S1000RR Deel 7

Woensdag weer twee sessies en ongeveer tien rondjes kunnen knallen op CPZ.
Het was hakken en zagen in plaats van chirurgisch rijden, maar het resultaat mocht er wel zijn aangezien het geen hele circuitdag was (2.09).
Met een beetje rust valt er meer te halen. :P

IMG_20190731_164337 web.jpg


En ik was zeker tien kilo zwaarder inclusief doorweekte handschoenen en leren pak. _O-
 
Woensdag weer twee sessies en ongeveer tien rondjes kunnen knallen op CPZ.
Het was hakken en zagen in plaats van chirurgisch rijden, maar het resultaat mocht er wel zijn aangezien het geen hele circuitdag was (2.09).
Met een beetje rust valt er meer te halen. :P

Bekijk bijlage 1414611

En ik was zeker tien kilo zwaarder inclusief doorweekte handschoenen en leren pak. _O-
En windje mee op het rechte eind 😜
 
En windje mee op het rechte eind 😜
Jij als Marshall? :)

Ik had nog een halve Ritalin vrij laat genomen, maar het werkte niet.
Nog nooit zoveel incidentjes gehad op de baan, twee kleine uitstapjes door het zand, vijf keer uit de versnelling.

En bij het vlaggen ging er (weer) iemand onderuit na post 12. Met de porto verstijfde ik al met vlaggen. Multitasken. 8)7 :')
Misschien maar dispensatie aanvragen voor het op post staan.
 
Woensdag weer twee sessies en ongeveer tien rondjes kunnen knallen op CPZ.
Het was hakken en zagen in plaats van chirurgisch rijden, maar het resultaat mocht er wel zijn aangezien het geen hele circuitdag was (2.09).
Met een beetje rust valt er meer te halen. :P

Bekijk bijlage 1414611

En ik was zeker tien kilo zwaarder inclusief doorweekte handschoenen en leren pak. _O-
2.09? Barry reed 2.10 op z'n cb500 :+
 
Jij als Marshall? :)

Ik had nog een halve Ritalin vrij laat genomen, maar het werkte niet.
Nog nooit zoveel incidentjes gehad op de baan, twee kleine uitstapjes door het zand, vijf keer uit de versnelling.

En bij het vlaggen ging er (weer) iemand onderuit na post 12. Met de porto verstijfde ik al met vlaggen. Multitasken. 8)7 :')
Misschien maar dispensatie aanvragen voor het op post staan.
Nee weer niet als marshal de marshal verzekering wilde mij niet verzekeren omdat hij te duur is ze gaan maar tot €25000,- en als ik in dienst ben als marshal wil ik wel verzekerd zijn.
Wilde nog wel op de motor komen maar moest iemand ophalen en het was klote weer om die tijd.
18 september kijk ik wel weer dan ga ik misschien wel Vrijrijden als we nog geen verzekering hebben.
 
2.09? Barry reed 2.10 op z'n cb500 :+
Ik heb hem gezien en dat is zeker knap.
Zijn eerste sessie ging in 2.12.

Hij zal ook wel (nog) in betere conditie zijn dan ik. Zijn motor niet is voor een CB500 ook bijzonder uitgerust. :+ ;)

Ik had al twee maanden niet gereden op CPZ, ook de circuitdag overgeslagen. -O-
Eigenlijk mocht ik niet rijden wegens een biopsie onder verdoving dezelfde dag.

Misschien kan hij eens voorrijden zodat ik kan zien hoe hij dat doet. :9 Ik ben niet ingehaald of kon ergens aanpikken om eens te kijken/genieten.
 
Laatst bewerkt:
Nee weer niet als marshal de marshal verzekering wilde mij niet verzekeren omdat hij te duur is ze gaan maar tot €25000,- en als ik in dienst ben als marshal wil ik wel verzekerd zijn.
Wilde nog wel op de motor komen maar moest iemand ophalen en het was klote weer om die tijd.
18 september kijk ik wel weer dan ga ik misschien wel Vrijrijden als we nog geen verzekering hebben.
Hij te duur = de motor? 8)7 :9

Het was zeker gruwelijk weer. Ik had zelf regen vanaf Schiedam tot aan de afslag Haarlem.
Met bakken uit de hemel. Mijn leren pak en handschoenen waren later in de avond nog door en door nat. _O-
 
Hallo MF-ere!

Even een vraagje... hoeveel km kun je eigenlijk met een blok doen. Is 50000 km erg veel ?

De s1000rr die ik heb gezien heeft deze stand. Hij is wel helemaal standaard. Niks aan veranderd. En bmw afgestempeld tot 47000. Verder smetteloze staat.
 
Als je hem inruilt is het hoog en als je hem koopt kan het makkelijk hoor je altijd maar het ligt natuurlijk aan degene die er op gereden heeft en het onderhoud.

Dat hij er smetteloos uitziet kan ook inhouden dat er mee geraced is met andere kuipen en de originele op zolder hebben gelegen dus gewoon goed kijken is het advies.
 
Liefhebbers voor Assen met de nieuwe RR? 20 t/m 22 Aug. 1, 2 of 3 daagse training tevens deelname met eigen motorfiets mogelijk. Training van Troy Corser.

plaats boeken

59957382_417274972391250_4435827710614306816_o.jpg
 
Hallo MF-ere!

Even een vraagje... hoeveel km kun je eigenlijk met een blok doen. Is 50000 km erg veel ?

De s1000rr die ik heb gezien heeft deze stand. Hij is wel helemaal standaard. Niks aan veranderd. En bmw afgestempeld tot 47000. Verder smetteloze staat.
Ik heb bij introductie gelezen dat BMW wil dat hij 100.000 kilometer moet halen bij sportief gebruik. :)

Het aantal revisies bij circuitgebruik valt mij wel op.
 
Hallo MF-ere!

Even een vraagje... hoeveel km kun je eigenlijk met een blok doen. Is 50000 km erg veel ?

De s1000rr die ik heb gezien heeft deze stand. Hij is wel helemaal standaard. Niks aan veranderd. En bmw afgestempeld tot 47000. Verder smetteloze staat.
Maatje van me heeft zijn 2010 S1000rr met ruim 68k dit jaar ingeruild, ding liep nog als een zonnetje.
Hij is goed gebruikt, verre ritten, trackdays enz, maar optijd zijn beurten gehad daar is nooit op bezuinigd.
Ik denk dat het daarmee valt of staat met die km stand , optijd verse olie, motor warm rijden, niet onnodig revven enz.
De motor is gebouwd om hard te rijden dus in het: "is van een oud vrouwtje geweest" en "de motor heeft altijd binnen gestaan"geloof ik niet in._O-

Ik denk dat je per motor moet kijken hoe deze onderhouden is, ik heb gsxr's gezien bij Hoegee met 100k+ op de klok die beter liepen dan motoren met 20/30k op de klok.

Het gaat hier dan wel om motoren die alleen voor op straat worden gebruikt en afentoe een trackday.
 
Maatje van me heeft zijn 2010 S1000rr met ruim 68k dit jaar ingeruild, ding liep nog als een zonnetje.
Hij is goed gebruikt, verre ritten, trackdays enz, maar optijd zijn beurten gehad daar is nooit op bezuinigd.
Ik denk dat het daarmee valt of staat met die km stand , optijd verse olie, motor warm rijden, niet onnodig revven enz.
De motor is gebouwd om hard te rijden dus in het: "is van een oud vrouwtje geweest" en "de motor heeft altijd binnen gestaan"geloof ik niet in._O-

Ik denk dat je per motor moet kijken hoe deze onderhouden is, ik heb gsxr's gezien bij Hoegee met 100k+ op de klok die beter liepen dan motoren met 20/30k op de klok.

Het gaat hier dan wel om motoren die alleen voor op straat worden gebruikt en afentoe een trackday.
Op tijd zijn beurten?
Ik heb dit jaar drie keer de olie ververst.
Alleen de tweede keer de kilometerstand bijgehouden.
Althans.. na commentaar.. en ik kwam op 375 gereden kilometers.

Na aankoop in oktober 2018 heb ik misschien 1.500 kilometer gereden.
Dus qua slijtage ben ik vast op tijd. :+
 
Op tijd zijn beurten?
Ik heb dit jaar drie keer de olie ververst.
Alleen de tweede keer de kilometerstand bijgehouden.
Althans.. na commentaar.. en ik kwam op 375 gereden kilometers.

Na aankoop in oktober 2018 heb ik misschien 1.500 kilometer gereden.
Dus qua slijtage ben ik vast op tijd. :+
Uitzonderingen daargelaten_O-
 
Hallo. Willem hier, regio Den Bosch. Nee, ik rijd geen S1000RR, maar ben wel zeer geinteresseerd in sportmotoren.

Zelf rijd ik een R-model, de R1200ST. Dat is motor nummer 4 inmiddels:
  • Begonnen met een K100RS - weggedaan op zoek naar meer PK's
  • K1200RS - lekker veel power maar lastig in de bochten vanwege het hoge zwaartepunt (tank!) en klein stuur, waardoor-ie iedere bocht "in viel"
  • R1150RS - omdat ik dacht dat een lichtere motor prettiger zou rijden dan de zware K-modellen. Weggedaan omdat-ie bij lange na niet sportief genoeg was, te weining PK's
  • Huidige motor R1200ST - bijzonder model, eigenwijze vormgeving, sportief genoeg voor op de snelweg, veel trekkracht bij lagere toeren.
Ik rijd al 30 jaar en ik merk dat ik eigenlijk steeds sportiever (harder, scherper) ben gaan tijden en dat ook heel erg leuk vind. Daarom heb ik eind juli mijn allereerste circuittrainng gedaan (Zandvoort, Racecracks). Dat was hartstikke leuk !

Uiteraard kwam ik er ook achter - zoals ik wel had verwacht - dat mijn R he-le-maal geen racemotor is, haha. Topsnelheid genoeg maar daar heb je niet zoveel aan op een circuit waar je maar maximaal 500 meter de tijd hebt om snelheid te maken voordat je weer moet afremmen om met de juiste snelheid en de juiste lijn een volgende bocht in te sturen. Wat ik denk dat mijn motor mist, is acceleratievermogen, het vermogen om SNEL naar een hoge snelheid te komen. Dat zal voornamelijk te maken hebben met het blok, maar ook met het gewicht, neem ik aan.

Dus nu vraag ik mezelf wat ik zal doen. Als ik een echte racer aanschaf - ohoh wat is die S1000RR mooi..... - dan krijg ik mn vrouw nooit meer mee achterop... en het is wel erg leuk als ze af en toe mee gaat. Als ik blijf rijden op de R1200ST dan zal ik al vrij snel moeten accepteren dat ik niet verder kom met dat circuit rijden (ik heb nu niveau 1 gedaan; vanaf niveau 1+ of 2 wordt een racer noodzakelijk).

Nou Willem, dan koop je toch een racemotor erbij? Goed sparen, krantenwijk, mn vrouw heel lief aankijken.... haha

Wat ik me wel echt afvraag: waarom is er eigenlijk geen BMW S750RR? BMW heeft nu maar twee sportmotoren in hun programma, de R1250RS en de S1000RR, en daar zit een gat van ruim 70PK tussen. Dus als je wil racen dan moet je kiezen voor een boxer met pak 'm beet 135PK, of een S1000RR met 200PK, daar zit niks tussen. Ja, ik weet dat er ook nog een S1000R is met 160PK maar dat is niet echt een racer, toch?

Anyway, food for thought. Luxe problemen weliswaar, maar leuk om over te dromen haha.

Groet,
Willem
 
Hallo. Willem hier, regio Den Bosch. Nee, ik rijd geen S1000RR, maar ben wel zeer geinteresseerd in sportmotoren.

Zelf rijd ik een R-model, de R1200ST. Dat is motor nummer 4 inmiddels:
  • Begonnen met een K100RS - weggedaan op zoek naar meer PK's
  • K1200RS - lekker veel power maar lastig in de bochten vanwege het hoge zwaartepunt (tank!) en klein stuur, waardoor-ie iedere bocht "in viel"
  • R1150RS - omdat ik dacht dat een lichtere motor prettiger zou rijden dan de zware K-modellen. Weggedaan omdat-ie bij lange na niet sportief genoeg was, te weining PK's
  • Huidige motor R1200ST - bijzonder model, eigenwijze vormgeving, sportief genoeg voor op de snelweg, veel trekkracht bij lagere toeren.
Ik rijd al 30 jaar en ik merk dat ik eigenlijk steeds sportiever (harder, scherper) ben gaan tijden en dat ook heel erg leuk vind. Daarom heb ik eind juli mijn allereerste circuittrainng gedaan (Zandvoort, Racecracks). Dat was hartstikke leuk !

Uiteraard kwam ik er ook achter - zoals ik wel had verwacht - dat mijn R he-le-maal geen racemotor is, haha. Topsnelheid genoeg maar daar heb je niet zoveel aan op een circuit waar je maar maximaal 500 meter de tijd hebt om snelheid te maken voordat je weer moet afremmen om met de juiste snelheid en de juiste lijn een volgende bocht in te sturen. Wat ik denk dat mijn motor mist, is acceleratievermogen, het vermogen om SNEL naar een hoge snelheid te komen. Dat zal voornamelijk te maken hebben met het blok, maar ook met het gewicht, neem ik aan.

Dus nu vraag ik mezelf wat ik zal doen. Als ik een echte racer aanschaf - ohoh wat is die S1000RR mooi..... - dan krijg ik mn vrouw nooit meer mee achterop... en het is wel erg leuk als ze af en toe mee gaat. Als ik blijf rijden op de R1200ST dan zal ik al vrij snel moeten accepteren dat ik niet verder kom met dat circuit rijden (ik heb nu niveau 1 gedaan; vanaf niveau 1+ of 2 wordt een racer noodzakelijk).

Nou Willem, dan koop je toch een racemotor erbij? Goed sparen, krantenwijk, mn vrouw heel lief aankijken.... haha

Wat ik me wel echt afvraag: waarom is er eigenlijk geen BMW S750RR? BMW heeft nu maar twee sportmotoren in hun programma, de R1250RS en de S1000RR, en daar zit een gat van ruim 70PK tussen. Dus als je wil racen dan moet je kiezen voor een boxer met pak 'm beet 135PK, of een S1000RR met 200PK, daar zit niks tussen. Ja, ik weet dat er ook nog een S1000R is met 160PK maar dat is niet echt een racer, toch?

Anyway, food for thought. Luxe problemen weliswaar, maar leuk om over te dromen haha.

Groet,
Willem

een 1250 rs is geen racer, dat is een toerfiets.
 
[...] Ja, ik weet dat er ook nog een S1000R is met 160PK maar dat is niet echt een racer, toch?

Anyway, food for thought. Luxe problemen weliswaar, maar leuk om over te dromen haha.

Groet,
Willem
Met de S1000R rij je misschien wel makkelijker op het circuit dan met de dubbele R.
En met 160 pk kan je gekwalificeerd worden voor de snelste groep van de MSL cup.
Dat deed ik in 2010 met een ZX10R en werd bij de race, als derde gestart, niet ingehaald.
Dezelfde tijden reed ik vorig jaar met de S1000R.

Je kan ook een S1000RR huren voor een sessie op het circuit.
Of, zoals bij Trackdays4all, een Panigale.
Kan je het eens proberen.

Maar een 'goeiekope' GSX-R1000 K3 -of vergelijkbaars en toch snel- heb je er ook voor weinig bij.
Beetje ervaring opdoen. :]
 
Uitzonderingen daargelaten_O-

Is dat olie verversen zelf te doen ? Carter stop er uit. Olie laten aflopen. Oliefilter wissel en weer vullen ??

Dit deed ik bij mijn ktm. Bleek het heel anders te gaan. Meerdere kamers , dus uiteindelijk bij de dealer gedaan.

Welke olie gebruiken jullie op de s1000rr? (2010)
 
Is dat olie verversen zelf te doen ? Carter stop er uit. Olie laten aflopen. Oliefilter wissel en weer vullen ??

Dit deed ik bij mijn ktm. Bleek het heel anders te gaan. Meerdere kamers , dus uiteindelijk bij de dealer gedaan.

Welke olie gebruiken jullie op de s1000rr? (2010)
Bij de S1000RR is het inderdaad gewoon basic werk.
Geen moeilijke ontluchtingen.

Ik gebruik de voorgeschreven 5W40 'wokolie'.
In mijn geval bij de Action vandaan. :+

Maar de Valvoline heeft de hoogste API en JASO MA2.
Dus voldoet aan alle keuren.

Als ik weer olie voor de GS moet bestellen dan neem ik de originele BMW olie (=Shell) gelijk mee bij Motoroel100.de :) , want voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan