Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb van Ahnendorp wel eens gehoord dat s1000rr's gevoelig zijn voor het krijgen van ovale cilinders onderin (vooral bij circuit gebruik). Mijne is detijds ook gehoond omdat hij een klein beetje olie gebruikte, daarna was het over.Hi all,
Ik heb een vraagje mbt mijn s1000rr. Hij verbruik 1 liter olie op 1000KM en daarnaast krijg ik tijdens het rijden regelmatig een motorstoring.
Ik heb deze BMW S1000RR van het bouwjaar 2013 overgenomen in maart dit jaar van een particulier zonder aantoonbaar onderhoudshistorie(volgens hem zwart gedaan).
Bleek op 6000 KM onder garantie bij BMW een nieuw blok onder zijn gekomen, dit klopt (frame nr opgevraagd bij BMW). In het totaal stond er toen 23K op, waarvan dus 18K op het nieuwe blok.
Het olieverbruik had ik al vrij snel in de gaten na +- twee maanden. Ik heb een paar weken terug de oliekering laten vervangen en het blok laten flushen, maar nog steeds verbruikt de motor 1 liter op 1000 KM.
Ik heb na 3 weken in het bezit zijn van de motor de standaard uitlaten laten vervangen voor een custommade uitlaat van Pajic racing, met Akrapovic einddemper.
In de standaard uitlaat is te zien dat er iets niet helemaal juist is met de verbranding (lijkt mij). Zie onderstaande foto.
Bekijk bijlage 1426284
De motorstoring is sinds ik de oliekering heb laten vervangen. Hier krijg ik tijdens het rijden, vaak 100 KMH+ dat hij in een noodstand slaat. Als ik het contact uit en aan zet en start is het meteen weg... De eerste keer was het schrikken, nu doe ik tijdens het rijden kopeling in, uit en aan, kopeling los en weer verder rijden.
Kan iemand enige indicatie geven wat dit kan zijn. Zuigerveer? Cilinderwand?
Alvast bedankt!!
Groeten,
Ivar
dju, volgens mij is mijn voorwil sensor van mijn DTC stuk Heeft iemand van jullie dat wel eens meegemaakt? heeft iemand toevallig een manier om een S1000rr 2013 uit te lezen?
Alle stekkers nagelopen. Dtc unit los gehad, gaf een andere foutcode, lean sensor los gehad; same. As en wiel los gehad, sensor los gehad, maar dtc lampje blijft knipperen.Elke dealer. Maar hoe kom je tot die conclusie?
Rij alleen circuit, gebruik geen schijfsloten en ring ziet er netjes uit.toevallig recentelijk een schijfslotje vergeten met wegrijden?
Het is een leuk theekransje in ieder geval met de drie Beemers. Alleen zeggen ze niet zoveel tegelijk.Dik !!
Rij alleen circuit, gebruik geen schijfsloten en ring ziet er netjes uit.
Vandaag op een kruising ergens in Zeeland een rode S1000RR 2019 gespot. Volgens mij keken we allebei verrast een 2019 in rood tegen te komen. Zeker in rood rijden er nog niet veel rond.
Benieuwd of je hier ook mee leest.
Heb ik ook gehad, bij mij was dat het alarmHi s1000rr rijders,
Iemand enig idee wat deze melding betekent? Betreft een s1000rr uit 2012.
Soms verdwijnt de melding weer...
Edit: al gevonden. Kan zowel lege batterij in de sleutel of de kont zijn mbt het alarm.
Bekijk bijlage 1428201
Heb ik ook gehad, bij mij was dat het alarm
Hi s1000rr rijders,
Iemand enig idee wat deze melding betekent? Betreft een s1000rr uit 2012.
Soms verdwijnt de melding weer...
Edit: al gevonden. Kan zowel lege batterij in de sleutel of de kont zijn mbt het alarm.
Bekijk bijlage 1428201
Ik heb het gehad bij mijn vorige (2015) en dat moest opgelost worden met een software update want in de instellingen stond het gewoon aan en af en toe was het wel in beeld en soms niet.Sinds een paar weken werkt de hellingshoeksensor soms niet. Bij contact maken staat hij er gewoon tussen, maar bij motor starten verdwijnt hij soms.
Mogelijk is dit ontstaan na wat spelen met instellingen/drive modes. Het gekke is dat de indicator soms wel verschijnt. Iemand enig idee hoe ik dit weer terug naar normaal krijg?
Vandaag op een kruising ergens in Zeeland een rode S1000RR 2019 gespot. Volgens mij keken we allebei verrast een 2019 in rood tegen te komen. Zeker in rood rijden er nog niet veel rond.
Benieuwd of je hier ook mee leest.
Ik heb het gehad bij mijn vorige (2015) en dat moest opgelost worden met een software update want in de instellingen stond het gewoon aan en af en toe was het wel in beeld en soms niet.
Ik heb er na de update geen last meer van gehad dus wel raar want als het bij de instellingen aan staat moet het ook aan blijven.Haha dat is interessant, want ik rij op jouw oude als ik me niet vergis!
Ben er erg blij mee, rijdt zalig. Maar kennelijk is de softwareupdate dus al geïnstalleerd. Was het daarmee definitief opgelost? Wat zou ik nog meer kunnen doen? Heeft het iets met instellingen te maken?
Ik heb er na de update geen last meer van gehad dus wel raar want als het bij de instellingen aan staat moet het ook aan blijven.
Als je het in de instellingen aan hebt staan is de update dus niet voldoende geweest en zou ik het ook niet weten.
Dit is trouwens al de derde unit die er op zit bij de eerste 2 kwam er steeds stof in het display en werd dan vervangen daarna had ik er last van dat de hellingshoek af en toe zomaar uit de display verdween en heb toen misschien wel een maand of 8 op de software moeten wachten.
Grappig. Dat was ik denk ik...