S1000RR Deel 7

Ik wil geen twee gelijke lampen. :N

Kon "in den beginne" ook niet wennen aan de asymmetrische koplampen, vind het nu mooi en het "handelsmerk" van de S1000RR. :Y


Moet aan het nieuwe design nog wel ff wennen, kan niet meteen zeggen dat ik het mooier vind als het model 2012-2014. Wel weer ge-upgrade specs. :9~

Maar met de nieuwe Kawa H2 is hij misschien niet meer "the bad boy on the block"

Kijken wat daar de road versie van gaat worden.
 
Het akra uitlaatje is er ook al.

P90162377_lowRes.jpg
 
Gisteren en vandaag binnendoor van Luik naar Huldange gereden, en dan verder naar Vianden (Luxemburg). Heel leuke wegen daar in Luxemburg. Zeer goed asfalt en fantastische kronkelwegen.
Vooral op die kronkelwegen blijf je je verbazen over dat vermogen van die BMW. :)
Merkte vandaag wel dat als ik rem met enkel de achterrem, en abs grijpt in dat mijn abs-lampje niet knippert. Is dit normaal ? kan er in de handleiding niets over vinden.
 
okay.......ik ga mijn HP4 dus niet voor die nieuwe inruilen.........verklaar me gek, maar de nieuwe doet me niet veel :(

Dat witte vlak op die rode, dat blauwe vlak op de motorsport.........tjezus, dat moet gewoon carbon zwart aub.

De toerenteller vind ik ook gekunsteld, het display is uitgebreider met allerlei zaken waar je toch niet naar kan kijken op het moment van gasgeven, belangrijkste; een olie temp indicator zit d`r dan weer niet op, maar wel een buitentemp meter.........WTF :+ gemiste kans....

Paar PK winst voor de bühne, paar kg minder idem, ik begrijp van andere fora dat rond de 4K RPM er een dip in de koppelkromme zit, daar wil je hem ook niet echt hebben lijkt me FWIW

De QS die nu up and down kan vind ik dan weer super !

Al met al vind ik het ietwat teleurstellend als ik zo vrij mag zijn.......
 
Laatst bewerkt:
okay.......ik ga mijn HP4 dus niet voor die nieuwe inruilen.........verklaar me gek, maar de nieuwe doet me niet veel :(

Dat witte vlak op die rode, dat blauwe vlak op de motorsport.........tjezus, dat moet gewoon carbon zwart aub.

De toerenteller vind ik ook gekunsteld, het display is uitgebreider met allerlei zaken waar je toch niet naar kan kijken op het moment van gasgeven, belangrijkste; een olie temp indicator zit d`r dan weer niet op, maar wel een buitentemp meter.........WTF :+ gemiste kans....

Paar PK winst voor de bühne, paar kg minder idem, ik begrijp van andere fora dat rond de 4K RPM er een dip in de koppelkromme zit, daar wil je hem ook niet echt hebben lijkt me FWIW

De QS die nu up and down kan vind ik dan weer super !

Al met al vind ik het ietwat teleurstellend als ik zo vrij mag zijn.......

Best handig hoor, zowel voor op de baan als op straat...
 
vraag me af of deze QS ook op de HP4 zou passen?
Wel handig zo'n blip ding erop.
 
Laatst bewerkt:
Don't see any added value in downshifting with it at the track. I still wanna control my engine brake myself. Also I think the bike got kinda girly with the new front. Those extra horses I already have, suspension that does what I want and engine adjusted for pure fun.
I'll pass on this another facelift model and wait for something more, whenever that comes.
 
By the way Edwin, I'm getting that shift assist pro for my GS, you can try it out when it's done to get an idea. But again, I'm ding it cause I'm interested in upshifting with it.
 
Alle nieuwe 2015 opties zitten bij mij al op de HP4 plus dat ik hem er beter uit vindt zien dan de 2015 modellen. Denk wel dat ze e.e.a. qua afstelling, geometrie (lees rideability) wat verder hebben verfijnt, maar das voor mij niet genoeg om de overstap te maken. Goran zeker als je het op je GS hebt zitten wil ik het wel even uitproberen :)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje... ik wil een paar extra velgen voor de HP4 aanschaffen voor slicks op het circuit. Heeft iemand een idee welk merk hier de juiste velgen voor heeft?
 
Vraagje... ik wil een paar extra velgen voor de HP4 aanschaffen voor slicks op het circuit. Heeft iemand een idee welk merk hier de juiste velgen voor heeft?

PVM heeft mooie velgen:
http://pvm.de/en/wheels/forged-6-spoke-rear-wheel/
http://pvm.de/en/showroom/bmw-s1000rr-hp4/

OZ heeft mooie velgen:
http://www.ozracing.com/motorbike_wheels_var/OZ MOTORBIKE/34527/OZ MOTORBIKE/CATTIVA R/34529.aspx

En in Engelse motorboekjes kom je heel vaak deze carbon velgen tegen.
http://www.ozracing.com/motorbike_wheels_var/OZ MOTORBIKE/34527/OZ MOTORBIKE/CATTIVA R/34529.aspx

Persoonlijk zou ik alleen alluminium velgen nemen.
genoeg keus ;)
 
ok, het neusje valt mee... moet het toch ff in real-life zien...

(ben toch wel benieuwd wat Yamaha gaat brengen voor 2015... en of BMW de kinderziektes aangepakt heeft)

de tijd zal het leren...
 
Nou, heb m vandaag gezien op de Intermot.

Mixed feelings....

De motorsportkleur is heel gaaf qua kleurverdeling, de rest sprak me niet zo aan.

Het lijnenspel in de kuipen is complexer maar vond het persoonlijk gaaf gedaan.

Cruisecontrol, klinkt raar op een supersport maar ik vind het een handige feature (en wil je het niet dan kan je hem ook zonder krijgen). Bovendien is de enige toevoeging een knopje op je stuur. Big deal zeg.

Windscherm loopt ook verder door, zal wel een stuk schelen.

Moar power natuurlijk...

En voor de mensen die niet graag geld uitgeven aan een uitlaat, alle milieuzooi zit in of vlak voor de demper, de bochten vind ik persoonlijk nog steeds een stuk lelijker dan een geile akra tiet bochtenset, maar met alleen een andere demper komt er nu in ieder geval geluid uit in tegenstelling tot de vorige generaties. Wat ik wel een beetje vreemd vond bij het model in motorsportkleuren, is dat er op het A4tje met specificaties (wat bij iedere motor staat) stond dat er een Akrapovic volledig systeem onder zat, terwijl er enkel een slip-on op zat.

DDC.

Oh, en een next-gen shift assist.

Maar ook wat minpuntjes;

Die neus, ik vind hem niet mooi. En dan bedoel ik niet het gebrek aan lichtopbrengst uit de voorkant (geen optionele LED koplamp, gemiste kans, de RSV4 deed het met halogeenlampen een heel, heeeeel stuk beter), maar dat rare horizontale flapje wat me op de een of andere manier deed denken aan de kop van de nieuwe ZX10, in negatieve zin.

De zwarte zijkappen op de tank en die gelakte cover aan de bovenkant (met dat patroon er in) zijn vervangen door een grote plastic iets. Op de in motorsportkleuren uitgevoerde versie was ie meegespoten geloof ik en viel het nog wel mee. Maar op de rode was dit ding wit en zag het er echt lelijk en goedkoop uit.

Nog steeds dezelfde fragiele knoppenwinkel aan het stuur (ja, ik vind ze mooi, en ja, ze gaan om de haverklap stuk).

En zoals ik al zei, nog steeds een enkel halogeenlampje als dimlicht, de LED verlichting waar ze de rest van de modellen mee uit rusten was (ook niet optioneel) te vinden.
 
Yeah, The Nose it should be called. Ugly as hell, reminds me of dolphins nose. On the other hand the kawa looks like a hammerhead shark with those fugly wings all around.
I'll be waiting for a S1000RR, this second facelift went in the wrong direction into opinion.
Today at intermot we saw also the new Suzuki.
Standard with ABS, so groundbreaking!!!
And the new racing colors just feel so fast even when it's standing!
 
Terug
Bovenaan Onderaan