S1000RR Deel 7

Ik ben aan het dubben over een einddemper voor de s1000rr

Zit nu een originele op

Mijn oog is gevallen op een termignoni (shorty) of een akra EVO titanium shorty.

Ik vind alleen maar filmpjes op YouTube met complete systemen .

Maar krijg ik er een beetje leuk geluid uit met 1 van deze dempers ?

Toevallig iemand hier dat 1 van deze 2 heeft.

Hoop op een leuk soundje
 
A4C5FB1E-5A7F-4119-BDCB-13843231A108.png
C4D81FAC-C18D-43C6-B7D3-6A9DCDF665F9.png
 
Is dat hetzelfde als een k&n filter... omdat ik las dat oem het beste is.

Is dat filter nog nieuw ? En wat wil je er voor hebben?
 
Is niet nieuw maar gebruikt in mijn 2015
Maar deze is net als k&n schoon te maken en weer in te oliën
Ik ga het nog ff nakijken maar volgens mij past hij niet in de 2019 en als dat zo is mag je hem hebben voor de verzendkosten.
 
Bij de S1000RR is het inderdaad gewoon basic werk.
Geen moeilijke ontluchtingen.

Ik gebruik de voorgeschreven 5W40 'wokolie'.
In mijn geval bij de Action vandaan. :+

Maar de Valvoline heeft de hoogste API en JASO MA2.
Dus voldoet aan alle keuren.

Als ik weer olie voor de GS moet bestellen dan neem ik de originele BMW olie (=Shell) gelijk mee bij Motoroel100.de :) , want voor de prijs hoef je het ook niet te laten.


Dat gaat de koppeling van een S1000rr niet fijn vinden,draait in dezelfde olie.

Gewoon via internet castrol power rs racing 5w40 erin....
 
Dat gaat de koppeling van een S1000rr niet fijn vinden,draait in dezelfde olie.

Gewoon via internet castrol power rs racing 5w40 erin....
Valvoline 5W40 heeft JASO MA2 keur. :P

Maar in Techno 5W40 zitten ook geen friction modifiers.
Die ook vele jaren in diverse motoren gebruikt. ;)
 
Moet je bij een akra einddemper ook al de software laten aanpassen ? Of alleen bij een compleet systeem ?
Je moet niets. :+

Ik heb vier keer een motor op de bank gehad met alleen een andere uitlaat.
In alle gevallen hoefde de mapping niet aangepast te worden.
Bovenin het toerenbereik komt soms voor zei Ruud Fredriks / Tovami Goes.
Maar meestal zag hij geen verschil.
 
Heeft iemand hier nog een rechter zij paneel voor de eerste generatie S1000RR liggen, in t zwart? Mijne is beschadigd nadat er iets tegenaan is gevallen (gelukkig niet andersom).
 
Voor de geïnteresseerde heb ik nog een zgan seatcover liggen in het wit uitgevoerd voor een S1000rr 15-18 model.
Het slotje kan je overzetten vanuit je zadel.
Bij interesse stuur maar een PB

cover 3.jpg
 

Bijlagen

  • cover 5.jpg
    cover 5.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 5
  • cover.jpg
    cover.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 6
Hi all,

Ik heb een vraagje mbt mijn s1000rr. Hij verbruik 1 liter olie op 1000KM en daarnaast krijg ik tijdens het rijden regelmatig een motorstoring.

Ik heb deze BMW S1000RR van het bouwjaar 2013 overgenomen in maart dit jaar van een particulier zonder aantoonbaar onderhoudshistorie(volgens hem zwart gedaan).
Bleek op 6000 KM onder garantie bij BMW een nieuw blok onder zijn gekomen, dit klopt (frame nr opgevraagd bij BMW). In het totaal stond er toen 23K op, waarvan dus 18K op het nieuwe blok.

Het olieverbruik had ik al vrij snel in de gaten na +- twee maanden. Ik heb een paar weken terug de oliekering laten vervangen en het blok laten flushen, maar nog steeds verbruikt de motor 1 liter op 1000 KM.

Ik heb na 3 weken in het bezit zijn van de motor de standaard uitlaten laten vervangen voor een custommade uitlaat van Pajic racing, met Akrapovic einddemper.
In de standaard uitlaat is te zien dat er iets niet helemaal juist is met de verbranding (lijkt mij). Zie onderstaande foto.
dd.jpg


De motorstoring is sinds ik de oliekering heb laten vervangen. Hier krijg ik tijdens het rijden, vaak 100 KMH+ dat hij in een noodstand slaat. Als ik het contact uit en aan zet en start is het meteen weg... De eerste keer was het schrikken, nu doe ik tijdens het rijden kopeling in, uit en aan, kopeling los en weer verder rijden.


Kan iemand enige indicatie geven wat dit kan zijn. Zuigerveer? Cilinderwand?


Alvast bedankt!!

Groeten,

Ivar
 
Terug
Bovenaan Onderaan