MasterTommy
MF veteraan
Wat heb je er voor over?Ik probeer al zowat een jaar uit te vissen waar öhshit zijn gereedschap* vast mag houden. Betaald*.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat heb je er voor over?Ik probeer al zowat een jaar uit te vissen waar öhshit zijn gereedschap* vast mag houden. Betaald*.
Wat heb je er voor over?
Nee, de topics moeten sinds de nieuwe forumsoftware gewoon eindeloos doorlopen.Moet er niet een nieuw deeltje gemaakt worden
En windje mee op het rechte eindWoensdag weer twee sessies en ongeveer tien rondjes kunnen knallen op CPZ.
Het was hakken en zagen in plaats van chirurgisch rijden, maar het resultaat mocht er wel zijn aangezien het geen hele circuitdag was (2.09).
Met een beetje rust valt er meer te halen.
Bekijk bijlage 1414611
En ik was zeker tien kilo zwaarder inclusief doorweekte handschoenen en leren pak.
Jij als Marshall?En windje mee op het rechte eind
2.09? Barry reed 2.10 op z'n cb500Woensdag weer twee sessies en ongeveer tien rondjes kunnen knallen op CPZ.
Het was hakken en zagen in plaats van chirurgisch rijden, maar het resultaat mocht er wel zijn aangezien het geen hele circuitdag was (2.09).
Met een beetje rust valt er meer te halen.
Bekijk bijlage 1414611
En ik was zeker tien kilo zwaarder inclusief doorweekte handschoenen en leren pak.
Nee weer niet als marshal de marshal verzekering wilde mij niet verzekeren omdat hij te duur is ze gaan maar tot €25000,- en als ik in dienst ben als marshal wil ik wel verzekerd zijn.Jij als Marshall?
Ik had nog een halve Ritalin vrij laat genomen, maar het werkte niet.
Nog nooit zoveel incidentjes gehad op de baan, twee kleine uitstapjes door het zand, vijf keer uit de versnelling.
En bij het vlaggen ging er (weer) iemand onderuit na post 12. Met de porto verstijfde ik al met vlaggen. Multitasken.
Misschien maar dispensatie aanvragen voor het op post staan.
Ik heb hem gezien en dat is zeker knap.2.09? Barry reed 2.10 op z'n cb500
Hij te duur = de motor?Nee weer niet als marshal de marshal verzekering wilde mij niet verzekeren omdat hij te duur is ze gaan maar tot €25000,- en als ik in dienst ben als marshal wil ik wel verzekerd zijn.
Wilde nog wel op de motor komen maar moest iemand ophalen en het was klote weer om die tijd.
18 september kijk ik wel weer dan ga ik misschien wel Vrijrijden als we nog geen verzekering hebben.
Ik heb bij introductie gelezen dat BMW wil dat hij 100.000 kilometer moet halen bij sportief gebruik.Hallo MF-ere!
Even een vraagje... hoeveel km kun je eigenlijk met een blok doen. Is 50000 km erg veel ?
De s1000rr die ik heb gezien heeft deze stand. Hij is wel helemaal standaard. Niks aan veranderd. En bmw afgestempeld tot 47000. Verder smetteloze staat.
Maatje van me heeft zijn 2010 S1000rr met ruim 68k dit jaar ingeruild, ding liep nog als een zonnetje.Hallo MF-ere!
Even een vraagje... hoeveel km kun je eigenlijk met een blok doen. Is 50000 km erg veel ?
De s1000rr die ik heb gezien heeft deze stand. Hij is wel helemaal standaard. Niks aan veranderd. En bmw afgestempeld tot 47000. Verder smetteloze staat.
Op tijd zijn beurten?Maatje van me heeft zijn 2010 S1000rr met ruim 68k dit jaar ingeruild, ding liep nog als een zonnetje.
Hij is goed gebruikt, verre ritten, trackdays enz, maar optijd zijn beurten gehad daar is nooit op bezuinigd.
Ik denk dat het daarmee valt of staat met die km stand , optijd verse olie, motor warm rijden, niet onnodig revven enz.
De motor is gebouwd om hard te rijden dus in het: "is van een oud vrouwtje geweest" en "de motor heeft altijd binnen gestaan"geloof ik niet in.
Ik denk dat je per motor moet kijken hoe deze onderhouden is, ik heb gsxr's gezien bij Hoegee met 100k+ op de klok die beter liepen dan motoren met 20/30k op de klok.
Het gaat hier dan wel om motoren die alleen voor op straat worden gebruikt en afentoe een trackday.
Uitzonderingen daargelatenOp tijd zijn beurten?
Ik heb dit jaar drie keer de olie ververst.
Alleen de tweede keer de kilometerstand bijgehouden.
Althans.. na commentaar.. en ik kwam op 375 gereden kilometers.
Na aankoop in oktober 2018 heb ik misschien 1.500 kilometer gereden.
Dus qua slijtage ben ik vast op tijd.
Hallo. Willem hier, regio Den Bosch. Nee, ik rijd geen S1000RR, maar ben wel zeer geinteresseerd in sportmotoren.
Zelf rijd ik een R-model, de R1200ST. Dat is motor nummer 4 inmiddels:
Ik rijd al 30 jaar en ik merk dat ik eigenlijk steeds sportiever (harder, scherper) ben gaan tijden en dat ook heel erg leuk vind. Daarom heb ik eind juli mijn allereerste circuittrainng gedaan (Zandvoort, Racecracks). Dat was hartstikke leuk !
- Begonnen met een K100RS - weggedaan op zoek naar meer PK's
- K1200RS - lekker veel power maar lastig in de bochten vanwege het hoge zwaartepunt (tank!) en klein stuur, waardoor-ie iedere bocht "in viel"
- R1150RS - omdat ik dacht dat een lichtere motor prettiger zou rijden dan de zware K-modellen. Weggedaan omdat-ie bij lange na niet sportief genoeg was, te weining PK's
- Huidige motor R1200ST - bijzonder model, eigenwijze vormgeving, sportief genoeg voor op de snelweg, veel trekkracht bij lagere toeren.
Uiteraard kwam ik er ook achter - zoals ik wel had verwacht - dat mijn R he-le-maal geen racemotor is, haha. Topsnelheid genoeg maar daar heb je niet zoveel aan op een circuit waar je maar maximaal 500 meter de tijd hebt om snelheid te maken voordat je weer moet afremmen om met de juiste snelheid en de juiste lijn een volgende bocht in te sturen. Wat ik denk dat mijn motor mist, is acceleratievermogen, het vermogen om SNEL naar een hoge snelheid te komen. Dat zal voornamelijk te maken hebben met het blok, maar ook met het gewicht, neem ik aan.
Dus nu vraag ik mezelf wat ik zal doen. Als ik een echte racer aanschaf - ohoh wat is die S1000RR mooi..... - dan krijg ik mn vrouw nooit meer mee achterop... en het is wel erg leuk als ze af en toe mee gaat. Als ik blijf rijden op de R1200ST dan zal ik al vrij snel moeten accepteren dat ik niet verder kom met dat circuit rijden (ik heb nu niveau 1 gedaan; vanaf niveau 1+ of 2 wordt een racer noodzakelijk).
Nou Willem, dan koop je toch een racemotor erbij? Goed sparen, krantenwijk, mn vrouw heel lief aankijken.... haha
Wat ik me wel echt afvraag: waarom is er eigenlijk geen BMW S750RR? BMW heeft nu maar twee sportmotoren in hun programma, de R1250RS en de S1000RR, en daar zit een gat van ruim 70PK tussen. Dus als je wil racen dan moet je kiezen voor een boxer met pak 'm beet 135PK, of een S1000RR met 200PK, daar zit niks tussen. Ja, ik weet dat er ook nog een S1000R is met 160PK maar dat is niet echt een racer, toch?
Anyway, food for thought. Luxe problemen weliswaar, maar leuk om over te dromen haha.
Groet,
Willem
Met de S1000R rij je misschien wel makkelijker op het circuit dan met de dubbele R.[...] Ja, ik weet dat er ook nog een S1000R is met 160PK maar dat is niet echt een racer, toch?
Anyway, food for thought. Luxe problemen weliswaar, maar leuk om over te dromen haha.
Groet,
Willem
Uitzonderingen daargelaten
Bij de S1000RR is het inderdaad gewoon basic werk.Is dat olie verversen zelf te doen ? Carter stop er uit. Olie laten aflopen. Oliefilter wissel en weer vullen ??
Dit deed ik bij mijn ktm. Bleek het heel anders te gaan. Meerdere kamers , dus uiteindelijk bij de dealer gedaan.
Welke olie gebruiken jullie op de s1000rr? (2010)
Castrol vol synthetische of motul 300v
Allebei 5w40