden (230 km op de teller.....).

Naast mijn RSV4 was er nog 1, een 2015 RF.
 
In 2019 ben ik nog een keer geweest, toen was ik de RSV4 1100 nog aan het inrijden (230 km op de teller.....).

Naast mijn RSV4 was er nog 1, een 2015 RF.
Ik zal de volgende keer eens opletten. :t
Ben je buiten de MAC nog wel op het circuit geweest?
 
Net even de motor aangesloten op de ODB2 en Motoscan. :)

02062022OBD.jpg

Twee foutcodes gewist en de ABS pomp aangesproken. ✔️

02062022.jpg

Aan de ABS sensor zelf zie ik optisch niets.
En die 'koppen' met de remschijf lijkt mij niet onmogelijk maar wel vrij lastig.

Maandag proefritje. Kijken of het terugkomt.
Anders maar naar de dealer voor een nieuwe sensor. :]
 
Laatst bewerkt:
De laatste paar jaar vrijwel niet meer. Alleen nog een keer een Europees bandentest evenement gereden met Conti in Duitsland op de testbaan. En voor corona een paar keer op Bilster Berg in Duitsland....
De Conti test was vast interessant. :t

Verder minder hard werken en meer vrij rijden. ;)
Kom je in september dan nog?
 
Afgelopen week (Vrijdag) op Zolder geweest, erg tevreden over de Rosso 4 Corsa achterband. Tevens geen brakefade gehad, dat geeft toch wel even wat meer vertrouwen bij het opzoeken van je rempunten. :j

Toevallig nog meer van hier geweest? Er stonden serieus veel RR's opgesteld. :]
 
Afgelopen week (Vrijdag) op Zolder geweest, erg tevreden over de Rosso 4 Corsa achterband. Tevens geen brakefade gehad, dat geeft toch wel even wat meer vertrouwen bij het opzoeken van je rempunten. :j

Toevallig nog meer van hier geweest? Er stonden serieus veel RR's opgesteld. :]
Nope, zat vrijdag in de Eifel :9.
 
Ook lekker! Goed weekend gehad? Geen problemen gehad met de heren in uniform?
Geen Polizei tegengekomen; maar ik rij ook heel netjes en rustig O-).

Was vrijdag en zaterdag prima motorweer; wel zaterdagmiddag weer naar huis gereden ivm de (slechte) voorspellingen voor zondag en maandag.
 
Ik ben gek op kleine supersport motortjes.
Perfect voor op de openbare weg, dat is toch al te druk en te vol voor meer dan A2 vermogen. En het rijdt makkelijk 1:30.
Twee jaar geleden reed ik nog iedere dag woon~werk met een CBR250R totdat die totalled werd door een auto van rechtsachter uit een kettingbotsing.

De BMW G310RR hoop ik ook al twee jaar op. _O-

Bekijk bijlage 1541681
Bekijk bijlage 1541680
Die lijkt er eindelijk te komen ;)
 
Die lijkt er eindelijk te komen ;)
Dat heb jij goed onthouden. 8)7 _O- :t

Makkelijke beslissingen duren lang bij BMW.
Ze hoeven er zelf weinig voor te doen. ;)
Maar wel leuk dat hij nu in ieder geval in India vanaf 15 juli te bestellen is.

Mijn huidige 310 gaat alweer vier jaar naar tevredenheid mee.
Die wilde ik eind dit jaar zeker inruilen op de tweede update qua electronica.
En nu komt ineens de RR ook nog. :9
IMG20220216134341.jpg

24 juli op Midland rijden, maar na het boeken ga ik wel ineens twijfelen over de remmen, vering en banden. O-)
 
Zijn er hier misschien nog mensen welke met een full system de RR stil genoeg hebben verkregen voor op Zanvoort (Circuit)?
Ik ben op zoek naar een stillere en relatief makkelijk uitwisselbaar uitlaatje mogelijk met voordemper.
Op de één of andere manier krijg ik dat niet makkelijk te koop gevonden.. (Gen2)

Met huidig Akara shorty en decat is het lastig circuitrijden in NL.. :P
 
Laatst bewerkt:
Zijn er hier misschien nog mensen welke met een full system de RR stil genoeg hebben verkregen voor op Zanvoort (Circuit)?
Ik ben op zoek naar een stillere en relatief makkelijk uitwisselbaar uitlaatje mogelijk met voordemper.
Op de één of andere manier krijg ik dat niet makkelijk te koop gevonden.. (Gen2)

Met huidig Akara shorty en decat is het lastig circuitrijden in NL.. :P

Ik heb full akra systeem met Spark demper, nergens problemen..
 
Ha mensen! Nieuw op het forum hier. Heb onlangs een S1000RR uit 2015 gekocht en wil graag een slip-on kopen maar twijfel welke. Heb het gevoel dat veel slip-ons die er mooi uitzien niet (meer) E-gekeurd zijn. Welke gebruiken jullie en/of hebben jullie al problemen gehad aan het rijden met een uitlaat zonder E-keur maar die wel voldoet aan de decibel eisen? Thanks!
 
Ha mensen! Nieuw op het forum hier. Heb onlangs een S1000RR uit 2015 gekocht en wil graag een slip-on kopen maar twijfel welke. Heb het gevoel dat veel slip-ons die er mooi uitzien niet (meer) E-gekeurd zijn. Welke gebruiken jullie en/of hebben jullie al problemen gehad aan het rijden met een uitlaat zonder E-keur maar die wel voldoet aan de decibel eisen? Thanks!
Zelf op vorige motoren nooit problemen gehad met dempers zonder e-keur. Las echter dat ze sinds (kort?) een tijd in België wel op e-keur controleren. Hebben de dempers dit niet, worden ze gestempeld en moet je ze later demonteren, opsturen en een boete betalen. Denk dat ik persoonlijk toch voor een e-keur demper zou kiezen voor de straatmotor.
 
Zelf op vorige motoren nooit problemen gehad met dempers zonder e-keur. Las echter dat ze sinds (kort?) een tijd in België wel op e-keur controleren. Hebben de dempers dit niet, worden ze gestempeld en moet je ze later demonteren, opsturen en een boete betalen. Denk dat ik persoonlijk toch voor een e-keur demper zou kiezen voor de straatmotor.

Dat doet me denken aan het aangehouden worden door de politie omdat je geen gele sticker op je scooter/brommer had, die moest je ook zogenaamd komen laten zien. Opsturen van je dempers/uitlaatsysteem; serieus?
 
Dat doet me denken aan het aangehouden worden door de politie omdat je geen gele sticker op je scooter/brommer had, die moest je ook zogenaamd komen laten zien. Opsturen van je dempers/uitlaatsysteem; serieus?
Opsturen van dempers lijkt me overbodig. Wel hoor ik dat er steeds meer gecontroleerd wordt en dus ben ik benieuwd of ze op zo’n moment ook echt checken of de uitlaat een keurmerk heeft of dat ze gewoon het aantal decibel meten en kijken of er een dbkiller in zit. In het laatste geval zou ik dus gewoon voor een demper zonder keurmerk kunnen kiezen die alsnog doet aan de vereiste dB limiten
 
Opsturen van dempers lijkt me overbodig. Wel hoor ik dat er steeds meer gecontroleerd wordt en dus ben ik benieuwd of ze op zo’n moment ook echt checken of de uitlaat een keurmerk heeft of dat ze gewoon het aantal decibel meten en kijken of er een dbkiller in zit. In het laatste geval zou ik dus gewoon voor een demper zonder keurmerk kunnen kiezen die alsnog doet aan de vereiste dB limiten

Ik zie wel filmpjes (steeds dezelfde volgens mij) van controles, maar van mensen die de grenzen zijn over geweest hoor ik het weer niets. Maar uiteindelijk houdt het op, ook ik ga voor de toekomst standaard dempers kopen. Koppelingsgeluid is natuurlijk geen gas geef geluid. ;)
 
Laatst bewerkt:
De website van de fabrikanten, of een aanbieder van uitlaatdempers, uitlaatstore.nl bijv.
 
Terug
Bovenaan Onderaan