S1000RR Deel 7

Kan je niet zomaar vervangen, moet bij de dealer aangemeld worden en kmstand moet worden gecompenseerd.
 
Goede avond,

Sind kort ben ik trotse eigenaar van een, vind ik, prachtige S1000RR van bj. 2012. Tijdens de koop vertelde de eigenaar dat er een rammeltje in de uitlaat (originele uitlaat met akra slip-on) zat en dat dit niks noemenswaardigs zou zijn, ik kon inderdaad vaststellen dat de rammel in een klep van de uitlaat zat. Dit veranderde niks aan de koop maar ik wist wanneer in mijn bezit ik dit zou willen verhelpen. Na wat onderzoek blijkt het de "bovenste" (net na flens) klep te zijn welke rammelt. Nu de s1000 redelijk tam klinkt en deze rammel in de klep zit wil ik voor een aftermarket uitlaatbochten set gaan, waarmee het gerammel is opgelost en ik een mooier geluid creëer. Uitgangspunt is om de akra slip-on op het aan te kopen bochtenset te monteren.

Nu heb ik eens rond gezocht op internet en ik kom uit op een akra bochtenset van 1600 euro (titanium) of een BWE bochtenset van 529 euro (RVS). Om de portemonnee ten gunste te blijven neig ik naar het rvs set van 529 euro maar dit is een beetje afhankelijk van het verschil tussen deze 2 sets. Naast het feit dat de een van titanium is en van het merk akra en de andere van rvs is en voor mij van een onbekend merk, vraag ik me af of er "verschil" zit in performance, geluid, durability etc. en wat dus de voors en tegens zijn. Kan iemand mij helpen overwegen.

Daarnaast vraag ik me af, moet er na installatie van een nieuw bochtenset (zonder dikke kat en kleppen welke op het originele set zitten) iets gebeuren aan de ecu afstelling van de motor (ecu of powercommander met dynoruns).

Thanks alvast
 

Bijlagen

  • E2CDE81E-95E2-4DE8-AE1C-607B00366701.png
    E2CDE81E-95E2-4DE8-AE1C-607B00366701.png
    147,4 KB · Weergaven: 8
  • 41B1FE3D-69E2-4038-9170-D1436ED307B3.png
    41B1FE3D-69E2-4038-9170-D1436ED307B3.png
    126,8 KB · Weergaven: 7
Waarschijnlijk is afstellen niet nodig, maar laat dat wel ff checken op de bank (mijn 2011 is van origineel naar full akra gegaan en dip in vermogen was weg en a/f was nog steeds goed dus toen niks nodig, maar check dit wel)
 
Goede avond,

Sind kort ben ik trotse eigenaar van een, vind ik, prachtige S1000RR van bj. 2012. Tijdens de koop vertelde de eigenaar dat er een rammeltje in de uitlaat (originele uitlaat met akra slip-on) zat en dat dit niks noemenswaardigs zou zijn, ik kon inderdaad vaststellen dat de rammel in een klep van de uitlaat zat. Dit veranderde niks aan de koop maar ik wist wanneer in mijn bezit ik dit zou willen verhelpen. Na wat onderzoek blijkt het de "bovenste" (net na flens) klep te zijn welke rammelt. Nu de s1000 redelijk tam klinkt en deze rammel in de klep zit wil ik voor een aftermarket uitlaatbochten set gaan, waarmee het gerammel is opgelost en ik een mooier geluid creëer. Uitgangspunt is om de akra slip-on op het aan te kopen bochtenset te monteren.

Nu heb ik eens rond gezocht op internet en ik kom uit op een akra bochtenset van 1600 euro (titanium) of een BWE bochtenset van 529 euro (RVS). Om de portemonnee ten gunste te blijven neig ik naar het rvs set van 529 euro maar dit is een beetje afhankelijk van het verschil tussen deze 2 sets. Naast het feit dat de een van titanium is en van het merk akra en de andere van rvs is en voor mij van een onbekend merk, vraag ik me af of er "verschil" zit in performance, geluid, durability etc. en wat dus de voors en tegens zijn. Kan iemand mij helpen overwegen.

Daarnaast vraag ik me af, moet er na installatie van een nieuw bochtenset (zonder dikke kat en kleppen welke op het originele set zitten) iets gebeuren aan de ecu afstelling van de motor (ecu of powercommander met dynoruns).

Thanks alvast
Een Titaniumset zou ik alleen bij een nieuwe aanschaffen.
Maar die van 529 euro lijkt als je naar beneden scrolt heel erg op deze Chinees.
En dat is wellicht meer het proberen waard. :]

Normaal gesproken hoef je e.a. niet af te stellen, maar een run bij Ruud Frederiks van Tovami in Goes is ter controle aan te bevelen.
Wat Chrisjemol ook zegt. :Y
 
De servo's van de uitlaatkleppen worden die meestal compleet verwijderd of alleen de staaldraden eraf ? Het liefst verwijder ik ze compleet maar weet niet of ik een storingsmelding krijg wanneer connectors van servo's losgekoppeld worden.... weet iemand hier iets meer over ?
 
als je ze afkoppelt krijg je storingen in je dashboard. kabels er uit, openingen afdichten tegen vuil, en aan de draadboom gekoppeld laten.
 
Nee niks.
Op de 2011 heb ik uitlaat compleet eraf gehaald, akra systeem geplaatst en in kader van gewichtsbesparing servo onder blok en die links op frame bij balhoofd ergens gewoon afgekoppeld.
Nooit een fout gehad. Maar was wellicht enkel zo bij de 1e gen, en later niet. Dat weet ik niet
 
Wie weet wat je ongeveer kwijt bent aan rest bpm voor een 2010 s1000rr

ik heb gezocht en kom uit op 250 euro.

kan iemand dat bevestigen 😐

mijn dank ik groot
 
Thanks voor de antwoorden !!

Als previous gsxr, japanner, rijder bestelde ik vaak OEM onderdelen via cmsnl (welke alleen japanse onderdelen verkoopt) . Daarbij zijn zoals velen wellicht weten hele mooie exploded vieuws te vinden van alle specifeke onderdeel groepen van je geselecteerde motor.

Bestaat er voor onze BMW's een vergelijkbare (OEM parts en onderdeel tekeningen) webshop welke tegen gunstige prijzen verstuurd ?
 
als je googled op ETK motorrad vind je een duitse site met benodigde login. Heb je iig alle tekeningen + onderdeelnummers.

Onderdelenlevering ben je denk ik gebonden aan dealers.
 
Tja er rijst nog een vraag in het kader van uitlaat vervangen. De lambda sensoren in de originele uitlaat zouden terug moeten in de nieuwe uitlaat. Nu weet ik uit ervaring dat dit vaak een ramp is deze sensoren niet te verkloten met uitbouwen. Hoe doen jullie dit ??
 
Hoezo? je draait ze er uit en vervolgens weer in de nieuwe uitlaat in.

en als dat niet meteen wil gil je dat ding ff heet, je weet wel, ff rondje vlammen en dan probeer je het opnieuw.
 
Haha ja zou je zeggen. Meestal zitten ze vast gerot en door het constante opwarmen en afkoelen is het materiaal heel poureus en breekt het graag. Idd warm stoken die hap...
 
Ik wissel tig uitlaatsystemen van BMW's per jaar, nog nooit een lambda gebroken. Of er nou 10.000 of 100.000km op staat...
 
Wie weet wat je ongeveer kwijt bent aan rest bpm voor een 2010 s1000rr

ik heb gezocht en kom uit op 250 euro.

kan iemand dat bevestigen 😐

mijn dank ik groot
 
Wie weet wat je ongeveer kwijt bent aan rest bpm voor een 2010 s1000rr

ik heb gezocht en kom uit op 250 euro.

kan iemand dat bevestigen 😐

mijn dank ik groot
Zit met een conflict met een motorzaak

heb al in juli die motor gekocht en betaald. Heb alleen mijn oude motor nog.

iedere keer is er wat. Geen plek bij de rdw, verkeerde motor gekeurd, compagnon overleden etc
Nu sta ik er op om de bmw zelf op te halen en voer in hem zelf wel in. Maar nu moet ik alleen weten of dit bedrag klopt. Voordat ik mezelf nog meer een oor aan naai
 
het lijkt alsof het weer lekker ingewikkelder geworden is :


dus nee, geen enkel idee, success :N
 
Vraagje, links boven in de hoek brand een rood lampje ((!)).... Het oranje waarschuwings lampje er onder knippert en zodra ik ga rijden gaat deze uit. Alleen de rode helemaal bovenin blijft dus branden. Dit heeft dan toch te maken met de abs ?? Heb de motor sinds gisteren. Dus iK maak me alweer zorgen. Kan ik hier gewoon mee rijden? Hij remt verder goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan