S1000RR Deel 7

Mocht iemand nog interesse hebben in een compleet Akrapovic Evo systeem tbv model 2010 - 2014.

20180324_144736.jpg


Click hier voor extra foto's
 
Een vraagje!

Bij welk jaartal was dit het geval rond de 50.000 km??


"vervangen van de inlaatnokkenas, waarvan één nok en de daarbij behorende sleper ‘tot de nok’ versleten was. De andere nokken vertoonden ook al verregaande slijtage. De oorzaak was snel gevonden: te ruime toleranties in de oppervlaktebehandeling van de nokken, waardoor deze te ruw waren, aldus BMW. Volgens datzelfde BMW komt dit alleen in de eerste, kleine serie voor omdat daarna de toleranties aangescherpt zijn en het oppervlak van de nokken sindsdien gladder is"
 
Laatst bewerkt:
Met de vakantie voor de deur heb ik te koop in nieuwstaat een officiële BMW tanktas en een officiële BMW tas voor op het achterzitje.
Bij interesse een PM.
 
Een vraagje!

Bij welk jaartal was dit het geval rond de 50.000 km??


"vervangen van de inlaatnokkenas, waarvan één nok en de daarbij behorende sleper ‘tot de nok’ versleten was. De andere nokken vertoonden ook al verregaande slijtage. De oorzaak was snel gevonden: te ruime toleranties in de oppervlaktebehandeling van de nokken, waardoor deze te ruw waren, aldus BMW. Volgens datzelfde BMW komt dit alleen in de eerste, kleine serie voor omdat daarna de toleranties aangescherpt zijn en het oppervlak van de nokken sindsdien gladder is"

Heb het nog niet eerder gezien. Zal wellicht de aller allereerste serie zijn geweest?

Wat je wel t/m begin dit jaar tegenkomt zijn sleeptuimelaars met een hardingsfout. Als ie door de laag heen zit gaan ze heel snel elkaar opvreten. De andere 7 nokken zijn dan nog perfect. Maar dit gebeurt bij een handvol fietsen, is niet te voorspellen en gebeurt meestal <10.000km.
 
Heb het nog niet eerder gezien. Zal wellicht de aller allereerste serie zijn geweest?

Wat je wel t/m begin dit jaar tegenkomt zijn sleeptuimelaars met een hardingsfout. Als ie door de laag heen zit gaan ze heel snel elkaar opvreten. De andere 7 nokken zijn dan nog perfect. Maar dit gebeurt bij een handvol fietsen, is niet te voorspellen en gebeurt meestal <10.000km.
Aight! Thanks
Zo heeft iedere motor wel weer iets wat.

Ik ben nog steeds aan het rondkijken! Terwijl ik niet eens weet hoe de S1000RR rijdt. Straks vind ik het helemaal niks. :')
 
Laatst bewerkt:
Aight! Thanks
Zo heeft iedere motor wel weer iets wat.

Ik ben nog steeds aan het rondkijken! Terwijl ik niet eens weet hoe de S1000RR rijdt. Straks vind ik het helemaal niks. :')


Voor een supersport is het echt een allemansvriend. Het vermogen komt er heel lineair uit en de zitpositie is voor een supersport niet zo extreem. Als je je zorgen maakt om de betrouwbaarheid of dit soort dingen (bovenstaand) zou ik hem bij een dealer kopen. Voor de grote beurten heb je sowieso het een en ander aan speciaal gereedschap nodig.
 
Aight! Thanks
Zo heeft iedere motor wel weer iets wat.

Ik ben nog steeds aan het rondkijken! Terwijl ik niet eens weet hoe de S1000RR rijdt. Straks vind ik het helemaal niks. :')

Verbazingwekkend 'mak' voor een ~200pk supersport. Als je wil zit er heel veel power in, maar je kan er ook heel goed rustig mee rijden. Goede remmen, rijwielgedeelte en electronica om de boel in gareel te houden dragen bij aan de veiligheid en maken dat dit een motor is die ik zelfs een beginner (die zich een beetje in kan houden) kan aanbevelen. Sterke allrounder, tot nu toe bij mij erg betrouwbaar geweest (op één puzzel probleem dat ik van de vorige eigenaar heb gekregen na).

Het alarm (optioneel) is makkelijk aan te sluiten en werkt erg goed, aanrader mocht je m niet 100% veilig kunnen stallen.

Kortom: zeker overwegen als je op zoek bent naar een supersport!




Andere vraag: ik heb een 2010 model en wil graag een USB lader aansluiten. Ik las al iets over een stekker voor accessoires achter het rechter of linker kuipdeel (ik dacht bij mij wel een losse stekker te hebben gezien), welk onderdeel moet ik hebben om hier een lader op aan te kunnen sluiten? Of toch liever direct (gezekerd) op accu?
 
Verbazingwekkend 'mak' voor een ~200pk supersport. Als je wil zit er heel veel power in, maar je kan er ook heel goed rustig mee rijden. Goede remmen, rijwielgedeelte en electronica om de boel in gareel te houden dragen bij aan de veiligheid en maken dat dit een motor is die ik zelfs een beginner (die zich een beetje in kan houden) kan aanbevelen. Sterke allrounder, tot nu toe bij mij erg betrouwbaar geweest (op één puzzel probleem dat ik van de vorige eigenaar heb gekregen na).

Het alarm (optioneel) is makkelijk aan te sluiten en werkt erg goed, aanrader mocht je m niet 100% veilig kunnen stallen.

Kortom: zeker overwegen als je op zoek bent naar een supersport!




Andere vraag: ik heb een 2010 model en wil graag een USB lader aansluiten. Ik las al iets over een stekker voor accessoires achter het rechter of linker kuipdeel (ik dacht bij mij wel een losse stekker te hebben gezien), welk onderdeel moet ik hebben om hier een lader op aan te kunnen sluiten? Of toch liever direct (gezekerd) op accu?


Thanks thanks!

Ben benieuwd! :)
 
Verbazingwekkend 'mak' voor een ~200pk supersport. Als je wil zit er heel veel power in, maar je kan er ook heel goed rustig mee rijden. Goede remmen, rijwielgedeelte en electronica om de boel in gareel te houden dragen bij aan de veiligheid en maken dat dit een motor is die ik zelfs een beginner (die zich een beetje in kan houden) kan aanbevelen. Sterke allrounder, tot nu toe bij mij erg betrouwbaar geweest (op één puzzel probleem dat ik van de vorige eigenaar heb gekregen na).

Het alarm (optioneel) is makkelijk aan te sluiten en werkt erg goed, aanrader mocht je m niet 100% veilig kunnen stallen.

Kortom: zeker overwegen als je op zoek bent naar een supersport!




Andere vraag: ik heb een 2010 model en wil graag een USB lader aansluiten. Ik las al iets over een stekker voor accessoires achter het rechter of linker kuipdeel (ik dacht bij mij wel een losse stekker te hebben gezien), welk onderdeel moet ik hebben om hier een lader op aan te kunnen sluiten? Of toch liever direct (gezekerd) op accu?



De accessoireaansluiting is al gezekerd (want gewoon onderdeel van het normale elektrische systeem) en er komt 12V vanaf. Effe uit mijn hoofd is de maximale stroomsterkte die je eraf kan trekken 5A@12V, maar je zult even lekstroom moeten meten bij wijze van test om te kijken of de aansluiting ook wordt uitgeschakeld bij contact uit. En die test doe je dus met die omvormer aangesloten. Een 12>5V omvormer blijft namelijk gewoon stroom verbruiken, ook al zit er niets aan de 5V kant aangesloten.

Daarnaast blijft de aansluiting bij de meeste BMW’s gewoon actief zolang er stroom wordt afgenomen, en wordt er via de LIN bus (paarse draad) gecommuniceerd met het regelapparaat van de motor. Nou heeft een S1000RR een redelijk versimpeld boordnet ten opzichte van de andere modellen, dus het zou ook kunnen dat de aansluiting gewoon wordt uitgeschakeld bij contact uit. Maar ik zou het zeker even meten, voor je een paar keer met een lege (en als gevolg daarvan kapotte) accu staat.
 
Laatst bewerkt:
Alleen voor op de baan.
Ik heb nu de brembo rc blokken voor op de baan maar die vind ik in de eerste aanleg niet zo lekker bijten
 
Alleen voor op de baan.
Ik heb nu de brembo rc blokken voor op de baan maar die vind ik in de eerste aanleg niet zo lekker bijten

Dat is normaal voor carbonblokken. Als je op CPZ niet onder de 2min rijd merk je eigenlijk alleen maar de nadelen van die dingen, en worden zo nooit zo heet dat je de voordelen ervan merkt.

Ik zou een stapje terug gaan richting straatblokken, dus brembo SC. Die dingen remmen heel constant. Missen ook bite in verhouding met gewone straatsinters, maar hebben wel meer dan RC blokken.
 
Ik zit net tegen de 2 min aan Tom, soms er onder maar vrij constant 2 min omdat ik niet zo vaak vrij rij (meestal als marshal bij de Mac)
 
Ik zit net tegen de 2 min aan Tom, soms er onder maar vrij constant 2 min omdat ik niet zo vaak vrij rij (meestal als marshal bij de Mac)

Dan zou ik toch SC proberen. Tussenstapje die het prima doet. Hoe meer circuitgerichte blokken je pakt, hoe minder bite ze hebben maar hoe beter ze gaan remmen als ze heet worden. Bij straatblokken is het andersom, en de SC zit er tussenin.
 
Dan zou ik toch SC proberen. Tussenstapje die het prima doet. Hoe meer circuitgerichte blokken je pakt, hoe minder bite ze hebben maar hoe beter ze gaan remmen als ze heet worden. Bij straatblokken is het andersom, en de SC zit er tussenin.

SC is, wat Brembo blokken betreft iig de beste keus voor op de weg.
Dunlopads SPD (streetsinter) remmen vergelijkbaar trouwens en gaan langer mee,kosten minder. ;)
Zelfde in racing sinter (RDP) zijn iets heftiger en gaan ook behoorlijk lang mee.
 
Ben ik net mijn wielen aan het wisselen en dan ook mijn remblokken zie ik dat ik op straat al rij met de sc versie 😂
Dus makkelijk proberen dan volgende keer op de baan
 
Staat achterop de plaat sc dus dat moet goed zijn
Heb ze vorig jaar op eBay gekocht en ze bevallen op straat in ieder geval uitstekend
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan