S1000RR Deel 7

dju, volgens mij is mijn voorwil sensor van mijn DTC stuk:( Heeft iemand van jullie dat wel eens meegemaakt? heeft iemand toevallig een manier om een S1000rr 2013 uit te lezen?
 
Hi all,

Ik heb een vraagje mbt mijn s1000rr. Hij verbruik 1 liter olie op 1000KM en daarnaast krijg ik tijdens het rijden regelmatig een motorstoring.

Ik heb deze BMW S1000RR van het bouwjaar 2013 overgenomen in maart dit jaar van een particulier zonder aantoonbaar onderhoudshistorie(volgens hem zwart gedaan).
Bleek op 6000 KM onder garantie bij BMW een nieuw blok onder zijn gekomen, dit klopt (frame nr opgevraagd bij BMW). In het totaal stond er toen 23K op, waarvan dus 18K op het nieuwe blok.

Het olieverbruik had ik al vrij snel in de gaten na +- twee maanden. Ik heb een paar weken terug de oliekering laten vervangen en het blok laten flushen, maar nog steeds verbruikt de motor 1 liter op 1000 KM.

Ik heb na 3 weken in het bezit zijn van de motor de standaard uitlaten laten vervangen voor een custommade uitlaat van Pajic racing, met Akrapovic einddemper.
In de standaard uitlaat is te zien dat er iets niet helemaal juist is met de verbranding (lijkt mij). Zie onderstaande foto.
Bekijk bijlage 1426284

De motorstoring is sinds ik de oliekering heb laten vervangen. Hier krijg ik tijdens het rijden, vaak 100 KMH+ dat hij in een noodstand slaat. Als ik het contact uit en aan zet en start is het meteen weg... De eerste keer was het schrikken, nu doe ik tijdens het rijden kopeling in, uit en aan, kopeling los en weer verder rijden.


Kan iemand enige indicatie geven wat dit kan zijn. Zuigerveer? Cilinderwand?


Alvast bedankt!!

Groeten,

Ivar
ik heb van Ahnendorp wel eens gehoord dat s1000rr's gevoelig zijn voor het krijgen van ovale cilinders onderin (vooral bij circuit gebruik). Mijne is detijds ook gehoond omdat hij een klein beetje olie gebruikte, daarna was het over.
 
Elke dealer. Maar hoe kom je tot die conclusie?
Alle stekkers nagelopen. Dtc unit los gehad, gaf een andere foutcode, lean sensor los gehad; same. As en wiel los gehad, sensor los gehad, maar dtc lampje blijft knipperen.

Sensor is goedkoper dan bij een dealer uit laten lezen, dus even afwegen of het nog iets anders kan zijn.
 
Even een familiefoto. :+

DSC_2208.jpg
 
Het is een leuk theekransje in ieder geval met de drie Beemers. Alleen zeggen ze niet zoveel tegelijk. _O-
Morgen naar MSL op CPZ met de S1000RR. :9

De vijfde sessie is een race. Hopelijk mag ik die in de B-groep rijden met kans op een beker. O-)
 
Vandaag op een kruising ergens in Zeeland een rode S1000RR 2019 gespot. Volgens mij keken we allebei verrast een 2019 in rood tegen te komen. Zeker in rood rijden er nog niet veel rond.

Benieuwd of je hier ook mee leest.
 
Rij alleen circuit, gebruik geen schijfsloten en ring ziet er netjes uit.

je moet je sensor even checken of die niet afgesleten is dat die aangelopen heeft. je ring kan er evengoed netjes uitzien. het kan ook van je achterwiel afkomen.
 
Hi s1000rr rijders,

Iemand enig idee wat deze melding betekent? Betreft een s1000rr uit 2012.
Soms verdwijnt de melding weer...

Edit: al gevonden. Kan zowel lege batterij in de sleutel of de kont zijn mbt het alarm.

IMG-20190916-WA0010.jpg
 
Hi s1000rr rijders,

Iemand enig idee wat deze melding betekent? Betreft een s1000rr uit 2012.
Soms verdwijnt de melding weer...

Edit: al gevonden. Kan zowel lege batterij in de sleutel of de kont zijn mbt het alarm.

Bekijk bijlage 1428201

Waarschijnlijk in de kont. Vervangen is zo gepiept, gaan 2 ongebruikelijke batterijen in, dus die kan je beste even online bestellen. Weet uit mn hoofd niet welke, sorry.
 
Sinds een paar weken werkt de hellingshoeksensor soms niet. Bij contact maken staat hij er gewoon tussen, maar bij motor starten verdwijnt hij soms.
Mogelijk is dit ontstaan na wat spelen met instellingen/drive modes. Het gekke is dat de indicator soms wel verschijnt. Iemand enig idee hoe ik dit weer terug naar normaal krijg?
 
Sinds een paar weken werkt de hellingshoeksensor soms niet. Bij contact maken staat hij er gewoon tussen, maar bij motor starten verdwijnt hij soms.
Mogelijk is dit ontstaan na wat spelen met instellingen/drive modes. Het gekke is dat de indicator soms wel verschijnt. Iemand enig idee hoe ik dit weer terug naar normaal krijg?
Ik heb het gehad bij mijn vorige (2015) en dat moest opgelost worden met een software update want in de instellingen stond het gewoon aan en af en toe was het wel in beeld en soms niet.
 
Ik heb het gehad bij mijn vorige (2015) en dat moest opgelost worden met een software update want in de instellingen stond het gewoon aan en af en toe was het wel in beeld en soms niet.

Haha dat is interessant, want ik rij op jouw oude als ik me niet vergis! ;)
Ben er erg blij mee, rijdt zalig. Maar kennelijk is de softwareupdate dus al geïnstalleerd. Was het daarmee definitief opgelost? Wat zou ik nog meer kunnen doen? Heeft het iets met instellingen te maken?
 
Haha dat is interessant, want ik rij op jouw oude als ik me niet vergis! ;)
Ben er erg blij mee, rijdt zalig. Maar kennelijk is de softwareupdate dus al geïnstalleerd. Was het daarmee definitief opgelost? Wat zou ik nog meer kunnen doen? Heeft het iets met instellingen te maken?
Ik heb er na de update geen last meer van gehad dus wel raar want als het bij de instellingen aan staat moet het ook aan blijven.
Als je het in de instellingen aan hebt staan is de update dus niet voldoende geweest en zou ik het ook niet weten.
Dit is trouwens al de derde unit die er op zit bij de eerste 2 kwam er steeds stof in het display en werd dan vervangen daarna had ik er last van dat de hellingshoek af en toe zomaar uit de display verdween en heb toen misschien wel een maand of 8 op de software moeten wachten.
 
Ik heb er na de update geen last meer van gehad dus wel raar want als het bij de instellingen aan staat moet het ook aan blijven.
Als je het in de instellingen aan hebt staan is de update dus niet voldoende geweest en zou ik het ook niet weten.
Dit is trouwens al de derde unit die er op zit bij de eerste 2 kwam er steeds stof in het display en werd dan vervangen daarna had ik er last van dat de hellingshoek af en toe zomaar uit de display verdween en heb toen misschien wel een maand of 8 op de software moeten wachten.

Okee, dank voor je reactie! Ik ga wel even contact met de dealer opnemen. :]
 
Grappig. Dat was ik denk ik...

Leuk dat je ff reageert, was echt ff verbaast. Maar er rijden er toch al ff wat meer rond blijkbaar. Kennis zag er twee bij elkaar staan in Eindhoven afgelopen weekend. Stelletje met allebei een rode S1000RR 2019. Cool. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan