S1000RR Deel 7

Vanmiddag het nuttige met het aangename gecombineerd, en erop uit geweest met de RR.
Dat geluid van die quickshifter _O- onbetaalbaar. :}
En het ding werkt beter dan mijn systeem op de ZX-10R, het sluit veel beter aan.

Ik ging het nu bijna overal doen, gewoon voor het geluid. Kippenvel. :+

Woensdag twee korte sessies op CPZ, dus vandaag en maandag weer snel terug wennen vanaf de GS.
 
Vanmiddag het nuttige met het aangename gecombineerd, en erop uit geweest met de RR.
Dat geluid van die quickshifter _O- onbetaalbaar. :}
En het ding werkt beter dan mijn systeem op de ZX-10R, het sluit veel beter aan.

Ik ging het nu bijna overal doen, gewoon voor het geluid. Kippenvel. :+

Woensdag twee korte sessies op CPZ, dus vandaag en maandag weer snel terug wennen vanaf de GS.
Dan zie ik je woensdag wel ik kan alleen nog niet marshallen omdat mijn 2019 er nog niet is dus kom met de auto
 
Top! Met welke opties/configuratie heb jij de S1000RR 2019 besteld?
ik heb de motorsport kleur besteld met daarbij natuurlijk het verplichte M pakket en dan extra nog handvatverwarming en cruisecontrol

Ik heb jammer genoeg ook al vernomen dat mijn extra set wielen niet past maar doe ze pas weg als dat allemaal zeker is en ze niet pas te maken zijn met een bus of zo want steeds banden vervangen op de carbon wielen lijkt me niet zo'n goed idee.
 
Cool. De meeste anderen van jou waren zwart toch? Ben me ook aan het oriënteren. Maar in mijn geval zou het de rode moeten worden. Ben er nog niet uit, maar dromen is ook al leuk. Ben wel benieuwd met wat voor oplossingen de aftermarket bedrijven komen voor de achter/knipperlichten en een onderkuip i.c.m. demper/vol systeem.
 
Vanavond even een paar mini klusjes aan de RR gedaan.
Maandag de remblokken doen, want ik weet niet waarom ik in oktober 200,- voor de afleverbeurt heb betaald. 8)7

Het zadel wat ik een week voor het inruilen van mijn R kocht past (uiteraard) ook op de RR. *D

DSC_1907.jpg DSC_1908.jpg
 
Cool. De meeste anderen van jou waren zwart toch? Ben me ook aan het oriënteren. Maar in mijn geval zou het de rode moeten worden. Ben er nog niet uit, maar dromen is ook al leuk. Ben wel benieuwd met wat voor oplossingen de aftermarket bedrijven komen voor de achter/knipperlichten en een onderkuip i.c.m. demper/vol systeem.
Ik heb inderdaad 3 zwarte gehad en zat ook te twijfelen hoor maar mijn vrouw vond de rode niet mooi dus werd het de motorsport kleur alleen jammer dat dan ook het M pakket er bij moet want ik had anders de gesmede wielen genomen dat scheelt €2000
volgens mij is de kentekenplaat houder niet zo heel groot en lang dus denk ook niet dat ik daar wat mee ga doen de eerste tijd en een andere uitlaat sowieso niet
 
Ik heb inderdaad 3 zwarte gehad en zat ook te twijfelen hoor maar mijn vrouw vond de rode niet mooi dus werd het de motorsport kleur alleen jammer dat dan ook het M pakket er bij moet want ik had anders de gesmede wielen genomen dat scheelt €2000
volgens mij is de kentekenplaat houder niet zo heel groot en lang dus denk ook niet dat ik daar wat mee ga doen de eerste tijd en een andere uitlaat sowieso niet
Mijn laatste twee motorfietsen parkeerde ik in de tuin. Afwachtende totdat ze een verschil zou zien. _O-

En met een andere reed ik even langs haar werk, wat vind je er van? Net afgeleverd na drie weken. :P

Maar ja, praat dan over de helft van een 2019. :+

Rijdt ze er ook op? *O*
 
Mijn laatste twee motorfietsen parkeerde ik in de tuin. Afwachtende totdat ze een verschil zou zien. _O-

En met een andere reed ik even langs haar werk, wat vind je er van? Net afgeleverd na drie weken. :P

Maar ja, praat dan over de helft van een 2019. :+

Rijdt ze er ook op? *O*
Nee ze heeft geen motorrijbewijs, wel gelest maar een keer gevallen en er daarna geen zin meer in gehad.
 
Nee ze heeft geen motorrijbewijs, wel gelest maar een keer gevallen en er daarna geen zin meer in gehad.
Hier hetzelfde, twee lessen cadeau, zelf enthousiast een kwartaal betaald, en de opvolgende les twee keer gevallen en gestopt. :Y
 
Ik heb inderdaad 3 zwarte gehad en zat ook te twijfelen hoor maar mijn vrouw vond de rode niet mooi dus werd het de motorsport kleur alleen jammer dat dan ook het M pakket er bij moet want ik had anders de gesmede wielen genomen dat scheelt €2000
volgens mij is de kentekenplaat houder niet zo heel groot en lang dus denk ook niet dat ik daar wat mee ga doen de eerste tijd en een andere uitlaat sowieso niet


Misschien had je moeten zeggen dat die 2000 die de motorsport duurder is van haar schoenen budget af gaat. Waarschijnlijk was de rode dan ineens wel mooi genoeg. })
 
Stop je met tanken zodra de spuit afslaat? Dan past er nog maar erg weinig in, ik vul er dan nog zeker een paar liter bij. Wel langzamer, anders spetter je.

Erg irritante 'feature' die versmalling in de tank.
Inmiddels redelijk uit met waarom dit gebeurt, heeft o.a. inderdaad te maken met de versmalling van de tank en het feit dat er nog meerdere liters in kunnen als je fatsoenlijk tankt.

Ik laat komend weekend de linker schakelaar onder garantie op het stuur ook vervangen, want de TRIP knop deed niets meer. Ook wordt er een nieuwe spanner gemaakt, want wanneer hij 80+ graden is ratelt hij als een oude Ducati! Ook worden er R&G Aero frame sliders op gedrukt, dus ik ben in mijn sas.

Mods die nog gedaan moeten worden: LED H7 fittingen in de koplampen, decat mod om de katalysator er onder weg te trekken en een uitlaat kiezen. BOS Supersport bevalt wel maar de look is niet wat ik zoek op een zwarte motor. Zit te denken aan een SC Project S1, maar ben bang dat te veel geluid gaat produceren. Wat vinden jullie en wat rijden jullie zelf?
 
Tanken bij de S1000RR gaat in ieder geval soepeler dan bij een aantal andere motorfietsen.
Bij mijn BMW G310GS zit een buis vlak achter de vulopening. Daar is het pas echt doseren. _O-

Woensdag voor het eerst op CPZ geweest met de RR, voorzichtig weer begonnen dit jaar.
Even wennen aan de motor, de nieuwe remblokken. De feedback van de lage bandenspanning koste mij bijna de eerste bocht.
De laatste ronde van de eerste sessie kwam het goede gevoel weer terug, de tweede sessie iets sneller.
April is meestal mijn maand nog niet om te knallen. (Vorig jaar vijf seconden sneller op de enkele R)

20190410_192604.jpg


20190410_192721.jpg


20190410_192647.jpg


De remblokkies zijn in ieder geval ook goed, het ABS gevoeld vlak voor de Tarzan.
Er gaan enkele mensen nog langzamer de bocht in dan ik. :+
 
Laatst bewerkt:
Mods die nog gedaan moeten worden: LED H7 fittingen in de koplampen, decat mod om de katalysator er onder weg te trekken en een uitlaat kiezen. BOS Supersport bevalt wel maar de look is niet wat ik zoek op een zwarte motor. Zit te denken aan een SC Project S1, maar ben bang dat te veel geluid gaat produceren. Wat vinden jullie en wat rijden jullie zelf?

Welke H7 lampjes heb je op het oog? Ik wil die ook nog voor mn 2010.

Wat betreft uitlaat: vol systeem Akrapovic zit onder de mijne, mooi geluid. Diep en zwaar, maar niet te hard (met dB killer). Met carbon demper, past erg mooi bij de grijsbruinige accenten van Blackstorm metallic.
 
Was er geen motor te leen? :+
Het was best koud - alleen maar op post of op de paddock? ;)
Heb geholpen met uitzetten van de vlaggen en zo, en moest om 18 uur op het strand zijn om strobalen af te laden voor de vereniging waar we op het strand staan met een strandhuisje dus had het druk zat
 
Heb geholpen met uitzetten van de vlaggen en zo, en moest om 18 uur op het strand zijn om strobalen af te laden voor de vereniging waar we op het strand staan met een strandhuisje dus had het druk zat
Nog meer goed werk. :} :t
 
Welke H7 lampjes heb je op het oog? Ik wil die ook nog voor mn 2010.

Wat betreft uitlaat: vol systeem Akrapovic zit onder de mijne, mooi geluid. Diep en zwaar, maar niet te hard (met dB killer). Met carbon demper, past erg mooi bij de grijsbruinige accenten van Blackstorm metallic.

Zit nou naar deze set te kijken. Prijstechnisch gewoon goed, reviews zijn ook lovend. Genoeg andere producten gevonden maar allemaal negatieve reviews over korte branduren en gewoon het geven van de geest naar verloop van tijd.

Heb je een foto van je Akra systeem? Ik gok dat ik eerst voor een decat ga maar de demper zelf zal wel voor goed zijn. Als er uiteindelijk een titanium systeem onder komt moet ik niet nogmaals een demper moeten kopen...
 
Wellicht iets voor de RR rijders hier: Originele seatcover Wit te koop voor bj 15/18.
Slot word niet mee geleverd, maar kan je overzetten vanuit het zitje.

Voor vragen stuur gerust een pb
 

Bijlagen

  • seatcover 1.jpg
    seatcover 1.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 1
  • seatcover 2.jpg
    seatcover 2.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 1
Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?

En staat met de slickmodus de traction control automatisch uit?

Thankssss!!

XX
 
Hola!

Graag wil ik deze zomer voor het eerst met mijn s1000rr het circuit op!

Op de straat rijd ik altijd in de slick modus.
Wat is wijsheid op het circuit? Ook slickmodus?

En staat met de slickmodus de traction control automatisch uit?

Thankssss!!

XX
Alle rijmodi staan uitgelegd in het eigenaars handboek :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan