S1000RR Deel 7

Mijn vloer heb ik met kunststof tegels (systeem vloer net als in een werkplaats) vol gelegd, mooi zwart 😄
 
Maar ze liggen nog steeds in de kast bij mij 😡
En op Marktplaats. :+

Ik heb nog een nieuwe set liggen en ook nog genoeg op de huidige.
En misschien ga ik nog naar Stylema klauwen.
Maar heb ook nog de klauwen van de '14 met nieuwe blokken.
 
Sorry, te lui om op te staan van achter de koffie. :+
PSX_20230525_113803.jpg

Leuk uitzicht wel dat ding. ;)

Gelijk twee ABS ringen met boutjes en bouten voor de remschijven voor besteld.
Ook een remschijf achter bleek wel handig.
Dan kan ik de gesmede velgen thuis eens compleet maken. :o ;)
PSX_20230525_113837.jpg
 
Niets bijzonders, maar wel grappig vond ik te zien dat de monteur dus het logische proefritje heeft gemaakt.

Je levert de motor in met banden waar nog letterlijk nul meter mee gereden is, en je krijgt ze licht ingereden terug. ;)
PSX_20230525_150821.jpg
 
Een uurtje geleden en nog 38 km van thuis de motor afgeladen want dan kan ik morgen na Zandvoort bij mijn andere huis weer opladen.
De auto en aanhanger achtergelaten voor passagiers morgenavond.
Tijd voor de proefrit dus. :]

Na drie circuitdagen met de R3 valt de lichte koppeling bij de S1000RR nu gelijk op.
En het aggressieve gashandel die ook al zo lekker te bedienen is door de ride by wire.
De motor is wel duidelijk nerveuzer en zwaarder in het balhoofd.
Maar het is ook veertig kilo meer en een lekker dik motorblok onder de kont.
Massa is kassa. 8-)

Pas na dertig kilometer de quickshifter geprobeerd, de blipper nog niet.
Dat werkt weer fantastisch. :} :}

Dat kan een feestje worden dinsdag. :]
Morgen eerst twee korte sessies op Zandvoort.
Zin an. ;)
 
Een uurtje geleden en nog 38 km van thuis de motor afgeladen want dan kan ik morgen na Zandvoort bij mijn andere huis weer opladen.
De auto en aanhanger achtergelaten voor passagiers morgenavond.
Tijd voor de proefrit dus. :]

Na drie circuitdagen met de R3 valt de lichte koppeling bij de S1000RR nu gelijk op.
En het aggressieve gashandel die ook al zo lekker te bedienen is door de ride by wire.
De motor is wel duidelijk nerveuzer en zwaarder in het balhoofd.
Maar het is ook veertig kilo meer en een lekker dik motorblok onder de kont.
Massa is kassa. 8-)

Pas na dertig kilometer de quickshifter geprobeerd, de blipper nog niet.
Dat werkt weer fantastisch. :} :}

Dat kan een feestje worden dinsdag. :]
Morgen eerst twee korte sessies op Zandvoort.
Zin an. ;)
Twee huizen, toe maar ;).
 
Twee huizen, toe maar ;).
Ja, dat klonk wel even decadent. ;)
Eentje huren en eentje gekocht maar gescheiden en na negen jaar nog niet verkocht. :+
In den beginne waren we het ook oneens over de uitkoopsom en de advocaten werden het ook niet eens
Ze hebben wel goed gefactureerd.
Elf nieuwe quickshifsters zo ongeveer.

Wilde daarna een ander huis kopen, maar twee hypotheken stond de bank niet toe.
Ondanks na aftrek van eigen geld slechts een gaatje van 30 mille en een hele lage hypotheek.
De regels zijn in de loop der jaren alleen nog maar strenger geworden.
Dus kan nu 'lekker' huren voor de dubbele prijs.
 
Ja, dat klonk wel even decadent. ;)
Eentje huren en eentje gekocht maar gescheiden en na negen jaar nog niet verkocht. :+
In den beginne waren we het ook oneens over de uitkoopsom en de advocaten werden het ook niet eens
Ze hebben wel goed gefactureerd.
Elf nieuwe quickshifsters zo ongeveer.

Wilde daarna een ander huis kopen, maar twee hypotheken stond de bank niet toe.
Ondanks na aftrek van eigen geld slechts een gaatje van 30 mille en een hele lage hypotheek.
De regels zijn in de loop der jaren alleen nog maar strenger geworden.
Dus kan nu 'lekker' huren voor de dubbele prijs.
Hmm, volgens mij kun je momenteel elk krot wel kwijt voor een aardige prijs :Y.
 
Hmm, volgens mij kun je momenteel elk krot wel kwijt voor een aardige prijs :Y.
Verkopen is geen probleem.
Ex komt natuurlijk nergens in aanmerking voor een woning. :+ :+
En dat ik al dertig mille overwaarde van mijn vorige woning er in gestoken had komt haar ook niet uit.
Niet met een zak geld weg kunnen..
Inmiddels werkt ze ook op loopafstand van ons gezamenlijke huis.
En ik krijg nadat ik aangereden ben op de snelweg ook geen hypotheek meer. ;)

Maar voorlopig laten we onze zoon volgens afspraak de basisschool in 2018.. ehh stiekem de middelbare school afmaken. 🥰
 
Gisteren twee sessies Zandvoort met de laatste iets ingekort. :)
De motor begon ook in te houden tussen 8-12 k de laatste ronde.
Dus de rode vlag kwam nu wel uit want vijftig meter van de pomp viel de motor helemaal uit. :+
Dus misschien te weinig benzine.
Was al op reserve gestart de tweede sessie. O-)
(Verbruik hoger dan ooit :? )

Hier van de Vodafone naar de Audi-S.

Weer wat sneller dan de vorige keer na de valpartij, maar een seconde langzamer dan de allereerste keer dit jaar.
En dat met nu een goed werkende quickshifter en blipper. :P :]

Dinsdag weer wat echt ritme pakken schat ik.
PSX_20230527_134754.jpg

Sfeerplaatje onderweg. :)
 
Niet meer doen WB :N. Ik wil je op weg naar de Tarzanbocht niet tegen komen met 260+ als je motor stil valt. Is volgens mij ook een keer gebeurd tijdens een Kawasaki dag op Spa, is daar slecht afgelopen :/.
 
Niet meer doen WB :N. Ik wil je op weg naar de Tarzanbocht niet tegen komen met 260+ als je motor stil valt. Is volgens mij ook een keer gebeurd tijdens een Kawasaki dag op Spa, is daar slecht afgelopen :/.
Ik snap er ook niks van ineens.
Maar ben met deze wel zoekende wat een lege tank is.
Begin van de middag stond die op reserve en was met dertien liter weer vol.
Dus had nu ook vier liter verwacht.
Bij de vorige kon ik dat precies regelen en ben nog nooit stilgevallen
Als dit is het want ik kreeg ook een motorstoring (1) die ik nog moet bekijken. O-)
 
Ik doe altijd een volle tank thuis en kan naar Zandvoort rijden en twee sessies rijden.
Al jaren.
Bij de MAC Zandvoort gaat het reserve lampje dan maar net wel of niet branden.
Bij volledige circuitdagen zijn de sessies langer en intensiever en hoef ik ook pas de derde sessie te tanken.
Morgen even proefritje na reset en hopelijk zonder hikken, anders moet ik met de R3 dinsdag. :')
 
Ik wilde dinsdag voor het eerst met slicks gaan rijden.
Maar de TD Slick die ik vorig jaar inleverde wegens 190 maat voor de oude BMW maar weer besteld voor de nieuwe BMW omdat de 200 al sinds oktober op zich laat wachten. 8)7
En na bijna twee weken informeren is de 190 er ook nog niet. :')

Die maar voor Assen houden hoop ik.
En vooral ook dat het weer dan net zo brilliant is. O-)
 
Vanmiddag shake down proefritje na vrijdag de storing op het circuit.
PSX_20230529_174554.jpg

PSX_20230529_174634.jpg

Met uitlezen nu "maar" één storing ipv een stuk of vijf tot twaalf die ik altijd had. :+
Ook wel apart dat error no longer present, maar dan niet direct de quickshifter vrijgeven. :? 8)7
Dus vrijdag zonder naar huis.

Na de reset direct alles normaal en weer afgetankt klaar gezet.
Morgen gewoon met de BMW naar Zandvoort dus. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan